Data: 2011-07-24 16:23:18 | |
Autor: Sinus | |
Chargeback w Polbanku - próbował kto¶? | |
Kiedy¶ próbowałem w Eurobanku, olali mnie kompletnie. Nie pomogły nawet skargi
do arbitra bankowego i samej Visy (która odpisała że to oni nie s± tutaj stron± i mam w banku walczyć, po prostu wysłali mnie na drzewo). S±dzę że w Polbanku będzie podobnie, dlatego zawsze ryzykowne transakcje wykonuję Citkiem lub mBankiem (mimo złodziejskich kursów) bo te banki przynajmniej wiedz± co to chargeback i potrafi± przeprocesować sprawę. -- Sinus -- |
|
Data: 2011-07-24 18:38:55 | |
Autor: mvoicem | |
Chargeback w Polbanku - próbował kto¶? | |
(24.07.2011 18:23), Sinus wrote:
Kiedy¶ próbowałem w Eurobanku, olali mnie kompletnie. Nie pomogły nawet skargi Bardzo mnie ciekawi, jakby przyszło do składania takiej reklamacji (czyli zapłaciłem - nie dostałem towaru) - na co mam się powoływać? Bo przecież nie na regulamin banku, gdzie jak wół stoi że ja odpowiadam za transakcje których dokonuję. p. m. |
|
Data: 2011-07-24 20:30:21 | |
Autor: Simple Man | |
Chargeback w Polbanku - próbował kto¶? | |
W dniu 2011-07-24 18:38, mvoicem pisze:
Bardzo mnie ciekawi, jakby przyszło do składania takiej reklamacji Je¶li towar nie dotrze to na to, że towar nie dotarł. Je¶li to fraud to na to, że to jest fraud. Oba scenariusze ćwiczone w mBanku. W drugim przypadku skutecznie, w pierwszym nie do końca ponieważ płatno¶ć kart± była przy udziela po¶rednika (dot. to Allegro i płatno¶ć przez płatno¶ci Allegro) i nie da się rzekomo dokonać chargeback więc aktualnie sprawa jest w prokuraturze i będę korzystał z POK. Swoj± drog± doszedłem do wniosku, że brak oddziałów mBanku to zaleta. Wszystko można pięknie i SKUTECZNIE załatwić mailem/telefonicznie, a ostatecznie pisemnie. Pismo można złożyć w mKiosku, a w skrajnie kryzysowej sytuacji podj±ć gotówkę w placówce Multibanku (dla tych co to maj± tylko jeden rachunek bankowy). W przypadku jaki¶ durnych banków typu Alior/BZWBK zawsze trzeba latać do oddziału. Alior to nawet całkowicie olewa pisemne dyspozycje złożone listem poleconym i musiałem 3 razy być w oddziale żeby ostatecznie odci±ć się od nich (chodziło o definitywne rozwi±zanie umowy ramowej). Nigdy więcej takich banków, to już nawet BGŻ jest dużo bardziej elastyczny niż taki Alior. |
|
Data: 2011-07-24 22:54:07 | |
Autor: mvoicem | |
Chargeback w Polbanku - próbował kto¶? | |
(24.07.2011 20:30), Simple Man wrote:
W dniu 2011-07-24 18:38, mvoicem pisze: Czyli domagaj±c się zwrotu transakcji za to że towar nie dotarł, mam się powołać na to że towar nie dotarł? :). A nie na jaki¶ regulamin i tak dalej? Inaczej mówi±c - reklamacja powinna moim zdaniem składać się z 3 czę¶ci: a)opis stanu faktycznego (towar nie dotarł), b)moje ż±dania wobec banku (zwrot pieniędzy), c)podstawa ż±dania. O ile (a) i (b) s± oczywiste, to już (c) nie jest dla mnie takie oczywiste.
No jak fraud to sprawa jasna - nie autoryzowałe¶ takiej transakcji. Ale co w momencie kiedy autoryzowałe¶, ¶wiadomie komu¶ zapłaciłe¶ 1000zł licz±c na to że Ci wy¶le komórkę, a ten nie wysłał? Co wstawiasz w (c) ? p. m. |
|
Data: 2011-07-24 22:41:31 | |
Autor: jureq | |
Chargeback w Polbanku - próbował kto¶? | |
Dnia Sun, 24 Jul 2011 22:54:07 +0200, mvoicem napisał(a):
Co wstawiasz w (c) ? Jeśli dobrze pamiętam, to Polbank da ci do wypełnienia standardowy formularz Visy. Wzorzec np w Inteligo http://inteligo.pl/pliki/formularze-dla-posiadaczy-konta/ Formularz_reklamacyjny_Visa_i_MasterCard.pdf |
|
Data: 2011-07-25 10:19:39 | |
Autor: mvoicem | |
Chargeback w Polbanku - próbował ktoś? | |
(25.07.2011 00:41), jureq wrote:
Dnia Sun, 24 Jul 2011 22:54:07 +0200, mvoicem napisał(a): Da albo nie da. A jak da - to jeszcze nie znaczy że nie powie "autoryzował Pan tą płatność, proszę się dogadywać ze sprzedawcą". Pytanie - jaki przepis prawa lub regulaminu/umowy między mną a bankiem każe mu zwrócić mi kasę w przypadku kiedy sprzedawca mnie oszuka/splajtuje/okaże się niesolidny. p. m. |
|
Data: 2011-07-25 08:36:14 | |
Autor: jureq | |
Chargeback w Polbanku - próbował kto¶? | |
Dnia Mon, 25 Jul 2011 10:19:39 +0200, mvoicem napisał(a):
Jeśli dobrze pamiętam, to Polbank da ci do wypełnienia standardowy Da, da. Oni reklamacje kartowe po prostu przekazują do Visy. A Visa lubi dostawać standardowy formularz. Jak się napisze coś własnego to i tak każą wypełnić ten "standardowy" a "swój" potraktować jako załącznik. |
|
Data: 2011-07-25 10:23:22 | |
Autor: quwert | |
Chargeback w Polbanku - próbował kto¶? | |
Dnia Sun, 24 Jul 2011 16:23:18 +0000 (UTC), Sinus napisał(a):
S±dzę że w Polbanku będzie podobnie, dlatego zawsze ryzykowne transakcje Citibank nie wie co to chargeback! Już który¶ raz przekonałem się że opinia grupy jako¶ tak strasznie odbiega od rzeczywisto¶ci. |