Chciałbym sobie kupić nowe siodełko!

Data: 2009-04-29 11:23:17
Autor: Kuba
Chciałbym sobie kupić nowe siodełko!
cześć mam rower - Gianta Sajpres ex - chiałem sobie do niego kupić jakieś fajne
siodełko. mamy pytanie odnośnie grubości rury. dlaczego są różne? dlaczego
czasami jedne rodzaje siodełek nie pasują do drugich? ile jest rodzajów grubości
rur - siodełkowych - skąd wiedzieć jakie siodełko mam sobie kupić?

Data: 2009-04-29 11:29:42
Autor: kosik

Użytkownik "Kuba" <tikime3@op.pl> napisał w wiadomości news:158a.000001cb.49f81c85newsgate.onet.pl...
[...]

1. Siodełko czy sztyce? Przy wymianie siodła nie trzeba zmieniać sztycy.
2. Średnic sztyc jest od cholery. Giant zwykle stosuje 30.9 ale nie wiem jak w tańszych modelach.
3. Jeśli zmieniasz już sztyce to na starej powinna być wybita średnica gdzieś na jej końcu. Poza tym jest cos takiego jak suwmiarka.
4. Zawsze w sklepie Ci pomogą (prawie zawsze :))

Pozdrawiam
kosik

Data: 2009-04-29 13:04:46
Autor: Marcin
Chciałbym sobie kupić nowe siodełko!
cześć mam rower - Gianta Sajpres ex - chiałem sobie do niego kupić jakieś fajne
siodełko. mamy pytanie odnośnie grubości rury. dlaczego są różne?

bo różne są średnice rury podsiodłowej w ramie

dlaczego czasami jedne rodzaje siodełek nie pasują do drugich?
ile jest rodzajów grubości rur - siodełkowych -

Mylisz dwa pojęcia. Sztyca ma dwie średnice - górną i dolną ;) Dolna - czyli wchodząca w rurę podsiodłową ramy może być bardzo różna. Natomiast górna - wchodząca w jarzmo siodełka - jest wszędzie (pomiając malutkie rowerki dziecięce) taka sama.

Możesz mieć (i prawdopodobnie masz) sztycę od razu z jarzmem siodełka. Ale znowu - to tego jarzma będzie pasować (prawie - pomijając jakieś stuletnie siodełka z prętami z płaskowników) każde siodełko...

skąd wiedzieć jakie siodełko mam sobie kupić?

Jak nie do końca ogarniasz temat pojedź rowerem do sklepu, weź sprzedawcę za rękę i każ mu dobrać siodełko (i ewentualnie sztycę, jeśli ją też chcesz wymienić - ale sztyca i siodełko to dwie różne sprawy...).

--
Pozdrawiam!
Marcin

Chciałbym sobie kupić nowe siodełko!