Chciwy Santander ;)

Data: 2019-09-11 23:01:02
Autor: Waldek
Chciwy Santander ;)
Będąc parę dni temu w Barcelonie, wrzuciłem Rewolwera do bankomatu Santandera, /a jest ich tam od cholery/ - prosząc o skromne 200 ojro.
No a ten mi wrzeszczy że 5 ojro prowizji ;P
-2,5% ? no niezłe zdzierstwo :D
Jakoś zawsze czułem że ten bank z logo "kupy" to nie dla mnie - LOL

A ogólnie to różnie z tymi płatnościami bywa
np. w metrze przy zakupie T-10 nie poszła karta Rewoluta a poszła Curva
ale w innych automatach biletowych płaciłem bez problemu.
Ot czasem coś nie zatrybi i warto mieć dodatkowe plastiki
Raz zapłaciłem Goldem Milka i raz Santim World
- wyłącznie w celu nabycia "uprawnień do polisy" ;)

Pozdro

Data: 2019-09-12 02:33:26
Autor: Dawid Rutkowski
Chciwy Santander ;)
W dniu środa, 11 września 2019 23:01:02 UTC+2 użytkownik Waldek napisał:
[...]

Hehe, a myślisz, że po co zaintalowali "od cholery" tych bankomatów w Barcelonie? Raczej nie po to, by turystykę promować i do tego dokładać, tylko na tych wszystkich turystach zarabiać ;>

Interesującą politykę operatorów bankomatów można w tym temacie zaobserwować też w PL.
Po włożeniu "polskiej" karty ma się "skrót" "50zł bez potwierdzenia" (a nawet widziałem chyba 20zł), a w "inna suma" do wyboru tak do 500zł.
Po włożeniu "zagranicznej" (np. curve czy N26) propozycje są od 800zł do 4000zł.
I tak się zastanawiam, skąd ta różnica?
Operator ma chyba stałą prowizję od wypłaty, więc opłaca mu się promować małe kwoty.
Więc czemu takie duże dla cudzoziemców?
Możliwe, że dla DCC - hmmm, właściwie to nie pamiętam, czy bankomaty skarbonki i żubra, które DCC nie proponowały, też tak miały.

[...]

Nie od dziś wiadomo, że curva to lepsza karta niż rewolwer. Rzadko się to potwierdza w praktyce, ale zdarza się.

Raz zapłaciłem Goldem Milka i raz Santim World
- wyłącznie w celu nabycia "uprawnień do polisy" ;)

Hmmm, w milku zapewne nabyłeś, ale w santim chyba nie - co prawda ostatnio mocno zliberalizowali warunki, ale nie aż do tego stopnia, by wystarczył zakup za granicą.
W każdym razie całe szczęście, że nic się nie stało i nie trzeba było sprawdzać ;>

Data: 2019-09-12 14:24:28
Autor: J.F.
Chciwy Santander ;)
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:c678ee06-3553-41e4-9e75-a91d871dfa09@googlegroups.com...
[...]

Moze wcale nie taka stala, tylko procent, nie mniej niz ...

Więc czemu takie duże dla cudzoziemców?

Ciekawe. Cudzoziemiec moze wiecej ?

Czy to jakies zamieszanie w oprogramowaniu - chcieli kwoty od 50 do 500, ale wyszlo im euro, przeliczyli, tylko co - zaokraglili ?

Bo chyba nie dobieraja do limitu karty ... bo jaki, w przypadku debetowej ?

J.

Data: 2019-09-12 11:07:22
Autor: J.F.
Chciwy Santander ;)
Użytkownik "Waldek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qlbnab$spn$1@gioia.aioe.org...
[...]

2.5% ... nie tak duzo. W kantorze zaplacilbys wiecej.

No i jak rozumiem mogles poszukac innego bankomatu ... tylko czy Hiszpanii zawsze 5 euro :-)

Ciekawe jak sie dogadali ... bo przy naszych krajowych kartach to prowizje naszych bankow tez duze, oplacaja z tego koszta zagraniczne, czy jeszcze dodatkowo 5 euro ...

BNP sie chwali, ze przy wyplacie z bankomatow BNP oplaty mniejsze ...

J.

Data: 2019-09-12 19:31:11
Autor: szsz
Chciwy Santander ;)
W dniu 2019-09-11 o 23:01, Waldek pisze:
Będąc parę dni temu w Barcelonie, wrzuciłem Rewolwera do bankomatu Santandera, /a jest ich tam od cholery/ - prosząc o skromne 200 ojro.
No a ten mi wrzeszczy że 5 ojro prowizji ;P

a to Santander taki? czy może operator bankomatu?

m.

Data: 2019-09-13 12:35:09
Autor: Wojtek
Chciwy Santander ;)
On 12/09/2019 14:31, szsz wrote:
[...]

A to nie Santander jest operatorem?

Przypadek Chilijski - tutaj w przypadku kart zagranicznych wybranie z
bankomatu ma dodatkową opłatę pomiedzy 4000-6000CLP (22-33pln)
niezależnie od kwoty, z górnym, dziennym limitem 200k CLP (chociaż
ostatnio chyba podnieśli do 400k PLN).

O dziwo "cashback" w sklepie jest zwolniony z opłaty (ale maksimum to
50k CLP)

Zapewne zagraniczne karty w Polsce są traktowane analogicznie.

w.

Data: 2019-09-13 12:38:00
Autor: Dawid Rutkowski
Chciwy Santander ;)
W dniu piątek, 13 września 2019 17:35:11 UTC+2 użytkownik Wojtek napisał:
On 12/09/2019 14:31, szsz wrote:

> [...]

50k CLP)

Zapewne zagraniczne karty w Polsce są traktowane analogicznie.

Mam dwie zagraniczne MC (curve i N26) i jedną pół-zagraniczną MC (wielowalutowa kantoru aliora) i z testowanych bankomatów jedynie euronet kazał wybierać - albo DCC albo prowizja. Podobno dla visy (np. revolut) prowizji nie ma.
Pozostali proponowali DCC, ale po odmowie wypłacali bez prowizji.
A skarbonka i żubr nawet DCC nie proponowali.
Za to santander i ing proponowali DCC dla karty IKA...

Data: 2019-09-13 20:00:55
Autor: szsz
Chciwy Santander ;)
W dniu 2019-09-13 o 17:35, Wojtek pisze:
On 12/09/2019 14:31, szsz wrote:
[...]

w Grecji część bankomatów pobierała prowizje a część nie
a w USA wszystkie bankomaty mialy 3 USD prowizji bez wzgledu na wybierana kwote

m.

Data: 2019-09-13 21:16:38
Autor: Waldek
Chciwy Santander ;)
On 12/09/2019 14:31, szsz wrote:
[...]

W Bułgarii wybierałem w czerwcu bez prowizji,
w ub. roku w Chorwacji i w Turcji również a nawet na Ukrainie

Chciwy Santander ;)