"Check engine" ROZWIÄ„ZANIE

Data: 2013-05-11 09:41:01
Autor: Marcin N
"Check engine" ROZWIÄ„ZANIE
W dniu 2013-05-03 17:38, Marcin N pisze:
Jadę sobie spokojnie samochodem za miastem, aż tu nagle zapaliło się
światełko "check engine". Zjechałem z drogi, sprawdziłem olej - ok.
Pojechałem dalej. Silnik pracuje jak zwykle, wszystko jest jak zwykle,
tylko to "check engine" drażni oczy.

Co się mogło stać, że nie daje objawów, a wywołuje alarm?

Odczytałem ten alarm:

P-0139 O2 Sensor Circuit Slow Response (Bank 1 Sensor 2)

Wygląda na drobne ostrzeżenie, że czujnik tlenu zaspał. Dobrze kombinuję?

--
MN

Data: 2013-05-11 09:45:46
Autor: Tomasz Pyra
"Check engine" ROZWIÄ„ZANIE
Dnia Sat, 11 May 2013 09:41:01 +0200, Marcin N napisa³(a):

W dniu 2013-05-03 17:38, Marcin N pisze:
Jadê sobie spokojnie samochodem za miastem, a¿ tu nagle zapali³o siê
¶wiate³ko "check engine". Zjecha³em z drogi, sprawdzi³em olej - ok.
Pojecha³em dalej. Silnik pracuje jak zwykle, wszystko jest jak zwykle,
tylko to "check engine" dra¿ni oczy.

Co siê mog³o staæ, ¿e nie daje objawów, a wywo³uje alarm?

Odczyta³em ten alarm:

P-0139 O2 Sensor Circuit Slow Response (Bank 1 Sensor 2)

Wygl±da na drobne ostrze¿enie, ¿e czujnik tlenu zaspa³. Dobrze kombinujê?

Mo¿e czujnik, mo¿e grza³ka, albo sygna³ ¿e katalizator powoli ju¿ siê
koñczy.
Mo¿e to byæ nawet oznaka zaklejenia czujnika nagarem.

Data: 2013-05-11 10:46:08
Autor: Marcin N
"Check engine" ROZWI¡ZANIE
W dniu 2013-05-11 09:45, Tomasz Pyra pisze:
[...]

Samochód ma przejechane niespe³na 100 tys km - jestem jego w³a¶cicielem od lat. Hyundai Elantra z USA z benzynowym silnikiem 2.0.

--
MN

Data: 2013-05-15 19:44:10
Autor: Jan45
"Check engine" ROZWIÄ„ZANIE
W dniu 2013-05-11 09:41, Marcin N pisze:
> (...)
> Odczytałem ten alarm:
>
> P-0139 O2 Sensor Circuit Slow Response (Bank 1 Sensor 2)
>
> Wygląda na drobne ostrzeżenie, że czujnik tlenu zaspał. Dobrze kombinuję?

A już pomyślałem, że programiści są dowcipni
i po pewnym czasie dają znać w ten sposób,
że pora kupić nowe auto.

Mnie się ta lampka zapalała jeszcze w okresie
gwarancyjnym. Na początku bez objawów złej
pracy, ale potem jednak silnik zaczął się jąkać,
czyli szarpać. Zgodnie z instrukcją wezwałem
pomoc gwarancyjną. Przyjechała laweta, wzięli
samochód i po południu zadzwonili, że już
naprawili i że mogę odebrać samochód.

Nie wiem, co zrobili, bo nie bardzo chcieli
powiedzieć, ale pomogło na tydzień czy miesiąc,
już nie pamiętam. Po powtórce zacząłem szukać rady
samodzielnie. Wymieniłem kable wysokiego napięcia
i cewkę zapłonową. Kiedy to nic nie dało,
byłem bliski wymiany sondy lambda, ale szczęśliwie
trafiłem do zorientowanego fachowca. Poradził
mi, żebym kupił preparat shella do płukania
układu zasilania. Po dwukrotnym przejeździe
100 km autostradą, ale z dużą prędkością,
układ mi przemyło i mam spokój do dziś.

Tak więc nie zaufanie do gwaranta, a zdrowy
rozum i wiedza fachowca niegwaranta mi pomogły.

Jan

Data: 2013-05-15 23:27:25
Autor: John Kołalsky
"Check engine" ROZWIÄ„ZANIE

Użytkownik "Jan45" <j.kazmierski@gdm.pl>

> [...]

układ mi przemyło i mam spokój do dziś.

Tak więc nie zaufanie do gwaranta, a zdrowy
rozum i wiedza fachowca niegwaranta mi pomogły.

A mi się nieraz kontrolka oleju zaświeca. Czy może też pomogłoby przegonienie po autostradzie ? Ale z dużą prędkością ...

Data: 2013-05-16 18:49:05
Autor: Jan45
"Check engine" ROZWIÄ„ZANIE
W dniu 2013-05-15 23:27, John Kołalsky pisze:

(...)
A mi się nieraz kontrolka oleju zaświeca. Czy może też pomogłoby
przegonienie po autostradzie ? Ale z dużą prędkością ...

Ach, co też Pani powie?
Jan

"Check engine" ROZWIÄ„ZANIE