Chińskie xenony test

Data: 2009-12-06 19:37:48
Autor: Arbiter
Chińskie xenony test
Dużo się pisze na grupie o chińskim oświetleniu xenon:) więc zrobiłem testy w reflektorze odblaskowym  (przed ekranem + na drodze).

Chińskie xenony zachowały sie dosyć przewidywalnie podczas testu - świecą około 2x mocniej niż zarówka halogenowa. Co za tym idzie niepożądane elementy światła również są 2x mocniejsze. Geometria wiązki zbliżona do halogenowej.

Zdjęcia tu
http://swiatla.arbiter.pl/galeria/chinskie.ksenony.w.akcji

Data: 2009-12-06 21:13:22
Autor: Irokez
Chińskie xenony test
Użytkownik "Arbiter" <niema@hotmail.com> napisał w wiadomości news:hfh4g8$rmg$1newsread1.aster.pl...
[...]

Czyli w sumie kwestia reflektora i poprawnego ustawienia, bo oprócz wyraźnie jaśniejszego oswietlenia drogi jakichś błądzących wiązek oślepiających nie widać.

--
Irokez

Data: 2009-12-06 21:22:14
Autor: Arbiter
Chińskie xenony test

Użytkownik "Irokez" <henric8@op.pl> napisał w wiadomości news:hfh391$d62$1news.onet.pl...

Czyli w sumie kwestia reflektora i poprawnego ustawienia, bo oprócz wyraźnie jaśniejszego oswietlenia drogi jakichś błądzących wiązek oślepiających nie widać.

Wiązka nie jest tak dokładna jak z soczewki. Ale też nie świeci w niebo. Na pewno mniej oślepia niż homologowane Porsche Cayenne czy Fiat Ducato i tym podobne (które reflektory mają na wysokości oczu kierowców osobówek.)

Pytałem też na CB radiu to mowili ze nie oślepia. I nikt nie migał długimi przy mijaniu więc chyba źle nie jest.

A oświetlają rewelacyjnie. halogeny to jednak technologia zeszłego wieku

Data: 2009-12-06 21:34:22
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Chińskie xenony test
Arbiter pisze:

A oświetlają rewelacyjnie. halogeny to jednak technologia zeszłego wieku

Zrób test nocą podczas deszczu ;)

Też podniecałem się ksenonami, do czasu kiedy właśnie nie złapała mnie nawałnica nocą ... halogeny dawały sobie po prostu radę ;) Nie chcę wiedzieć jak zachowałyby się żółte selektywne w tamtej sytuacji ;)

Lepsze wrogiem dobrego :)

Części do skuterów   Kaski z homologacją   Części do motocykli

Data: 2009-12-07 00:02:15
Autor: to
Chińskie xenony test
Arbiter wrote:

WiÂązka nie jest tak dokÂładna jak z soczewki. Ale teÂż nie Âświeci w niebo.
Na pewno mniej oÂślepia niÂż homologowane Porsche Cayenne czy Fiat Ducato
i tym podobne (ktĂłre reflektory majÂą na wysokoÂści oczu kierowcĂłw
osobĂłwek.)

No właśnie, nie rozumiem, dlaczego normy dopuszczają coś takiego. Jeśli światła są wyżej, to powinny świecić bardziej w dół, a chyba wcale tak nie jest (?).

PytaÂłem teÂż na CB radiu to mowili ze nie oÂślepia. I nikt nie migaÂł
d³ugimi przy mijaniu wiêc chyba Œle nie jest.

A oÂświetlajÂą rewelacyjnie. halogeny to jednak technologia zeszÂłego wieku

Oświetlałyby jeszcze lepiej gdyby świeciły szerzej zamiast wypalać asfalt przed autem...

--
cokolwiek

Data: 2009-12-07 01:16:19
Autor: Arbiter
Chinskie xenony test

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4b1c4607$1news.home.net.pl...

No właśnie, nie rozumiem, dlaczego normy dopuszczają coś takiego. Jeśli
światła są wyżej, to powinny świecić bardziej w dół, a chyba wcale tak
nie jest (?).

powinny. Ale w praktyce duża część samochodów ma światła prawie na równi, bez pochylenia w dół (to dotyczy nie tylko tych z wysoko mocowanymi reflektorami)

Też sie kiedys zastanawiałem, po prostu w tych cayenach i ducato nawet jak są pochylone to kąt pochylenia nie jest aż tak duży i jak stoi za toba taki samochod, to np na odcinku 4 metrów wiązka obniży się o 20 cm a to i tak jest na wysokości oczu osobówek.
Powinni przestać homologowac takie pojazdy

Oświetlałyby jeszcze lepiej gdyby świeciły szerzej zamiast wypalać asfalt
przed autem...

nie mają takiego problemu. Troche światła idzie na straty w rozproszenie ale mam wrażenie że i tak świecą mocniej niż soczewki

Data: 2009-12-07 10:12:04
Autor: PaweL
Chinskie xenony test
Co tam Cayene i Ducato, jest ich mało. A zauważyliście że praktycznie każda Fabia I przeraźliwie oślepia? Jak te reflektory dostały homologację?

    Paweł

Data: 2009-12-07 12:13:01
Autor: Czarek Daniluk
Chinskie xenony test
PaweL pisze:
Co tam Cayene i Ducato, jest ich mało. A zauważyliście że praktycznie każda Fabia I przeraźliwie oślepia? Jak te reflektory dostały homologację?

    Paweł
Muszę się z przedmówcą zgodzić, też mam takie odczucia na trasie że każda Fabia świeci gdzieś w kosmos a nie na drogę :(

Pozdrawiam !!

Data: 2009-12-07 11:25:06
Autor: Wmak
Chinskie xenony test
On 7 Gru, 12:13, Czarek Daniluk <cza...@nospamcedaniluk.com> wrote:

każda Fabia świeci gdzieś w kosmos a nie na drogę :(

Nie zaglądałem Fabii "w oczy" - czy przypadkiem reflektor nie ma
takiej konstrukcji, jak w starych Syrenkach lub Żukach - nie ma
miseczki przed żarówką i z przeciwka z góry widać przez szkło żarnik
mijania ?

Data: 2009-12-07 13:22:42
Autor: PaweL
Chinskie xenony test

Muszę się z przedmówcą zgodzić, też mam takie odczucia na trasie że każda Fabia świeci gdzieś w kosmos a nie na drogę :(

Fabie to nawet drogę oświetlają, ale przy okazji niesamowicie olśniewają.

Paweł

Data: 2009-12-07 07:50:17
Autor: Adam Adamaszek
Chinskie xenony test
On 7 Gru, 06:22, "PaweL" <lespawma...@interia.pl> wrote:
> Musz si z przedm wc zgodzi , te mam takie odczucia na trasie e ka da
> Fabia wieci gdzie w kosmos a nie na drog :(

Fabie to nawet drog o wietlaj , ale przy okazji niesamowicie ol niewaj .

To kwestia dobrego reflektora i napiecia na zarowkach, ktore w Fabiach
(i Focusach tez) jest bardzo wysokie, a ze napiecie -> jasnosc,
olsniewa bardziej.

Data: 2009-12-07 19:31:18
Autor: PaweL
Chinskie xenony test

To kwestia dobrego reflektora i napiecia na zarowkach, ktore w Fabiach
(i Focusach tez) jest bardzo wysokie, a ze napiecie -> jasnosc,
olsniewa bardziej.

Wedlug ciebie dobry reflektor powinien oslepiac??? Niesamowite...
Wiekszosc fabrycznych HIDów nie oslepia, swieca slabiej niz swiatla w Fabii I ?

Data: 2009-12-07 11:35:46
Autor: Adam Adamaszek
Chinskie xenony test
On 7 Gru, 12:31, "PaweL" <les...@interiakropkaonet.pl> wrote:
> [...]
> olsniewa bardziej.

Wedlug ciebie dobry reflektor powinien oslepiac??? Niesamowite...

Jak Ci juz napisano, nie zrozumiales. Kazdy reflektor oslepi, jesli
jest zle ustawiony a nawet, jesli dobrze - to np. na wzniesieniach
potrafi dac po oczach.

Wiekszosc fabrycznych HIDów nie oslepia, swieca slabiej niz swiatla w Fabii

Bo wiekszosc fabrycznych HIDow na naszych drogach to:
- duzy przebieg - po 2000h swiecenia HID emituje jakos tak 60%
strumienia nowego zarnika.
- brudny reflektor w soczewce
- brudna soczewka
- brudne szklo od wewnatrz
- brudna szklo od zewnatrz
- porysowane szklo

Skocz sobie do np. Hondy na jazde probna nowym Civicem CRV z HID
wieczorem, to zobaczysz, jak reflektory ksenonowe moga oswietlac
jezdnie. Tylko popros, zeby dobrze ustawili, bo czesto potrafia
ustawic tak, jak na zdjeciach/filmikach z tego watku. A pozniej "5
kola na zenony dolozylem, a swieca gorzej, niz halogeny..."

pozdr
AA

Data: 2009-12-08 10:14:57
Autor: Jakub Witkowski
Chinskie xenony test

Data: 2009-12-08 07:43:30
Autor: Adam Adamaszek
Chinskie xenony test
On 8 Gru, 03:14, Jakub Witkowski <jwitk...@domena.z.sygnatury> wrote:

Brudne szkło (do pewnego stopnia rzecz jasna) zwiększa oślepianie, i nawet
zwiększa pozorną jasność, bo powoduje rozpraszanie światła poza wiązkę.
Jak wymyłem jeden reflektor to się zdziwiłem że jest jakby ciemniejszy
niż drugi, brudny. Ale to pozory - na drogę świecił wyraźnie mocniej...

Zgadza się. Jednak drugim skutkiem zabrudzonej szyby jest oslabienie
wiazki, co powoduje zmniejszenie oslepienia w przypadku zle
ustawionego reflektora.

pozdr
AA

Data: 2009-12-08 18:51:15
Autor: Arbiter
Chinskie xenony test

Użytkownik "Adam Adamaszek" <cabecao1@gmail.com> napisał w wiadomości news:29bba0a4-0cf1-49e8-827c-19d132e007259g2000yqa.googlegroups.com...

Zgadza się. Jednak drugim skutkiem zabrudzonej szyby jest oslabienie
wiazki, co powoduje zmniejszenie oslepienia w przypadku zle
ustawionego reflektora.

w tą strone niby tak, ale powoduje tez nowy efekt oślepiania - brudne szkło staje się ekranem który rozprasza swiatło i reflekto zaczyna świecić jak żyrandol czym równiez oślepia

Data: 2009-12-08 10:18:45
Autor: Adam Adamaszek
Chinskie xenony test
On 8 Gru, 11:51, "Arbiter" <ni...@hotmail.com> wrote:
Użytkownik "Adam Adamaszek" <cabec...@gmail.com> napisał w wiadomościnews:29bba0a4-0cf1-49e8-827c-19d132e007259g2000yqa.googlegroups.com...

> [...]

staje się ekranem który rozprasza swiatło i reflekto zaczyna świecić jak

No przeciez napisalem "zgadza sie", zgadza sie? :)

pozdr
AA

Data: 2009-12-08 23:16:32
Autor: Arbiter
Chinskie xenony test

Użytkownik "Adam Adamaszek" <cabecao1@gmail.com> napisał w wiadomości news:cc7d8ef1-b107-4e16-9d95-

zgadza sie;)

Data: 2009-12-07 20:18:07
Autor: Karolek
Chinskie xenony test
PaweL pisze:
[...]

I niestety widac, ze nie umiesz czytac ze zrozumieniem.

--
Karolek

Data: 2009-12-07 19:56:26
Autor: Arbiter
Chinskie xenony test

Uzytkownik "Adam Adamaszek" <cabecao1@gmail.com> napisal w wiadomosci news:0bec0232-eeb1-4002-87b6-

To kwestia dobrego reflektora i napiecia na zarowkach, ktore w Fabiach
(i Focusach tez) jest bardzo wysokie, a ze napiecie -> jasnosc,
olsniewa bardziej.

dobrego reflektora to na pewno nie bo jakby byl dobry nie puszczalby sieczki która oslepia. A dobre napiecie owszem moze byc. Ogolnie problem spadku napiecia na kablach w samochodzie zdaje sie byc producentom obcy, bo podlaczaja reflektory kabelkiem na oko 0,75-1mm2 i róznica napiecia miedzy akumulatorem a zarówka moze byc nawet 0,7V

Data: 2009-12-07 11:29:36
Autor: Adam Adamaszek
Chinskie xenony test
On 7 Gru, 12:56, "Arbiter" <ni...@hotmail.com> wrote:
Uzytkownik "Adam Adamaszek" <cabec...@gmail.com> napisal w wiadomosci

> [...]
> olsniewa bardziej.

dobrego reflektora to na pewno nie bo jakby byl dobry nie puszczalby sieczki

Gdyby nie byl dobry, nie dostalby homologacji.

Pewnie trafiasz na swiatla:
- zle ustawione
- brudne
- nie obnizone przy obciazonym pojezdzie/ciagnieciu przyczepy.

pozdr
AA

Data: 2009-12-09 20:35:56
Autor: ALGI
Chinskie xenony test
Dnia Mon, 7 Dec 2009 11:29:36 -0800 (PST), Adam Adamaszek napisał(a):

Gdyby nie byl dobry, nie dostalby homologacji.

Pewnie trafiasz na swiatla:
- zle ustawione
- brudne
- nie obnizone przy obciazonym pojezdzie/ciagnieciu przyczepy.

- a także chińskie niehomologowane g.......
Skoda to numer jeden w oświetleniu z Chin...

(oczywiście są też fabryki które robią wszystko OK z E-markiem - sam w tym
roku w dwóch takich byłem ale to wyjątki potwierdzające regułę)

Data: 2009-12-07 20:19:47
Autor: Karolek
Chinskie xenony test
Arbiter pisze:
[...]

Jak myslisz, ze oni o tym nie wiedza to jestes w bledzie.
Ba, do tej fabii to nawet przewody oporowe wsadzaja, aby zbic to napiecie na zarowce :>

--
Karolek

Data: 2009-12-07 19:50:10
Autor: venioo
Chinskie xenony test
Czarek Daniluk pisze:
PaweL pisze:
[...]

Moze dlatego, ze w 90% jezdza nimi PH, ktorzy maja zawalony tyl auta duperelami i nie wiedza do czego jest regulator wysokosci swiatel? (o ile w Fabii jest...)

--
venioo

Data: 2009-12-07 19:54:19
Autor: Arbiter
Chinskie xenony test

Użytkownik "PaweL" <lespawmalpa@interia.pl> napisał w wiadomości news:hfifdp$vlp$1news.interia.pl...

Fabia I przeraźliwie oślepia? Jak te reflektory dostały homologację?

też jestem tego zdania. Dużo wiązek błądzących chyba jest w tej fabii, oślepia ponadprzeciętnie szczególnie od  tyłu a rzuca się tez w oczy z przodu

Data: 2009-12-07 07:00:34
Autor: Pan Piskorz
Chińskie xenony test
http://swiatla.arbiter.pl/galeria/chinskie.ksenony.w.akcji

"Reflektory wyposażone są w samopoziomowanie z interfejsem białkowym"

to zdanie wykazuje, że autor testu jest debilem
P.

Data: 2009-12-07 10:06:24
Autor: Roman
Chińskie xenony test

Użytkownik "Pan Piskorz" <piskorz1@buziaczek.pl> wybełkotał  w wiadomości news:hfi5lv$9dd$1inews.gazeta.pl...
http://swiatla.arbiter.pl/galeria/chinskie.ksenony.w.akcji

"Reflektory wyposażone są w samopoziomowanie z interfejsem białkowym"

to zdanie wykazuje, że autor testu jest debilem
P.

.....napisał nie debil.....

Data: 2009-12-07 11:22:27
Autor: Pan Piskorz
Chińskie xenony test
....napisał nie debil.....

nazywasz korbę w drzwiach
"automatyczną klimatyzacją z interfejsem białkowym"
?

P.

Data: 2009-12-07 12:47:16
Autor: kamil
Chińskie xenony test

"Pan Piskorz" <piskorz1@buziaczek.pl> wrote in message news:hfi5lv$9dd$1inews.gazeta.pl...
http://swiatla.arbiter.pl/galeria/chinskie.ksenony.w.akcji

"Reflektory wyposażone są w samopoziomowanie z interfejsem białkowym"

to zdanie wykazuje, że autor testu jest debilem

Poczucie humoru usunieto ci operacyjnie przy okazji migdalkow, czy to efekt wyalienowania z normalnego spoleczenstwa?

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-12-07 13:58:28
Autor: Pan Piskorz
Chińskie xenony test
Poczucie humoru usunieto ci operacyjnie przy okazji migdalkow, czy to efekt wyalienowania z normalnego spoleczenstwa?

nie ma tam emotikon,
rozumiem, że cały ten pseudotest należy potraktować jako żart

P.

Data: 2009-12-07 13:12:24
Autor: kamil
Chińskie xenony test

"Pan Piskorz" <piskorz1@buziaczek.pl> wrote in message news:hfiu5k$6if$1inews.gazeta.pl...
Poczucie humoru usunieto ci operacyjnie przy okazji migdalkow, czy to efekt wyalienowania z normalnego spoleczenstwa?

nie ma tam emotikon,
rozumiem, że cały ten pseudotest należy potraktować jako żart

Pratchett i Lem tez emotikon w ksiazkach nie umieszczaja, ale moze to dlatego nie sa popularni wsrod pokolenia neostrady.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-12-07 14:15:40
Autor: Pan Piskorz
Chińskie xenony test
Pratchett i Lem tez emotikon w ksiazkach nie umieszczaja

teraz wyjaśnij, dlaczego postawiłeś autora "testu"
w jednym szeregu z pisarzami?

P.

Data: 2009-12-07 13:22:39
Autor: kamil
Chińskie xenony test

"Pan Piskorz" <piskorz1@buziaczek.pl> wrote in message news:hfiv5s$a10$1inews.gazeta.pl...
Pratchett i Lem tez emotikon w ksiazkach nie umieszczaja

teraz wyjaśnij, dlaczego postawiłeś autora "testu"
w jednym szeregu z pisarzami?

If you don't get it, you don't get it.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-12-07 15:54:52
Autor: Roman
Chińskie xenony test
Użytkownik "Pan Piskorz" <piskorz1@buziaczek.pl> napisał w wiadomości news:hfiv5s$a10$1inews.gazeta.pl...
Pratchett i Lem tez emotikon w ksiazkach nie umieszczaja

teraz wyjaśnij, dlaczego postawiłeś autora "testu"
w jednym szeregu z pisarzami?

P.

A jesteś pewien, że zrozumiesz, skoro prostej intrygi nie kąsnąłeś a jedyne na co Cię było stać to zajechanie od debila.....

Data: 2009-12-07 17:43:48
Autor: Pan Piskorz
Chińskie xenony test
A jesteś pewien, że zrozumiesz, skoro prostej intrygi nie kąsnąłeś a jedyne na co Cię było stać to zajechanie od debila.....

hmm,
czy to manifestacja poczycia wspólnoty ze zwolennikami samochodowego wieśniactwa?
P.

Data: 2009-12-07 18:10:23
Autor: Roman
Chińskie xenony test
Użytkownik "Pan Piskorz" <piskorz1@buziaczek.pl> napisał w wiadomości news:hfjbc0$qqa$1inews.gazeta.pl...
[...]

Raczej manifestacja poczucia wspólnoty ze zwolennikami poczucia humoru:)....ale jeszcze bardziej  manifestacja dezaprobaty dla dzieci internetu, które jeśli czegoś nie rozumieją to jedyne co potrafią zrobić to "debilem zajechać" ....a na koniec zapominaja o jednym krótkim słowie....

Data: 2009-12-08 08:52:10
Autor: kamil
Chińskie xenony test

Data: 2009-12-08 10:18:10
Autor: Jakub Witkowski
Chińskie xenony test

Data: 2009-12-07 10:57:16
Autor: J.F.
Chińskie xenony test
[...]

Czyli w sumie .. jesli dobrze ustawione to nie oslepiaja ?

A swoja droga - masz normalnie tak nisko ustawione czy obnizyles do testow ?
Bo chyba troche za krotko oswietlaja ?

J.

Data: 2009-12-07 19:53:17
Autor: Arbiter
Chińskie xenony test

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hfijhh$cf6$1news.onet.pl...

Czyli w sumie .. jesli dobrze ustawione to nie oslepiaja ?

mysle ze mogą być bardziej "drażniące" niż zwykłe halogeny, bo jednak swiatła więcej. Niemniej jednak nie kierują strumienia w oczy innych kierowców wiec w tym kontekście nie oślepiają. Nikt też nie miga i nie skarzy sie na CB wiec jest ok. NIe znaczy to oczywiscie ze xenony zamontowane w innym reflektorze równiez beda swieciły w miare przyzwoicie - tutaj akurat tak było

A swoja droga - masz normalnie tak nisko ustawione czy obnizyles do testow ?

różnie to bywa, jak potrzebuje widoczności bo np jade w trasie lub w miescie po nieznanej ulicy to ustawiam wyzej, a w znanym terenie, lub jak jest duzy ruch obnizam na max

Bo chyba troche za krotko oswietlaja ?

Scroll do poziomowania jest pod ręką wiec w kazdej chwili mogę podnieść:)

w dzień jezdze tez ustalone max w dół

Chińskie xenony test