Chińskie podróbki samochodów

Data: 2015-08-31 23:24:54
Autor: Axel
Chińskie podróbki samochodów
"Bolko"  wrote in message news:76cb3655-e40e-44db-b6bd-14ea336a2c70googlegroups.com...

Co do samochodow. Po ulicach jezdzi cala kupa chinczykow
- jakies Geely, BYD, DongFenk etc.
ktore sa po prostu kopiami duzych marek jak Toyota, Peugeot z tym,
ze kosztuja 3 razy taniej.

Dalczego my nie mamy chińskich podróbek aut?
Unia ....?????

Po pierwsze - musiałyby spełniać normy, m.in. bezpieczeństwa, a chińskie samochody tego nie spełniają.
Po drugie - z tymi "kopiami" to też bym nie przesadzał, to raczej starocia pod spodem ubrane w udającą nowoczesność karoserię, ale z rozwiązaniami dość historycznymi.
Jeździłem wynalazkiem pod nazwą Geely Emgrand przez tydzień (zamówiłem Peugeota, po kilkugodzinnej awanturze stanąłem przed wyborem - dostaję kasę i nie mam czym jeździć, biorę starego Peugeota 307 (200 tys. na liczniku), albo chińczyka...). Z zewnątrz w miarę znośny, w środku tandeta, ergonomia na poziomie pierwszych wersji Malucha, silnik paliwożerny (jeździłem spokojnie, mając na uwadze, że w razie stłuczki "do wyjaśnienia" wyląduję w areszcie na kilka mieśięcy), mimo, że samochód miał przejechane 3 tyś. km, dość często się dławił przy ostrzejszym dodawaniu gazu, Układ kierowniczy marny, samochód dość nerwowo się zachowywał, po puszczeniu kierownicy nigdy nie jechal prosto. Reflektory bardzo marne - na "krótkich" w nocy nie dawało się jechać.
Jak sobie jeszcze coś przypomnę - dopiszę.

Pzdr

--
Axel

--