Chip a pasek

Data: 2011-11-02 00:05:12
Autor: Waldek
Chip a pasek
Ciekawostka czy taki urok ?
Place karta KK z uzyciem chipa - podaje pin
przelecą paskiem przez czytnik - prosza o podpis
karta z polbanku

Data: 2011-11-02 12:31:56
Autor: koala
Chip a pasek
On 2011-11-02 00:05, Waldek wrote:
Ciekawostka czy taki urok ?
Place karta KK z uzyciem chipa - podaje pin
przelecą paskiem przez czytnik - prosza o podpis
karta z polbanku

Tak powinno być zawsze czyli pasek>podpis, chip>pin...

ale niestety np w większości terminali takiego PekałoSA już tak nie jest - tzn generalnie nie obsługują chipów i w dodatku jak karta ma chip to pasek jest autoryzowany pinem ;-( (często robię zakupy w miejscach z takimi własnie terminalami stąd ta obserwacja)

Pozdr,
Koala

Data: 2011-11-02 12:35:46
Autor: Matt
Chip a pasek
On Wed, 02 Nov 2011 00:05:12 +0100, Waldek <mam@nie.dam> wrote:

Ciekawostka czy taki urok ?
Place karta KK z uzyciem chipa - podaje pin
przelecą paskiem przez czytnik - prosza o podpis
karta z polbanku

Moja karta Polbanku tak samo działa od czasu wymiany na kartę zarówno z  paskiem i chipem.
Z chipa na pin, a z paska, np. w terminalach Pekao w Tesco, na podpis.

Matt

Data: 2011-11-02 14:05:13
Autor: Krystek
Chip a pasek
2011-11-02 12:35, Matt wysłał(a) wiadomość:
[...]

Hmm, mnie też to ciekawi. Stojąc w kolejce do kasy w Carrefourze (tam są terminale obsługiwane przez CKC PeKaO SA) widziałem jak klientka podaje kartę. Po kolorze (turkusowy, sinoniebieski) mogłem wywnioskować, że to karta Inteligo. Po sprawdzeniu karty w terminalu (niestety, nie widziałem, czy paskiem czy chipem) klientka na slipie składała podpis. Więc Inteligo są nadal na podpis?

Ja najczęściej płacę Delfinkiem VISA mBanku albo kartą Maestro z BOŚ bez chipa i w obu przypadkach zawsze PIN-uję zatwierdzając transakcję. Więc to, że dla paskowatych kart Maestro operacje potwierdza się PIN-em to efekt kampanii promocyjnej MasterCard "używaj PIN", który to MC wymusił na operatorach terminali przełączenie ich na PIN dla kart paskowych, zamiast wymagania podpisywania slipów przez klientów?

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2011-11-02 18:50:10
Autor: TZ
Chip a pasek
Cześć Krystku!

W środę, 2 listopada 2011, o godz. 14:05:13, napisałeś na temat: "Chip a
pasek"
Krystek spamtrap@krystek.art.pl, news:j8rf6a$6dg$1node2.news.atman.pl

Po sprawdzeniu karty w terminalu (niestety, nie widziałem, czy paskiem czy chipem)

Paskiem, Inteligo nadal nie ma chipa, przynamniej w debetowych.

klientka na slipie składała podpis. Więc Inteligo są nadal na podpis?

Tak.

--
Hej!
TZ

- W XVI wieku uprawiano wiele roślin, których jeszcze nie znano. -

Data: 2011-11-02 19:10:25
Autor: mvoicem
Chip a pasek
(02.11.2011 18:50), TZ wrote:
[...]

Właśnie znikłeś moją debetową Inteligo.

p. m.

Data: 2011-11-04 18:10:18
Autor: gm
Chip a pasek
W dniu 2011-11-02 19:10, mvoicem pisze:
Paskiem, Inteligo nadal nie ma chipa, przynamniej w debetowych.

Właśnie znikłeś moją debetową Inteligo.

p. m.

i moją też! :) inteligo ma też od jakiegoś czasu debetówkę Mastercard z PayPasem. ani razu nie podpisywałem.

w ogóle dawno nie podpisywałem, nie wiem czy jeszcze umim...

gm

Data: 2011-11-06 16:45:52
Autor: Michał W.
Chip a pasek
gm <gm@gmgmgm.pl> napisał(a):

> [...]

w ogóle dawno nie podpisywałem, nie wiem czy jeszcze umim...

Często płacę w sklepie zaopatrzonym w nowe terminale z CKC Pekao  i jedynie karty Maestro są tam na PIN.  Zarówno VE Paywave z mBanku jak i MC Paypass z Inteligo autoryzowane są podpisem.
Pomimo tego, że terminale są nowe dane z kart zawsze są sczytywane z paska, a nie z chipa. Ot taka ciekawostka.

Data: 2011-11-06 22:03:06
Autor: Joossef
Chip a pasek
2011-11-06, o 17:45:52 Michał W. oznajmił co następuje:

[...]

To, że terminal jest nowy nie oznacza, że ma nowy soft :)
Obudowa nie ma najmniejszego znaczenia. Zwłaszcza w przypadku peksy - różnorodność posów ogromna, funkcjonalność wszędzie z przed paru lat...

--
Joossef

Chip a pasek