Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   Chcem, czy muszem?

Chcem, czy muszem?

Data: 2014-04-17 06:59:37
Autor: stevep
Chcem, czy muszem?
# Nie jestem przekonany, że Jarosław Kaczyński w istocie wcale nie chce  przejąć władzy...
Skomentuj

  Nie jestem przekonany do tezy Jacka Żakowskiego, że Jarosław Kaczyński w  istocie wcale nie chce przejąć władzy, bo obecna sytuacja najbardziej mu  odpowiada: nie ma ani ludzi ani pomysłów na rządzenie, a będąc szefem  największej opozycyjnej partii ma pieniądze, zapewniające mu i jego  dworzanom zasobne życie, plus poltityczną pozycję na miarę własnych  aspiracji.

  Gdyby to była prawda, byłaby to zarówno dobra jak i zła wiadomość dla  Polski. Dobra - gdyż nie ma gorszego scenariusza niż powrót PiS-u do  władzy, nawet (co byłoby nieuniknione) na jedną tylko kadencję.  Powtórzyłby się upiorny karnawał lat 2005-7, z niepraworządnościami,  podkopywaniem demokracji, ręcznym sterowaniem mediami publicznymi i  ośmieszaniem Polski na arenie międzynarodowej – tyle że wzmocniony  smoleńskim szaleństwem. Być może jest tak¸ jak pisze Jacek, że w istocie  Kaczyński nie wierzy w kolejne bzdury Macierewicza, ale tak zainwestował  swój polityczny kapitał w Smoleńsk, że po (odpukać) zwycięstwie wyborczym,  nie będzie miał wyjścia, ale jakoś będzie musiał w to brnąć.

  Z drugiej strony – będzie to też zła wiadomość dla Polski, bo  zabetonowany zostanie niedobry dla demokracji układ, w którym, po jednej  stronie, PO będzie pogłębiać się w apatii i braku kreatywności, nie mając  żadnych bodźców innowacyjności skoro straszak PiS-owski okazał się  skuteczny, zaś PiS będzie trwało w sytuacji opozycji nieodpowiedzialnej i  nielojalnej, podważającej legitymizację władzy zamiast stanowiącej  rozsądną alternatywę i źródło nowych pomysłów politycznych.

  Z dwojga złego – wolę oczywiście scenariusz drugi, bo jest on tylko  szarym trwaniem, podczas gdy pierwszy jest katastrofą. Ale nie podzielam  generalnie sugestii, że PiS wcale nie dąży do ponownego przejęcia władzy,  choć zgadzam się z Żakowskim, że niektóre fakty (takie jak wyciąganie  Macierewicza, uniemożliwiającego zdobywanie wyborców umiarkowanych przez  PiS, w momentach gdy PiS-owi rośnie), na to by wskazywały. Są jednak trzy  powody, dla których sądzę, że liderowi PiS autentycznie zależy na  odebraniu władzy Platformie.

  Po pierwsze – PiS to nie tylko przywódca i jego dwór, który rzeczywiście  może sobie bardzo wygodnie żyć z subwencji budżetowych, ale także  olbrzymia masa działaczy średniego szczebla, którzy zaludniają regularnie  masowe imprezy PiS – i którzy jednak na coś liczą.. Kolejna przegrana w  wyborach może oznaczać odwrócenie się PiS-owskich działaczy powiatowych i  gminnych , którzy mają dużo bardziej konkretne względy na oku, niż walka o  prawdę smoleńską i przywrócenie wartości chrześcijańskich tudzież godnego  miejsca Polski w świecie. Dla nich przejście np. do PSL, które dobrze wie  gdzie stoją słoiki z miodem, jest opcją całkowicie realną

  Po drugie – PiS-owski establiszment medialny; w sumie niewielka garstka  ludzi, ale bardzo głośna, która dała PiS-owi tak wiele i która liczy na  procent od tego kapitału. Wszyscy owi prawicowi, niepokorni dziennikarze i  blogerzy, niektórzy zresztą na PiS-owskiej liście plac, wiedzą doskonale,  że są zbyt mało zdolni i zbyt skompromitowani w znienawidzonym przez  siebie „mainstreamie” i ośmieszeni w opinii publicznej, by w jakimkolwiek  innym układzie politycznym wrócić do intratnych posad w publicznym radio i  TV. A nie wiadomo, jak długo zaprzyjaźniony bank będzie hojnie  podtrzymywał radykalne media, po ewentualnej przegranej PiS mało przydatne  i politycznie (bo nieskuteczne) i komercyjnie (bo mające niszowy  „target”). Oni zrobią dalej wszystko, by PiS wygrało, bez względu na  głębokie intencje wodza.

  I wreszcie trzecia przyczyna – sam Jarosław Kaczyński. Przyczyna  najważniejsza, bo w PiS lider jest wszystkim. Nawet jeśli nie ma  specjalnych motywacji pozytywnych by wrócić do władzy, to ma mnóstwo  bodźców negatywnych, by odebrać władzę Tuskowi .. Jak każdy człowiek o  silnym charakterze a jednocześnie o wielkim potencjale małostkowości,  Kaczyński radykalnie spersonalizował swoje widzenie polskiej polityki:  jego rywalizacja z prezydentem i premierem jest oparta na osobistym  gniewie, zawiści i rozżaleniu, a nie na odmienności wizji politycznych.  Ponieważ wie doskonale, że z Bronisławem Komorowskim nie wygra (więc nie  będzie nawet startował), co jeszcze pogłębia jego rozgoryczenie, jedyną  szansą osiągnięcia wewnętrznego spokoju jest odebranie Donaldowi Tuskowi  władzy. A co potem z nią zrobi – to jest raczej mniej ważne. #
Ze strony:
http://tnij.org/40i4icp

--
stevep
-- -- -
Używam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail/

Data: 2014-04-17 11:37:03
Autor: T.
Chcem, czy muszem?
W dniu 2014-04-17 06:59, stevep pisze:
# Nie jestem przekonany, że Jarosław Kaczyński w istocie wcale nie chce
przejąć władzy...
Skomentuj

  Nie jestem przekonany do tezy Jacka Żakowskiego, że Jarosław Kaczyński
w istocie wcale nie chce przejąć władzy, bo obecna sytuacja najbardziej
mu odpowiada: nie ma ani ludzi ani pomysłów na rządzenie, a będąc szefem
największej opozycyjnej partii ma pieniądze, zapewniające mu i jego
dworzanom zasobne życie, plus poltityczną pozycję na miarę własnych
aspiracji.

  Gdyby to była prawda, byłaby to zarówno dobra jak i zła wiadomość dla
Polski. Dobra - gdyż nie ma gorszego scenariusza niż powrót PiS-u do
władzy, nawet (co byłoby nieuniknione) na jedną tylko kadencję.
Powtórzyłby się upiorny karnawał lat 2005-7, z niepraworządnościami,
podkopywaniem demokracji, ręcznym sterowaniem mediami publicznymi i
ośmieszaniem Polski na arenie międzynarodowej – tyle że wzmocniony
smoleńskim szaleństwem. Być może jest tak¸ jak pisze Jacek, że w istocie
Kaczyński nie wierzy w kolejne bzdury Macierewicza, ale tak zainwestował
swój polityczny kapitał w Smoleńsk, że po (odpukać) zwycięstwie
wyborczym, nie będzie miał wyjścia, ale jakoś będzie musiał w to brnąć.

  Z drugiej strony – będzie to też zła wiadomość dla Polski, bo
zabetonowany zostanie niedobry dla demokracji układ, w którym, po jednej
stronie, PO będzie pogłębiać się w apatii i braku kreatywności, nie
mając żadnych bodźców innowacyjności skoro straszak PiS-owski okazał się
skuteczny, zaś PiS będzie trwało w sytuacji opozycji nieodpowiedzialnej
i nielojalnej, podważającej legitymizację władzy zamiast stanowiącej
rozsądną alternatywę i źródło nowych pomysłów politycznych.

  Z dwojga złego – wolę oczywiście scenariusz drugi, bo jest on tylko
szarym trwaniem, podczas gdy pierwszy jest katastrofą. Ale nie podzielam
generalnie sugestii, że PiS wcale nie dąży do ponownego przejęcia
władzy, choć zgadzam się z Żakowskim, że niektóre fakty (takie jak
wyciąganie Macierewicza, uniemożliwiającego zdobywanie wyborców
umiarkowanych przez PiS, w momentach gdy PiS-owi rośnie), na to by
wskazywały. Są jednak trzy powody, dla których sądzę, że liderowi PiS
autentycznie zależy na odebraniu władzy Platformie.

  Po pierwsze – PiS to nie tylko przywódca i jego dwór, który
rzeczywiście może sobie bardzo wygodnie żyć z subwencji budżetowych, ale
także olbrzymia masa działaczy średniego szczebla, którzy zaludniają
regularnie masowe imprezy PiS – i którzy jednak na coś liczą. Kolejna
przegrana w wyborach może oznaczać odwrócenie się PiS-owskich działaczy
powiatowych i gminnych , którzy mają dużo bardziej konkretne względy na
oku, niż walka o prawdę smoleńską i przywrócenie wartości
chrześcijańskich tudzież godnego miejsca Polski w świecie. Dla nich
przejście np. do PSL, które dobrze wie gdzie stoją słoiki z miodem, jest
opcją całkowicie realną

  Po drugie – PiS-owski establiszment medialny; w sumie niewielka
garstka ludzi, ale bardzo głośna, która dała PiS-owi tak wiele i która
liczy na procent od tego kapitału. Wszyscy owi prawicowi, niepokorni
dziennikarze i blogerzy, niektórzy zresztą na PiS-owskiej liście plac,
wiedzą doskonale, że są zbyt mało zdolni i zbyt skompromitowani w
znienawidzonym przez siebie „mainstreamie” i ośmieszeni w opinii
publicznej, by w jakimkolwiek innym układzie politycznym wrócić do
intratnych posad w publicznym radio i TV. A nie wiadomo, jak długo
zaprzyjaźniony bank będzie hojnie podtrzymywał radykalne media, po
ewentualnej przegranej PiS mało przydatne i politycznie (bo
nieskuteczne) i komercyjnie (bo mające niszowy „target”). Oni zrobią
dalej wszystko, by PiS wygrało, bez względu na głębokie intencje wodza.

  I wreszcie trzecia przyczyna – sam Jarosław Kaczyński. Przyczyna
najważniejsza, bo w PiS lider jest wszystkim. Nawet jeśli nie ma
specjalnych motywacji pozytywnych by wrócić do władzy, to ma mnóstwo
bodźców negatywnych, by odebrać władzę Tuskowi . Jak każdy człowiek o
silnym charakterze a jednocześnie o wielkim potencjale małostkowości,
Kaczyński radykalnie spersonalizował swoje widzenie polskiej polityki:
jego rywalizacja z prezydentem i premierem jest oparta na osobistym
gniewie, zawiści i rozżaleniu, a nie na odmienności wizji politycznych.
Ponieważ wie doskonale, że z Bronisławem Komorowskim nie wygra (więc nie
będzie nawet startował), co jeszcze pogłębia jego rozgoryczenie, jedyną
szansą osiągnięcia wewnętrznego spokoju jest odebranie Donaldowi Tuskowi
władzy. A co potem z nią zrobi – to jest raczej mniej ważne. #
Ze strony:
http://tnij.org/40i4icp


Chciałbym, żeby wróciły czasy jak za tego oszołoma. Paliwo po 3,70, frank coś ok. 2 zł, do więzień wsadzano złodziei a nie policjantów...
T.

-- -
Ta wiadomość e-mail jest wolna od wirusów i złośliwego oprogramowania, ponieważ ochrona avast! Antivirus jest aktywna.
http://www.avast.com

Data: 2014-04-17 16:52:46
Autor: u2
Chcem, czy muszem?
W dniu 2014-04-17 11:37, T. pisze:

Chciałbym, żeby wróciły czasy jak za tego oszołoma. Paliwo po 3,70,
frank coś ok. 2 zł, do więzień wsadzano złodziei a nie policjantów...


POpieram :)

--
http://www.tv-trwam.pl/na-zywo
http://www.radiomaryja.pl/live/
http://live.telewizjarepublika.pl

Data: 2014-04-18 04:14:33
Autor: stevep
Chcem, czy muszem?
W dniu .04.2014 o 16:52 u2 <u_2@o2.pl> pisze:

W dniu 2014-04-17 11:37, T. pisze:

Chciabym, eby wrciy czasy jak za tego oszooma. Paliwo po 3,70,
frank co ok. 2 z, do wizie wsadzano zodziei a nie policjantw...


POpieram :)

Jak oszoom oszoloma.  ;)

--
stevep
-- -- -
Uywam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail/

Data: 2014-04-18 07:10:28
Autor: mkarwan
Chcem, czy muszem?
Dnia Thu, 17 Apr 2014 16:52:46 +0200, u2 napisa(a):

W dniu 2014-04-17 11:37, T. pisze:

Chciabym, eby wrciy czasy jak za tego oszooma. Paliwo po 3,70,
frank co ok. 2 z, do wizie wsadzano zodziei a nie policjantw...


POpieram :)

Tylko sie sie POsraj sowiecki slugo!

Data: 2014-04-18 04:13:53
Autor: stevep
Chcem, czy muszem?
W dniu .04.2014 o 11:37 T. <kuki543@interia.pl> pisze:





Chciałbym, żeby wróciły czasy jak za tego oszołoma. Paliwo po 3,70,  frank coś ok. 2 zł, do więzień wsadzano złodziei a nie policjantów...
T.

-- -
Ta wiadomość e-mail jest wolna od wirusów i złośliwego oprogramowania,  ponieważ ochrona avast! Antivirus jest aktywna.
http://www.avast.com

Wsadzano złodzieji mówisz, ale niewłasnych tylko z przeciwnej opcji.

--
stevep
-- -- -
Używam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail/

Data: 2014-04-23 13:57:46
Autor: T.
Chcem, czy muszem?
W dniu 2014-04-18 04:13, stevep pisze:
W dniu .04.2014 o 11:37 T. <kuki543@interia.pl> pisze:





Chciałbym, żeby wróciły czasy jak za tego oszołoma. Paliwo po 3,70,
frank coś ok. 2 zł, do więzień wsadzano złodziei a nie policjantów...
T.

-- -
Ta wiadomość e-mail jest wolna od wirusów i złośliwego oprogramowania,
ponieważ ochrona avast! Antivirus jest aktywna.
http://www.avast.com

Wsadzano złodzieji mówisz, ale niewłasnych tylko z przeciwnej opcji.


Co racja to racja. Od 7 lat próbuje się ustawić jakiś proces obecnej opozycji, ale wciąż nie wychodzi... No i wyszło na to, że za PiS wsadzano złodziei przeciwnej opcji, bo... tylko tam są złodzieje. :-)
T.

-- -
Ta wiadomość e-mail jest wolna od wirusów i złośliwego oprogramowania, ponieważ ochrona avast! Antivirus jest aktywna.
http://www.avast.com

Data: 2014-04-23 14:07:42
Autor: xantiros
Chcem, czy muszem?
W dniu 2014-04-23 13:57, T. pisze:
W dniu 2014-04-18 04:13, stevep pisze:
W dniu .04.2014 o 11:37 T. <kuki543@interia.pl> pisze:





Chciałbym, żeby wróciły czasy jak za tego oszołoma. Paliwo po 3,70,
frank coś ok. 2 zł, do więzień wsadzano złodziei a nie policjantów...
T.

-- -
Ta wiadomość e-mail jest wolna od wirusów i złośliwego oprogramowania,
ponieważ ochrona avast! Antivirus jest aktywna.
http://www.avast.com

Wsadzano złodzieji mówisz, ale niewłasnych tylko z przeciwnej opcji.


Co racja to racja. Od 7 lat próbuje się ustawić jakiś proces obecnej
opozycji, ale wciąż nie wychodzi... No i wyszło na to, że za PiS
wsadzano złodziei przeciwnej opcji, bo... tylko tam są złodzieje. :-)
T.

Z tego co wiem to ciągle w rządzie PiS były jakieś afery, wieczne pomyłki prezesa co do doboru ludzi (Lipiec, Kaczmarek (ulubieniec LK), Leper, jakaś afera z prochami w kancelarii prezydĘta)

Data: 2014-04-23 15:30:24
Autor: T.
Chcem, czy muszem?
W dniu 2014-04-23 14:07, xantiros pisze:
W dniu 2014-04-23 13:57, T. pisze:
W dniu 2014-04-18 04:13, stevep pisze:
W dniu .04.2014 o 11:37 T. <kuki543@interia.pl> pisze:





Chciałbym, żeby wróciły czasy jak za tego oszołoma. Paliwo po 3,70,
frank coś ok. 2 zł, do więzień wsadzano złodziei a nie policjantów...
T.

-- -
Ta wiadomość e-mail jest wolna od wirusów i złośliwego oprogramowania,
ponieważ ochrona avast! Antivirus jest aktywna.
http://www.avast.com

Wsadzano złodzieji mówisz, ale niewłasnych tylko z przeciwnej opcji.


Co racja to racja. Od 7 lat próbuje się ustawić jakiś proces obecnej
opozycji, ale wciąż nie wychodzi... No i wyszło na to, że za PiS
wsadzano złodziei przeciwnej opcji, bo... tylko tam są złodzieje. :-)
T.

Z tego co wiem to ciągle w rządzie PiS były jakieś afery, wieczne
pomyłki prezesa co do doboru ludzi (Lipiec, Kaczmarek (ulubieniec LK),
Leper, jakaś afera z prochami w kancelarii prezydĘta)

Lipca skazano - jeszcze za PiS. Czy Kaczmarek, Lepper i inne afery były związane z jakimiś nadużyciami finansowymi, żeby ich można było nazwać "złodziejami" (bo o tym jest wątek)?
W przeciwieństwie do Blidy, Sawickiej, Mira, Zbycha, drugiego Zbycha, co to zapomniał, od kogo ma zegarek..., dziś poczytaj o wydanych 36 mln zł na garnki potrzebne na stadionie...
T.

-- -
Ta wiadomość e-mail jest wolna od wirusów i złośliwego oprogramowania, ponieważ ochrona avast! Antivirus jest aktywna.
http://www.avast.com

Data: 2014-04-23 18:09:32
Autor: xantiros
Chcem, czy muszem?
W dniu 2014-04-23 15:30, T. pisze:
W dniu 2014-04-23 14:07, xantiros pisze:
W dniu 2014-04-23 13:57, T. pisze:
W dniu 2014-04-18 04:13, stevep pisze:
W dniu .04.2014 o 11:37 T. <kuki543@interia.pl> pisze:





Chciałbym, żeby wróciły czasy jak za tego oszołoma. Paliwo po 3,70,
frank coś ok. 2 zł, do więzień wsadzano złodziei a nie policjantów...
T.

-- -
Ta wiadomość e-mail jest wolna od wirusów i złośliwego oprogramowania,
ponieważ ochrona avast! Antivirus jest aktywna.
http://www.avast.com

Wsadzano złodzieji mówisz, ale niewłasnych tylko z przeciwnej opcji.


Co racja to racja. Od 7 lat próbuje się ustawić jakiś proces obecnej
opozycji, ale wciąż nie wychodzi... No i wyszło na to, że za PiS
wsadzano złodziei przeciwnej opcji, bo... tylko tam są złodzieje. :-)
T.

Z tego co wiem to ciągle w rządzie PiS były jakieś afery, wieczne
pomyłki prezesa co do doboru ludzi (Lipiec, Kaczmarek (ulubieniec LK),
Leper, jakaś afera z prochami w kancelarii prezydĘta)

Lipca skazano - jeszcze za PiS. Czy Kaczmarek, Lepper i inne afery były
związane z jakimiś nadużyciami finansowymi, żeby ich można było nazwać
"złodziejami" (bo o tym jest wątek)?

Łapówka za grunty, krótka pamięć ?

W przeciwieństwie do Blidy, Sawickiej, Mira, Zbycha, drugiego Zbycha, co
to zapomniał, od kogo ma zegarek..., dziś poczytaj o wydanych 36 mln zł
na garnki potrzebne na stadionie...
T.

Sawicka skazana.

Blidę mówisz, czyli totalny nie profesjonalizm służb za rządów PiS-u.

Reszcie nic nie udowodniono ani nie skazano podobnie jak za PiSu.

Data: 2014-04-23 14:04:40
Autor: xantiros
Chcem, czy muszem?
W dniu 2014-04-17 11:37, T. pisze:
W dniu 2014-04-17 06:59, stevep pisze:
Chciałbym, żeby wróciły czasy jak za tego oszołoma. Paliwo po 3,70,
frank coś ok. 2 zł, do więzień wsadzano złodziei a nie policjantów...
T.

To ja już wolę rządy SLD paliwo było 2,20zł i złodziei też zamykano.

Data: 2014-04-24 05:04:19
Autor: stevep
Chcem, czy muszem?
W dniu .04.2014 o 14:04 xantiros <_wytnij_to_xantiros@ymail.com> pisze:

W dniu 2014-04-17 11:37, T. pisze:
W dniu 2014-04-17 06:59, stevep pisze:
Chciabym, eby wrciy czasy jak za tego oszooma. Paliwo po 3,70,
frank co ok. 2 z, do wizie wsadzano zodziei a nie policjantw...
T.

To ja ju wol rzdy SLD paliwo byo 2,20z i zodziei te zamykano.

Ale te tylko z opcji rywali.

--
stevep
-- -- -
Uywam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail/

Chcem, czy muszem?

Nowy film z video.banzaj.pl wicej »
Redmi 9A - recenzja budetowego smartfona