Chłodzenie na E8400 - zamiast BOX

Data: 2010-02-22 11:40:38
Autor: de Fresz
Chłodzenie na E8400 - zamiast BOX
On 2010-02-21 17:32:05 +0100, Maciek - Wally <kolul@o2.pl> said:

Poszukuję chłodzenia na Core 2 Duo E8400 które godnie zastąpiłoby chłodzenie BOXowe. Generalnie nie jestem wymagający w tym względzie - procesor pracuje niepodkręcony i standardowe chłodzenie daje radę ;) Jedynym powodem wymiany jest fakt, iż standardowe chłodzenie jest najgłośniejszym elementem komputera.

Trochę drożej, ale jestem bardzo zadowolony (ten sam procek, również na razie nie kręcony):

http://pclab.pl/art38203-34.html

Przy obciążeniu trzeba trzymać głowę jakieś 15 cm od obudowy, żeby usłyszeć wiatrak, temp. w porównaniu z boxem spadły o ponad 20°, fajnie że ma standardową 120 - w razie czego nie ma problemu żeby wymienić na inną, np. jeszcze cichszą (choć może być ciężko znaleźć, bo tu Scythe wsadziło naprawdę niezły wiatraczek). Wiatrak chodzi na ~300 rpm w idlu i ~500 rpm przy obciążeniu.

Wolałbym coś raczej w miarę niskiego i lekkiego (jak się zmieści pod standardowym tunelem powietrznym w bocznej ściance obudowy Midi Tower - będzie super)

Niestety, u siebie musiałem wykręcić tunel, bo brakło z 2 cm. Niby możnaby dociąć, ale po co.

de Fresz

Chłodzenie na E8400 - zamiast BOX