Data: 2013-10-16 15:31:50 | |
Autor: BartekK | |
Chciałbym sobie kupić światła do j azdy dziennej i pytam... | |
W dniu 2013-10-16 11:43, jackare.pl@gmail.com pisze:
...o opinię.Reklama dźwignią handlu, aby sprzedać chińskie DLR pakowane w pudełka philips za 4-5x wyższą cenę, niż takie same chińskie DLR w chińskim pudełku, to trzeba dbać by jakieś gazety/blogi/portale pisały pozytywne opinie... mają sterownik wykrywający załączenie świateł pozycyjnych, który automatycznie wyłącza wtedy dzienne i mają certyfikat dopuszczający ze znakiem e.Nie widziałem jeszcze "sterownika" do DLR uszkodzonego, tam nie ma co się psuć. Jestem leniwy, nie chcę się bawić w robienie układów przekaźnikowych przełączających światła. Chciałbym kupić coś gotowego, kompaktowego co zamontuję i zapomnę a jakby co to będę miał gwarancję.Prawie w każdych masz taką samą funkcjonalność, nie wiem czy ktoś sprzedaje DLR bez funkcji "samo-wygaszania" (tylko 2 przewody, zasilanie i masa). Jak padają - to padają same ledy, zwłaszcza w wersjach tańszych, gdzie ledy mają zbyt wysoki prąd ustawiony (by jasno świeciły, bo tego klient chce) i zbyt słabe chłodzenie (bo to kosztuje). -- | Bartłomiej Kuźniewski | sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 |
|
Data: 2013-10-16 18:47:56 | |
Autor: Jackare | |
Chciałbym sobie kupić światła do jazdy dziennej i pytam... | |
Użytkownik "BartekK" <sibi@drut.org> napisał w wiadomości news:l3m59b$ph0$1mx1.internetia.pl...
Prawie w każdych masz taką samą funkcjonalność, nie wiem czy ktoś sprzedaje DLR bez funkcji "samo-wygaszania" (tylko 2 przewody, zasilanie i masa). Jak padają - to padają same ledy, zwłaszcza w wersjach tańszych, gdzie ledy mają zbyt wysoki prąd ustawiony (by jasno świeciły, bo tego klient chce) i zbyt słabe chłodzenie (bo to kosztuje).czyli jest jakaś szansa że "markowość" w tym przypadku zapewni jakąś jakość? |
|
Data: 2013-10-16 21:24:25 | |
Autor: jerzu | |
Chciałbym sobie kupić ¶wiatła do jazdy dziennej i pytam... | |
On Wed, 16 Oct 2013 15:31:50 +0200, BartekK <sibi@drut.org> wrote:
Reklama dĽwigni± handlu, aby sprzedać chińskie DLR pakowane w pudełka philips za 4-5x wyższ± cenę, niż takie same chińskie DLR w chińskim pudełku, Tylko ten Philips działać bezawaryjnie latami. A niby te samo, chińskie DLR potrafi± pa¶ć w dwa tygodnie. Niby to samo, a jednak... -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@interia.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 |
|
Data: 2013-10-16 22:37:34 | |
Autor: .B:artek. | |
Chciałbym sobie kupić ¶wiatła do jazdy dziennej i pytam... | |
W dniu 16 paĽ 2013 21:24, jerzu pisze:
On Wed, 16 Oct 2013 15:31:50 +0200, BartekK <sibi@drut.org> wrote: A propos chińskich i markowych. Też mam podobny pogl±d do Twojego, ale... w przypadku moich DLR się nie sprawdził. #1 Chciałem dokupić ładne i _porz±dne_ DLR-y do mojego auta. Wybrałem - ze względu na rozmiar i kształt - DLR-y na LED-ach marki (bo nie produkcji) Hella. Wywaliłem na nie 300 zeta siana. Nówki. I tak okazyjnie, bo oficjalna cena w detalu to 350 zł. Wiem - chore pieni±dze. Ale co tam, zwróci się... :) #2 Zamontowałem, sprawdziłem, działa. Montaż banalny. Podpięcie pod + i -. Same wykrywaj± zał±czenie silnika. Możliwo¶ć podpięcia pod ¶wiatła mijania. Co tam, że instrukcja lekko odbiegała od tego, co trzymałem w ręce - jaki¶ kabelek się nie zgadzał. Nie pamiętam, albo go nie było albo był w innym kolorze. Luz. Co tam, że na końcu instrukcji wesoły komunikat w stylu "w niektórych nowszych samochodach ¶wiatła mog± nie działać prawidłowo. Nie znamy przyczyny, ale pracujemy nad tym". Dosłownie w tym gu¶cie tekst. Markowe Hella. Za ponad 300 zeta siana. Luz... #3 Po paru tygodniach użytkowania skumałem, że co¶ jest nie tak. Kierowcy mi mrugali, że niby nie mam ¶wiateł. Sprawdzałem. Faktycznie, raz nie było, raz były. Dziwne. Po wł±czeniu silnika zawsze były. #4 Co się okazało. Moja fura (wedle instrukcji "niektóra z nowszych") ma jaki¶ taki "intelygentny" sterownik napięcia w instalacji i o ile po wł±czeniu silnika zawsze podaje te ponad 13,8 V, to póĽniej może spa¶ć poniżej poziomu. Układ od DLR-ów rozumie to jako zgaszenie silnika, a ja sobie jadę. St±d efekt - po wł±czeniu silnika były, a po paru minutach mogły zgasn±ć, znowu się zapalić, zgasn±ć itd. #5 My¶lałem, wywalę sterownik, zostawię same ¶wiatła, dokupię normalny sterownik (nie-automat), będzie git. Oczywi¶cie nie. Sterownik mie¶ci w sobie jeszcze przetwornicę, która podaje na ¶wiatła mniejsze napięcie. Jakie? Nie dowiem się tego z instrukcji, ani ze ¶wiateł. Tajemnica producenta. Może rozebrać sterownik i polukać? G...no. Zalaminowany, zalany jakim¶ guanem, nierozbieralny. Bez dłuta i kilofa nie podchodĽ. Wywaliłem - po uprzednim spaleniu ¶wiateł, bo się dowidziałem, że na proste 12V nie chodz±. #6 Kupiłem chińskie DLR-y za 60 zeta z przesyłk±. Można by powiedzieć - pierwsze lepsze z Allegro. Wizualnie identyczne co Hella. ¦wiec± z tak± sam± jasno¶ci±, przynajmniej taki jest mój odbiór. Nie mam uwag. Sterownik normalny, na kabel podpinany pod stacyjkę. Wszystko działa. Wszystkie diody się pal±. Z tak± sam± intensywno¶ci±. Już ponad pół roku. Ja jestem szczę¶liwy. -- ..B:artek. |
|
Data: 2013-10-17 14:08:18 | |
Autor: .B:artek. | |
Chciałbym sobie kupić ¶wiatła do jazdy dziennej i pytam... | |
W dniu 16 paĽ 2013 22:37, .B:artek. pisze:
A propos chińskich i markowych. Też mam podobny pogl±d do Twojego, Autokorekta. To nie były Hella, tylko OSRAM. Pomyliło mi się z innym samochodem. Ale reszta opowie¶ci się zgadza. -- ..B:artek. |
|
Data: 2013-10-17 05:17:16 | |
Autor: szymon.czarkowski | |
Chciałbym sobie kupić ¶wiatła do jazdy dziennej i pytam... | |
W dniu czwartek, 17 paĽdziernika 2013 14:08:18 UTC+2 użytkownik .B:artek. napisał:
Autokorekta. To nie byďż˝y Hella, tylko OSRAM. Pomyliďż˝o mi siďż˝ z innym samochodem. Ale reszta opowieďż˝ci siďż˝ zgadza. Przypomniałem sobie, że na stronie Osram jest notka informuj±ca o potencjalnych problemach w najnowszych modelach samochodów. Generalnie chodzi o sterowanie napięciem alternatora. To jest Ľródłem problemu, a Osram pracuje nad rozwi±zaniem. Ciekawe kiedy je znajdzie ;) Ja nie mam najnowszego modelu. Problemów chyba nie będzie. Druga opcja w moim przypadku to ¶wiatła dzienne z wykorzystaniem ¶wiateł przeciwmgielnych. Pozdrawiam, Szymek |
|
Data: 2013-10-17 15:06:28 | |
Autor: .B:artek. | |
Chciałbym sobie kupić ¶wiatła do jazdy dziennej i pytam... | |
W dniu 17 paĽ 2013 14:17, szymon.czarkowski@gmail.com pisze:
Przypomniałem sobie, że na stronie Osram jest notka informuj±ca o Rozwi±zanie jest banalne. Dodać kabelek podpinany pod stacyjkę. Jak "automatyczne wykrywanie wł±czonego silnika" działa poprawnie, to super. Wystarczy tylko + i - z instalacji. Jak nie, klient podpina kabelek pod stacyjkę i też działa. Proste. Ale inżynierowie Osram musz± jeszcze na to wpa¶ć. -- ..B:artek. |
|