Chamy” i „Żydy”, czyli rzecz o polskości. Dla bokuna i tzwa oraz

Data: 2011-06-26 13:52:41
Autor: obserwator
Chamy” i „Żydy”, czyli rzecz o polskości. Dla bokuna i tzwa oraz
...mkarwana i panslavisty:

Chamy” i „Żydy”, czyli rzecz o polskości.

 Magda Figurska napisała notkę zainspirowaną wypowiedzią niejakiego Marcina
Króla, profesora zresztą. Owóż ten pan był łaskaw powiedzieć, że  "Nie ma
czegoś takiego jak Polska. To tylko wyobrażenie”.

Na początku, jak zwykle, się wkurzyłam, czemu dałam wyraz w komentarzu pod
notką. Potem zaczęło mnie to męczyć. A teraz będzie rezultat owego męczenia:

Określenie„Chamy” i „Żydy” jest, jak wiadomo, autorstwaWitolda Jedlickiego.

„W 1962 r. na łamach paryskiej "Kultury" opublikowano esej Witolda Jedlickiego
Chamy i Żydy *[W. Jedlicki, Chamy i Żydy, "Kultura" 1962, nr 12 (182), s.
3-41.], który stał się głośny, ponieważ naruszał dotychczasowe tabu. Autor w
specyficzny - silnie naładowany emocjami - sposób scharakteryzował w nim życie
polityczne w Warszawie końca lat pięćdziesiątych [Redaktor naczelny "Polityki"
skomentował ten tekst następująco: "Facet po przyjeździe do Izraela machnął
wielki artykuł, którego główną treścią jest teza, że grupa puławska od wielu
lat zmierza do zdobycia wpływowych stanowisk. Są to »Żydy« [...], którzy
obecnie, jak stwierdza, przystąpili do zdecydowanej walki z Gomułką. Chamy to
natolińczycy, których autor potraktował jako ludzi uczciwych, acz agentów
Moskwy"(M.F. Rakowski, Dzienniki polityczne, t. 1: 1958-1962, Warszawa 1998,
s. 499). Esej Chamy i Żydy ukazał się także w 1963 r. w książce Witolda
JedlickiegoKlub Krzywego Koła wydanej przez Instytut Literacki w
seriiBiblioteka Kultury, t. 89. O szerokiej popularności tez Jedlickiego
świadczą liczne wydania artykułu ("Węzeł", Gdańsk 1981; "Krąg", Warszawa
1981;Kulisy wydarzeń października 1956, "Biblioteka Promienistych", Kraków
1986) oraz monografia KKK ("Solidarni", Warszawa 1989) w drugim obiegu. Esej
Chamy i Żydy "okazał się jednym z najbardziej wpływowych i popularnych ujęć
Października"(P. Machcewicz, Polski rok 1956, Warszawa 1993, s. 216].
http://www.niniwa2.cba.pl/ceranka_chamy_i_zydy.htm

Jak widać z powyższego, tytułowe określenia obejmują ówczesnych beneficjentów
nowego, socjalistycznego ustroju. Wojna między Chamami i Żydami trwała od roku
1944, tzn. od momentu, gdy powstał słynny manifest lubelski i rządy nad Polską
objęła władza z nadania Sowietów. Najpierw zaaresztowano Gomułkę – za
odchylenie nacjonalistyczne, potem Gomułka objął władzę i wysłał swoich
narodowo niesłusznych towarzyszy „do Syjonu”. Potem przepadł Gomułka, a część
towarzyszy przeszła do opozycji, potem.... e tam, nie będę tu historii pisać,
kto ciekawy, niech się douczy. Nie w tym rzecz.

http://eska.salon24.pl/308918,chamy-i-zydy-czyli-rzecz-o-polskosci

Data: 2011-06-26 14:21:29
Autor: obserwator
Chamy” i „Żydy”, czyli rzecz o polskości. Dla bokuna i tzwa oraz
Dlatego m.in. PiS jest partią "anty-systemową", a Polska jest nadal państwem
"Chamów i Żydów".

Data: 2011-06-26 17:21:03
Autor: u2
W dniu 2011-06-26 16:21,  obserwator pisze:
Dlatego m.in. PiS jest partią "anty-systemową", a Polska jest nadal państwem
"Chamów i Żydów".

-- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->
http://www.gazeta.pl/usenet/

Nie wprowadzaj tutaj swoich ksenofobicznych watkow rodem z GWna.

Data: 2011-06-26 15:37:21
Autor: obserwator
u2 <u_2@o2.pl> napisał(a):
> [...]
> "Chamów i Żydów".
> http://www.gazeta.pl/usenet/

Nie wprowadzaj tutaj swoich ksenofobicznych watkow rodem z GWna.

autorka tekstu jest osoba ktora dzialala w Solidarnosci, wykladowca na jednej
z polskich uczeli i przeciwniczka GW.

A ty pelnisz tu role tzw. dobrego policjanta i pozytecznego idioty ktorego
zadaniem jest stwarzanie pozorow dyskusji miedzy przeciwnikami politycznymi,
rozrabiasz, bo uwazasz ze inni sa na twoim poziomie i tego nie zauwazaja.

Podobnie postepujesz na sasiedniej grupie, gdzie konfliktujesz pewne osoby
obrzucajac je inwektywami.  --

Data: 2011-06-26 17:50:48
Autor: u2
W dniu 2011-06-26 17:37,  obserwator pisze:
> [...]
> Nie wprowadzaj tutaj swoich ksenofobicznych watkow rodem z GWna.
autorka tekstu jest osoba ktora dzialala w Solidarnosci, wykladowca na jednej

Istotne jest skad kto nadaje, a ty nadajesz z GWna. Wiec nawet najlepsze
teksty moga byc zmanipulowane.

Data: 2011-06-26 16:01:01
Autor: obserwator
u2 <u_2@o2.pl> napisał(a):
> [...]
> z polskich uczeli i przeciwniczka GW.

Istotne jest skad kto nadaje, a ty nadajesz z GWna. Wiec nawet najlepsze

istotne jest kto co pisze i z jakich zrodel korzysta oraz jak sie zachowuje na
grupie. Ty najpierew komusc ublizasz, a pozniej z tym kims jestes za pan brat
i zmieniasz zdanie jak ci w danym momencie adekwatnie pasuje do koncepcji
ktora masz zadanie lansowac w sieci. --

Data: 2011-06-26 18:12:20
Autor: u2
W dniu 2011-06-26 18:01,  obserwator pisze:
u2 <u_2@o2.pl> napisał(a):
[...]

Ja nie ublizam, ja wskazuje skad nadajesz, a to czyni ciebie calkowicie
niewiarygodnym w moich oczach.

Data: 2011-06-26 16:29:19
Autor: obserwator
u2 <u_2@o2.pl> napisał(a):
Ja nie ublizam, ja wskazuje skad nadajesz, a to czyni ciebie calkowicie
niewiarygodnym w moich oczach.

mnie twoje oczy nic nie interesuja, bo sa falszywe.

Data: 2011-06-26 18:34:01
Autor: u2
W dniu 2011-06-26 18:29,  obserwator pisze:
[...]

Powtorze znany kawal :

Jankesi za czasow zimnej wojny wyslali swietnie wyszkolonego szpiega do
CCCP, aby dotarl do kremla wykrasc najtajniejsze tajemnice.

Noca wyladowal na spadochronie w pewnej wiosce t.zw glubince.

Przenocowal bezpiecznie w stodole, a nazajutrz budzi go babuszka i mowi
priwiet gospodin szpion. Agent zdziwiony pyta sie : a kak wy mienia
uznali ? Babuszka na to : wy niegr :)

Data: 2011-06-26 16:41:29
Autor: obserwator
u2 <u_2@o2.pl> napisał(a):
> [...]

Przenocowal bezpiecznie w stodole, a nazajutrz budzi go babuszka i mowi
priwiet gospodin szpion. Agent zdziwiony pyta sie : a kak wy mienia

 to kawal ale o tobie, tyle ze ty podobno jestes z Ukrainy, a oni niecierpia
Polakow, bo ich mnostwo wymordowali.

Data: 2011-06-26 19:23:48
Autor: u2
W dniu 2011-06-26 18:41,  obserwator pisze:
 to kawal ale o tobie, tyle ze ty podobno jestes z Ukrainy, a oni niecierpia
Polakow, bo ich mnostwo wymordowali.

-- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->
http://www.gazeta.pl/usenet/

Znam jednego gostka z Nachujowic na Ukrainie, on rzeczywiscie nienawidzi
Polakow, ale to zyd. Uwielbia GWno.

Data: 2011-06-27 03:54:49
Autor: cirrus
Użytkownik " obserwator" <fajny.d.arzbor@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:iu7mov$ho9$1inews.gazeta.pl...
u2 <u_2@o2.pl> napisał(a):
Ja nie ublizam, ja wskazuje skad nadajesz, a to czyni ciebie calkowicie
niewiarygodnym w moich oczach.
mnie twoje oczy nic nie interesuja, bo sa falszywe.

Ale te oczy mogą kłamać.

--
stevep

Chamy” i „Żydy”, czyli rzecz o polskości. Dla bokuna i tzwa oraz