Chemiczne sprawdzenie uszczelki pod głowicą

Data: 2012-10-29 20:51:38
Autor: Tomasz Pyra
Chemiczne sprawdzenie uszczelki pod głowicą
Dnia Mon, 29 Oct 2012 05:42:36 -0700 (PDT), Adam Klobukowski napisał(a):

Witam

Wykonano dla mnie "Spr. uszczelki pod głowicą (chemiecznie)". Na czym to polega i czy jest wiarygodnym testem szczelności?

Nie wiem czy to jakaś nowa metoda, czy może jakiś mistrz marketingu tak
nazwał test polegający na sprawdzeniu czy w układzie chłodzenia pojawia się
dwutlenek węgla.

Generalnie tego typu metody polegają na sprawdzeniu czy z zewnętrznej
strony uszczelki olej nie przedostaje się do cieczy chłodzącej (to widać na
powierzchni płynu), oraz czy z wewnętrznej strony uszczelki gazy spalinowe
nie przedostają się do cieczy chłodzącej (i to powoduje pojawienie się CO2
w układzie chłodzenia).

Nie wiem co tu za jeszcze inną "chemię" można stosować.

Są to metody które bardzo wiarygodnie pokazują że uszczelka puszcza,
natomiast nie są gwarantem jej szczelności w każdych warunkach.

Chemiczne sprawdzenie uszczelki pod głowicą