Cesja na bank polisy ubezpieczeniowej na dom

Data: 2010-09-21 11:09:11
Autor: Mordzia
Cesja na bank polisy ubezpieczeniowej na dom

Użytkownik "e-kran" <e_kranWYTNIJTO@op.pl> napisał

Bank wymaga cesji polisy na siebie - to jest jasne. Jednak sensowna polisa
będzie opiewała na kwotę nie mniejszą niż 800 tys. Próbowaliśmy z
ubezpieczycielem umieścić na polisie klauzulę "Cesja do wysokośći kredytu",

I koniec kropka, tak to się właśnie robi.
Naprawdę ubezpieczyciel ma jakieś wątpliwości i nie wie jak się postępuje w takich sytuacjach?

Data: 2010-09-24 10:39:33
Autor: e-kran
> [...]

I koniec kropka, tak to się właśnie robi.
Naprawdę ubezpieczyciel ma jakieś wątpliwości i nie wie jak się postępuje w takich sytuacjach?

No, bank przyparty do muru powiedział jednak to samo: zawrzeć jedną polisę na "mury" dla banku, a drugą na "pozostałe elementy domu" dla siebie. Cudaczne to, ale rzeczywiście tak trzeba będzie zrobić. Pozdrawiam
e-kran

Data: 2010-09-24 22:50:11
Autor: pjk
> [...]

> No, bank przyparty do muru powiedział jednak to samo: zawrzeć jedną polisę na "mury" dla banku, a drugą na "pozostałe elementy domu" dla siebie. Cudaczne to, ale rzeczywiście tak trzeba będzie zrobić.

z całym szacunkiem, ale czy przy wartości 800000,- zł budynku nie lepiej udać
się do przyzwoitego prawnika i zlecić rzetelną opinię? rozumiem  panienki w
sprawach alimentacyjnych czy zasiłków ale....
szukanie "porad prawnych" w internecie przy takiej wartości - mnie przynajmniej
- mocno dziwi. ale to raczej temat na inne forum. czytane "po drodze" /w 70-80%/ wypowiedzi kwalifikują się na forum "budowlaniec"
a nie prawo.

a tylko nawiasem - 800000 zł to wartość wyłącznie budynku czy budynku i
nieruchomości gruntowej?... radzę odżałować parę złotych, poprosić o pisemną opinię. pozdrawiam

Data: 2010-09-24 23:17:17
Autor: Andrzej Lawa
pjk pisze:

[...]

Opinię na co? Bierze się drugie ubezpieczenie i po krzyku.

Data: 2010-09-28 09:06:07
Autor: e-kran
Cesja na bank polisy ubezpieczeniowej na dom
a tylko nawiasem - 800000 zł to wartość wyłącznie budynku czy budynku i
nieruchomości gruntowej?... radzę odżałować parę złotych, poprosić o pisemną opinię.
To wartość samego budynku.

Zadałem tutaj pytanie z przekonaniem, że jestem w jak najbardziej typowej sytuacji (kredyt na dom) i dowiem się jak kwestię cesji rozwiązali inni. Odczuwam potrzebę zasięgania porady prawnej w każdej niestandardowej sprawie. Jednak czy ta naprawdę jest niestandardowa ?

Pozdrawiam
e-kran

--

Cesja na bank polisy ubezpieczeniowej na dom