Data: 2012-04-20 16:23:46 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
Chiptuning | |
Użytkownik "Tata" Jaki sprawdzony zakład wykonujący (fachowo/bardzo fachowo) chiptuning na terenie 3M, Elbląg, Olsztyn byście polecili? Taka ingerencja w moc silnika nie odbija się na jego trwałości? Pytam, bo pewnie przed podjęciem decyzji przestudiowałeś temat? |
|
Data: 2012-04-20 16:36:10 | |
Autor: Potocki Passion & Adventure | |
Chiptuning | |
W dniu 2012-04-20 16:23, Przemysław Czaja pisze:
Zapewne się odbija na trwałości. Coś za coś. Trwały, słabszy silnik czy mniej trwały, a mocniejszy. Wybór należy do każdego z nas. Ja wybieram mniej trwały, a mocniejszy - większa frajda z jazdy. -- Kacper Potocki salon@dogspassion.pl www.DogsPassion.pl GG: 3121891 |
|
Data: 2012-04-20 16:42:29 | |
Autor: anacron | |
Chiptuning | |
W dniu 2012-04-20 16:36, Potocki Passion & Adventure pisze:
Zapewne się odbija na trwałości. Coś za coś. Trwały, słabszy silnik czy Czasami moc silnika obniżana jest ze względu na opłaty w niektórych krajach do 90KM. Tak jest np. z Ceedami z 2011, mają 90 KM, mimo, że w 2009 miały jeszcze 109. Ale tu jak się dobrze pogada z serwisem to takiemu 90KM za drobna opłatą przywrócą jego 109KM. Ja teraz kupuje i30 1,4 CRDI 90KM gdzie tą samą drogą za chwilę będę miał ponad 100KM, ale to będzie tylko przywróceniem jego mocy znamionowej. |
|
Data: 2012-04-20 16:36:36 | |
Autor: to | |
Chiptuning | |
begin anacron
Czasami moc silnika obniżana jest ze względu na opłaty w niektórych No i? Nie ma cudów, ten sam mechanicznie silnik przy większym generowanym momencie będzie mniej trwały przy identycznej eksploatacji. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2012-04-20 18:54:51 | |
Autor: Czeslawek | |
Chiptuning | |
W dniu 2012-04-20 18:36, to pisze:
No i? Nie ma cudów, ten sam mechanicznie silnik przy wiêkszym generowanymCzy wiesz co to jest moment obrotowy, czym ró¿ni siê od mocy i ile jest sytuacji kiedy wykorzystuje siê maksymalnie moment generowany przez silnik? -- Pozdrawiam, Czes³awek |
|
Data: 2012-04-20 18:47:42 | |
Autor: to | |
Chiptuning | |
begin Czeslawek
Czy wiesz co to jest moment obrotowy, czym różni się od mocy i ile jest Tak, ale Ty chyba tego nie wiesz, biorąc pod uwagę kontekst Twojego głupiego pytania. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2012-04-20 19:06:07 | |
Autor: Potocki Passion & Adventure | |
Chiptuning | |
W dniu 2012-04-20 18:36, to pisze:
begin anacron ale ile frajdy da kierujÄ…cemu :) bezcenne ... -- Kacper Potocki salon@dogspassion.pl www.DogsPassion.pl GG: 3121891 |
|
Data: 2012-04-20 20:20:03 | |
Autor: to | |
Chiptuning | |
begin Potocki Passion & Adventure
ale ile frajdy da kierujÄ…cemu :) bezcenne ... Nie przeczÄ™. ;) -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2012-04-20 16:48:59 | |
Autor: Lewis | |
Chiptuning | |
W dniu 2012-04-20 16:42, anacron pisze:
W dniu 2012-04-20 16:36, Potocki Passion& Adventure pisze: To na przyk³adzie Saaba, silniki seria B205 i B204 mia³y od 150KM do 205KM na tym samym silniku (ró¿ni³y siê osprzêtem, wtryskami, wydechem i turbosprê¿ark±) na seryjnym osprzêcie wersji 205KM mo¿na zrobiæ 270KM bez wiêkszego uszczerbku na trwa³o¶ci... -- Czê¶ci do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2012-04-21 13:37:52 | |
Autor: adam | |
Chiptuning | |
Czasami moc silnika obniżana jest ze względu na opłaty w niektórych Ktore ASO to zrobi? i Ile to drobna oplata? Pzdr Adam |
|
Data: 2012-04-21 13:55:34 | |
Autor: Czeslawek | |
Chiptuning | |
W dniu 2012-04-21 13:37, adam pisze:
Czasami moc silnika obni¿ana jest ze wzglêdu na op³aty w niektórych Np. swego czasu chiptuning mo¿na by³o wykonaæ a ASO Seat i Skoda. Nie wp³ywa³ on na wa¿no¶æ gwarancji. -- Pozdrawiam, Czes³awek |
|
Data: 2012-04-21 14:05:55 | |
Autor: Potocki Passion & Adventure | |
Chiptuning | |
W dniu 2012-04-21 13:55, Czeslawek pisze:
W dniu 2012-04-21 13:37, adam pisze: Toyota i Mitsubishi równie¿ (ojciec robi³ i tu i tu). -- Kacper Potocki salon@dogspassion.pl www.DogsPassion.pl GG: 3121891 |
|
Data: 2012-04-20 22:59:14 | |
Autor: megrims | |
Chiptuning | |
W dniu 2012-04-20 16:36, Potocki Passion & Adventure pisze:
W dniu 2012-04-20 16:23, Przemysław Czaja pisze: Miałem kiedyś E90 2.0d z 2005 roku z ASB. Zaczipowałem ze 163 na 195 KM przy przebiegu 45kkm. Do 170 kkm jak go sprzedałem nie było żadnych problemów. Podstawowe zasady: Nie katować jak jest zimny Dać mu ostygnąć - nie gasić, po katowaniu Pilnować poziomu oleju i wymieniać na czas. Jechać ze stałym obciążeniem. Zrowiej dla motoru będzie jechać cały czas 240km/h niż raz 180, potem hamulec a po chwili znów pełen laczek i 180. |
|
Data: 2012-04-22 10:30:47 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Chiptuning | |
Dnia 20.04.2012 megrims <megrimsNOSPAM@interia.pl> napisa³/a:
Mia³em kiedy¶ E90 2.0d z 2005 roku z ASB. Jak z ka¿dym innym. Daæ mu ostygn±æ - nie gasiæ, po katowaniu Jak z ka¿dym innym. Pilnowaæ poziomu oleju i wymieniaæ na czas. Jak z ka¿dym innym. Jechaæ ze sta³ym obci±¿eniem. To po cholerê wiêcej mocy? Z prêdko¶ciami >180-200km/h nie ma gdzie je¼dziæ utrzymuj±c sta³± prêdko¶æ, a do utrzymania 180 to g³upie 80KM wystarcza... Zrowiej dla motoru bêdzie jechaæ ca³y czas 240km/h Dla silnika, hamulców, zawieszenia... :) Pzdr, Krzysiek Kie³czewski |
|
Data: 2012-04-22 10:41:59 | |
Autor: megrims | |
Chiptuning | |
W dniu 2012-04-22 10:30, Krzysiek Kielczewski pisze:
Dnia 20.04.2012 megrims<megrimsNOSPAM@interia.pl> napisa³/a:OK. Ale jak we¼miesz niedo³adowan± benzyne 1.6 16V i zimn± bêdziesz katowa³, to wiêcej zniesie ni¿ zimny turbo diesel. Wska¼nik temperatury oleju siê przydaje. A ma³o aut jest takich, gdzie taki wska¼nik jest. Auto bez turbo wiêcej zniesie ni¿ auto z turbo. Ale to ju¿ by³o dyskutowane na temat studzenia turbiny wiele razy na grupie. Nie ma sensu wiêcej. S± ró¿ne silniki o ró¿nym stopniu "delikatno¶ci". Porównaj silnik w 911 Carrera oraz GT3. Carrere zakatujesz do¶æ ³atwo i to tak, ¿e zacieraj± siê na cylindrze. W GT3 ciê¿ko zakatowaæ silnik.
I dla pasa¿erów, którzy mog± cierpieæ na chorobê lokomocyjn±. ;)
Pzdr |
|
Data: 2012-04-22 22:39:24 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Chiptuning | |
Dnia 22.04.2012 megrims <megrimsNOSPAM@interia.pl> napisa³/a:
[ciach] Ka¿dy silnik bêdzie mia³ siê lepiej jak siê o niego bêdzie dba³o. Oczywi¶cie, ka¿dy co innego wytrzyma. Jechaæ ze sta³ym obci±¿eniem. Oraz opon :) Pzdr, Krzysiek Kie³czewski |
|
Data: 2012-04-22 20:00:27 | |
Autor: Lewis | |
Chiptuning | |
W dniu 2012-04-22 10:30, Krzysiek Kielczewski pisze:
To po cholerê wiêcej mocy? Z prêdko¶ciami>180-200km/h nie ma gdzie To polecam ciê¿kim autem z 80KM pojechaæ w trasê i kogo¶ wyprzedziæ, na w±skiej drodze z mas± tirów. -- Czê¶ci do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2012-04-22 20:40:39 | |
Autor: Potocki Passion & Adventure | |
Chiptuning | |
W dniu 2012-04-22 20:00, Lewis pisze:
W dniu 2012-04-22 10:30, Krzysiek Kielczewski pisze: No w³asnie. G³ównie chodzi o wkrêcanie na obroty wtedy kiedy trzeba. -- Kacper Potocki salon@dogspassion.pl www.DogsPassion.pl GG: 3121891 |
|
Data: 2012-04-22 22:40:59 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Chiptuning | |
Dnia 22.04.2012 Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisa³/a:
To po cholerê wiêcej mocy? Z prêdko¶ciami>180-200km/h nie ma gdzie Za du¿o wycinasz: Ja odpowiada³em na to zdanie: "Jechaæ ze sta³ym obci±¿eniem." Krzysiek Kie³czewski |
|
Data: 2012-04-20 16:39:13 | |
Autor: anacron | |
Chiptuning | |
W dniu 2012-04-20 16:23, Przemysław Czaja pisze:
A on Ci powie, ze nie, a ja zapytam, czy do nowej mocy przystosowane są przeguby, skrzynia, sprzęgło? |
|
Data: 2012-04-20 16:44:50 | |
Autor: Excite | |
Chiptuning | |
W dniu 2012-04-20 16:39, anacron pisze:
A on Ci powie, ze nie, a ja zapytam, czy do nowej mocy przystosowane s± Raczej tak. Porównaj sobie skrzynie, przeguby, sprzêg³o ró¿nych odmian praktycznie tego samego silnika 1.9TDi 101,110,115KM do wersji np. 130KM. |
|
Data: 2012-04-20 16:48:46 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
Chiptuning | |
Użytkownik "anacron" Taka ingerencja w moc silnika nie odbija się na jego trwałości? Pytam, Też tak sobie pomyślałem, dlatego to pytanie - kiedyś się zdziwiłem, gdy szukając osłony przegubu do Golfa GTI wracałem trzy razy do sklepu, bo za każdym razem dawali mi za mały, w końcu gdzieś na szrocie dopasowali mi, o ile pamiętam, osłonę od VW LT (czy jakoś tak) w każdym razie była spro większa (a więc i sam przegub również) niż w zwykłym Golfie, półosie również wyglądały jak zrobione z 2 calowej rury. |
|
Data: 2012-04-20 16:50:44 | |
Autor: WW | |
Chiptuning | |
W dniu 2012-04-20 16:39, anacron pisze:
W dniu 2012-04-20 16:23, Przemys³aw Czaja pisze: Rozmawia³em z koleg±, który pracuje w przemy¶le motoryzacyjnym, nie w Polsce, i on twierdzi, ¿e czêsto d³awi siê moc silnika, aby po liftingu skierowaæ do sprzeda¿y silnik "wiêkszej mocy". Oba silniki maj± te same bebechy i przeniesienie napêdu. Po drugie, w wielu miejscach dopasowuj± mapê wtrysków do konkretnego silnika znacznie zwiêkszaj±c jego efektywno¶æ. Poza tym, to ¿e silnik ma wiêksz± moc nie znaczy, ¿e musisz je¼dziæ z peda³em w pod³odze. Je¶li moc silnika siê zwiêkszy a zachowasz swój styl jazdy, to spadnie spalanie. Pozdrawiam WW - zdeklarowany kapelusznik :-P Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm |
|
Data: 2012-04-20 17:02:00 | |
Autor: Potocki Passion & Adventure | |
Chiptuning | |
W dniu 2012-04-20 16:50, WW pisze:
Taka ingerencja w moc silnika nie odbija siê na jego trwa³o¶ci? Pytam, To prawda. Spad³o spalanie o 1l w Mondku po chipie. Moc i moment by³y, kiedy jej potrzebowa³em, ale na co dzieñ je¼dzi³em jak dawniej, wiêc i spalanie spad³o. Po chipie la³em tylko lepszy olej i jak zaleca³ Ford nie co 20.000km, tylko co 15.000 km. -- Kacper Potocki salon@dogspassion.pl www.DogsPassion.pl GG: 3121891 |
|
Data: 2012-04-20 16:45:52 | |
Autor: Lewis | |
Chiptuning | |
W dniu 2012-04-20 16:23, Przemys³aw Czaja pisze:
Odbija, ale i tak silnik szybciej padnie z powodu braku oleju, czy przegrzania ni¿ z powodu zwiêkszenia mocy. Jak kto¶ dobrze zrobi nowy wsad to auto bêdzie mniej paliæ przy normalnym trybie u¿ytkowania. Chyba ¿e nowy wsad bêdzie nastawiony tylko na moc a nie na ekonomiê ;) -- Czê¶ci do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |