Chciałam. I juz sie odechcialam.

Data: 2013-07-19 17:00:17
Autor: elmer radi radisson
Chciałam. I juz sie odechcialam.
On 2013-07-19 16:35, Majka wrote:

Chciałam ulepszyć mój starowieńki i słaby komputer ASUS eee 901 (SSD 4GiB plus SSD 8GiB, win XP).
Ulepszenie miało polegać na wymianie dysku 8GiB(removable) na 64GiB, oraz na zainstalowaniu win7.

Windows 7 na tym atomie to pomysl slabiutki, a tym bardziej biorac pod uwage max 2GB RAM. Z tego punktu widzenia to wrecz downgrade - lepiej pozostac przy XP, albo przeniesc sie na Ubuntu ktore dobrze wspiera eee.

Czy nie każdy dysk będzie pracował z tym ASUSem eee pc 901?

Tak. Dyski dzialajace z eee sa specyficzne, zgodne z asusowym standardem
interfejsu flash_con.

Jeśli nie każdy, to który powinnam kupić?

Uzytkownicy i producent potwierdzaja badz deklaruja dzialanie
niektorych dyskow Runcore oraz Super Talent
http://www.mydigitaldiscount.com/runcore-ssd-compatibility-chart.html
http://www.supertalent.com/products/ssd_detail.php?type=SATA%20mini%202%20PCIe

Sa tez dzialajace modele Kingspeca ktore mozna kupic na ebayu, ale
na temat ich podmianki tez trzeba by poszukac co nieco i poczytac
opinie.

Ogolnie trzeba patrzec co z tego typu dyskow jest dostepne w
akceptowalnej cenie a potem i tak trzeba guglac i weryfikowac jakie sa
doswiadczenia uzytkownikow z takim przeszczepem.

--

memento lorem ipsum

Data: 2013-07-19 13:50:11
Autor: kawalerka.poznan.winogrady
Chciałam. I juz sie odechcialam.
Windows 7 na tym atomie to pomysl slabiutki, a tym bardziej biorac pod uwage max 2GB RAM.

Mam nawet tylko 1 gIB.
Chcę kupić 2GiB, ale posze podpowiedzcie jakie muszą być oznaczenia kości ram 2GiB, które mam kupić? Żebym znowu nie wtopiła tak jak z ssd dyskiem...

Z tego punktu widzenia to wrecz downgrade - lepiej /.../  albo przeniesc sie na Ubuntu ktore dobrze wspiera eee.

Co do Linux Ubuntu:
nigdy nie miałam przed sobą komputera z linuksem, i nie mam pojęcia co to jest za system.
Nie wiem, czy to lepsze, gorsze czy tylko inne. Ile zajmie miejsca na dysku (przypomnę mam 4GiB i 8GiB)?
Czy będzie szybszy wtedy niż komputer z XP? Czy będzie tu można używać exela i worda (2007 lub nowsze)?
Czy instalacja ubunta jest trudna? Widziałam na allegro, że płyty są bardzo tanie, po kilka złotych z tym systemem.

Dzięki, Majka

Data: 2013-07-20 02:05:55
Autor: xcpy
Chciałam. I juz sie odechcialam.
Chcę kupić 2GiB, ale posze podpowiedzcie jakie muszą być oznaczenia kości ram 2GiB, które mam kupić?

Kup podobne do tych co masz - jak masz DDR3 to kup DDR3.
Odpal np. CPU-Z i zobacz co masz bez odkrecania.

Żebym znowu nie wtopiła tak jak z ssd dyskiem...

Z RAMem nie ma takich cyrkow.

Co do Linux Ubuntu:
Czy będzie tu można używać exela i worda (2007 lub nowsze)?

OpenOffice, LibreOffice, itp. - MS Office na linuksy nie ma.
Jak robisz proste rzeczy bedzie ok - jak cos grubszego,
to mozesz miec problemy ze zgodnoscia z MS Office.

Czy instalacja ubunta jest trudna?

IMHO prostsza niz jakiegokolwiek Windowsa,
poza tym takie Ubuntu ma sporo przydatnego oprogramowania.

Widziałam na allegro, że płyty są bardzo tanie, po kilka złotych z tym systemem.

Plyty? Twoj eee ma naped CD/DVD? :)
Szybciej i taniej sciagniesz ze strony Ubuntu,
nagrasz na pendrive i zainstaluesz z pena.
BTW Kto dzis uzywa plyt? :)

Data: 2013-07-20 14:17:15
Autor: $heikh el $hah
W dniu 2013-07-20 02:05, xcpy pisze:
OpenOffice, LibreOffice, itp. - MS Office na linuksy nie ma.
Jak robisz proste rzeczy bedzie ok - jak cos grubszego,
to mozesz miec problemy ze zgodnoscia z MS Office.

Będzie je mieć na bank. Nawet jeśli nie wyskoczą krzaki, to jakieś marginesy, grafiki, akapity zapewne się poprzesuwają.

Czy instalacja ubunta jest trudna?

IMHO prostsza niz jakiegokolwiek Windowsa,
poza tym takie Ubuntu ma sporo przydatnego oprogramowania.

Prostsza od instalacji choćby Win7? Przecież przy niej praktycznie klika się "dalej".

BTW Kto dzis uzywa plyt? :)

Raz na ruski rok, ale jeszcze warto mieć ten napęd.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-07-20 18:47:20
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Chciałam. I juz sie odechcialam.

"xcpy" ksck98$ukd$1@node1.news.atman.pl

Plyty? Twoj eee ma naped CD/DVD? :)
Szybciej i taniej sciagniesz ze strony Ubuntu,
nagrasz na pendrive i zainstaluesz z pena.
BTW Kto dzis uzywa plyt? :)

"Ministerstwo Propagandy" ksee77$sr4$1@node2.news.atman.pl

co się dzieje z firmą Sony-Nec? na allegro nie ma żadnej nowej nagrywarki DVD, celowe działanie? czy pośrednicy będą mi tu kreowali rynek?

Data: 2013-07-29 15:04:34
Autor: Kamil
Użytkownik napisał:

Co do Linux Ubuntu:
< nigdy nie miałam przed sobą komputera z linuksem, i nie mam pojęcia co to jest
za system.
Nie wiem, czy to lepsze, gorsze czy tylko inne.

To jest system dla masichistów. Czasem przydaje się w specjalnych
zastosowaniach, ale do codziennego użytku nie. Nie zawracaj sobie głowy tym
badziewiem, a tych którzy Ci doradzają Linuksa wrzuć do KF i spoko.

Pzdr

Data: 2013-07-30 08:56:34
Autor: Dominik & Co
Dnia 29.07.2013 Kamil <kamil@neostrada.pl> napisał/a:

To jest system dla masichistów. Czasem przydaje się w specjalnych
zastosowaniach, ale do codziennego użytku nie. Nie zawracaj sobie głowy tym
badziewiem, a tych którzy Ci doradzają Linuksa wrzuć do KF i spoko.

Dzięki za poradę, już Cię tam umieszczam.

--
Dominik & kąpany (via slrn)
Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP Na priv pisz na adres: dominik kropka alaszewski na gmailu.

Data: 2013-08-06 00:43:03
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Chciałam. I juz sie odechcialam.

<kawalerka.poznan.winogrady@gmail.com> 1db31985-1040-485a-b9b6-95b9acd9ce0f@googlegroups.com

: nigdy nie miałam przed sobą komputera z linuksem,
: i nie mam pojęcia co to jest za system.

Znajdziesz go w zdecydowanej większości nowych
smartfonów, w masie telewizorów, na serwerach,
z których korzystasz, w domowych urządzeniach
typu routerek WiFi/RJ45...

: Nie wiem, czy to lepsze, gorsze czy tylko inne.

Inne i zdecydowanie tańsze.
Czy lepsze? A jest coś gorszego niż Windows?

: Ile zajmie miejsca na dysku (przypomnę mam 4GiB i 8GiB)?

(; To ideał dla Windows8. ;) Smartfon z Androidem mając
zaledwie 190 MB mieści w sobie masę dodatkowych aplikacji.
Windows 7 Starter ledwo mieści się na 20 GB... Ile potrzebuje
Windows 7 w pełni, ile W8?...

: Czy będzie szybszy wtedy niż komputer z XP?

Zazwyczaj tak, choć niekoniecznie. U Ciebie niemal na pewno tak.

: Czy będzie tu można używać exela i worda (2007 lub nowsze)?

[ciekawe, po co...]

Nie wiem -- nie używam. Albo raczej -- tych programów raczej nie,
ale zapewne znajdziesz coś bezpłatnego w zamian, coś podobnego,
pełniącego podobną rolę. Albo jeszcze inaczej -- pod gołym
Linuksem odpalisz zamienniki tych programów, ale pod Linuksem
możesz też odpalić jakieś VBoxy z Win lub emulator, który
ponoć nie jest emulatorem, a pod którym ponoć sporo
programów Windowsowych chodzi bez trudu.

  http://pl.wikipedia.org/wiki/Wine

IMO raczej nie warto zapoznawać się z Windows i nie
warto z nim zaprzyjaźniać zbyt mocno.

: Czy instalacja ubunta jest trudna? Widziałam na allegro, że
: płyty są bardzo tanie, po kilka złotych z tym systemem.

Płyty (obrazki płyt) ciągnie się za free.

Data: 2013-08-11 04:28:39
Autor: Majka
W dniu piątek, 19 lipca 2013 17:00:17 UTC+2 użytkownik elmer radi radisson napisał:

> [...]

interfejsu flash_con.

Uzytkownicy i producent potwierdzaja badz deklaruja dzialanie
niektorych dyskow Runcore oraz Super Talent

Szukałam na serwisie aukcyjnym, i nie widziałam tych producentów.
Na moich obu dyskach, stałym i wymiennym jest nazwa Phision.

A na aukcjach znalazłam sprzedawców dysków Samsung, twierdzących w opisach, że dyski te powinny pasować do ASUSów EEE 901. Tylko czy im wierzyć?

Taki dysk Samsunga miał 16 Gib - pozwoliłoby mi to chociażby o tyle sobie polepszyć, że mogłabym np:
- właczyć pagefile (w tej chwili mam 0=wyłączony)
- właczyć aktualizacje WIN XP bez obaw że mi się dysk skończy.

Tylko powtórzę pytanie: czy te dyski napewno będą pracowały z EEE 901?
Oraz: czy będą szybsze choćby odrobinę niż ten wlutowany Phision 4GiB?

Majka

Chciałam. I juz sie odechcialam.