Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Chip Brabusa do E250CGI 204KM --> 230KM co sądzicie ?

Chip Brabusa do E250CGI 204KM --> 230KM co sądzicie ?

Data: 2010-08-11 21:20:29
Autor: A r t i e
Chip Brabusa do E250CGI 204KM --> 230KM co sądzicie ?
Data: 2010-08-11 21:31:22
Autor: Maciej Browarczyk
Chip Brabusa do E250CGI 204KM --> 230KM co sądzicie ?
A r t i e pisze:

[cut]

Pytanie co to za silnik, bo sie nie orientuje, NA czy turbo/kompresor? Jak to pierwsze to nie zawracalbym sobie glowy w ogole, jak drugie to podjechalbym do jakiegos dobrego tunera w PL i za 1/10 zrobil lepszy program niz gotowiec od Brabusa.

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2010-08-11 21:38:02
Autor: A r t i e
Chip Brabusa do E250CGI 204KM --> 230KM co sądzicie ?
Użytkownik "Maciej Browarczyk" <maciekNOSPAM@NOSPAMwiedzmin.org> napisał w wiadomości news:i3utqa$b9k$1node1.news.atman.pl...
A r t i e pisze:

[cut]

Pytanie co to za silnik, bo sie nie orientuje, NA czy turbo/kompresor?

1.8 litra, V4, kompresor benzynowy, fabrycznie 204KM.

Ale Brabu się chwali (widać dużą ilość kabli) że mierzy temperaturę w paru miejscach i w razie potrzeby wraca do ustawień fabrycznych...

Data: 2010-08-11 22:16:17
Autor: Maciej Browarczyk
Chip Brabusa do E250CGI 204KM --> 230KM co sądzicie ?
A r t i e pisze:

Ale Brabu się chwali (widać dużą ilość kabli) że mierzy temperaturę w paru miejscach i w razie potrzeby wraca do ustawień fabrycznych...

Pewnie robia cos takiego, bo juz kilka silnikow wysadzili w samochodach klientow :) Powaznie to jest silnik V4?

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2010-08-11 22:23:49
Autor: A r t i e
Chip Brabusa do E250CGI 204KM --> 230KM co sądzicie ?

Użytkownik "Maciej Browarczyk" <maciekNOSPAM@NOSPAMwiedzmin.org> napisał w wiadomości news:i3v0ei$bou$1node1.news.atman.pl...
A r t i e pisze:

Ale Brabu się chwali (widać dużą ilość kabli) że mierzy temperaturę w paru miejscach i w razie potrzeby wraca do ustawień fabrycznych...

Pewnie robia cos takiego, bo juz kilka silnikow wysadzili w samochodach klientow :)

Coś bliżej ?

Powaznie to jest silnik V4?

Oczywiście, nowoczesne tylko 1.8 litra z 204KM...

Data: 2010-08-12 10:18:19
Autor: Maciej Browarczyk
Chip Brabusa do E250CGI 204KM --> 230KM co sądzicie ?
A r t i e pisze:

Oczywiście, nowoczesne tylko 1.8 litra z 204KM...

Wszedlem na strone Mercedesa to jest silnik R4, nie V4.

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2010-08-12 12:12:00
Autor: A r t i e
Chip Brabusa do E250CGI 204KM --> 230KM co sądzicie ?

Użytkownik "Maciej Browarczyk" <maciekNOSPAM@NOSPAMwiedzmin.org> napisał w wiadomości news:i40aob$gv3$1node1.news.atman.pl...
A r t i e pisze:

Oczywiście, nowoczesne tylko 1.8 litra z 204KM...

Wszedlem na strone Mercedesa to jest silnik R4, nie V4.

Racja, chodziło mi o to że ma 4 cylindry. Pomyliłem V z R.

Pewnie robia cos takiego, bo juz kilka silnikow wysadzili w samochodach klientow :)

Czyli pewnie nie jest bez wpływu na żywotność silnika tuning 204->230..

Data: 2010-08-12 12:50:37
Autor: Maciej Browarczyk
Chip Brabusa do E250CGI 204KM --> 230KM co sądzicie ?
A r t i e pisze:

Czyli pewnie nie jest bez wpływu na żywotność silnika tuning 204->230..

To nie tak, sa dwie strony medalu, silnik zawsze jest robiony z jakims zapasem, jak mozna sie przekonac niektorzy producenci ten zapas daja spory (patrz 1.9TDI 130KM i osiagane moce 260KM). Niecale 30KM przyrostu to nie jest jakis kosmos ale jak program jest zrobiony z glowa a nie z gotowca. Nie raz mozna bylo sie przekonac, ze gotowce z WIELKICH firm tuningowych to badziewie (patrz chip bodaj MTM do RS4 B5 znanego z sr.pl, gdzie splynely tloki). Czemu gotowce to badziew? Bo nie uwzgledniaja kondycji konkretnego silnika, czesto sa popelniane karygodne bledy (tak jak nieuwzglednienie sytuacji, ze ktos moze lubic pocisnac bardziej majac wieksza moc) i konczy sie to tym, ze tloki splywaja. Do czego daze, jak pojedziesz do Brabusa to wgraja Ci drogiego gotowca i piona, narazie. Pojedziesz do tunera to pogadasz, powiesz czego oczekujesz, dostaniesz zalecenia do konkretnego programu (jak np. powiesz, ze cisniemy ile wlezie KM to tuner zapewne Ci powie, ze masz zbyt dlugo nie palowac, studzic silnik i kaze zamontowac zegar do monitowania EGT i/lub AFR), jak bedziesz chcial bezpieczny przyrost to zrobi Ci sensowny program, ze bedziesz mogl uzywac samochodu praktycznie jak seryjnego i nic sie nie stanie.

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2010-08-12 13:15:04
Autor: A r t i e
Chip Brabusa do E250CGI 204KM --> 230KM co sądzicie ?

Użytkownik "Maciej Browarczyk" <maciekNOSPAM@NOSPAMwiedzmin.org> napisał w wiadomości news:i40jlt$i85$1node1.news.atman.pl...


zbyt dlugo nie palowac, studzic silnik i kaze zamontowac zegar do monitowania EGT i/lub AFR), jak bedziesz chcial bezpieczny przyrost to

1) Dzięki za opinię
2) Z tego co czytałem w tych linkach co dają to to własnie on ma jakieś czujniki dodatkowe, które w razie potrzeby (czytaj: za długo przyciskania za mocno gazu) obniżają program do standardu.
3) Niestety ten silnik jest JUŻ wyżyłowany, bo w klasie C te sama co do cm3 jednostka jest w wersjach 180 (156KM) 200 (184KM) i 250 (204KM) :(
4) Decyzja na leży do mnie, nikt mi nie odpowie czy po tym konkretnym tuningu przy w miarę normalnej jeździe wytrzyma 500tyś przebiegu..

Arek

Data: 2010-08-12 13:54:58
Autor: Maciej Browarczyk
Chip Brabusa do E250CGI 204KM --> 230KM co sądzicie ?
A r t i e pisze:

1) Dzięki za opinię
2) Z tego co czytałem w tych linkach co dają to to własnie on ma jakieś czujniki dodatkowe, które w razie potrzeby (czytaj: za długo przyciskania za mocno gazu) obniżają program do standardu.
3) Niestety ten silnik jest JUŻ wyżyłowany, bo w klasie C te sama co do cm3 jednostka jest w wersjach 180 (156KM) 200 (184KM) i 250 (204KM) :(
4) Decyzja na leży do mnie, nikt mi nie odpowie czy po tym konkretnym tuningu przy w miarę normalnej jeździe wytrzyma 500tyś przebiegu..

Pytanie czy projektanci Mercedesa podczas projektowania przewidzieli taki przebieg?:) Wyzylowany to on zbytnio nie jest. 2.0TFSI w Audi S3 to miewa bodaj 280KM. Jak chcesz robic przebiegi 500kkm i miec troche pod noga to po pierwsze zadnego turbo czy kompresora, po drugie duza pojemnosc i min. 6 cylindrow. Nie sadze, zeby po tuningu na 230KM temu silnikowi skrocila sie znacznie zywotnosc ale tak jak pisalem wyzej, skad pewnosc, ze projektanci przewidzieli 500kkm przebiegu?

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2010-08-13 12:26:50
Autor: A r t i e
Chip Brabusa do E250CGI 204KM --> 230KM co sądzicie ?
Użytkownik "Maciej Browarczyk" <maciekNOSPAM@NOSPAMwiedzmin.org> napisał w wiadomości news:i40nek$ksg$1node2.news.atman.pl...

w miarę normalnej jeździe wytrzyma 500tyś przebiegu..

Pytanie czy projektanci Mercedesa podczas projektowania przewidzieli taki przebieg?:) Wyzylowany to on zbytnio nie jest. 2.0TFSI w Audi S3 to miewa bodaj 280KM. Jak chcesz robic przebiegi 500kkm i miec troche pod

A tak przy okazji to może są już jakieś dane dla przebiegów silników TSI/TFSI >=200KM ?
W audi dopiero 2 lata jeździ 2-litrowy 211konny TFSI, ale np. już bardzooo długo w Audi TT jeździ 2-litrowy TSI o mocy 200KM. Może wiadomo ile on wytrzymywał ?

Arek

Data: 2010-08-13 13:13:33
Autor: Maciej Browarczyk
Chip Brabusa do E250CGI 204KM --> 230KM co sądzicie ?
A r t i e pisze:

A tak przy okazji to może są już jakieś dane dla przebiegów silników TSI/TFSI >=200KM ?
W audi dopiero 2 lata jeździ 2-litrowy 211konny TFSI, ale np. już bardzooo długo w Audi TT jeździ 2-litrowy TSI o mocy 200KM. Może wiadomo ile on wytrzymywał ?

Ciezko powiedziec, wydaje mi sie, ze te furmanki nie klepia duzych przebiegow, bo taki TT w trasy to chyba srednio wygodne jest, wiec jak rocznie walnie 20kkm to max.

--
Pozdrawiam,
Maciek

Chip Brabusa do E250CGI 204KM --> 230KM co sądzicie ?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona