Chargeback to fikcja

Data: 2020-07-17 12:49:57
Autor: witrak()
Chargeback to fikcja
On Wednesday, July 15, 2020 at 10:10:02 AM UTC+2, Zbynek Ltd. wrote:
Skoro banki nie uznają tego:
https://biznes.interia.pl/finanse/news-chargeback-zachorowal-na-koronawirusa-banki-nieslusznie-nie-,nId,4610682

Czy aby na pewno idzie o tę właśnie procedurę?
O ile mi wiadomo, to tego nie załatwia się z bankiem-wystawcą karty, tylko z instytucją, do której systemu karat należy: VISA albo Mastercard. I należy korzystać ze specjalnego formularza właśnie tej instytucji...

Nie mam racji?

witrak()

Data: 2020-07-18 09:49:07
Autor: Liwiusz
Chargeback to fikcja
W dniu 2020-07-17 o 21:49, witrak() pisze:
[...]

Ja to załatwiałem przez bank, który wydał kartę.

--
Liwiusz

Data: 2020-07-18 08:42:45
Autor: witrak()
Chargeback to fikcja
On Saturday, July 18, 2020 at 9:49:16 AM UTC+2, Liwiusz wrote:

> [...]
> właśnie tej instytucji...

Ja to załatwiałem przez bank, który wydał kartę.

Można załatwiać z bankiem. Ale wtedy czeka się i bank albo zwróci kasę, albo nie (a jak pisze OP może nawet odmówić rozpatrzenia). Natomiast VISA i Mastercard  *najpierw* (w ustalonym czasie) zwracają kasę, a potem ewentualnie (gdy okaże się - tj. gdy acquirer wykaże, że nie mieliśmy racji, że nie było podstaw do zwrotu) obciąży ponownie, oczywiście z odsetkami. Ale ważne, żeby to była reklamacja na odpowiednim formularzu i skierowana do VISA/Mastercard. Być może nawet via bank (nie wiem, bo sam tego nie robiłem).

Chargeback to fikcja