Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Chip tuning

Chip tuning

Data: 2009-03-31 00:20:03
Autor: adamoxx1
Chip tuning
Jaki ma wpływ na żywotność silnika?

Podobno z silników 1.9 CDTi 150 KM (np Opel Vectra) można wydusić nawet
180 KM a max moment obrotowy chyba przekroczy 400 Nm.

Data: 2009-03-31 01:50:04
Autor: byku
Chip tuning

Użytkownik "adamoxx1" <adamox@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gqrgj7$3o1$1news.onet.pl...
Jaki ma wpływ na żywotność silnika?

Podobno z silników 1.9 CDTi 150 KM (np Opel Vectra) można wydusić nawet
180 KM a max moment obrotowy chyba przekroczy 400 Nm.

Witam,

napisze moje osobiste zdanie na ten temat

kiedyś zastanawiałem się nad tym i wyszło mi na logikę, że nie ma problemu bo słyszałem że np. mondeo 130 km albo 100 km różni się tylko softem.
natomiast zwróć uwagę na jedną rzecz - auta robione w usa dla amerykanów. Pojemności 4,2L i zaledwie 150km. I faktycznie takie auta są nie do zajechania bo są niewysilone w ogóle - takie traktory po prostu.

Mogę napisać coś z mojego doświadczenia z konkretnym autem. Np. toyota celica rocznik 1991. W wersji amerykańskiej mamy 2,2L pojemności i zaledwie ca. 130KM, natomiast wersja europejska ma zaledwie 2,0 L i już ponad 150KM ( bodajże 156)

Dzieje się tak dlatego, bo amerykańska wersja tej toyoty jest obliczona na dużo większe przebiegi. Mamy tam ogromne odległości między stanami. Zauważyć można także że niekiedy producenci montują mocniejsze części do wer. amerykańskich  (tak było w przypadku niektórych elementów zawieszenia wspomnianej wyżej toyotki).

Stąd oczywisty wniosek że mniejsza ilość KM MUSI wpłynąć na żywotność.

Natomiast dla mnie osobiście jakbym miał kupować passata 2.0 tdi 140KM to od razu bym go zchipował na te 170KM. Zainwestowałbym w lepszy olej bo wydaje mi się że będą wyższe temperatury w silniku i pilnowałbym regularnych wymian oliwy. Jeżeli ta żywotność się skróci z tych 400 tysięcy (oczywiście to optymistyczny wariant, wiadomo jakie są dzisiejsze auta) do np. 350 tyś albo 320 tyś - kogo to obchodzi, ja już tym nie będę jeździł, przecież w końcu auto się sprzeda?

podsumowując - nie możesz myśleć tak, że jeśli inżynierowie opla zaprojektowali silnik na 150KM to nie znają się na swojej robocie bo ty wiesz lepiej :) ale to nie znaczy, że nie warto jest podkręcać.

pozdrawiam

Maciek

Data: 2009-03-31 08:41:05
Autor: Michal k.
Chip tuning
Mogę napisać coś z mojego doświadczenia z konkretnym autem. Np. toyota celica rocznik 1991. W wersji amerykańskiej mamy 2,2L pojemności i zaledwie ca. 130KM, natomiast wersja europejska ma zaledwie 2,0 L i już ponad 150KM ( bodajże 156)

Dzieje się tak dlatego, bo amerykańska wersja tej toyoty jest obliczona na dużo większe przebiegi. Mamy tam ogromne odległości między stanami. Zauważyć można także że niekiedy producenci montują mocniejsze części do wer. amerykańskich  (tak było w przypadku niektórych elementów zawieszenia wspomnianej wyżej toyotki).

bla bla bla...

Normy europejskie i amerykańskie
Czy moc silnika może zależeć od metody pomiaru? Może, choć nie tak bardzo. Pomiary wg norm europejskich ISO (International Organization for Standardization) przeprowadza się na silniku z osprzętem, czyli takim, jaki znajduje się w samochodzie. W Ameryce pomiary te są wykonywane wg norm SAE (Society of Automotive Engineers), tzn. na silnikach pozbawionych filtra powietrza, pompy paliwa, prądnicy, sprzęgła, skrzyni biegów i tłumika. W efekcie różnica może dochodzić do 20%, o czym warto pamiętać kupując samochód produkcji USA.


MK

Data: 2009-03-31 09:44:30
Autor: Slv
Chip tuning
Dzieje się tak dlatego, bo amerykańska wersja tej toyoty jest obliczona na dużo większe przebiegi. Mamy tam ogromne odległości między stanami. Zauważyć można także że niekiedy producenci montują mocniejsze części do wer. amerykańskich  (tak było w przypadku niektórych elementów zawieszenia wspomnianej wyżej toyotki).

bla bla bla...

Normy europejskie i amerykańskie
 W
efekcie różnica może dochodzić do 20%, o czym warto pamiętać kupując samochód produkcji USA.


MK

No tak, ale trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie który wynik będzie wyższy. Cosik mi się zdaje, że silnik bez filtra powietrza, alternatora itd. uzyska lepszy wynik a zamontowany do samochodu i kompletny będzie musiał część mocy oddać na potrzeby własne. No chyba, że coś przeoczyłem.

Data: 2009-03-31 09:56:57
Autor: Michal k.
Chip tuning
No tak, ale trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie który wynik będzie wyższy. Cosik mi się zdaje, że silnik bez filtra powietrza, alternatora itd. uzyska lepszy wynik a zamontowany do samochodu i kompletny będzie musiał część mocy oddać na potrzeby własne. No chyba, że coś przeoczyłem.

no i tu sie zgdadza - amerykanskie czesto maja imponującą / moc / pojemność
wrecz europejczykowi kojarzy sie toto z osiagami sportowymi...
a jakby przejechac sie takim, to okazuje sie ze szału nie ma i auto w polaczeniu
z amerykanskim automatem nie jedzie... i gdzie te konie.... ;P

M

Data: 2009-03-31 10:19:40
Autor: Nex@pl
Chip tuning
Michal k. pisze:
....
z amerykanskim automatem nie jedzie... i gdzie te konie.... ;P

M

W stajni ;)

Ja osobiście wolę mniej mocy, a większą żywotność silnika i osprzętu.

Data: 2009-03-31 12:21:23
Autor: Mario
Chip tuning
Michal k. pisze:
No tak, ale trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie który wynik będzie wyższy. Cosik mi się zdaje, że silnik bez filtra powietrza, alternatora itd. uzyska lepszy wynik a zamontowany do samochodu i kompletny będzie musiał część mocy oddać na potrzeby własne. No chyba, że coś przeoczyłem.

no i tu sie zgdadza - amerykanskie czesto maja imponującą / moc / pojemność
wrecz europejczykowi kojarzy sie toto z osiagami sportowymi...
a jakby przejechac sie takim, to okazuje sie ze szału nie ma i auto w polaczeniu
z amerykanskim automatem nie jedzie... i gdzie te konie.... ;P


proponuje sie przejechac byle Fbody z lat 90, z LT1-LS1 na pokładzie i wtedy stwierdzić, jedzie czy nie jedzie. :-P

pozdrawiam
mario

Data: 2009-03-31 12:20:18
Autor: Mario
Chip tuning
Michal k. pisze:
Mogę napisać coś z mojego doświadczenia z konkretnym autem. Np. toyota celica rocznik 1991. W wersji amerykańskiej mamy 2,2L pojemności i zaledwie ca. 130KM, natomiast wersja europejska ma zaledwie 2,0 L i już ponad 150KM ( bodajże 156)

Dzieje się tak dlatego, bo amerykańska wersja tej toyoty jest obliczona na dużo większe przebiegi. Mamy tam ogromne odległości między stanami. Zauważyć można także że niekiedy producenci montują mocniejsze części do wer. amerykańskich  (tak było w przypadku niektórych elementów zawieszenia wspomnianej wyżej toyotki).

bla bla bla...

Normy europejskie i amerykańskie
Czy moc silnika może zależeć od metody pomiaru? Może, choć nie tak bardzo. Pomiary wg norm europejskich ISO (International Organization for Standardization) przeprowadza się na silniku z osprzętem, czyli takim, jaki znajduje się w samochodzie. W Ameryce pomiary te są wykonywane wg norm SAE (Society of Automotive Engineers), tzn. na silnikach pozbawionych filtra powietrza, pompy paliwa, prądnicy, sprzęgła, skrzyni biegów i tłumika. W efekcie różnica może dochodzić do 20%, o czym warto pamiętać kupując samochód produkcji USA.

tak to było w latach 70.

pozdrawiam
mario

Data: 2009-03-31 10:45:43
Autor: Czarek Daniluk
Chip tuning
byku pisze:

podsumowując - nie możesz myśleć tak, że jeśli inżynierowie opla zaprojektowali silnik na 150KM to nie znają się na swojej robocie bo ty wiesz lepiej :) ale to nie znaczy, że nie warto jest podkręcać.

O....czego ?? czy tam przypadkiem nie siedzi silnik ze stajni made by Fiat ??

Pozdrawiam !!

Data: 2009-03-31 11:08:04
Autor: Pan Piskorz
Chip tuning
O....czego ?? czy tam przypadkiem nie siedzi silnik ze stajni made by Fiat ??

silniki produkuje
Fiat GM Powertrain

P.

Data: 2009-03-31 22:23:43
Autor: Agent
Chip tuning

Użytkownik "byku" <maciek8791@nospam.pl> napisał w wiadomości news:gqrls0$fn6$2news.onet.pl...

Użytkownik "adamoxx1" <adamox@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gqrgj7$3o1$1news.onet.pl...
Jaki ma wpływ na żywotność silnika?

Podobno z silników 1.9 CDTi 150 KM (np Opel Vectra) można wydusić nawet
180 KM a max moment obrotowy chyba przekroczy 400 Nm.

Witam,

napisze moje osobiste zdanie na ten temat

kiedyś zastanawiałem się nad tym i wyszło mi na logikę, że nie ma problemu bo słyszałem że np. mondeo 130 km albo 100 km różni się tylko softem.
natomiast zwróć uwagę na jedną rzecz - auta robione w usa dla amerykanów. Pojemności 4,2L i zaledwie 150km. I faktycznie takie auta są nie do zajechania bo są niewysilone w ogóle - takie traktory po prostu.

Mogę napisać coś z mojego doświadczenia z konkretnym autem. Np. toyota celica rocznik 1991. W wersji amerykańskiej mamy 2,2L pojemności i zaledwie ca. 130KM, natomiast wersja europejska ma zaledwie 2,0 L i już ponad 150KM ( bodajże 156)

Dzieje się tak dlatego, bo amerykańska wersja tej toyoty jest obliczona na dużo większe przebiegi. Mamy tam ogromne odległości między stanami. Zauważyć można także że niekiedy producenci montują mocniejsze części do wer. amerykańskich  (tak było w przypadku niektórych elementów zawieszenia wspomnianej wyżej toyotki).

Stąd oczywisty wniosek że mniejsza ilość KM MUSI wpłynąć na żywotność.


Bzdura jakich mało z tym wysileniem. Przecież można w silniku 1,4 zrobić takie ułozyskowanie np. korbowodów które zniesie 170 KM oraz odpowienie chłodzenie denek tłoków itp. Drugi skrajny przypadek to stara Fiesta 1,3 60 KM której silnik obliczony był na 150 tys km. Bardziej bym powiedział że mocny silnik rzadko jest wykorzystywany na maxa dlatego taki np 2.4 160 KM pojeździ dłużej niż np 1,2 60 KM który jest kręcony jak się da żeby wogle jechał

Data: 2009-04-01 08:03:25
Autor: MarcinJM
Chip tuning
Agent pisze:
Bzdura jakich mało z tym wysileniem. Przecież można w silniku 1,4 zrobić takie ułozyskowanie np. korbowodów które zniesie 170 KM oraz odpowienie

Nie zawsze sie da zwiekszyc powierzchnie nosna panewek (zmniejszenie nacisku na cm2), a o to glownie chodzi. Nacisk nie moze byc wiekszy niz cisnienie oleju i predkosc liniowa, czyli parametry tworzenia klina olejowego. Czyli przy parametrach mechanicznych takich jakie sa, podwyzszanie cisnienia indykowanego ma swoje granice.
Poza panewkami sa jeszcze sworznie tlokowe, tu jest jeszzce gorzej, powinny byc wiekszej srednicy, co przy zadanej budowie tloka moze go oslabic ponad miare. A gdzie panewki glowne? Itd. itd.
Wiec zwiekszanie mocy przy silniku ma pewne granice zywotnosci ww.
Tunerzy uwazaja, ze bezpieczne jest ok 20%, powyzej trzeba obrabiac elemanty wirujace, zeby nie wnosic dodatkowych obciazen wynikajacych z niewyrownowazenia, zwiekszyc nieco cisnienie oleju, etc. A przy ekstremach nie da sie uniknac dramatycznego spadku zywotnosci.

--
Pozdrawiam
MarcinJM

Data: 2009-03-31 02:15:02
Autor: Wild Root
Chip tuning
 W poście <gqrgj7$3o1$1@news.onet.pl>
 m.in. przeczytać można:

Jaki ma wpływ na żywotność silnika?

Ty naprawdę taki jesteś, czy tylko udajesz?

--
Wild Root

Data: 2009-03-31 07:53:12
Autor: omega_fan
Chip tuning

"adamoxx1" <adamox@poczta.onet.pl> wrote in message news:gqrgj7$3o1$1news.onet.pl...
Jaki ma wpływ na żywotność silnika?

Podobno z silników 1.9 CDTi 150 KM (np Opel Vectra) można wydusić nawet
180 KM a max moment obrotowy chyba przekroczy 400 Nm.

Być może można, ale ja bym go tak nie żyłował.
Masters w swojej tabeli przyrostów dla tego silnika podaje 180 KM i 365 Nm.

Ważniejszy od cyferek jest fajny przebieg krzywej momentu obrotowego.

Moje auto mam podkręcone ze 115 KM/310 Nm na 145 KM i 370 Nm i jeździ się
po prostu rewelacyjnie :)

Data: 2009-03-31 09:08:31
Autor: krzyss
Chip tuning
adamoxx1 pisze:
Jaki ma wpływ na żywotność silnika?

Podobno z silników 1.9 CDTi 150 KM (np Opel Vectra) można wydusić nawet
180 KM a max moment obrotowy chyba przekroczy 400 Nm.

Silnik wytrzyma, ale bedzie poprostu troche bardziej wysilony.
Pamietac tylko trzeba o tym ze sprzeglo, przeguby itp. tez beda bardziej wysilone.
U mnie ze 130KM jest @ do ~170KM i roznica w jezdzie jest bardzo duza na plus :) no i spalanie spadlo :)

--
**** krzyss vel Qkill ****
  ===-- -  A3 TDI  -- -===
==- Automat po Czipsie -==

Data: 2009-03-31 09:32:49
Autor: JKK
Chip tuning

Użytkownik "krzyss" <krzyss@SPAM_trapkrzyss.com> napisał w wiadomości news:49d1c175$1news.home.net.pl...
U mnie ze 130KM jest @ do ~170KM i roznica w jezdzie jest bardzo duza na plus :) no i spalanie spadlo :)

A jak tam rzeczone sprzęgło, koło dwumasowe i czarna chmura z tyłu ;-) ?

Data: 2009-03-31 09:41:21
Autor: Marcin J. Kowalczyk
Chip tuning
JKK pisze:
U mnie ze 130KM jest @ do ~170KM i roznica w jezdzie jest bardzo duza na plus :) no i spalanie spadlo :)

A jak tam rzeczone sprzęgło, koło dwumasowe i czarna chmura z tyłu ;-) ?

Przy dobrze zrobionym programie auto *mniej* dymi - tak jest u mnie.

Data: 2009-03-31 09:45:19
Autor: .Peeter
Chip tuning
Użytkownik "JKK" napisał:
A jak tam rzeczone sprzęgło, koło dwumasowe i czarna chmura z tyłu ;-) ?

U mnie zero problemów. Czarnej chmury brak. Silnik to 1.9TDI ARL,
po chipie 185KM/400Nm.

Pozdrawiam
..Peeter

Data: 2009-03-31 14:24:04
Autor: krzyss
Chip tuning
JKK pisze:

A jak tam rzeczone sprzęgło, koło dwumasowe i czarna chmura z tyłu ;-) ?

Sprzegla nie ma bo mam automat, chipa mam od 22kkm i jestem zadowolony, chmura... napewno przy maksymalnym wcisnieciu gazu jest, ale nie umiem okreslic czy wieksza niz przed.


--
**** krzyss vel Qkill ****
  ===-- -  A3 TDI  -- -===
==- Automat po Czipsie -==

Data: 2009-03-31 16:25:10
Autor: Brzezi
Chip tuning
wto, 31 mar 2009 o 14:24 GMT, krzyss napisał(a):

A jak tam rzeczone sprzęgło, koło dwumasowe i czarna chmura z tyłu ;-) ?

Sprzegla nie ma bo mam automat,

Oczywiscie ze jest sprzeglo, tylko ze w postaci konwertera
hydrokinetycznego, ktory takze jest wyliczony na przenoszenie okreslonego
momentu oborotowego, wiec cipujac silnik, zblizasz sie do granicy
maksymalnej albo moze i ja przekraczasz jaka moze sprawnie przenosic ten
element...

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2009-03-31 22:37:23
Autor: jasio
Chip tuning
Brzezi pisze:
wto, 31 mar 2009 o 14:24 GMT, krzyss napisał(a):

A jak tam rzeczone sprzęgło, koło dwumasowe i czarna chmura z tyłu ;-) ?
Sprzegla nie ma bo mam automat,

Oczywiscie ze jest sprzeglo, tylko ze w postaci konwertera
hydrokinetycznego, ktory takze jest wyliczony na przenoszenie okreslonego
momentu oborotowego, wiec cipujac silnik, zblizasz sie do granicy
maksymalnej albo moze i ja przekraczasz jaka moze sprawnie przenosic ten
element...

Pozdrawiam
Brzezi

ponoc modyfikuje sie tez soft od automatu, aby ten sie nie rozlecial..

Data: 2009-03-31 23:56:45
Autor: Brzezi
Chip tuning
wto, 31 mar 2009 o 22:37 GMT, jasio napisał(a):

Oczywiscie ze jest sprzeglo, tylko ze w postaci konwertera
hydrokinetycznego, ktory takze jest wyliczony na przenoszenie okreslonego
momentu oborotowego, wiec cipujac silnik, zblizasz sie do granicy
maksymalnej albo moze i ja przekraczasz jaka moze sprawnie przenosic ten
element...

ponoc modyfikuje sie tez soft od automatu, aby ten sie nie rozlecial..

Ale co ma soft do wytrzymalosci podzespolow?

a najbardziej z Twojej wypowiedzi podoba mi sie "ponoc", po prostu
mistrzostwo, nie wie co, nie wie gdzie, nie wie jak, ale cos kiedys
uslyszal "tata, a marcin powiedzial" i pisze pozniej :)


tak samo zmodyfikujesz soft do przegubow? do korbowodow?

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2009-04-01 09:30:50
Autor: jasio
Chip tuning

Ale co ma soft do wytrzymalosci podzespolow?

Czy Ty rozumiesz w ogole >>cokolwiek<<?
Z Twojej wypowiedzi wnioskuje, ze NIC.
NIC w znaczeniu "wytrzymalosci podzespolow", a nie w znaczeniu logicznego rozumienia (chociaz z tego pewnie tez nic)

Z Twojej wypowiedzi wniosek jest taki, ze SOFT w silniku 2,0 ustawwiony na 500 KM nie ma NIC do wytrzymalosci podzespolow.
Kumasz juz czego nie zrozumiales?

a najbardziej z Twojej wypowiedzi podoba mi sie "ponoc", po prostu
mistrzostwo, nie wie co, nie wie gdzie, nie wie jak, ale cos kiedys
uslyszal "tata, a marcin powiedzial" i pisze pozniej :)

Przeczytaj jeszcze raz moja wypowiedz ze zrozumieniem a jak znowu nie zrozumiesz to napisz posta, to "pogadamy".

tak samo zmodyfikujesz soft do przegubow? do korbowodow?

Ale co Ty porownujesz? dzecinada.

Data: 2009-04-01 09:41:05
Autor: Brzezi
Chip tuning
śro, 01 kwi 2009 o 09:30 GMT, jasio napisał(a):

Ale co ma soft do wytrzymalosci podzespolow?

Czy Ty rozumiesz w ogole >>cokolwiek<<?

w przeciwienstwie do Ciebie wyglada ze tak, Ty nawet nie wiesz co napisales
2 posty wczesniej

Z Twojej wypowiedzi wniosek jest taki, ze SOFT w silniku 2,0 ustawwiony na 500 KM nie ma NIC do wytrzymalosci podzespolow.
Kumasz juz czego nie zrozumiales?

A ty kumasz ze zaczales pisac o sofcie do autoamtu? i ja odnosnie tego
odpisuje?


Skrzynia fizycznie jest przystosowana do np. 250Nm max, ty chipem silnika
zwiekszasz moment do 300Nm, modyfikacja softu automatu nic nie pomoze, bo
fizycznie nie jest ona przystosowana do takich sil

a najbardziej z Twojej wypowiedzi podoba mi sie "ponoc", po prostu
mistrzostwo, nie wie co, nie wie gdzie, nie wie jak, ale cos kiedys
uslyszal "tata, a marcin powiedzial" i pisze pozniej :)
Przeczytaj jeszcze raz moja wypowiedz ze zrozumieniem a jak znowu nie zrozumiesz to napisz posta, to "pogadamy".

hehe, dalej mam polewke z "ponoc" :)

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2009-04-01 13:29:10
Autor: jasio
Chip tuning

Skrzynia fizycznie jest przystosowana do np. 250Nm max, ty chipem silnika
zwiekszasz moment do 300Nm, modyfikacja softu automatu nic nie pomoze, bo
fizycznie nie jest ona przystosowana do takich sil

Pomijajac reszte belkotu to strasznie upraszczasz sprawe.
Rozumiem, ze u Ciebie moment obrotowy jest stały i liniowy w pelnym zakresie obrotow?

Data: 2009-04-01 14:29:38
Autor: Brzezi
Chip tuning
śro, 01 kwi 2009 o 13:29 GMT, jasio napisał(a):

Skrzynia fizycznie jest przystosowana do np. 250Nm max, ty chipem silnika
zwiekszasz moment do 300Nm, modyfikacja softu automatu nic nie pomoze, bo
fizycznie nie jest ona przystosowana do takich sil

Pomijajac reszte belkotu to strasznie upraszczasz sprawe.

a Ty dalej nie czytasz co sie do Ciebie pisze, no i powiedz mi jak mamy
dyskutowac jak ja o jednym, Ty o drugim?

Rozumiem, ze u Ciebie moment obrotowy jest stały i liniowy w pelnym zakresie obrotow?

nie zauwazyles ze pisalem o max momencie obrotowym

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2009-04-01 00:21:13
Autor: krzyss
Chip tuning
Brzezi pisze:

Oczywiscie ze jest sprzeglo, tylko ze w postaci konwertera
hydrokinetycznego, ktory takze jest wyliczony na przenoszenie okreslonego
momentu oborotowego, wiec cipujac silnik, zblizasz sie do granicy
maksymalnej albo moze i ja przekraczasz jaka moze sprawnie przenosic ten
element...

Ok, dokladnej budowy nie znam, ale licze na to ze sie nie rozleci :D

--
**** krzyss vel Qkill ****
  ===-- -  A3 TDI  -- -===
==- Automat po Czipsie -==

Data: 2009-03-31 10:58:52
Autor: red
Chip tuning
On 2009-03-31 00:20:03 +0200, adamoxx1 <adamox@poczta.onet.pl> said:

Jaki ma wpływ na żywotność silnika?

Jak nie będziesz butował przy każdej okazji, to w większości przypadków pomijalną. Ale i tak, żeby zajechać silnik nie potrzebujesz chipa :)

Podobno z silników 1.9 CDTi 150 KM (np Opel Vectra) można wydusić nawet
180 KM a max moment obrotowy chyba przekroczy 400 Nm.

Tutaj masz wykres mocy i momentu przy uĹźyciu li tylko softu:
http://www.superchips.co.uk/curves/vauxhall19cdti150bhp.pdf

W razie czego operacja jest całkowicie odwracalna. Sam korzystam z produktów Bluefina i są to bardzo fajne urządzonka.

Data: 2009-03-31 11:23:19
Autor: BartekGSXF
Chip tuning

Użytkownik "adamoxx1" <adamox@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gqrgj7$3o1$1news.onet.pl...
To tak z innej beczki.
Da sie zachipowac Ave z 98? Silnik 18, benz bez gazu. Jakos nie moge wyguglac.
A troszke jest moj strucel mulowaty i pali 10 na 100.

pozdr

--
BartekGSX6F
Ave1,8
EL

Data: 2009-03-31 11:31:06
Autor: Lewis
Chip tuning

To tak z innej beczki.
Da sie zachipowac Ave z 98? Silnik 18, benz bez gazu. Jakos nie moge wyguglac.
A troszke jest moj strucel mulowaty i pali 10 na 100.

Z benzyniakiem wolnossącym raczej nic nie zrobisz programem, może z 5KM jakoś się uciuła ale to nie warte zachodu. Polerowanie dolotów, wymiana filtra powietrza na taki o zmniejszonym oporze przepływu powietrza, zmiana układu wydechowego i soft to może z 15KM będzie ale to duże koszty.


--
Pozdrawiam
Lewis
red GSF 400 "pszedany"
Audi A6 C4 2.8 V6 142kW
revetec... the engine of tomorrow

Data: 2009-03-31 12:40:08
Autor: yabba
Chip tuning
Użytkownik "BartekGSXF" <bartek.kacprzak@gamil.com> napisał w wiadomości news:gqsnvb$qh3$1nemesis.news.neostrada.pl...

Użytkownik "adamoxx1" <adamox@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gqrgj7$3o1$1news.onet.pl...
To tak z innej beczki.
Da sie zachipowac Ave z 98? Silnik 18, benz bez gazu. Jakos nie moge wyguglac.
A troszke jest moj strucel mulowaty i pali 10 na 100.

pozdr


Chyba zostają Ci tylko mechaniczne przeróbki w silniku. Tu masz osiągi Avensis 1,6.
http://chojnacki.com.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=4&Itemid=5#

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2009-03-31 14:02:39
Autor: Adam Franik
Chip tuning
Dnia Tue, 31 Mar 2009 00:20:03 +0200, adamoxx1 napisał(a):

Jaki ma wpływ na żywotność silnika?

Podobno z silników 1.9 CDTi 150 KM (np Opel Vectra) można wydusić nawet
180 KM a max moment obrotowy chyba przekroczy 400 Nm.

Podobno ten sam silnik jest montowany w Saabie, tylko że tam ma juz
rzeczone 180KM. Jechałem takim nówką sztuką salonową jao pasażer i zbierał
sie całkiem przyjemnie. 200km/h bez większego proszenia :)
--
pozdrawiam,
Adam F. & A3 TDI [SG][SWD]
gg#4423822

Data: 2009-04-01 01:36:07
Autor: adamoxx1
Chip tuning
Adam Franik pisze:
Dnia Tue, 31 Mar 2009 00:20:03 +0200, adamoxx1 napisał(a):

Jaki ma wpływ na żywotność silnika?

Podobno z silników 1.9 CDTi 150 KM (np Opel Vectra) można wydusić nawet
180 KM a max moment obrotowy chyba przekroczy 400 Nm.

Podobno ten sam silnik jest montowany w Saabie, tylko że tam ma juz
rzeczone 180KM. Jechałem takim nówką sztuką salonową jao pasażer i zbierał
sie całkiem przyjemnie. 200km/h bez większego proszenia :)

200 pojechał opel vectra kombi spokojnie nawet z tymi 150 KM.

--
"Truth or happiness. Never both."

Data: 2009-04-01 20:40:52
Autor: Adam Franik
Chip tuning
Dnia Wed, 01 Apr 2009 01:36:07 +0200, adamoxx1 napisał(a):

200 pojechał opel vectra kombi spokojnie nawet z tymi 150 KM.

Nie przecze, zmierzałem raczej do tego że to 200 to mial baaardzo szybko i
jeszcze pod butem troche bylo, ale poprosiłem kierowce żeby zwolnił :)
--
pozdrawiam,
Adam F. & A3 TDI [SG][SWD]
gg#4423822

Data: 2009-04-01 22:15:48
Autor: adamoxx1
Chip tuning
Adam Franik pisze:
Dnia Wed, 01 Apr 2009 01:36:07 +0200, adamoxx1 napisał(a):

200 pojechał opel vectra kombi spokojnie nawet z tymi 150 KM.

Nie przecze, zmierzałem raczej do tego że to 200 to mial baaardzo szybko i
jeszcze pod butem troche bylo, ale poprosiłem kierowce żeby zwolnił :)

A na czym polega badanie na hamowni? Bo jak rozumiem to są te dwa walce
po których toczą się koła.. One dają jakiś opór czy jak? Jakim cudem
można w ten sposób sprawdzić moc silnika?

--
"Truth or happiness. Never both."

Data: 2009-04-01 22:43:13
Autor: Marcin J. Kowalczyk
Chip tuning
adamoxx1 pisze:
200 pojechał opel vectra kombi spokojnie nawet z tymi 150 KM.
Nie przecze, zmierzałem raczej do tego że to 200 to mial baaardzo szybko i
jeszcze pod butem troche bylo, ale poprosiłem kierowce żeby zwolnił :)

A na czym polega badanie na hamowni? Bo jak rozumiem to są te dwa walce
po których toczą się koła.. One dają jakiś opór czy jak? Jakim cudem
można w ten sposób sprawdzić moc silnika?


http://www.godula.cc.pl/hamownia_pl/?page=teoria

Data: 2009-04-02 08:40:09
Autor: J.F.
Chip tuning
On Wed, 01 Apr 2009 22:15:48 +0200,  adamoxx1 wrote:
A na czym polega badanie na hamowni? Bo jak rozumiem to są te dwa walce
po których toczą się koła.. One dają jakiś opór czy jak? Jakim cudem
można w ten sposób sprawdzić moc silnika?

Bo tymi kolami kreci .. ? J.

Data: 2009-04-02 12:46:23
Autor: adamoxx1
Chip tuning
J.F. pisze:
On Wed, 01 Apr 2009 22:15:48 +0200,  adamoxx1 wrote:
A na czym polega badanie na hamowni? Bo jak rozumiem to są te dwa walce
po których toczą się koła.. One dają jakiś opór czy jak? Jakim cudem
można w ten sposób sprawdzić moc silnika?

Bo tymi kolami kreci .. ? J.


no kreci, ale moglby rownie dobrze krecic w powietrzu. ciekawi mnie po
prostu mechanizm w jaki sposob ta maszyna oblicza, że moc jest taka a
nie inna. Zapewne to kwestia jakichś oporów.

--
"Truth or happiness. Never both."

Data: 2009-04-02 13:38:25
Autor: Marcin J. Kowalczyk
Chip tuning
adamoxx1 pisze:
no kreci, ale moglby rownie dobrze krecic w powietrzu. ciekawi mnie po
prostu mechanizm w jaki sposob ta maszyna oblicza, że moc jest taka a
nie inna. Zapewne to kwestia jakichś oporów.

zajrzyj do linka ktorego podalem...

Data: 2009-04-02 14:06:32
Autor: omega_fan
Chip tuning
no kreci, ale moglby rownie dobrze krecic w powietrzu. ciekawi mnie po
prostu mechanizm w jaki sposob ta maszyna oblicza, że moc jest taka a
nie inna. Zapewne to kwestia jakichś oporów.

Rolki którymi kręci ważą np. po 90 kg sztuka. Są 4 rolki.
Odpowiedz sobie sam ....

Data: 2009-04-02 10:39:14
Autor: Lewis
Chip tuning

A na czym polega badanie na hamowni? Bo jak rozumiem to są te dwa walce
po których toczą się koła.. One dają jakiś opór czy jak? Jakim cudem
można w ten sposób sprawdzić moc silnika?

To jeszcze poczytaj o hamowniach dynomet, może te przypadna Ci do gustu.


--
Pozdrawiam
Lewis
red GSF 400 "pszedany"
Audi A6 C4 2.8 V6 142kW
revetec... the engine of tomorrow

Data: 2009-03-31 22:38:24
Autor: jasio
Chip tuning
adamoxx1 pisze:
Jaki ma wpływ na żywotność silnika?

Podobno z silników 1.9 CDTi 150 KM (np Opel Vectra) można wydusić nawet
180 KM a max moment obrotowy chyba przekroczy 400 Nm.

Przeciez w Vectrach sa birutrbo 200 KM ... wiec jeszcze wiecej.

Data: 2009-04-01 21:31:15
Autor: Papik
Chip tuning
Dnia Tue, 31 Mar 2009 00:20:03 +0200, adamoxx1 napisal/napisala:
Jaki ma wpływ na żywotność silnika?

Podobno z silników 1.9 CDTi 150 KM (np Opel Vectra) można wydusić nawet
180 KM a max moment obrotowy chyba przekroczy 400 Nm.

Hehe poczytaj w sieci :) Z mojego punktu widzenia (2.0td 180KM i 411Nm) nie
czuje jeszcze po kieszeni,ze cos sie zuzylo. Spalania tez nie odczulem, moze
mniej z kieszeni sie wypala :)


--
* Foto freak:  http://portfolio.pomorski.net, http://fotki.pomorski.net *
PAPIK -  Positronic Android Programmed for Infiltration and Killing
GG: 70701

Chip tuning

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona