Grupy dyskusyjne   »   pl.biznes.banki   »   Chargeback w Polbanku - próbował kto¶?

Chargeback w Polbanku - próbował kto¶?

Data: 2011-07-24 16:23:18
Autor: Sinus
Chargeback w Polbanku - próbował kto¶?
Kiedy¶ próbowałem w Eurobanku, olali mnie kompletnie. Nie pomogły nawet skargi
do arbitra bankowego i samej Visy (która odpisała że to oni nie s± tutaj
stron± i mam w banku walczyć, po prostu wysłali mnie na drzewo).

S±dzę że w Polbanku będzie podobnie, dlatego zawsze ryzykowne transakcje
wykonuję Citkiem lub mBankiem (mimo złodziejskich kursów) bo te banki
przynajmniej wiedz± co to chargeback i potrafi± przeprocesować sprawę.

--
Sinus


--


Data: 2011-07-24 18:38:55
Autor: mvoicem
Chargeback w Polbanku - próbował kto¶?
(24.07.2011 18:23), Sinus wrote:
Kiedy¶ próbowałem w Eurobanku, olali mnie kompletnie. Nie pomogły nawet skargi
do arbitra bankowego i samej Visy (która odpisała że to oni nie s± tutaj
stron± i mam w banku walczyć, po prostu wysłali mnie na drzewo).

S±dzę że w Polbanku będzie podobnie, dlatego zawsze ryzykowne transakcje
wykonuję Citkiem lub mBankiem (mimo złodziejskich kursów) bo te banki
przynajmniej wiedz± co to chargeback i potrafi± przeprocesować sprawę.

Bardzo mnie ciekawi, jakby przyszło do składania takiej reklamacji (czyli zapłaciłem - nie dostałem towaru) - na co mam się powoływać?

Bo przecież nie na regulamin banku, gdzie jak wół stoi że ja odpowiadam za transakcje których dokonuję.

p. m.

Data: 2011-07-24 20:30:21
Autor: Simple Man
Chargeback w Polbanku - próbował kto¶?
W dniu 2011-07-24 18:38, mvoicem pisze:
Bardzo mnie ciekawi, jakby przyszło do składania takiej reklamacji
(czyli zapłaciłem - nie dostałem towaru) - na co mam się powoływać?

Je¶li towar nie dotrze to na to, że towar nie dotarł.

Je¶li to fraud to na to, że to jest fraud.

Oba scenariusze ćwiczone w mBanku. W drugim przypadku skutecznie, w pierwszym nie do końca ponieważ płatno¶ć kart± była przy udziela po¶rednika (dot. to Allegro i płatno¶ć przez płatno¶ci Allegro) i nie da się rzekomo dokonać chargeback więc aktualnie sprawa jest w prokuraturze i będę korzystał z POK.

Swoj± drog± doszedłem do wniosku, że brak oddziałów mBanku to zaleta. Wszystko można pięknie i SKUTECZNIE załatwić mailem/telefonicznie, a ostatecznie pisemnie. Pismo można złożyć w mKiosku, a w skrajnie kryzysowej sytuacji podj±ć gotówkę w placówce Multibanku (dla tych co to maj± tylko jeden rachunek bankowy).
W przypadku jaki¶ durnych banków typu Alior/BZWBK zawsze trzeba latać do oddziału. Alior to nawet całkowicie olewa pisemne dyspozycje złożone listem poleconym i musiałem 3 razy być w oddziale żeby ostatecznie odci±ć się od nich (chodziło o definitywne rozwi±zanie umowy ramowej). Nigdy więcej takich banków, to już nawet BGŻ jest dużo bardziej elastyczny niż taki Alior.

Data: 2011-07-24 22:54:07
Autor: mvoicem
Chargeback w Polbanku - próbował kto¶?
(24.07.2011 20:30), Simple Man wrote:
W dniu 2011-07-24 18:38, mvoicem pisze:
Bardzo mnie ciekawi, jakby przyszło do składania takiej reklamacji
(czyli zapłaciłem - nie dostałem towaru) - na co mam się powoływać?

Je¶li towar nie dotrze to na to, że towar nie dotarł.

Czyli domagaj±c się zwrotu transakcji za to że towar nie dotarł, mam się powołać na to że towar nie dotarł? :). A nie na jaki¶ regulamin i tak dalej?

Inaczej mówi±c - reklamacja powinna moim zdaniem składać się z 3 czę¶ci: a)opis stanu faktycznego (towar nie dotarł), b)moje ż±dania wobec banku (zwrot pieniędzy), c)podstawa ż±dania.

O ile (a) i (b) s± oczywiste, to już (c) nie jest dla mnie takie oczywiste.


Je¶li to fraud to na to, że to jest fraud.

No jak fraud to sprawa jasna - nie autoryzowałe¶ takiej transakcji. Ale co w momencie kiedy autoryzowałe¶, ¶wiadomie komu¶ zapłaciłe¶ 1000zł licz±c na to że Ci wy¶le komórkę, a ten nie wysłał?

Co wstawiasz w (c) ?

p. m.

Data: 2011-07-24 22:41:31
Autor: jureq
Chargeback w Polbanku - próbował kto¶?
Dnia Sun, 24 Jul 2011 22:54:07 +0200, mvoicem napisał(a):

Co wstawiasz w (c) ?

Jeśli dobrze pamiętam, to Polbank da ci do wypełnienia standardowy formularz Visy.
Wzorzec np w Inteligo

http://inteligo.pl/pliki/formularze-dla-posiadaczy-konta/
Formularz_reklamacyjny_Visa_i_MasterCard.pdf

Data: 2011-07-25 10:19:39
Autor: mvoicem
Chargeback w Polbanku - próbował ktoś?
(25.07.2011 00:41), jureq wrote:
Dnia Sun, 24 Jul 2011 22:54:07 +0200, mvoicem napisał(a):

Co wstawiasz w (c) ?

Jeśli dobrze pamiętam, to Polbank da ci do wypełnienia standardowy
formularz Visy.
Wzorzec np w Inteligo

Da albo nie da. A jak da - to jeszcze nie znaczy że nie powie "autoryzował Pan tą płatność, proszę się dogadywać ze sprzedawcą".

Pytanie - jaki przepis prawa lub regulaminu/umowy między mną a bankiem każe mu zwrócić mi kasę w przypadku kiedy sprzedawca mnie oszuka/splajtuje/okaże się niesolidny.

p. m.

Data: 2011-07-25 08:36:14
Autor: jureq
Chargeback w Polbanku - próbował kto¶?
Dnia Mon, 25 Jul 2011 10:19:39 +0200, mvoicem napisał(a):

Jeśli dobrze pamiętam, to Polbank da ci do wypełnienia standardowy
formularz Visy.

Da albo nie da.

Da, da. Oni reklamacje kartowe po prostu przekazują do Visy. A Visa lubi dostawać standardowy formularz. Jak się napisze coś własnego to i tak każą wypełnić ten "standardowy" a "swój" potraktować jako załącznik.

Data: 2011-07-25 10:23:22
Autor: quwert
Chargeback w Polbanku - próbował kto¶?
Dnia Sun, 24 Jul 2011 16:23:18 +0000 (UTC), Sinus napisał(a):

S±dzę że w Polbanku będzie podobnie, dlatego zawsze ryzykowne transakcje
wykonuję Citkiem lub mBankiem (mimo złodziejskich kursów) bo te banki
przynajmniej wiedz± co to chargeback i potrafi± przeprocesować sprawę.

Citibank nie wie co to chargeback!

Już który¶ raz przekonałem się że opinia grupy jako¶ tak strasznie odbiega od rzeczywisto¶ci.

Chargeback w Polbanku - próbował kto¶?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona