Chciałbym sobie kupić nowe siodełko!

Data: 2009-04-29 13:04:46
Autor: Marcin
Chciałbym sobie kupić nowe siodełko!
cześć mam rower - Gianta Sajpres ex - chiałem sobie do niego kupić jakieś fajne
siodełko. mamy pytanie odnośnie grubości rury. dlaczego są różne?

bo różne są średnice rury podsiodłowej w ramie

dlaczego czasami jedne rodzaje siodełek nie pasują do drugich?
ile jest rodzajów grubości rur - siodełkowych -

Mylisz dwa pojęcia. Sztyca ma dwie średnice - górną i dolną ;) Dolna - czyli wchodząca w rurę podsiodłową ramy może być bardzo różna. Natomiast górna - wchodząca w jarzmo siodełka - jest wszędzie (pomiając malutkie rowerki dziecięce) taka sama.

Możesz mieć (i prawdopodobnie masz) sztycę od razu z jarzmem siodełka. Ale znowu - to tego jarzma będzie pasować (prawie - pomijając jakieś stuletnie siodełka z prętami z płaskowników) każde siodełko...

skąd wiedzieć jakie siodełko mam sobie kupić?

Jak nie do końca ogarniasz temat pojedź rowerem do sklepu, weź sprzedawcę za rękę i każ mu dobrać siodełko (i ewentualnie sztycę, jeśli ją też chcesz wymienić - ale sztyca i siodełko to dwie różne sprawy...).

--
Pozdrawiam!
Marcin

Chciałbym sobie kupić nowe siodełko!