Chargeback to fikcja

Data: 2020-07-22 14:49:39
Autor: WAM
Chargeback to fikcja
On Wed, 15 Jul 2020 10:09:37 +0200, "Zbynek Ltd."
<sp2scf.spamstoper@poczta.onet.pl> wrote:

Skoro banki nie uznają tego:
https://biznes.interia.pl/finanse/news-chargeback-zachorowal-na-koronawirusa-banki-nieslusznie-nie-,nId,4610682

Citi pomaga:

08.03 zakup biletów LOT SZZ-WAW-SZZ na koniec marca, płacone kk Citi

16.03 żądanie do LOT zwrotu kasy z powodu anulowania lotów

14.05 ponowne żądanie do LOT zwrotu kasy

14.05 odpowiedź LOT: "Uprzejmie informuję, że Pana zgłoszenie zwrotu
biletów ze wskazanej rezerwacji jest jeszcze procesowane. Ze względu
na sytuację globalną spowodowaną pandemią koronawirusa procesowanie
zgłoszeń może być znacznie wydłużone. Środki zostaną przekazane na
kartę/konto użyte podczas procesu płatności za bilety w najszybszym
możliwie terminie. Proszę o cierpliwość i wyrozumiałość."

W lipcu zaproponowałem kupującemu procedurę chargeback i poszło tak:

09.07 zgłoszenie przez formularz w st citi opcji "reklamacje
chargeback".

10.07 odpowiedź - decyzja banku że transakcja wykonana poprawnie i
przysługuje odwołanie od decyzji w procedurze... chargeback

12.07 odwołanie do citi, wniosek z załączoną korespondencją @ z LOT

15.07 mail z LOT:
"dziękuję za wiadomość i Bardzo przepraszam za wydłużony czas
oczekiwania na odpowiedź.
 Uprzejmie informuję, że w dniu dzisiejszym zwrot biletów został
dokonany. Pieniądze powinny być widoczne na koncie, z którego
dokonywana była płatnosć, w przeciągu najbliższych 7 dni roboczych.
Dziękujemy za dotychczas okazane zrozumienie dla tej trudnej
sytuacji."

20.07 na karcie zaksięgowany zwrot (z datą 17.07)

WAM
--
www.nawakacje.pl ?
pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

Data: 2020-07-24 00:44:10
Autor: witrak()
Chargeback to fikcja
On Wednesday, July 22, 2020 at 2:49:41 PM UTC+2, WAM wrote:
W lipcu zaproponowałem kupującemu procedurę chargeback i poszło tak:

09.07 zgłoszenie przez formularz w st citi opcji "reklamacje
chargeback".

Istnieje możliwość zgłoszenia bezpośrednio do VISA/Mastercard, niestety jak kiedyś to znalazłem to nie zrobiłem bookmarka :-(

[...]

Bo tak naprawdę obowiązuje ich bardzo krótki termin realizacji - to wynika z warunków VISA/Mastercard.

Najlepiej w ogóle nie rozmawiać z naszymi bankami...

witrak()

Data: 2020-07-24 12:05:21
Autor: WAM
Chargeback to fikcja
On Fri, 24 Jul 2020 00:44:10 -0700 (PDT), "witrak()"
<witrak@hotmail.com> wrote:

[...]

W tym wypadku akurat poszło sprawnie przez bank.

WAM

Data: 2020-07-24 23:39:48
Autor: witrak()
Chargeback to fikcja
<witrak@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Najlepiej w ogóle nie rozmawiać z naszymi bankami...
W tym wypadku akurat poszło sprawnie przez bank.

Tak, ale dlatego, że jesteś upierdliwy - inny by reklamacji nie złożył.
A w ogóle, to i tak straciłeś trochę czasu, właśnie przez załatwianie za pośrednictwem banku.

witrak()

Chargeback to fikcja