Chiptunning- czy to się opłaca?

Data: 2013-06-08 21:24:44
Autor: blast
Chiptunning- czy to się opłaca?
Chciałbym się dowiedzieć czy podniesienie mocy silnika o powiedzmy 20-30KM może mieć jakiś niekorzystny wpływ na jego pracę lub trwałość?
Mam Megane 1.9dci 130KM z 2011r i chętnie bym trochę mocy dołożył, ale trochę się boję.
Miał ktoś doświadczenia z tunningowaniem tego silnika?

Data: 2013-06-08 13:40:04
Autor: lopi1
On 8 Cze, 21:24, blast <""jureks77\"@o2.pl-usuĂą to"> wrote:
[...]

Zamontuj magnetyzery, to co najmniej 20 kucy wiecej.

Data: 2013-06-08 22:19:39
Autor: X-Man
"blast" <""jureks77\"@o2.pl-usuń to"> wrote in message news:kp00c1$nm2$1node2.news.atman.pl...
[...]

hmm tego konkretnie to nie wiem ale jeśli program robi ktoś z głową i potem jeździ autem też gość z głową to raczej widzę same plusy. W 1.9TDI 90KM mam program na 165KM (wtryski .216 i turbo ARL) od ponad roku jeździ i ma się dobrze. Spalanie praktycznie bez zmian, nic złego się nie dzieje. Nie wiem jak się dci chipują ale 20KM to nie jest jakaś oszałamiająca różnica i raczej o trwałość bym się nie martwił chyba ze jakiś paprak ci program będzie robił.

Pzdr
Piotrek

Data: 2013-06-09 08:44:18
Autor: Baczek
[...]

Możesz gdzieś wrzucić wykres z hamowni?

Data: 2013-06-09 11:24:18
Autor: X-Man
"Baczek" <bospak@konto.pl> wrote in message news:51b42442$0$1451$65785112news.neostrada.pl...
hmm tego konkretnie to nie wiem ale jeśli program robi ktoś z głową i potem jeździ autem też gość z głową to raczej widzę same plusy. W 1.9TDI 90KM mam program na 165KM (wtryski .216 i turbo ARL) od ponad roku
jeĹşdzi  i ma się dobrze. Spalanie praktycznie bez zmian, nic złego się
nie dzieje.  Nie wiem jak się dci chipują ale 20KM to nie jest jakaś
oszałamiająca  róşnica i raczej o trwałość bym się nie martwił chyba
ze jakiś paprak ci  program będzie robił.
Możesz gdzieś wrzucić wykres z hamowni?

proszę bardzo: http://s19.postimg.org/j4ms1ygwj/IMG_4282.jpg

Pzdr
Piotrek

Data: 2013-06-08 23:21:40
Autor: Lewis
W dniu 2013-06-08 21:24, blast > pisze:
[...]

Poruchałbym ale się boję...

W zależności od silnika a w znakomitej większości silniki (danej "rodziny") są takie same ale mają inny soft i ewentualnie drobne zmiany w osprzęcie i tak przykładowo wychodziły wersje od 90KM do 150KM na tym samy "dole".
Z czego po zmianach sprzętowych szło dojść do 200KM
Oczywiście wykręcanie do granic możliwości to już duże ryzyko "klęknięcia" takiego silnika. Ale zrobienie wersji najsłabszej do poziomu wersji najmocniejszej nie powoduje praktycznie żadnych strat na wytrzymałości.

W turbo benzynach podobnie były np najsłabsze 150KM i najmocniejsze 205KM różniące się turbo i wtryskami. Z tego najsłabszego na seryjnym osprzęcie idzie zrobić 220-230KM a z najmocniejszego 270-280KM, "słupek" zostaje ten sam czyli akurat ten silnik sam w sobie spokojnie znosi praktycznie podwojenie mocy...

Lewis

Data: 2013-06-09 12:04:50
Autor: ZIWK
W dniu 2013-06-08 23:21, Lewis pisze:
[...]

Nie do końca masz rację - często mocniejsze wersje są konstrukcyjnie bardziej zaawansowane - np. mają zawory o większej powierzchni, są wyposażone w natrysk oleju na denka tłoków, komory wirowe, zmienne charakterystyki dolotu.
Znaczek na tylnej klapie NIC nie mówi o silniku - to tylko oznaczenie handlowe - z tym samym znaczkiem na jedne rynki szły stłumione silniki X, a na inne do numeru Z podkręcone silniki Y... - dla tego jeśli kupujesz części to ważny jest numer VIN.

Czasem przynależność do danej rodziny nic nie ma wspólnego ze zgodnością części - korbowody o większych przekrojach, panewki o dużych powierzchniach, czy inny blok/głowica o dużych kanałach wodnych...
Aby to ustalić trzeba posiedzieć nad katalogami części zamiennych i porównać numery wszystkich kluczowych elementów.
Takie "bezkrytyczne podkręcanie" silnika tylko softem często kończy si jego błyskawicznym zgonem

[...]
Jeśli silnik to 130KM stłumione ze względów finansowych, technicznych lub podatkowych do 90KM to masz rację...

1.9dCi Renault jest bardzo "nowatorski" posiada panewki bezzamkowe - łatwe do obrócenia :( ...

Do tego silnik nie jest w aucie sam - często podniesienie mocy (a dokładnie momentu) jest na granicy wytrzymałości skrzyni, czy przegubów - czy to reż da się załatwić?

--
/\    Wojciech Smagowicz - Kraków      /\
/\ SzpachelSzmelcPussyWagen - Polo '93 /\

Data: 2013-06-09 12:11:51
Autor: Lewis
W dniu 2013-06-09 12:04, ZIWK pisze:
[...]

Owszem są i takie, ale i takie jak mówię, cały przekrój mocowy to dokładnie ten sam blok i głowica... dlatego mówię że w większości a nie wszystkie.

[...]

Nie mówię o bezkrytycznym, napisałem że do pewnego momentu robi się po prostu to co fabryka wypuściła jako najmocniejszy a powyżej to już trzeba przemyśleć...

1.9dCi Renault jest bardzo "nowatorski" posiada panewki bezzamkowe -
łatwe do obrócenia :( ...

A to inna inszość, swoją drogą kupowanie diesla to w większości durna moda niż faktyczna uzasadniona potrzeba.

Do tego silnik nie jest w aucie sam - często podniesienie mocy (a
dokładnie momentu) jest na granicy wytrzymałości skrzyni, czy przegubów
- czy to reż da się załatwić?

Owszem da się. O hamulcach nie wspominając.

Lewis

Data: 2013-06-08 23:52:55
Autor: scobowski
[...]

Chipuj.
Przestrzegaj "10 przykazań dla dizla" i ciesz się mocą za ≈darmo.

Data: 2013-06-09 12:53:15
Autor: Lisciasty
[...]

U mnie coś koło 30KM więcej wyszło, obecnie stan licznika 238 tys. km
a sprzęgło i dwumasa fabryczne, koledzy wieszczyli szybki zgon
sprzęgła ale już chyba 30 tys. minęło od grzebania w cipie i nic złego
się nie dzieje. Aha, mniej pali :>

L.

Data: 2013-06-10 12:26:18
Autor: wchpikus
W dniu 2013-06-09 21:53, Lisciasty pisze:
[...]

jasne, moze sam produkuje jeszcze paliwo?
Nie wiem skad tobie sie wzielo ze mniej pali, palic bedzie tyle samo lub wiecej, nigdzy mniej...chyba ze przy tuningowaniu naprawiles cos, co powodowalo wieksze zuzycie paliwa..

Data: 2013-06-10 10:18:13
Autor: Lisciasty
On 10 Cze, 12:26, wchpikus <wchpi...@wytnijto.wp.pl> wrote:
[...]

Oczywiście, że naprawili coś, co powodowało większe zużycie :>
Na krzywej momentu zakres maksymalny jest teraz przez 1300 obr/min
zamiast tak jak to było w oryginale, przez jakieś 200 obr/min :>

L.

Data: 2013-06-10 11:57:03
Autor: X-Man
"wchpikus" <wchpikus@wytnijto.wp.pl> wrote in message news:kp49ka$oji$1node2.news.atman.pl...
[...]

mylisz się

Pzdr
Piotrek

Data: 2013-06-10 12:49:27
Autor: Iksiński

Użytkownik "wchpikus" <wchpikus@wytnijto.wp.pl> napisał w wiadomości news:kp49ka$oji$1node2.news.atman.pl...

[...]

Mniej pałuje silnik (żeby osiągnąć te same przyspieszenie), to i mniej mu pali...

Data: 2013-06-10 12:59:20
Autor: wchpikus
W dniu 2013-06-10 12:49, Iksiński pisze:
Mniej pałuje silnik (żeby osiągnąć te same przyspieszenie), to i mniej
mu pali..
Jedynie wytlumaczenie, ze mniej wciska gaz... jak bral tak bierze, tylko styl jazdy sie zmienil..

Data: 2013-06-10 23:45:52
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2013-06-10 12:59, wchpikus pisze:
[...]

No właśnie wielu twierdzi, że przy utrzymaniu dotychczasowego stylu jazdy (o ile był on normalny, a nie z binarnym traktowaniem pedału przyspieszenia jak u np. Motylińskiego), auto po chipie spala mniej.
Sam ciekaw jestem jak jest naprawdę.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2013-06-10 22:39:16
Autor: Lisciasty
Chiptunning- czy to się opłaca?
On Jun 10, 11:45 pm, "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <mojn...@onet.pl>
wrote:
przyspieszenia jak u np. Motylińskiego), auto po chipie spala mniej.
Sam ciekaw jestem jak jest naprawdę.

Przed cipowaniem maksymalny zasięg na baku miałem coś około 1050 km,
po cipowaniu rekordowo wykręciłem 1200 km, oczywiście przy emeryckiej
jeździe z rodziną nad morze i nazad; przy normalnym użytkowaniu
wychodzi zwykle 900-1000 km na baku (a do baku wlazło mi najwięcej coś
pod 58 litrów).

L.

Data: 2013-06-10 19:15:26
Autor: megrimsNO@interia.pl
On 06/09/2013 09:53 PM, Lisciasty wrote:
[...]

Dłubałem razem 5 turbodiesli. Każdy mniej palił przy tym samym
stylu jazdy i wynika to tylko z wyĹźszej temperatury pracy silnika.

Data: 2013-06-10 10:28:59
Autor: Lisciasty
On 10 Cze, 19:15, "megrim...@interia.pl" <megrim...@interia.pl> wrote:
> Dłubałem razem 5 turbodiesli. Każdy mniej palił przy tym samym
stylu jazdy i wynika to tylko z wyższej temperatury pracy silnika.

Ja tam nie wiem z czego to wynika, mam nadzieję że nie z tego jak w
motocyklach, gdzie jak "mało pali, to znaczy że pali zawory" :P

L.

Data: 2013-06-11 09:03:49
Autor: Kapibara
Dnia Mon, 10 Jun 2013 10:28:59 -0700 (PDT), Lisciasty napisał(a):

> [...]

Ja tam nie wiem z czego to wynika, mam nadzieję że nie z tego jak w
motocyklach, gdzie jak "mało pali, to znaczy że pali zawory" :P

Ciekawe jaką wartość opałową mają zawory. ;)

Data: 2013-06-10 20:12:20
Autor: Bugatti
Użytkownik <megrimsNO@interia.pl> napisał w wiadomości:

Dłubałem razem 5 turbodiesli. Każdy mniej palił przy tym samym
stylu jazdy i wynika to tylko z wyĹźszej temperatury pracy silnika.

Kto ci takich bzdur naopowiadał. Niższe zużycie paliwa wynika z faktu iż przy nieco niższej prędkości obrotowej mamy kilkanaście % więcej Nm co powoduje że kierowca nie musi wcisać tak często pedał przyspieszania.

Wyższa lub niższa temperatura pracy silnika nie jest przyczyną tylko skutkiem !

Po chipie w dieslach jeśli tunner podniesie odpowiedni doładowania oraz czas otwracia wtryskiwacza (w przypadku CR) i bardziej zwiększy kąt wyprzedzenia wtrysku przy danym obrocie wału to temp. spalania przy spokojnie jeździe jest *niższa* niż przy fabryce. Zaś przy butowaniu będzie wyższa ale i wówczas spalanie będzie wyższe z uwagi na niższy AFR.

Pozdr.

--
Bugatti

Data: 2013-06-10 11:22:18
Autor: omega_fan
On 06/08/2013 09:24 PM, blast > wrote:
[...]

Chyba mialo byc "chiptuning".

Nie ma wplywu o ile ten co robi modyfikacje to fachowy tuner a nie jakis
rzeznik i pozniejszy kierowca ma olej w glowie, ale - 1.9 dci,
przynajmniej te 120 KM montowane w Lagunach 2, mialy slabe sprzegla i
poza tym nie trzymaly serii.

Znana mi Laguna 2 zamiast seryjnych 120 KM miala 108 a tuner mowil ze to
i tak dobry wynik. Generalnie po lagodnym podkreceniu zaczelo sie
slizgac sprzeglo i wiele nie dalo sie wycisnac z tego silnika wlasnie z
powodu sprzegla.

Data: 2013-06-10 10:22:41
Autor: Lisciasty
On 10 Cze, 11:22, omega_fan <om...@nospam.org> wrote:
Znana mi Laguna 2 zamiast seryjnych 120 KM miala 108 a tuner mowil ze to
i tak dobry wynik. Generalnie po lagodnym podkreceniu zaczelo sie

Jak to jest z tymi furami? U mnie zamiast spodziewanych 104 kuni, na
hamowni wyszło coś pod 116. To jedni producenci zaniżają a inni walą w
ch. i zawyżają? :P

L.

Data: 2013-06-11 01:14:26
Autor: Lewis
W dniu 2013-06-10 19:22, Lisciasty pisze:
[...]

A hamownia cieszy się powodzeniem wśród pryszczersów i zawyża wyniki żeby jeszcze bardziej zadowalać?

Lewis

Data: 2013-06-10 22:35:11
Autor: Lisciasty
On Jun 11, 1:14 am, Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote:
A hamownia cieszy się powodzeniem wśród pryszczersów i zawyża wyniki
żeby jeszcze bardziej zadowalać?

Nie wiem czy właściciel hamowni ma jakikolwiek interes, żeby zawyżać
fabryczne osiągi samochodu, jak już coś to powinien zaniżać żeby potem
pokazać ile to nie podkręcił, nie? Tak na logikę :>

L.

Data: 2013-06-11 08:05:36
Autor: PeJot
W dniu 2013-06-11 07:35, Lisciasty pisze:

Nie wiem czy właściciel hamowni ma jakikolwiek interes, żeby zawyżać
fabryczne osiągi samochodu, jak już coś to powinien zaniżać żeby potem
pokazać ile to nie podkręcił, nie? Tak na logikę :>

A jaki problem manipulować danymi przed/po ? Całkiem realne :>

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2013-06-11 13:56:49
Autor: omega_fan
On 06/11/2013 07:35 AM, Lisciasty wrote:
[...]

U różnych jest różnie.
Renault w 1.9 dCi po pewnym przebiegu generalnie nie trzymał serii, nie
wiem jak nowe. Mój 1.9 TDI po 120 kkm trzymał serię niemal idealnie,
tuner mówił że pewnie jak był nowy to dawał więcej niż powinien.

Hamownia dobrze skalibrowana, w to akurat wierzę, chociaż widziałem jak
można zmieniać dane - wystarczy w sofcie do obsługi hamowni leciutko
zmienić ustawienie masy rolek i od razu wyniki idą równiutko w górę lub
w dół.

Ogólnie moc ciut wyższa niż deklarowana we w miarę nowym turbodieslu to
nic dziwnego.

Chiptunning- czy to się opłaca?