Data: 2011-07-24 18:07:30 | |
Autor: Krzysztof Halasa | |
Chargeback w Polbanku - pr贸bowa艂 kto艣? | |
xbartx <bart@hashzero.net> writes:
Trafi艂o mi si臋 w ko艅cu i sprz臋t zakupiony na ebay.co.uk nie dotar艂 a jako, 偶e by艂o to lekko ponad 100 funt贸w to postanowi艂em powalczy膰. Nie wnikam ju偶 kto kr臋ci czy sprzedaj膮cy czy firma transportowa - nic nie dotar艂o i to jest fakt. Chargeback nie jest instrumentem dostepnym dla klienta banku. Klient banku moze (i powinien) zlozyc w banku reklamacje z powodu niedostarczenia towaru. W takim przypadku klient ma prawo do zwrotu przez bank zaplaconej kwoty. A to, czy bank dokona chargebacku czy bedzie chcial to "wziac na siebie" to juz jest sprawa banku. To, czy "pieni膮dze przekazano z konta karty" nie jest sprawa klienta. Istotne jest, czy towar lub usluga oplacona karta zostala dostarczona lub wykonana, czy tez to nie nastapilo. Z tym ze jesli pieniadze zostaly "przekazane" do jakiegos Paypala (a nie posluzyly do zaplaty za towar sprzedawcy) to to nieco inaczej wyglada. -- Krzysztof Halasa |
|