Chargeback w Polbanku - próbował kto¶?

Data: 2011-07-24 13:39:15
Autor: xbartx
Chargeback w Polbanku - próbował kto¶?

Trafiło mi się w końcu i sprzęt zakupiony na ebay.co.uk nie dotarł a jako, że było to lekko ponad 100 funtów to postanowiłem powalczyć. Nie wnikam już kto kręci czy sprzedający czy firma transportowa - nic nie dotarło i to jest fakt.
Zaszedłem w piątek do Polbanku i swoim pytaniem o "chargeback" wywołałem nie mały popłoch, bo się okazało, że w półbanku o czymś takim jeszcze nikt nie słyszał i generalnie to niemożliwe, bo skoro pieniądze przekazano z konta karty, to już po sprawie. Pozbieram oczywiście jakiś materiał i złożę oficjalną reklamację ale jakby ktoś przerabiał już podobny temat w półbanku to z chęcią posłucham.

Data: 2011-07-24 15:52:53
Autor: darnok
On 2011-07-24 15:39, xbartx wrote:

Trafiło mi się w końcu i sprzęt zakupiony na ebay.co.uk nie dotarł a
jako, że było to lekko ponad 100 funtów to postanowiłem powalczyć. Nie
wnikam już kto kręci czy sprzedaj±cy czy firma transportowa - nic nie
dotarło i to jest fakt.
Zaszedłem w pi±tek do Polbanku i swoim pytaniem o "chargeback" wywołałem
nie mały popłoch, bo się okazało, że w półbanku o czym¶ takim jeszcze
nikt nie słyszał i generalnie to niemożliwe, bo skoro pieni±dze
przekazano z konta karty, to już po sprawie. Pozbieram oczywi¶cie jaki¶
materiał i złożę oficjaln± reklamację ale jakby kto¶ przerabiał już
podobny temat w półbanku to z chęci± posłucham.

Placiles przez PayPal?
A tamtejsze ubezpieczenie?
Powinno byc lepsze niz chargeback - na poczatek, choc go oczywiscie nie wyklucza.

--
darnok
"TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

Data: 2011-07-24 16:23:18
Autor: Sinus
Chargeback w Polbanku - próbował kto¶?
Kiedy¶ próbowałem w Eurobanku, olali mnie kompletnie. Nie pomogły nawet skargi
do arbitra bankowego i samej Visy (która odpisała że to oni nie s± tutaj
stron± i mam w banku walczyć, po prostu wysłali mnie na drzewo).

S±dzę że w Polbanku będzie podobnie, dlatego zawsze ryzykowne transakcje
wykonuję Citkiem lub mBankiem (mimo złodziejskich kursów) bo te banki
przynajmniej wiedz± co to chargeback i potrafi± przeprocesować sprawę.

--
Sinus

Data: 2011-07-24 18:38:55
Autor: mvoicem
(24.07.2011 18:23), Sinus wrote:
[...]

Bardzo mnie ciekawi, jakby przyszło do składania takiej reklamacji (czyli zapłaciłem - nie dostałem towaru) - na co mam się powoływać?

Bo przecież nie na regulamin banku, gdzie jak wół stoi że ja odpowiadam za transakcje których dokonuję.

p. m.

Data: 2011-07-24 20:30:21
Autor: Simple Man
W dniu 2011-07-24 18:38, mvoicem pisze:
Bardzo mnie ciekawi, jakby przyszło do składania takiej reklamacji
(czyli zapłaciłem - nie dostałem towaru) - na co mam się powoływać?

Je¶li towar nie dotrze to na to, że towar nie dotarł.

Je¶li to fraud to na to, że to jest fraud.

Oba scenariusze ćwiczone w mBanku. W drugim przypadku skutecznie, w pierwszym nie do końca ponieważ płatno¶ć kart± była przy udziela po¶rednika (dot. to Allegro i płatno¶ć przez płatno¶ci Allegro) i nie da się rzekomo dokonać chargeback więc aktualnie sprawa jest w prokuraturze i będę korzystał z POK.

Swoj± drog± doszedłem do wniosku, że brak oddziałów mBanku to zaleta. Wszystko można pięknie i SKUTECZNIE załatwić mailem/telefonicznie, a ostatecznie pisemnie. Pismo można złożyć w mKiosku, a w skrajnie kryzysowej sytuacji podj±ć gotówkę w placówce Multibanku (dla tych co to maj± tylko jeden rachunek bankowy).
W przypadku jaki¶ durnych banków typu Alior/BZWBK zawsze trzeba latać do oddziału. Alior to nawet całkowicie olewa pisemne dyspozycje złożone listem poleconym i musiałem 3 razy być w oddziale żeby ostatecznie odci±ć się od nich (chodziło o definitywne rozwi±zanie umowy ramowej). Nigdy więcej takich banków, to już nawet BGŻ jest dużo bardziej elastyczny niż taki Alior.

Data: 2011-07-24 22:54:07
Autor: mvoicem
(24.07.2011 20:30), Simple Man wrote:
[...]

Czyli domagaj±c się zwrotu transakcji za to że towar nie dotarł, mam się powołać na to że towar nie dotarł? :). A nie na jaki¶ regulamin i tak dalej?

Inaczej mówi±c - reklamacja powinna moim zdaniem składać się z 3 czę¶ci: a)opis stanu faktycznego (towar nie dotarł), b)moje ż±dania wobec banku (zwrot pieniędzy), c)podstawa ż±dania.

O ile (a) i (b) s± oczywiste, to już (c) nie jest dla mnie takie oczywiste.

Je¶li to fraud to na to, że to jest fraud.

No jak fraud to sprawa jasna - nie autoryzowałe¶ takiej transakcji. Ale co w momencie kiedy autoryzowałe¶, ¶wiadomie komu¶ zapłaciłe¶ 1000zł licz±c na to że Ci wy¶le komórkę, a ten nie wysłał?

Co wstawiasz w (c) ?

p. m.

Data: 2011-07-24 22:41:31
Autor: jureq
Chargeback w Polbanku - próbował kto¶?
Dnia Sun, 24 Jul 2011 22:54:07 +0200, mvoicem napisał(a):

Co wstawiasz w (c) ?

Jeśli dobrze pamiętam, to Polbank da ci do wypełnienia standardowy formularz Visy.
Wzorzec np w Inteligo

http://inteligo.pl/pliki/formularze-dla-posiadaczy-konta/
Formularz_reklamacyjny_Visa_i_MasterCard.pdf

Data: 2011-07-25 10:19:39
Autor: mvoicem
Chargeback w Polbanku - próbował ktoś?
(25.07.2011 00:41), jureq wrote:
[...]

Da albo nie da. A jak da - to jeszcze nie znaczy że nie powie "autoryzował Pan tą płatność, proszę się dogadywać ze sprzedawcą".

Pytanie - jaki przepis prawa lub regulaminu/umowy między mną a bankiem każe mu zwrócić mi kasę w przypadku kiedy sprzedawca mnie oszuka/splajtuje/okaże się niesolidny.

p. m.

Data: 2011-07-25 08:36:14
Autor: jureq
Dnia Mon, 25 Jul 2011 10:19:39 +0200, mvoicem napisał(a):

Jeśli dobrze pamiętam, to Polbank da ci do wypełnienia standardowy
formularz Visy.

Da albo nie da.

Da, da. Oni reklamacje kartowe po prostu przekazują do Visy. A Visa lubi dostawać standardowy formularz. Jak się napisze coś własnego to i tak każą wypełnić ten "standardowy" a "swój" potraktować jako załącznik.

Data: 2011-07-25 10:23:22
Autor: quwert
Dnia Sun, 24 Jul 2011 16:23:18 +0000 (UTC), Sinus napisał(a):

S±dzę że w Polbanku będzie podobnie, dlatego zawsze ryzykowne transakcje
wykonuję Citkiem lub mBankiem (mimo złodziejskich kursów) bo te banki
przynajmniej wiedz± co to chargeback i potrafi± przeprocesować sprawę.

Citibank nie wie co to chargeback!

Już który¶ raz przekonałem się że opinia grupy jako¶ tak strasznie odbiega od rzeczywisto¶ci.

Data: 2011-07-24 18:07:30
Autor: Krzysztof Halasa
xbartx <bart@hashzero.net> writes:

[...]

Chargeback nie jest instrumentem dostepnym dla klienta banku.

Klient banku moze (i powinien) zlozyc w banku reklamacje z powodu
niedostarczenia towaru. W takim przypadku klient ma prawo do zwrotu
przez bank zaplaconej kwoty. A to, czy bank dokona chargebacku czy
bedzie chcial to "wziac na siebie" to juz jest sprawa banku.

To, czy "pieniÄ…dze przekazano z konta karty" nie jest sprawa klienta.
Istotne jest, czy towar lub usluga oplacona karta zostala dostarczona
lub wykonana, czy tez to nie nastapilo.

Z tym ze jesli pieniadze zostaly "przekazane" do jakiegos Paypala
(a nie posluzyly do zaplaty za towar sprzedawcy) to to nieco inaczej
wyglada.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2011-07-24 21:40:12
Autor: Marvin

Użytkownik "xbartx" <bart@hashzero.net> napisał w wiadomości news:j0h7a3$1h$1inews.gazeta.pl...

[...]

Udaje się ale trzeba mieć trochę samozaparcia. Kupiłem na poczatku stycznia tego roku starter GSM w Hiszpanii. Nie dotarł. Reklamację złożyłem 3 tyg. potem. Przyszedł formularz do wypełnienia, standardowy. Wypełniłem i odesłałem. Potem jedno pismo że rozpatrywanie reklamacji sie przedłuży, potem żebym napisał jak się kontaktowałem ze sprzedawcą i kiedy w sprawie zwrotu gotówki, potem coś tam jeszcze, potem wreszcie oddali, te 20 euro. Teraz na wyciągu :)

Marvin

Data: 2011-07-25 07:59:41
Autor: xbartx
Dnia Sun, 24 Jul 2011 21:40:12 +0200, Marvin napisał(a):

[...]
kiedy w sprawie zwrotu gotĂłwki, potem coĹ› tam jeszcze, potem wreszcie
oddali, te 20 euro. Teraz na wyciÄ…gu :)

Jak składałeś reklamację? Przez www, telefon czy wizyta w oddziale?

--
xbartx

Data: 2011-07-25 10:51:21
Autor: Robert Kois
Chargeback w Polbanku - próbował kto¶?
Dnia Mon, 25 Jul 2011 07:59:41 +0000 (UTC), xbartx napisał(a):

Jak składałe¶ reklamację? Przez www, telefon czy wizyta w oddziale?

Załatwianie czegokolwiek odno¶nie KK w oddziale Polbanku nie ma sensu (z
wyj±tkiem złożenia jakiego¶ pisma) bo i tak dzwoni± na infolinię.

--
Kojer

Data: 2011-07-25 12:01:24
Autor: xbartx
Chargeback w Polbanku - próbował kto¶?
Dnia Mon, 25 Jul 2011 10:51:21 +0200, Robert Kois napisał(a):

Załatwianie czegokolwiek odnośnie KK w oddziale Polbanku nie ma sensu (z
wyjątkiem złożenia jakiegoś pisma) bo i tak dzwonią na infolinię.

A to nawet lepiej, że nie muszę tam się jeszcze raz pojawiać, chociaż kto wie, zobaczymy co powiedzą na partyline.

--
xbartx

Data: 2011-07-25 22:21:17
Autor: Marvin
Chargeback w Polbanku - próbował ktoś?

Jak składałeś reklamację? Przez www, telefon czy wizyta w oddziale?

Przez WWW najpierw napisałem na początku, ale to tylko dało to, że przysłali list abym im to samo napisał na papierze.

Dlatego potem leciało wszystko poleconym.

Marvin

Data: 2011-07-27 06:52:00
Autor: xbartx
Dnia Mon, 25 Jul 2011 22:21:17 +0200, Marvin napisał(a):

Przez WWW najpierw napisałem na początku, ale to tylko dało to, że
przysłali list abym im to samo napisał na papierze.

Dlatego potem leciało wszystko poleconym.

U mnie na razie przekazano moją wiadomość jako reklamację do działu skarg i nawet od razu dostała nr sprawy. Napisano też że mają 30 dni albo i lepiej. Ciekawe co będzie dalej.

--
xbartx

Data: 2011-08-02 14:00:39
Autor: xbartx
Chargeback w Polbanku - próbował kto¶?

No więc złożyłem przez www Polbanku prośbę o złożenie w moim imieniu chargeback do MC. Pani podesłała mi formularz na maila, który miałem wypełnić i odesłać. Nie obyło się oczywiście bez klasyki Półbankowej czyli napisano do mnie przez wewnętrzną pocztę, że mam wypełnić formularz i odesłać. Oczywiście jaki? Gdzie? Jak? Nie wiadomo. Dopiero jak się spytałem to poproszono o podanie maila. Formularz wraz z historią korespondencji złożyłem w oddziale czym też zrobiłem zamieszanie "jak to?", "a to tak można?" etc. Po jakiś ustaleniach Panie wzięły i zapakowały w kopertę do wysłania. W między czasie okazało się, że materiał musi dotrzeć w poniedziałek (wczoraj 01.08.2011) do 16.30 bo inaczej dupa. Nie wiem czemu i już myślałem, że po zawodach, bo trzeba wysłać faxem ale okazało się, po kolejnym telefonie, że mogę wysłać na maila. No i poszło. Zdziwienie nastąpiło moje dzisiaj, bo dostałem mail z PayPal, że wystąpiłem o zwrot kwoty za niezrealizowaną transakcję. Także szybko to idzie. Dziwne jest natomiast to że PayPal napisał o zupełnie innej transakcji niż tą którą reklamowałem. No ale to już nie mój problem, bo ja na swoim zgłoszeniu mam poprawnie.
Ciekawe jak to się wszystko skończy.

PS Teraz już chyba wiem dlaczego Allegro nie chce przyjąć ode mnie żadnej PzA płaconej przeze mnie kartą he he ;)

--
xbartx

Data: 2011-08-04 07:33:16
Autor: xbartx
Chargeback w Polbanku - próbował kto¶?

No jestem w szoku. Napisałem maila do Polbanku, że z PayPal przysłali mi monit nie o tej transakcji co trzeba (i wysłałem jeszcze raz swoje pismo z opisem reklamowanej transakcji). Dosłownie za 2-3h już przyszedł z PayPal monit o "obciążeniu zwrotny" dla poprawnej transakcji. Należy pamiętać, że idzie to Polbank>MC>PayPal.

--
xbartx

Data: 2011-08-09 13:05:29
Autor: yoss

Użytkownik "xbartx" <bart@hashzero.net> napisał w wiadomości news:j1dhvs$n6v$2inews.gazeta.pl...

No jestem w szoku. Napisałem maila do Polbanku, że z PayPal przysłali mi
monit nie o tej transakcji co trzeba (i wysłałem jeszcze raz swoje pismo
z opisem reklamowanej transakcji). Dosłownie za 2-3h już przyszedł z
PayPal monit o "obciÄ…ĹĽeniu zwrotny" dla poprawnej transakcji. NaleĹĽy
pamiętać, że idzie to Polbank>MC>PayPal.

Czyli jednak w Polbanku a się da to zrobić ;-) gratulacje ;-)
yossarian

Chargeback w Polbanku - próbował kto¶?