Data: 2012-07-26 08:16:46 | |
Autor: megrims | |
Chiptuning - a myślałem że to ściema ;) | |
W dniu 2012-07-25 20:45, Lisciasty pisze:
Przedłużyłem sobie nieco małego - zrobiłem tjunink dla ubogich (samSprawność silnika cieplnego zależy od różnicy temperatur. Zmieniając parametry doładowania daje się więcej powietrza. Bardziej uboga mieszanka spala się w wyższej temperaturze. Wyższa różnica temperatur, wyższa sprawność. Jest tylko jedno ale. Trwałość. Wyższa temperatura pracy oznacza również konieczność dłuższego studzenia silnika, pilnowania oleju. Potencjalnie w doładowanych silnikach jeszcze duży potencjał. Ale producenci również wiedzą, że silnik nie może być ani zbyt trwały (nie może przejechać bezawaryjnie więcej niż 200.000) ani zbyt nietrwały (nie może się zjebać podczas gwarancji). Zrobiłem zaczipowanym E90 320d 150.000 km, dbałem o olej i schłodzenie silnika przed wyłączeniem silnika. I wszystko było OK. I potrafił na trasie spalić 4,5 l/100 (ASB). R6 3.0 diesel w BMW kiedyś miał 204KM na jednej turbinie a teraz ma 381KM na trzech turbinach. Do tego dochodzi kwestia materiałów, precyzji wykonania, rynku, na jaki jest auto produkowane (inne wersje na afrykę - chłodzenie) itp. Ciekaw jestem kiedy będą diesle w osobówkach gdzie z R6 wyciągną powyżej 400KM seryjnie. Pewnie te tri-turbo da się jeszcze zaczipować. -- www.pobralem.pl I'm still clean.... |
|
Data: 2012-07-26 12:30:16 | |
Autor: J.F | |
Chiptuning - a myślałem że to ściema ;) | |
Użytkownik "megrims" napisał w wiadomości grup
Sprawność silnika cieplnego zależy od różnicy temperatur. Zmieniając No, to by wymagalo dluzszego wyjasnienia. Niby tak pisza ... ale tez sensu w tym za grosz. Wyższa różnica temperatur, A jesli chodzi o sprawnosc to wazne jest tez druga strona - obnizenie temperatury wylotowej. Tam tracimy. J. |
|
Data: 2012-07-26 14:58:37 | |
Autor: Agent | |
Chiptuning - a myślałem że to ściema ;) | |
Sprawność silnika cieplnego zależy od różnicy temperatur. ZmieniającAle jak jest więcej powietrza to wcale nie musi byc bardziej ubogo bo i paliwa może być więcej. Poza tym to chyba bardziej dotyczy benzyn gdzie musi być odpowiednia proporcja powietrze/paliwo. Z dieslami jest trochę inaczej. |