Cetelem - czy to na pewno bank, czy ... ?

Data: 2009-08-12 21:27:33
Autor: top
Cetelem - czy to na pewno bank, czy ... ?
Data: 2009-08-12 13:52:57
Autor: szczurwa
Cetelem - czy to na pewno bank, czy ... ?
On 12 Sie, 21:27, top <t...@niespamuj.com> wrote:
http://miasta.gazeta.pl/rzeszow/1,34962,6918894,Bank__Paragon_to_zade...

Ja nieświadomie wpuściłem w ten kanał swoją matkę. Jak do tej pory,
jeszcze mnie nie wydziedziczyła...

Data: 2009-08-12 23:24:20
Autor: Valdi.Pavlack
Cetelem - czy to na pewno bank, czy ... ?
"szczurwa"

Ja nieświadomie wpuściłem w ten kanał swoją matkę. Jak do tej pory,
jeszcze mnie nie wydziedziczyła...

Dobrze napisałeś - "jeszcze". Jak by nie patrzeć na sytuację, to wszystko
przed tobą ;) (odpukać).

Data: 2009-08-12 21:41:30
Autor: Bogusław Faja
Cetelem - czy to na pewno bank, czy ... ?
Dnia Wed, 12 Aug 2009 21:27:33 +0200, top napisał(a):

http://miasta.gazeta.pl/rzeszow/1,34962,6918894,Bank__Paragon_to_zaden_dowod__I_nalicza_kary.html

Już kilka razy w programach reporterskich na tvp1/tvn/polsat (np. wizjer,
itp.) były opisywane sytuacje z cetelem, sygma. Mimo, że nie miałem z nimi
kotaktu, to są wg. mnie w bardziej paskudnej grupie niż provident, bo ten
się chociaż bankiem nie nazywa... Rękami/nogami bym się zapierał aby nie brać żadnego produktu z tych banków.

--
http://moznalepiej.pl - tańsze książki
http://lepszalokata.pl - optymalizacja lokat

Data: 2009-08-12 23:23:35
Autor: Valdi.Pavlack
Cetelem - czy to na pewno bank, czy ... ?
"Bogusław Faja" news:8ufsmrcpjm17.cm3lytr1cl9f.dlg40tude.net

[ciach]

Boguś Faja :) LOL :D

Data: 2009-08-12 22:53:56
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
top wrote:

http://miasta.gazeta.pl/rzeszow/1,34962,6918894,Bank__Paragon_to_zaden_dowod__I_nalicza_kary.html

Szczegółów sprawy nie znam więc się tym konkretnym przypadku nie
wypowiem, mogę jednak stwierdzić, że w istocie paragon *nie* jest
dowodem zapłaty. Paragon sam w sobie jest jedynie dowodem zakupu.
Dodatkowo na paragonie *może* znaleźć się informacja np. "zapłacono
gotówką" - i taki paragon owszem staje się zarazem dowodem zapłaty,
jednakże żadne przepisy tego nie wymagają.

Ba, powiem więcej - nie ma nic dziwnego w paragonie, który co prawda
jest dowodem zakupu, ale zarazem nie jest dowodem zapłaty. Kilkakrotnie
kupowałem na raty w Euro i oczywiście za każdym razem dostawałem na
zakupiony towar paragon fiskalny, mimo że w chwili zakupu nie zapłaciłem
ani grosza.

--
MiCHA

Data: 2009-08-12 14:00:29
Autor: szczurwa
On 12 Sie, 22:53, Przemyslaw Kwiatkowski <mi...@micha.waw.pl> wrote:
top wrote:
> [...]

gotówką" - i taki paragon owszem staje się zarazem dowodem zapłaty,
jednakże żadne przepisy tego nie wymagają.

Paragon fiskalny jest dowodem wykonania czynności opodatkowanej VAT.
natomiast, czy i jaka to była transakcja na gruncie prawa cywilnego,
to inna historia. Wydaje mi się, że byłoby nadinterpretacją uznac go
za pokwitowanie w rozumieniu przepisów o wykonaniu zobowiązań.

Data: 2009-08-12 23:06:46
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
szczurwa wrote:

[...]

Tak.

natomiast, czy i jaka to była transakcja na gruncie prawa cywilnego,
to inna historia. Wydaje mi się, że byłoby nadinterpretacją uznac go
za pokwitowanie w rozumieniu przepisów o wykonaniu zobowiązań.

*Jeśli* na paragonie podano wprost np. "zapłacono gotówką", to nie widzę
powodu dlaczego nie możnaby go uznać za pokwitowanie. Oczywiście ważne
jest tu owo "jeśli". :-)

--
MiCHA

Data: 2009-08-12 14:15:27
Autor: szczurwa
On 12 Sie, 23:06, Przemyslaw Kwiatkowski <mi...@micha.waw.pl> wrote:

*Jeśli* na paragonie podano wprost np. "zapłacono gotówką", to nie widzę
powodu dlaczego nie możnaby go uznać za pokwitowanie. Oczywiście ważne
jest tu owo "jeśli". :-)

No tak, ale tu pojawia się znowu pytanie, kto zapłacił i za jaką
konketną usługę. Nie chce mi się wierzyć, że w opisywanym wypadku ten
gośc nie dostał jakiegoś kwitu ponad paragon na okoliczność wykupienia
tej gwarancji. Myślę, że sąd, wnioskując prima facie przyznałby mu
rację, zwłaszcza po przypozwaniu tego sklepu, choć może nie od razu..

Postępowanie Cetelem chyba pozostawimy bez komentarza ?

Data: 2009-08-12 23:28:14
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
szczurwa wrote:

[...]

Nie koniecznie. To może być też wina nieuczciwego sprzedawcy. Ja
zrozumiałem, że sprzedawca wziął te 50zł gotówką *oraz* dopisał je do
kwoty, na którą opiewała umowa kredytowa. W takim wypadku Cetelem
przekazał sprzedawcy te 50zł po raz drugi (no, zapewne uwzględniwszy
jakąś prowizję, ale mniejsza o to...), a zatem bank słusznie domaga się
zwrotu. A to, że domaga się od kredytobiorcy... co w tym dziwnego? To
właśnie z nim ma umowę kredytową i to na właśnie taką a nie inną sumę.

Jeśli gość podpisał umowę na sumę zawierającą te 50zł, to moim zdaniem
będzie je musiał zapłacić. Rekompensaty może dochodzić od sprzedawcy, o
ile tylko zdoła mu cokolwiek udowodnić. W szczególności jeśli zdoła
udowodnić, że owe 50zł rzeczywiście zapłacił.

--
MiCHA

Data: 2009-08-12 14:31:06
Autor: szczurwa
Cetelem - czy to na pewno bank, czy ... ?
On 12 Sie, 23:28, Przemyslaw Kwiatkowski <mi...@micha.waw.pl> wrote:

Nie koniecznie. To mo e by te wina nieuczciwego sprzedawcy. Ja
zrozumia em, e sprzedawca wzi te 50z got wk *oraz* dopisa je do
kwoty, na kt r opiewa a umowa kredytowa. W takim wypadku Cetelem
przekaza sprzedawcy te 50z po raz drugi (no, zapewne uwzgl dniwszy
jak prowizj , ale mniejsza o to...), a zatem bank s usznie domaga si
zwrotu. A to, e domaga si od kredytobiorcy... co w tym dziwnego? To
w a nie z nim ma umow kredytow i to na w a nie tak a nie inn sum .

Je li go podpisa umow na sum zawieraj c te 50z , to moim zdaniem
b dzie je musia zap aci . Rekompensaty mo e dochodzi od sprzedawcy, o
ile tylko zdo a mu cokolwiek udowodni . W szczeg lno ci je li zdo a
udowodni , e owe 50z rzeczywi cie zap aci .

Też racja. Bez akt sprawy możemy sobie tylko tutaj podywagować...Swoją
drogą, wyłudzic 50 złotych...To jest chore...

Data: 2009-08-13 01:05:41
Autor: RobertS
Cetelem - czy to na pewno bank, czy ... ?

Też racja. Bez akt sprawy możemy sobie tylko tutaj podywagować...Swoją
drogą, wyłudzic 50 złotych...To jest chore...

Czy można otrzymać paragon nie dokonując zapłaty? Ktoś w banku na głowę dostał!
Najciekawsze jest to, że rzecznik banku nie potrafił określić co bank uważałby za dokument potwierdzający dokonanie wpłaty....brak słów.

RobertS

Data: 2009-08-13 08:52:05
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
RobertS wrote:

Też racja. Bez akt sprawy możemy sobie tylko tutaj podywagować...Swoją
drogą, wyłudzic 50 złotych...To jest chore...

Czy można otrzymać paragon nie dokonując zapłaty?

Oczywiście. Jakieś 6 postów temu podałem konkretny przykład. Jak się
kupuje na raty, to normalne że dostaje się paragon i nie dokonuje
zapłaty na miejscu. Co w tym dziwnego?

Ktoś w banku na głowę dostał!
Najciekawsze jest to, że rzecznik banku nie potrafił określić co bank
uważałby za dokument potwierdzający dokonanie wpłaty....brak słów.

A skąd bank miałby wiedzieć, jaki dokument przy płatności wydaje dany
sprzedawca? Możliwości są różne. Generalnie przy płatności gotówką na
ogół jest to dokument KP - i ole oczywiście informacja o formie
płatności nie figuruje na samym paragonie.

--
MiCHA

Data: 2009-08-13 00:22:41
Autor: krzysztofsf@wp.pl
On 13 Sie, 08:52, Przemyslaw Kwiatkowski <mi...@micha.waw.pl> wrote:
RobertS wrote:

> [...]

ogół jest to dokument KP - i ole oczywiście informacja o formie
płatności nie figuruje na samym paragonie.

Dlatego zaplata karta ma ta zaleta , ze daje osobne potwierdzenie
faktu platnosci.

Data: 2009-08-13 16:40:17
Autor: RobertS
Cetelem - czy to na pewno bank, czy ... ?

Dlatego zaplata karta ma ta zaleta , ze daje osobne potwierdzenie
faktu platnosci.

tak, ale nie jest wiadomo za co płatność została wykonana...

RobertS

Data: 2009-08-13 16:43:09
Autor: MarekZ
Użytkownik "RobertS" <bob75@xpostx.pl> napisał w wiadomości news:h618l3$316n$1opal.icpnet.pl...

Dlatego zaplata karta ma ta zaleta , ze daje osobne potwierdzenie
faktu platnosci.

tak, ale nie jest wiadomo za co płatność została wykonana...

To wiadomo z paragonu, który nadal istnieje.

Data: 2009-08-13 17:34:32
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
MarekZ wrote:

Dlatego zaplata karta ma ta zaleta , ze daje osobne potwierdzenie
faktu platnosci.
tak, ale nie jest wiadomo za co płatność została wykonana...
To wiadomo z paragonu, który nadal istnieje.

Ale nie istnieje żaden związek pomiędzy paragonem, a potwierdzeniem
płatności kartą - możesz tego samego dnia dokonać wielu zakupów w tym
samym sklepie na tę samą kwotę i nie da się jednoznacznie zidentyfikować
której transakcji dotyczyła płatność. No, chyba że oba dokumenty są
fizycznie jednym i tym samym wydrukiem. :-)

--
MiCHA

Data: 2009-08-13 20:32:09
Autor: RobertS
[...]

Niestety, ale jest tak jak piszesz. Nie da się powiązać paragonu ze slipem od płatności kartą.

Natomiast hybrydy łączące paragon ze slipem - nie istnieją. Zawsze drukowane są dwa "paski". Poszlaką mogłaby być data oraz godzina dokonywania płatności...

RobertS

Data: 2009-08-13 20:37:39
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
RobertS wrote:

[...]

Istnieją hybrydy - widziałem takich sporo na stacjach benzynowych w
Niemczech (np. na Aral), ale nie pamiętam czy zdarzyło mi się to kiedyś
w Polsce... :-(

--
MiCHA

Data: 2009-08-13 21:11:40
Autor: Pete
W dniu 13.08.09 20:37, Przemyslaw Kwiatkowski pisze:

Istnieją hybrydy - widziałem takich sporo na stacjach benzynowych w
Niemczech (np. na Aral), ale nie pamiętam czy zdarzyło mi się to kiedyś
w Polsce... :-(

Jest tam nawet nazwisko właściciela karty.

--
Pete

Data: 2009-08-13 12:28:03
Autor: Krzysztof Krawczyk
On 13 Sie, 21:11, Pete <nob...@nowhere.com> wrote:
> [...]

> w Polsce... :-(

Jest tam nawet nazwisko właściciela karty.

Hmmm, właściciela karty powiadasz?

Data: 2009-08-13 21:44:33
Autor: Pete
W dniu 13.08.09 21:28, Krzysztof Krawczyk pisze:
[...]

Się czepiasz. :P

--
Pete

Data: 2009-08-13 21:33:48
Autor: Krzysztof Halasa
RobertS <bob75@xpostx.pl> writes:

[...]

No bez zartow. Z dzisiejszego paragonu: "Nr transakcji XXXXX". Na kwicie
karcianym: "Do paragonu: XXXXX".
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-08-13 00:51:16
Autor: Tomek z Wawy
Cetelem - czy to na pewno bank, czy ... ?
A to w Polsce jest jeszcze ktoś kto nie wie, że Cetelem i Sygma to nie
są banki mimo, że mają to w nazwie? Ale to są tylko nazwy handlowe
jakiś Paribasów czy innych fiutasków. Zobaczcie, że na stronie nigdzie
nie ma najmniejszej wzmianki o tym, że to jest bank, tylko tam gdzie
pojawia się nazwa. A za to możecie podziękować sejmowi, który nie
potrafi sklecić porządnej ustawy od początku do końca.

Data: 2009-08-13 06:36:04
Autor: BK
On Aug 13, 9:51 am, Tomek z Wawy <tomek_z_w...@tlen.pl> wrote:
[...]

Sa bankami przestan pisac glupoty. Cetelem ma normalnie licencje KNF,
a Sygma jest oddzialem banku francuskiego.
http://www.knf.gov.pl/sektor_bankowy/Podmioty_nadzorowane/Banki_w_Polsce/index1.html

Data: 2009-08-13 06:37:44
Autor: BK
[...]

I nawet na ich stronie jest:
Grudzień 2004
Cetelem uzyskuje licencję bankową przekształcając tym samym
działalność pośrednika finansowego w działalność bankową, którą
oficjalnie rozpoczyna w styczniu 2005.

Data: 2009-08-13 15:07:31
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Tomek z Wawy pisze:
A to w Polsce jest jeszcze ktoś kto nie wie, że Cetelem i Sygma to nie
są banki

http://www.zbp.pl/site.php?s=MTMxNjU0NDk=# - członkowie - Cetelem Bank.

z krs Cetelem Banku:

RZEDMIOT DZIAŁALNOŚCI
PKD: 65 12 A (PKD 2004) Działalność bankowa pozostała

Części do skuterów   Kaski z homologacją   Części do motocykli

Cetelem - czy to na pewno bank, czy ... ?