Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Chip tuning

Chip tuning

Data: 2009-03-31 09:08:31
Autor: krzyss
Chip tuning
adamoxx1 pisze:
Jaki ma wpływ na żywotność silnika?

Podobno z silników 1.9 CDTi 150 KM (np Opel Vectra) można wydusić nawet
180 KM a max moment obrotowy chyba przekroczy 400 Nm.

Silnik wytrzyma, ale bedzie poprostu troche bardziej wysilony.
Pamietac tylko trzeba o tym ze sprzeglo, przeguby itp. tez beda bardziej wysilone.
U mnie ze 130KM jest @ do ~170KM i roznica w jezdzie jest bardzo duza na plus :) no i spalanie spadlo :)

--
**** krzyss vel Qkill ****
  ===-- -  A3 TDI  -- -===
==- Automat po Czipsie -==

Data: 2009-03-31 09:32:49
Autor: JKK
Chip tuning

Użytkownik "krzyss" <krzyss@SPAM_trapkrzyss.com> napisał w wiadomości news:49d1c175$1news.home.net.pl...
U mnie ze 130KM jest @ do ~170KM i roznica w jezdzie jest bardzo duza na plus :) no i spalanie spadlo :)

A jak tam rzeczone sprzęgło, koło dwumasowe i czarna chmura z tyłu ;-) ?

Data: 2009-03-31 09:41:21
Autor: Marcin J. Kowalczyk
Chip tuning
JKK pisze:
U mnie ze 130KM jest @ do ~170KM i roznica w jezdzie jest bardzo duza na plus :) no i spalanie spadlo :)

A jak tam rzeczone sprzęgło, koło dwumasowe i czarna chmura z tyłu ;-) ?

Przy dobrze zrobionym programie auto *mniej* dymi - tak jest u mnie.

Data: 2009-03-31 09:45:19
Autor: .Peeter
Chip tuning
Użytkownik "JKK" napisał:
A jak tam rzeczone sprzęgło, koło dwumasowe i czarna chmura z tyłu ;-) ?

U mnie zero problemów. Czarnej chmury brak. Silnik to 1.9TDI ARL,
po chipie 185KM/400Nm.

Pozdrawiam
..Peeter

Data: 2009-03-31 14:24:04
Autor: krzyss
Chip tuning
JKK pisze:

A jak tam rzeczone sprzęgło, koło dwumasowe i czarna chmura z tyłu ;-) ?

Sprzegla nie ma bo mam automat, chipa mam od 22kkm i jestem zadowolony, chmura... napewno przy maksymalnym wcisnieciu gazu jest, ale nie umiem okreslic czy wieksza niz przed.


--
**** krzyss vel Qkill ****
  ===-- -  A3 TDI  -- -===
==- Automat po Czipsie -==

Data: 2009-03-31 16:25:10
Autor: Brzezi
Chip tuning
wto, 31 mar 2009 o 14:24 GMT, krzyss napisał(a):

A jak tam rzeczone sprzęgło, koło dwumasowe i czarna chmura z tyłu ;-) ?

Sprzegla nie ma bo mam automat,

Oczywiscie ze jest sprzeglo, tylko ze w postaci konwertera
hydrokinetycznego, ktory takze jest wyliczony na przenoszenie okreslonego
momentu oborotowego, wiec cipujac silnik, zblizasz sie do granicy
maksymalnej albo moze i ja przekraczasz jaka moze sprawnie przenosic ten
element...

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2009-03-31 22:37:23
Autor: jasio
Chip tuning
Brzezi pisze:
wto, 31 mar 2009 o 14:24 GMT, krzyss napisał(a):

A jak tam rzeczone sprzęgło, koło dwumasowe i czarna chmura z tyłu ;-) ?
Sprzegla nie ma bo mam automat,

Oczywiscie ze jest sprzeglo, tylko ze w postaci konwertera
hydrokinetycznego, ktory takze jest wyliczony na przenoszenie okreslonego
momentu oborotowego, wiec cipujac silnik, zblizasz sie do granicy
maksymalnej albo moze i ja przekraczasz jaka moze sprawnie przenosic ten
element...

Pozdrawiam
Brzezi

ponoc modyfikuje sie tez soft od automatu, aby ten sie nie rozlecial..

Data: 2009-03-31 23:56:45
Autor: Brzezi
Chip tuning
wto, 31 mar 2009 o 22:37 GMT, jasio napisał(a):

Oczywiscie ze jest sprzeglo, tylko ze w postaci konwertera
hydrokinetycznego, ktory takze jest wyliczony na przenoszenie okreslonego
momentu oborotowego, wiec cipujac silnik, zblizasz sie do granicy
maksymalnej albo moze i ja przekraczasz jaka moze sprawnie przenosic ten
element...

ponoc modyfikuje sie tez soft od automatu, aby ten sie nie rozlecial..

Ale co ma soft do wytrzymalosci podzespolow?

a najbardziej z Twojej wypowiedzi podoba mi sie "ponoc", po prostu
mistrzostwo, nie wie co, nie wie gdzie, nie wie jak, ale cos kiedys
uslyszal "tata, a marcin powiedzial" i pisze pozniej :)


tak samo zmodyfikujesz soft do przegubow? do korbowodow?

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2009-04-01 09:30:50
Autor: jasio
Chip tuning

Ale co ma soft do wytrzymalosci podzespolow?

Czy Ty rozumiesz w ogole >>cokolwiek<<?
Z Twojej wypowiedzi wnioskuje, ze NIC.
NIC w znaczeniu "wytrzymalosci podzespolow", a nie w znaczeniu logicznego rozumienia (chociaz z tego pewnie tez nic)

Z Twojej wypowiedzi wniosek jest taki, ze SOFT w silniku 2,0 ustawwiony na 500 KM nie ma NIC do wytrzymalosci podzespolow.
Kumasz juz czego nie zrozumiales?

a najbardziej z Twojej wypowiedzi podoba mi sie "ponoc", po prostu
mistrzostwo, nie wie co, nie wie gdzie, nie wie jak, ale cos kiedys
uslyszal "tata, a marcin powiedzial" i pisze pozniej :)

Przeczytaj jeszcze raz moja wypowiedz ze zrozumieniem a jak znowu nie zrozumiesz to napisz posta, to "pogadamy".

tak samo zmodyfikujesz soft do przegubow? do korbowodow?

Ale co Ty porownujesz? dzecinada.

Data: 2009-04-01 09:41:05
Autor: Brzezi
Chip tuning
śro, 01 kwi 2009 o 09:30 GMT, jasio napisał(a):

Ale co ma soft do wytrzymalosci podzespolow?

Czy Ty rozumiesz w ogole >>cokolwiek<<?

w przeciwienstwie do Ciebie wyglada ze tak, Ty nawet nie wiesz co napisales
2 posty wczesniej

Z Twojej wypowiedzi wniosek jest taki, ze SOFT w silniku 2,0 ustawwiony na 500 KM nie ma NIC do wytrzymalosci podzespolow.
Kumasz juz czego nie zrozumiales?

A ty kumasz ze zaczales pisac o sofcie do autoamtu? i ja odnosnie tego
odpisuje?


Skrzynia fizycznie jest przystosowana do np. 250Nm max, ty chipem silnika
zwiekszasz moment do 300Nm, modyfikacja softu automatu nic nie pomoze, bo
fizycznie nie jest ona przystosowana do takich sil

a najbardziej z Twojej wypowiedzi podoba mi sie "ponoc", po prostu
mistrzostwo, nie wie co, nie wie gdzie, nie wie jak, ale cos kiedys
uslyszal "tata, a marcin powiedzial" i pisze pozniej :)
Przeczytaj jeszcze raz moja wypowiedz ze zrozumieniem a jak znowu nie zrozumiesz to napisz posta, to "pogadamy".

hehe, dalej mam polewke z "ponoc" :)

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2009-04-01 13:29:10
Autor: jasio
Chip tuning

Skrzynia fizycznie jest przystosowana do np. 250Nm max, ty chipem silnika
zwiekszasz moment do 300Nm, modyfikacja softu automatu nic nie pomoze, bo
fizycznie nie jest ona przystosowana do takich sil

Pomijajac reszte belkotu to strasznie upraszczasz sprawe.
Rozumiem, ze u Ciebie moment obrotowy jest stały i liniowy w pelnym zakresie obrotow?

Data: 2009-04-01 14:29:38
Autor: Brzezi
Chip tuning
śro, 01 kwi 2009 o 13:29 GMT, jasio napisał(a):

Skrzynia fizycznie jest przystosowana do np. 250Nm max, ty chipem silnika
zwiekszasz moment do 300Nm, modyfikacja softu automatu nic nie pomoze, bo
fizycznie nie jest ona przystosowana do takich sil

Pomijajac reszte belkotu to strasznie upraszczasz sprawe.

a Ty dalej nie czytasz co sie do Ciebie pisze, no i powiedz mi jak mamy
dyskutowac jak ja o jednym, Ty o drugim?

Rozumiem, ze u Ciebie moment obrotowy jest stały i liniowy w pelnym zakresie obrotow?

nie zauwazyles ze pisalem o max momencie obrotowym

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2009-04-01 00:21:13
Autor: krzyss
Chip tuning
Brzezi pisze:

Oczywiscie ze jest sprzeglo, tylko ze w postaci konwertera
hydrokinetycznego, ktory takze jest wyliczony na przenoszenie okreslonego
momentu oborotowego, wiec cipujac silnik, zblizasz sie do granicy
maksymalnej albo moze i ja przekraczasz jaka moze sprawnie przenosic ten
element...

Ok, dokladnej budowy nie znam, ale licze na to ze sie nie rozleci :D

--
**** krzyss vel Qkill ****
  ===-- -  A3 TDI  -- -===
==- Automat po Czipsie -==

Chip tuning

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona