Chamstwo Millenium - Amex

Data: 2016-11-17 19:11:22
Autor: Imka
Chamstwo Millenium - Amex
Przepraszam za mocniejszy wyraz, ale się z TZ-em wkurzyliśmy nieco.

Mille podało info o wycofaniu Amexa - ok.
Mille wydzwaniało i nagabywało żeby zmienić kartę - ok.
Karta została wybrana, przysłana i leżała *nieaktywowana*.
Pojechaliśmy na urlop z Amexem - ok.
Wróciliśmy - Amex przestał działać.

Na pytanie łaj, Mille odpowiedziało że w ciągu 30 dni od daty złożenia
wniosku (?!!!) o nową kartę blokuje Amexa (który rzekomo miał działać do
5 stycznia lub do chwili aktywacji nowej karty).

Ale nigdzie i w żaden sposób o tych 30 dniach *nie uprzedzili*.
Cud że zdążyliśmy wrócić, jakbyśmy nadal byli na urlopie to naprawdę by
nas trafił ciężki szlag.

No teraz jest wesoło - w systemie transakcyjnym tego Amexa nie widać,
nie sposób podejrzeć wydatków wakacyjnych, dobrze że TZ jest
konserwatywny i życzył sobie wyciągi papierowe. Mam nadzieję że
przynajmniej poczta nie zgubi.

Wniosek: Mille straciło klienta. Nowa karta bez aktywacji pójdzie do
piachu. Ktoś poleci jakiegoś MasterCarda? Opada ING, mBank, Alior, Citi i Mille ;>

--
Imka

Data: 2016-11-18 03:09:53
Autor: Dawid Rutkowski
Chamstwo Millenium - Amex
Szkoda, że nie chcesz citka, simplicity by pasowało, ja z mojego MC golda (też darmowy, ale zostałem podobno wybrany "losowo" do tej oferty - a sposób był taki, że trzeba było do citka zadzwonić - albo kazać im zadzwonić do siebie za pomocą formularza na stronie - i powiedzieć, że by się chciało ich kartę, ale że tylko na rok czy dwa jest darmowa to się nie podoba i że chętnie by się zmieniło promocję zwrotu 200zł na dożywotnią bezpłatność - podczas rozmowy powiedzieli, że niestety się tak nie da, ale po niecałym miesiącu zadzwonił "partner" citka z propozycją darmowego golda - ale platyny dać nie chcieli - ale nie wiem, czy to teraz, gdy już jest simplicity, zadziała - ale simplicity nie jest gorsza od golda, podobno ma możliwość większego limitu niż silver, która ma max. tylko 10k - może gold ma więcej rabatów, ale to są i tak takie rabaty, z których nie skorzystam, bo mnie nie stać ;) jestem zadowolony, działa wszędzie, wyciągi w ST są OK i ma dodatkową naklejkę.

Mogę jeszcze polecić mc z db - silver z limitem max. do 20k, wyciągi papierowe wciąż są za darmo (w ST są dostępne wyciągi elektroniczne, ale tylko z 3 ostatnich miesięcy - mimo historia dostępna jest cała). Limit do 4100 dają podobno na oświadczenie o dochodach. Minus to ew. warunki zwolnienia z opłat - 12k wydane rocznie - i to osobno liczone dla karty głównej oraz dla każdej dodatkowej (a dlatego mam darmową, że najpierw mnie poinformowali, że liczone jest łącznie dla wszystkich kart), inaczej 79zł rocznie za główną i 30zł za dodatkową.
Ale pierwszy rok jest za darmo, wystarczy jedna transakcja w ciągu miesiąca od wydania karty.
Problemów z działaniem poza jednym przypadkiem w ikei, gdy nie poszło z chipa, ale poszło z paska, nie było.

PS,: Czy TZ dekoduje się jako incjały czy jest to jakiś inny skrót ?

Data: 2016-11-18 12:49:00
Autor: Pete
Chamstwo Millenium - Amex

PS,: Czy TZ dekoduje się jako incjały czy jest to jakiś inny skrót ?

  To taki nowoczesny skrót dla konkubenta ;)

--
Pete

Data: 2016-11-18 14:13:54
Autor: Imka
Chamstwo Millenium - Amex
Dnia Fri, 18 Nov 2016 03:09:53 -0800 (PST), Dawid Rutkowski napisał(a):

Szkoda, że nie chcesz citka

Nie 'nie chcę', tylko po citku już mamy oboje i bardzo sobie chwalimy :)
I nie chcemy drugiej karty z tego samego banku.
Po co dwie? A cholera ich tam wie - pamiętam moment przed laty jak padła
Visa (czy MC) i gdyby nie druga karta w portfelu to nie dałoby rady
zapłacić. I kiedyś jeszcze oprotestowali mi MC w hotelu, zupełnie nie
wiem dlaczego.

Mogę jeszcze polecić mc z db - silver z limitem max. do 20k

A dziękuję za namiar, obejrzę :)

PS,: Czy TZ dekoduje się jako incjały czy jest to jakiś inny skrót ?

Towarzysz Życia, bez precyzowania stanu cywilnego i płci ;)

--
Imka

Data: 2016-11-18 05:43:23
Autor: Dawid Rutkowski
Chamstwo Millenium - Amex
A, umieściłaś tego citka w takim towarzystwie, że sądziłem, że te wszystkie 5 banków jest "obrażonych" ;>

Na wyjazdy oczywiście minimum dwie karty z różnych banków i różnych organizacji (są kraje, gdzie - w przeciwieństwie do PL - nie jest to wszystko jedno).
Ew. ten sam bank i różne organizacje - czyli np. citi simplicity może być uzupełnieniem dla citkowej visy - jak będzie na rachunku karty choćby jedna transakcja miesięcznie, to citi będzie zadowolony (inaczej po pół roku leżenia w szufladzie zadzwonią, żeby coś zapłacić, bo inaczej rozwiążą umowę) - dodatkowo jest jeszcze możliwość dostania naklejki, co sprawę ułatwia, dodatkowe też oczywiście darmowe. A żeby nie zapomnieć o spłacie to można polecenie zapłaty sobie ustawić.
I akurat citi, ze swoją legendarną niezawodnością w obsłudze kart (o ile nie jest to tylko legenda ;) może być dobrym kandydatem na taką protezę - chyba że już macie mc z citka. Choć ZTCP to jest możliwość zmiany organizacji (chyba że ma się mc world albo "czarną" mc czy właśnie simplicity albo premier miles - albo, w drugą stronę, visę payback) i to chyba nawet za darmo.

Do zakupów w PL dwie karty z jednego banku, nawet różnych organizacji, to rzeczywiście bez sensu - chyba że druga jest czystym backupem i leży sobie bezpiecznie w domu. Jeśli darmowa - to warto nawet z tego samego banku i tej samej organizacji.

Jeszcze żaba (bzwbk) ma teraz promocję na KK darmowe - na 4 lata, bo podobno tylko za odnowienie trzeba płacić, 15zł.

Data: 2016-11-18 20:54:28
Autor: Imka
Chamstwo Millenium - Amex
Dnia Fri, 18 Nov 2016 05:43:23 -0800 (PST), Dawid Rutkowski napisał(a):

A, umieściłaś tego citka w takim towarzystwie, że sądziłem, że te wszystkie 5 banków jest "obrażonych" ;>

Nie, aż tak źle z tym obrażaniem nie jest, odpadają po prostu banki z
ROR-ami, no i te gdzie są karty :)

[...]

Oni to wiedzą, Kocie ;)

Od lat jeden citek bezpłatny dożywotnio, opłata za drugi jest zwracana
po wykręceniu niewielkiego pułapu (jeszcze nigdy nie udało mi się
zapłacić więc nie grymaszę), organizacje na krzyż - citków nie ruszamy,
citki się lubi, dobre są.
Jeszcze żaba (bzwbk) ma teraz promocję na KK darmowe - na 4 lata, bo podobno tylko za odnowienie trzeba płacić, 15zł.

O, dzięki. Wygląda na razie całkiem, całkiem. Zobaczymy :)

Imka

Data: 2016-11-21 01:59:50
Autor: Dawid Rutkowski
Chamstwo Millenium - Amex
Hmm, a dlaczego nie chcecie mieć KK w banku, gdzie już macie ROR ?

Co do mc z db, to zapomniałem jeszcze o jednej przyjemnej własności tej karty, która pomoga przy okazji wyrobić limit zwolnienia (lub np. pozwala bez dodatkowych wydatków wziąć zamiast silver golda - który bierze udział w programie mc buy&smile) - czyli o bezpłatnych przelewach z rachunku karty na opłacanie rachunków domowych. Citek też na to pozwala - ale, w przeciwieństwie do citka, w db te przelewy wliczają się do sumy zwalniającej z opłaty rocznej.
Poza tym wliczają się też wypłaty z bankomatów - ale to tanie nie jest - oraz przelewy z rachunku karty - te akurat w bardzo przystępnej cenie ryczałtowej - 5zł za przelew max. 5k z silver, 10k z gold - jeśli na koniec roku zabraknie troszkę do sumy zwolnienia z opłaty to już lepiej zapłacić 5zł, a nie 70/30 albo 200/80zł.
Tylko trzeba pamiętać, że sumy liczą się osobno dla karty głównej i dla każdej karty dodatkowej - ale też przelewy można zleceć "z dowolnej karty", i wtedy doliczą się do sumy zwalniającej z opłaty za tą właśnie kartę.

Aha, i niezależnie od ew. buy&smile db ma dla KK własną "strefę rabatów" - ich sensowność jest mniej więcej taka jak tych z citka (mnie nie stać na korzystanie z ich, jedynie w telepizzy oszczędzam dodatkowe 15% - ale ten rabat dają też np. dla zwykłych debetówek mBąka), ale warto przejrzeć i zapamiętać, może coś się trafi.

Data: 2016-11-18 20:15:47
Autor: Akarm
Chamstwo Millenium - Amex
W dniu 18.11.2016 o 14:13, Imka pisze:
Towarzysz Życia

Czy to, że odpowiadasz na ostatnie zdanie oznacza, że udało ci się przeczytać i zrozumieć całość?

--
           Akarm
http://www.bykomstop.avx.pl

Data: 2016-11-18 21:01:14
Autor: Imka
Chamstwo Millenium - Amex
Dnia Fri, 18 Nov 2016 20:15:47 +0100, Akarm napisał(a):

W dniu 18.11.2016 o 14:13, Imka pisze:
Towarzysz Życia

Czy to, że odpowiadasz na ostatnie zdanie oznacza, że udało ci się przeczytać i zrozumieć całość?

Nie ostatnie, tylko pierwsze z akapitu :)
Może faktycznie tekst nie jest podany w zbyt klarowny sposób, ale tu
akurat wszystko jest dla mnie zrozumiałe :D

--
Imka

Data: 2016-11-18 17:41:03
Autor: J.F.
Chamstwo Millenium - Amex
Użytkownik "Imka"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1acswuxuqe608$.wkbu7wxrz8a2.dlg@40tude.net...
Ktoś poleci jakiegoś MasterCarda?
Opada ING, mBank, Alior, Citi i Mille ;>

W BZWBK jakas promocja kredytowek, nie korzystalem, to nie polece, ale "dozywotnio bezplatna" kusi.

M.in Karta kredytowa World MasterCard
Gdzie nie ma oplaty za przewalutowanie.
(ale jest po kursie banku)

http://www.bzwbk.pl/karty-platnicze/karty-kredytowe/karta-world-mastercard/karta-kredytowa-world-mastercard.html

Ale w banku chyba dodatkowe promocje.

J.

Data: 2016-11-18 20:56:23
Autor: Imka
Chamstwo Millenium - Amex
Dnia Fri, 18 Nov 2016 17:41:03 +0100, J.F. napisał(a):

[...]

Thx :)
Przebrnęłam przez regulamin promocji i nie widzę haczyka. Wzrok mi się
popsuł czy nie ma? ;)
Żadnych obowiązkowych zgód na telemielenie? Czuję się zaniepokojona...

--
Imka

Data: 2016-11-19 16:03:49
Autor: MK
Chamstwo Millenium - Amex
"Imka" <spamtrapimki@gazeta.pl> wrote in message news:1acswuxuqe608$.wkbu7wxrz8a2.dlg40tude.net...

Wniosek: Mille stracilo klienta. Nowa karta bez aktywacji pójdzie do
piachu.

Ktos poleci jakiegos MasterCarda?
Opada ING, mBank, Alior, Citi i Mille ;>

Gdybys sie nie upierala przy CC i MC to polecilbym VISA Debit z Eurobanku. Jest jakis moneyback i chyba to jedna z lepszych kart do transakcji walutowych. Konto prestige jest prowadzone gratisw ramach programu rodzina i przyjaciele. Do konta mozna miec karte HCE do platnosci zblizeniowych przez 12 m-cy bez oplat, mozna tez zamowic niespersonalizowana plastikowa. Dla mnie brak nazwiska na karcie jest zajebista funkcja, bo moga z niej korzystac 2 osoby. Inna fajna rzecza jest to, ze daja 5% moneybacku za transakcje wg. wybranych MCC, niestety limitowane do 60 PLN/m-c. Transakcje zagraniczne sa przewalutowywane wg. kursu VISA i bank dolicza 1% za przewalutowanie. Korzystalem z niej w kilku krajach EU bez problemu. A w zasadzie tylko raz zawiodla, tj. w autobusie w londku, ale na usprawiedliwienie moge dodac, ze takze nie zadzialala tam takze CC Citi.
Karte polecam wszystkim, ktory nie sa przywiazani do kredytowek i nie przeszkadza im, ze to VISA.

Pozdrawiam
MK

Chamstwo Millenium - Amex