Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Chiptuning

Chiptuning

Data: 2012-04-20 15:46:10
Autor: Tata
Chiptuning
Jaki sprawdzony zakład wykonujący (fachowo/bardzo fachowo) chiptuning na terenie 3M, Elbląg, Olsztyn byście polecili? Wymagana stacjonarna hamownia. Pacjent: SEAT Toledo II 1.9 TDI 1999 r. z AHF (110 KM). Proszę o namiary adresowe i telefoniczne.

Z poważaniem
MJ

Data: 2012-04-20 16:23:46
Autor: Przemysław Czaja
Chiptuning

Użytkownik "Tata"

Jaki sprawdzony zakład wykonujący (fachowo/bardzo fachowo) chiptuning na terenie 3M, Elbląg, Olsztyn byście polecili?

Taka ingerencja w moc silnika nie odbija się na jego trwałości? Pytam, bo pewnie przed podjęciem decyzji przestudiowałeś temat?

Data: 2012-04-20 16:36:10
Autor: Potocki Passion & Adventure
Chiptuning
W dniu 2012-04-20 16:23, Przemysław Czaja pisze:

Użytkownik "Tata"

Jaki sprawdzony zakład wykonujący (fachowo/bardzo fachowo) chiptuning na terenie 3M, Elbląg, Olsztyn byście polecili?

Taka ingerencja w moc silnika nie odbija się na jego trwałości? Pytam, bo pewnie przed podjęciem decyzji przestudiowałeś temat?

Zapewne się odbija na trwałości. Coś za coś. Trwały, słabszy silnik czy mniej trwały, a mocniejszy. Wybór należy do każdego z nas. Ja wybieram mniej trwały, a mocniejszy - większa frajda z jazdy.

--
Kacper Potocki
salon@dogspassion.pl
www.DogsPassion.pl
GG: 3121891

Data: 2012-04-20 16:42:29
Autor: anacron
Chiptuning
W dniu 2012-04-20 16:36, Potocki Passion & Adventure pisze:
Zapewne się odbija na trwałości. Coś za coś. Trwały, słabszy silnik czy
mniej trwały, a mocniejszy. Wybór należy do każdego z nas. Ja wybieram
mniej trwały, a mocniejszy - większa frajda z jazdy.

Czasami moc silnika obniżana jest ze względu na opłaty w niektórych
krajach do 90KM. Tak jest np. z Ceedami z 2011, mają 90 KM, mimo, że w
2009 miały jeszcze 109. Ale tu jak się dobrze pogada z serwisem to
takiemu 90KM za drobna opłatą przywrócą jego 109KM.

Ja teraz kupuje i30 1,4 CRDI 90KM gdzie tą samą drogą za chwilę będę
miał ponad 100KM, ale to będzie tylko przywróceniem jego mocy znamionowej.

Data: 2012-04-20 16:36:36
Autor: to
Chiptuning
begin anacron
Czasami moc silnika obniżana jest ze względu na opłaty w niektórych
krajach do 90KM. Tak jest np. z Ceedami z 2011, mają 90 KM, mimo, że w
2009 miały jeszcze 109. Ale tu jak się dobrze pogada z serwisem to
takiemu 90KM za drobna opłatą przywrócą jego 109KM.

No i? Nie ma cudów, ten sam mechanicznie silnik przy większym generowanym momencie będzie mniej trwały przy identycznej eksploatacji.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2012-04-20 18:54:51
Autor: Czeslawek
Chiptuning
W dniu 2012-04-20 18:36, to pisze:
No i? Nie ma cudów, ten sam mechanicznie silnik przy wiêkszym generowanym
momencie bêdzie mniej trwa³y przy identycznej eksploatacji.
Czy wiesz co to jest moment obrotowy, czym ró¿ni siê od mocy i ile jest sytuacji kiedy wykorzystuje siê maksymalnie moment generowany przez silnik?

--
Pozdrawiam,
Czes³awek

Data: 2012-04-20 18:47:42
Autor: to
Chiptuning
begin Czeslawek
Czy wiesz co to jest moment obrotowy, czym różni się od mocy i ile jest
sytuacji kiedy wykorzystuje siÄ™ maksymalnie moment generowany przez
silnik?

Tak, ale Ty chyba tego nie wiesz, biorąc pod uwagę kontekst Twojego głupiego pytania.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2012-04-20 19:06:07
Autor: Potocki Passion & Adventure
Chiptuning
W dniu 2012-04-20 18:36, to pisze:
begin anacron

Czasami moc silnika obniżana jest ze względu na opłaty w niektórych
krajach do 90KM. Tak jest np. z Ceedami z 2011, mają 90 KM, mimo, że w
2009 miały jeszcze 109. Ale tu jak się dobrze pogada z serwisem to
takiemu 90KM za drobna opłatą przywrócą jego 109KM.
No i? Nie ma cudów, ten sam mechanicznie silnik przy większym generowanym
momencie będzie mniej trwały przy identycznej eksploatacji.


ale ile frajdy da kierujÄ…cemu :) bezcenne ...

--
Kacper Potocki
salon@dogspassion.pl
www.DogsPassion.pl
GG: 3121891

Data: 2012-04-20 20:20:03
Autor: to
Chiptuning
begin Potocki Passion & Adventure
ale ile frajdy da kierujÄ…cemu :) bezcenne ...

Nie przeczÄ™. ;)

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2012-04-20 16:48:59
Autor: Lewis
Chiptuning
W dniu 2012-04-20 16:42, anacron pisze:
W dniu 2012-04-20 16:36, Potocki Passion&  Adventure pisze:
Zapewne siê odbija na trwa³o¶ci. Co¶ za co¶. Trwa³y, s³abszy silnik czy
mniej trwa³y, a mocniejszy. Wybór nale¿y do ka¿dego z nas. Ja wybieram
mniej trwa³y, a mocniejszy - wiêksza frajda z jazdy.

Czasami moc silnika obni¿ana jest ze wzglêdu na op³aty w niektórych
krajach do 90KM. Tak jest np. z Ceedami z 2011, maj± 90 KM, mimo, ¿e w
2009 mia³y jeszcze 109. Ale tu jak siê dobrze pogada z serwisem to
takiemu 90KM za drobna op³at± przywróc± jego 109KM.

Ja teraz kupuje i30 1,4 CRDI 90KM gdzie t± sam± drog± za chwilê bêdê
mia³ ponad 100KM, ale to bêdzie tylko przywróceniem jego mocy znamionowej.

To na przyk³adzie Saaba, silniki seria B205 i B204 mia³y od 150KM do 205KM na tym samym silniku (ró¿ni³y siê osprzêtem, wtryskami, wydechem i turbosprê¿ark±) na seryjnym osprzêcie wersji 205KM mo¿na zrobiæ 270KM bez wiêkszego uszczerbku na trwa³o¶ci...


--
Czê¶ci do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2012-04-21 13:37:52
Autor: adam
Chiptuning
Czasami moc silnika obniżana jest ze względu na opłaty w niektórych
krajach do 90KM. Tak jest np. z Ceedami z 2011, mają 90 KM, mimo, że w
2009 miały jeszcze 109. Ale tu jak się dobrze pogada z serwisem to
takiemu 90KM za drobna opłatą przywrócą jego 109KM.


Ktore ASO to zrobi? i Ile to drobna oplata?
Pzdr
Adam

Data: 2012-04-21 13:55:34
Autor: Czeslawek
Chiptuning
W dniu 2012-04-21 13:37, adam pisze:
Czasami moc silnika obni¿ana jest ze wzglêdu na op³aty w niektórych
krajach do 90KM. Tak jest np. z Ceedami z 2011, maj± 90 KM, mimo, ¿e w
2009 mia³y jeszcze 109. Ale tu jak siê dobrze pogada z serwisem to
takiemu 90KM za drobna op³at± przywróc± jego 109KM.


Ktore ASO to zrobi? i Ile to drobna oplata?

Np. swego czasu chiptuning  mo¿na by³o wykonaæ a ASO Seat i Skoda. Nie wp³ywa³ on na wa¿no¶æ gwarancji.

--
Pozdrawiam,
Czes³awek

Data: 2012-04-21 14:05:55
Autor: Potocki Passion & Adventure
Chiptuning
W dniu 2012-04-21 13:55, Czeslawek pisze:
W dniu 2012-04-21 13:37, adam pisze:
Czasami moc silnika obni¿ana jest ze wzglêdu na op³aty w niektórych
krajach do 90KM. Tak jest np. z Ceedami z 2011, maj± 90 KM, mimo, ¿e w
2009 mia³y jeszcze 109. Ale tu jak siê dobrze pogada z serwisem to
takiemu 90KM za drobna op³at± przywróc± jego 109KM.


Ktore ASO to zrobi? i Ile to drobna oplata?

Np. swego czasu chiptuning  mo¿na by³o wykonaæ a ASO Seat i Skoda. Nie wp³ywa³ on na wa¿no¶æ gwarancji.


Toyota i Mitsubishi równie¿ (ojciec robi³ i tu i tu).

--
Kacper Potocki
salon@dogspassion.pl
www.DogsPassion.pl
GG: 3121891

Data: 2012-04-20 22:59:14
Autor: megrims
Chiptuning
W dniu 2012-04-20 16:36, Potocki Passion & Adventure pisze:
W dniu 2012-04-20 16:23, Przemysław Czaja pisze:

Użytkownik "Tata"

Jaki sprawdzony zakład wykonujący (fachowo/bardzo fachowo) chiptuning
na terenie 3M, Elbląg, Olsztyn byście polecili?

Taka ingerencja w moc silnika nie odbija się na jego trwałości? Pytam,
bo pewnie przed podjęciem decyzji przestudiowałeś temat?

Zapewne się odbija na trwałości. Coś za coś. Trwały, słabszy silnik czy
mniej trwały, a mocniejszy. Wybór należy do każdego z nas. Ja wybieram
mniej trwały, a mocniejszy - większa frajda z jazdy.


Miałem kiedyś E90 2.0d z 2005 roku z ASB.
Zaczipowałem ze 163 na 195 KM przy przebiegu 45kkm.
Do 170 kkm jak go sprzedałem nie było żadnych problemów.

Podstawowe zasady:
Nie katować jak jest zimny
Dać mu ostygnąć - nie gasić, po katowaniu
Pilnować poziomu oleju i wymieniać na czas.
Jechać ze stałym obciążeniem.

Zrowiej dla motoru będzie jechać cały czas 240km/h
niż raz 180, potem hamulec a po chwili
znów pełen laczek i 180.

Data: 2012-04-22 10:30:47
Autor: Krzysiek Kielczewski
Chiptuning
Dnia 20.04.2012 megrims <megrimsNOSPAM@interia.pl> napisa³/a:

Mia³em kiedy¶ E90 2.0d z 2005 roku z ASB.
Zaczipowa³em ze 163 na 195 KM przy przebiegu 45kkm.
Do 170 kkm jak go sprzeda³em nie by³o ¿adnych problemów.

Podstawowe zasady:
Nie katowaæ jak jest zimny

Jak z ka¿dym innym.

Daæ mu ostygn±æ - nie gasiæ, po katowaniu

Jak z ka¿dym innym.

Pilnowaæ poziomu oleju i wymieniaæ na czas.

Jak z ka¿dym innym.

Jechaæ ze sta³ym obci±¿eniem.

To po cholerê wiêcej mocy? Z prêdko¶ciami >180-200km/h nie ma gdzie
je¼dziæ utrzymuj±c sta³± prêdko¶æ, a do utrzymania 180 to g³upie 80KM
wystarcza...

Zrowiej dla motoru bêdzie jechaæ ca³y czas 240km/h
ni¿ raz 180, potem hamulec a po chwili
znów pe³en laczek i 180.

Dla silnika, hamulców, zawieszenia... :)

Pzdr,
Krzysiek Kie³czewski

Data: 2012-04-22 10:41:59
Autor: megrims
Chiptuning
W dniu 2012-04-22 10:30, Krzysiek Kielczewski pisze:
Dnia 20.04.2012 megrims<megrimsNOSPAM@interia.pl>  napisa³/a:

Mia³em kiedy¶ E90 2.0d z 2005 roku z ASB.
Zaczipowa³em ze 163 na 195 KM przy przebiegu 45kkm.
Do 170 kkm jak go sprzeda³em nie by³o ¿adnych problemów.

Podstawowe zasady:
Nie katowaæ jak jest zimny

Jak z ka¿dym innym.
OK. Ale jak we¼miesz niedo³adowan± benzyne 1.6 16V
i zimn± bêdziesz katowa³, to wiêcej zniesie
ni¿ zimny turbo diesel.


Daæ mu ostygn±æ - nie gasiæ, po katowaniu

Jak z ka¿dym innym.
Wska¼nik temperatury oleju siê przydaje. A ma³o
aut jest takich, gdzie taki wska¼nik jest.
Auto bez turbo wiêcej zniesie ni¿ auto z turbo.
Ale to ju¿ by³o dyskutowane na temat studzenia
turbiny wiele razy na grupie. Nie ma sensu wiêcej.


Pilnowaæ poziomu oleju i wymieniaæ na czas.

Jak z ka¿dym innym.
S± ró¿ne silniki o ró¿nym stopniu "delikatno¶ci".
Porównaj silnik w 911 Carrera oraz GT3.
Carrere zakatujesz do¶æ ³atwo i to tak, ¿e zacieraj±
siê na cylindrze. W GT3 ciê¿ko zakatowaæ silnik.


Jechaæ ze sta³ym obci±¿eniem.

To po cholerê wiêcej mocy? Z prêdko¶ciami>180-200km/h nie ma gdzie
je¼dziæ utrzymuj±c sta³± prêdko¶æ, a do utrzymania 180 to g³upie 80KM
wystarcza...

Zrowiej dla motoru bêdzie jechaæ ca³y czas 240km/h
ni¿ raz 180, potem hamulec a po chwili
znów pe³en laczek i 180.

Dla silnika, hamulców, zawieszenia... :)

I dla pasa¿erów, którzy mog± cierpieæ na chorobê lokomocyjn±. ;)

Pzdr,
Krzysiek Kie³czewski

Pzdr

Data: 2012-04-22 22:39:24
Autor: Krzysiek Kielczewski
Chiptuning
Dnia 22.04.2012 megrims <megrimsNOSPAM@interia.pl> napisa³/a:

[ciach]

Ka¿dy silnik bêdzie mia³ siê lepiej jak siê o niego bêdzie dba³o.
Oczywi¶cie, ka¿dy co innego wytrzyma.

Jechaæ ze sta³ym obci±¿eniem.

To po cholerê wiêcej mocy? Z prêdko¶ciami>180-200km/h nie ma gdzie
je¼dziæ utrzymuj±c sta³± prêdko¶æ, a do utrzymania 180 to g³upie 80KM
wystarcza...

Zrowiej dla motoru bêdzie jechaæ ca³y czas 240km/h
ni¿ raz 180, potem hamulec a po chwili
znów pe³en laczek i 180.

Dla silnika, hamulców, zawieszenia... :)

I dla pasa¿erów, którzy mog± cierpieæ na chorobê lokomocyjn±. ;)

Oraz opon :)

Pzdr,
Krzysiek Kie³czewski

Data: 2012-04-22 20:00:27
Autor: Lewis
Chiptuning
W dniu 2012-04-22 10:30, Krzysiek Kielczewski pisze:

To po cholerê wiêcej mocy? Z prêdko¶ciami>180-200km/h nie ma gdzie
je¼dziæ utrzymuj±c sta³± prêdko¶æ, a do utrzymania 180 to g³upie 80KM
wystarcza...

To polecam ciê¿kim autem z 80KM pojechaæ w trasê i kogo¶ wyprzedziæ, na w±skiej drodze z mas± tirów.

--
Czê¶ci do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2012-04-22 20:40:39
Autor: Potocki Passion & Adventure
Chiptuning
W dniu 2012-04-22 20:00, Lewis pisze:
W dniu 2012-04-22 10:30, Krzysiek Kielczewski pisze:

To po cholerê wiêcej mocy? Z prêdko¶ciami>180-200km/h nie ma gdzie
je¼dziæ utrzymuj±c sta³± prêdko¶æ, a do utrzymania 180 to g³upie 80KM
wystarcza...

To polecam ciê¿kim autem z 80KM pojechaæ w trasê i kogo¶ wyprzedziæ, na w±skiej drodze z mas± tirów.


No w³asnie. G³ównie chodzi o wkrêcanie na obroty wtedy kiedy trzeba.

--
Kacper Potocki
salon@dogspassion.pl
www.DogsPassion.pl
GG: 3121891

Data: 2012-04-22 22:40:59
Autor: Krzysiek Kielczewski
Chiptuning
Dnia 22.04.2012 Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisa³/a:



To po cholerê wiêcej mocy? Z prêdko¶ciami>180-200km/h nie ma gdzie
je¼dziæ utrzymuj±c sta³± prêdko¶æ, a do utrzymania 180 to g³upie 80KM
wystarcza...

To polecam ciê¿kim autem z 80KM pojechaæ w trasê i kogo¶ wyprzedziæ, na w±skiej drodze z mas± tirów.

Za du¿o wycinasz: Ja odpowiada³em na to zdanie:                                                                                                                                          "Jechaæ ze sta³ym obci±¿eniem."

Krzysiek Kie³czewski

Data: 2012-04-20 16:39:13
Autor: anacron
Chiptuning
W dniu 2012-04-20 16:23, Przemysław Czaja pisze:

Użytkownik "Tata"

Jaki sprawdzony zakład wykonujący (fachowo/bardzo fachowo) chiptuning
na terenie 3M, Elbląg, Olsztyn byście polecili?

Taka ingerencja w moc silnika nie odbija się na jego trwałości? Pytam,
bo pewnie przed podjęciem decyzji przestudiowałeś temat?

A on Ci powie, ze nie, a ja zapytam, czy do nowej mocy przystosowane sÄ…
przeguby, skrzynia, sprzęgło?

Data: 2012-04-20 16:44:50
Autor: Excite
Chiptuning
W dniu 2012-04-20 16:39, anacron pisze:
A on Ci powie, ze nie, a ja zapytam, czy do nowej mocy przystosowane s±
przeguby, skrzynia, sprzêg³o?

Raczej tak. Porównaj sobie skrzynie, przeguby, sprzêg³o ró¿nych odmian praktycznie tego samego silnika 1.9TDi 101,110,115KM do wersji np. 130KM.

Data: 2012-04-20 16:48:46
Autor: Przemysław Czaja
Chiptuning

Użytkownik "anacron"

Taka ingerencja w moc silnika nie odbija się na jego trwałości? Pytam,
bo pewnie przed podjęciem decyzji przestudiowałeś temat?

A on Ci powie, ze nie, a ja zapytam, czy do nowej mocy przystosowane sÄ…
przeguby, skrzynia, sprzęgło?

Też tak sobie pomyślałem, dlatego to pytanie - kiedyś się zdziwiłem, gdy szukając osłony przegubu do Golfa GTI wracałem trzy razy do sklepu, bo za każdym razem dawali mi za mały, w końcu gdzieś na szrocie dopasowali mi, o ile pamiętam, osłonę od VW LT (czy jakoś tak) w każdym razie była spro większa (a więc i sam przegub również) niż w zwykłym Golfie, półosie również wyglądały jak zrobione z 2 calowej rury.

Data: 2012-04-20 16:50:44
Autor: WW
Chiptuning
W dniu 2012-04-20 16:39, anacron pisze:
W dniu 2012-04-20 16:23, Przemys³aw Czaja pisze:

U¿ytkownik "Tata"

Jaki sprawdzony zak³ad wykonuj±cy (fachowo/bardzo fachowo) chiptuning
na terenie 3M, Elbl±g, Olsztyn by¶cie polecili?

Taka ingerencja w moc silnika nie odbija siê na jego trwa³o¶ci? Pytam,
bo pewnie przed podjêciem decyzji przestudiowa³e¶ temat?

A on Ci powie, ze nie, a ja zapytam, czy do nowej mocy przystosowane s±
przeguby, skrzynia, sprzêg³o?

Rozmawia³em z koleg±, który pracuje w przemy¶le motoryzacyjnym, nie w Polsce, i on twierdzi, ¿e czêsto d³awi siê moc silnika, aby po liftingu skierowaæ do sprzeda¿y silnik "wiêkszej mocy".
Oba silniki maj± te same bebechy i przeniesienie napêdu.
Po drugie, w wielu miejscach dopasowuj± mapê wtrysków do konkretnego silnika znacznie zwiêkszaj±c jego efektywno¶æ.
Poza tym, to ¿e silnik ma wiêksz± moc nie znaczy, ¿e musisz je¼dziæ z peda³em w pod³odze. Je¶li moc silnika siê zwiêkszy a zachowasz swój styl jazdy, to spadnie spalanie.



Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik   :-P
Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm

Data: 2012-04-20 17:02:00
Autor: Potocki Passion & Adventure
Chiptuning
W dniu 2012-04-20 16:50, WW pisze:
Taka ingerencja w moc silnika nie odbija siê na jego trwa³o¶ci? Pytam,
bo pewnie przed podjêciem decyzji przestudiowa³e¶ temat?

A on Ci powie, ze nie, a ja zapytam, czy do nowej mocy przystosowane s±
przeguby, skrzynia, sprzêg³o?


Rozmawia³em z koleg±, który pracuje w przemy¶le motoryzacyjnym, nie w Polsce, i on twierdzi, ¿e czêsto d³awi siê moc silnika, aby po liftingu skierowaæ do sprzeda¿y silnik "wiêkszej mocy".
Oba silniki maj± te same bebechy i przeniesienie napêdu.
Po drugie, w wielu miejscach dopasowuj± mapê wtrysków do konkretnego silnika znacznie zwiêkszaj±c jego efektywno¶æ.
Poza tym, to ¿e silnik ma wiêksz± moc nie znaczy, ¿e musisz je¼dziæ z peda³em w pod³odze. Je¶li moc silnika siê zwiêkszy a zachowasz swój styl jazdy, to spadnie spalanie.

To prawda. Spad³o spalanie o 1l w Mondku po chipie. Moc i moment by³y, kiedy jej potrzebowa³em, ale na co dzieñ je¼dzi³em jak dawniej, wiêc i spalanie spad³o. Po chipie la³em tylko lepszy olej i jak zaleca³ Ford nie co 20.000km, tylko co 15.000 km.

--
Kacper Potocki
salon@dogspassion.pl
www.DogsPassion.pl
GG: 3121891

Data: 2012-04-20 16:45:52
Autor: Lewis
Chiptuning
W dniu 2012-04-20 16:23, Przemys³aw Czaja pisze:

U¿ytkownik "Tata"

Jaki sprawdzony zak³ad wykonuj±cy (fachowo/bardzo fachowo) chiptuning
na terenie 3M, Elbl±g, Olsztyn by¶cie polecili?

Taka ingerencja w moc silnika nie odbija siê na jego trwa³o¶ci? Pytam,
bo pewnie przed podjêciem decyzji przestudiowa³e¶ temat?

Odbija, ale i tak silnik szybciej padnie z powodu braku oleju, czy przegrzania ni¿ z powodu zwiêkszenia mocy. Jak kto¶ dobrze zrobi nowy wsad to auto bêdzie mniej paliæ przy normalnym trybie u¿ytkowania. Chyba ¿e nowy wsad bêdzie nastawiony tylko na moc a nie na ekonomiê ;)

--
Czê¶ci do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2012-04-20 20:57:49
Autor: Dykus
[OT] Re: Chiptuning
Witam,

W dniu 2012-04-20 15:46, Tata pisze:

Jaki sprawdzony zakład wykonujący (fachowo/bardzo fachowo) chiptuning na
terenie 3M, Elbląg, Olsztyn byście polecili?

A tak w ogóle, to skąd się biorą takie "lepsze" mapy do ECU? Mam na myśli poważnie firmy zajmujące się chip tuningiem.
Ktoś wykrada z laboratorium? Czy może są jakieś wielkie firmy, które testują silniki na hamowaniach? Czy może rzeczywiście są spece, którzy potrafią to odczytać i poustawiać to wszystko tak, aby uzyskać lepsze parametry? Może byle Pan Henio ze swoją hamownią za 50 tys. zł jest w stanie sobie poprawić mapy?

Bo przecież tam w cholerę zmiennych jest, im nowszy samochód tym więcej czujników i więcej parametrów jest branych pod uwagę, a sterowanie chyba też nie takie proste - każdy wtryskiwacz oddzielnie, nie rzadko sika na kilka razy, zmienne fazy rozrządu, czasy otwarcia zaworów, EGRy i inne cuda. Nie wystarczy chyba siknąć dłużej i zmienić kąt wyprzedzenia zapłonu...? Zawsze myślałem, że to są setki godzin prób i testów na hamowniach u producenta, aby uzyskać jakieś optymalne wyniki (rozumiem, że będące pewnym kompromisem) a tu się okazuje, że, że wielu może, skoro tyle map i to praktycznie do każdego silnika...

Z drugiej strony, sterowniki są chyba dosyć podobne, więc może i oprogramowanie też...?


--
Pozdrawiam,
Dykus.

Data: 2012-04-20 22:01:31
Autor: Tomasz Pyra
[OT] Re: Chiptuning
On Fri, 20 Apr 2012 20:57:49 +0200, Dykus wrote:

Bo przecie¿ tam w cholerê zmiennych jest, im nowszy samochód tym wiêcej czujników i wiêcej parametrów jest branych pod uwagê, a sterowanie chyba te¿ nie takie proste - ka¿dy wtryskiwacz oddzielnie, nie rzadko sika na kilka razy, zmienne fazy rozrz±du, czasy otwarcia zaworów, EGRy i inne cuda. Nie wystarczy chyba sikn±æ d³u¿ej i zmieniæ k±t wyprzedzenia zap³onu...?

Chiptuning tego typu silników jest stosunkowo prosty.
Tam jest wysokowydajna, sterowana komputerem sprê¿arka któr± do¶æ swobodnie
mo¿na regulowaæ ci¶nienie w kolektorze dolotowym. Podniesienie go daje ju¿
przyrost mocy.

Do tego siê nieco bardziej podlewa paliwem i w sumie ca³y podstawowy
tuning.

Dobre mapy, od kiepskich bêd± siê tylko tyle ró¿niæ, ¿e przyrosty mocy bêd±
p³ynne, przy mniejszych obci±¿eniach (je¿eli klientowi zale¿y) mo¿na
zostawiæ standardowe nastawy ¿eby ograniczyæ zu¿ycie paliwa.

Taki lepszy tuner patrz±c w dane bêdzie potrafi³ powiedzieæ ¿e trzeba
wymieniæ wtryski czy turbo na wiêksze, bo to co jest siê ju¿ nie wyrabia.

Data: 2012-04-20 21:48:27
Autor: kamil
[OT] Re: Chiptuning
On 20/04/2012 21:01, Tomasz Pyra wrote:
On Fri, 20 Apr 2012 20:57:49 +0200, Dykus wrote:

Bo przecie¿ tam w cholerê zmiennych jest, im nowszy samochód tym wiêcej
czujników i wiêcej parametrów jest branych pod uwagê, a sterowanie chyba
te¿ nie takie proste - ka¿dy wtryskiwacz oddzielnie, nie rzadko sika na
kilka razy, zmienne fazy rozrz±du, czasy otwarcia zaworów, EGRy i inne
cuda. Nie wystarczy chyba sikn±æ d³u¿ej i zmieniæ k±t wyprzedzenia
zap³onu...?

Chiptuning tego typu silników jest stosunkowo prosty.
Tam jest wysokowydajna, sterowana komputerem sprê¿arka któr± do¶æ swobodnie
mo¿na regulowaæ ci¶nienie w kolektorze dolotowym. Podniesienie go daje ju¿
przyrost mocy.

Do tego siê nieco bardziej podlewa paliwem i w sumie ca³y podstawowy
tuning.

Dobre mapy, od kiepskich bêd± siê tylko tyle ró¿niæ, ¿e przyrosty mocy bêd±
p³ynne, przy mniejszych obci±¿eniach (je¿eli klientowi zale¿y) mo¿na
zostawiæ standardowe nastawy ¿eby ograniczyæ zu¿ycie paliwa.

Taki lepszy tuner patrz±c w dane bêdzie potrafi³ powiedzieæ ¿e trzeba
wymieniæ wtryski czy turbo na wiêksze, bo to co jest siê ju¿ nie wyrabia.

Dobre mapy od kiepskich bêd± ró¿niæ siê tym, ¿e na tej pierwszej t³oki nie powinny siê stopiæ. Oczywi¶cie oszczêdno¶ci w narodzie s± lubiane, wiêc po co jechaæ do fachowca, skoro pan Henio zrobi to o 100z³ taniej? :)





--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-04-20 22:02:42
Autor: Tomasz Pyra
Chiptuning
On Fri, 20 Apr 2012 15:46:10 +0200, Tata wrote:

Jaki sprawdzony zak³ad wykonuj±cy (fachowo/bardzo fachowo) chiptuning na terenie 3M, Elbl±g, Olsztyn by¶cie polecili? Wymagana stacjonarna hamownia. Pacjent: SEAT Toledo II 1.9 TDI 1999 r. z AHF (110 KM). Proszê o namiary adresowe i telefoniczne.

http://strefatuningu.pl/

Data: 2012-04-23 10:53:31
Autor: omega_fan
Chiptuning
On 04/20/2012 03:46 PM, Tata wrote:
Jaki sprawdzony zakład wykonujący (fachowo/bardzo fachowo) chiptuning na
terenie 3M, Elbląg, Olsztyn byście polecili? Wymagana stacjonarna
hamownia. Pacjent: SEAT Toledo II 1.9 TDI 1999 r. z AHF (110 KM). ProszÄ™
o namiary adresowe i telefoniczne.

Z poważaniem
MJ

http://www.tune-up.pl/

Chiptuning

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona