Data: 2013-06-08 21:24:44 | |
Autor: blast | |
Chiptunning- czy to siÄ opĹaca? | |
ChciaĹbym siÄ dowiedzieÄ czy podniesienie mocy silnika o powiedzmy 20-30KM moĹźe mieÄ jakiĹ niekorzystny wpĹyw na jego pracÄ lub trwaĹoĹÄ?
Mam Megane 1.9dci 130KM z 2011r i chÄtnie bym trochÄ mocy doĹoĹźyĹ, ale trochÄ siÄ bojÄ. MiaĹ ktoĹ doĹwiadczenia z tunningowaniem tego silnika? |
|
Data: 2013-06-08 13:40:04 | |
Autor: lopi1 | |
Chiptunning- czy to się opłaca? | |
On 8 Cze, 21:24, blast <""jureks77\"@o2.pl-usuĂą to"> wrote:
ChciaĹbym siÄ dowiedzieÄ czy podniesienie mocy silnika o powiedzmy Zamontuj magnetyzery, to co najmniej 20 kucy wiecej. |
|
Data: 2013-06-08 22:19:39 | |
Autor: X-Man | |
Chiptunning- czy to siÄ opĹaca? | |
"blast" <""jureks77\"@o2.pl-usuĹ to"> wrote in message news:kp00c1$nm2$1node2.news.atman.pl...
ChciaĹbym siÄ dowiedzieÄ czy podniesienie mocy silnika o powiedzmy 20-30KM moĹźe mieÄ jakiĹ niekorzystny wpĹyw na jego pracÄ lub trwaĹoĹÄ? hmm tego konkretnie to nie wiem ale jeĹli program robi ktoĹ z gĹowÄ i potem jeĹşdzi autem teĹź goĹÄ z gĹowÄ to raczej widzÄ same plusy. W 1.9TDI 90KM mam program na 165KM (wtryski .216 i turbo ARL) od ponad roku jeĹşdzi i ma siÄ dobrze. Spalanie praktycznie bez zmian, nic zĹego siÄ nie dzieje. Nie wiem jak siÄ dci chipujÄ ale 20KM to nie jest jakaĹ oszaĹamiajÄ ca róşnica i raczej o trwaĹoĹÄ bym siÄ nie martwiĹ chyba ze jakiĹ paprak ci program bÄdzie robiĹ. Pzdr Piotrek |
|
Data: 2013-06-09 08:44:18 | |
Autor: Baczek | |
Chiptunning- czy to siÄ opĹaca? | |
MoĹźesz gdzieĹ wrzuciÄ wykres z hamowni? |
|
Data: 2013-06-09 11:24:18 | |
Autor: X-Man | |
Chiptunning- czy to siÄ opĹaca? | |
"Baczek" <bospak@konto.pl> wrote in message news:51b42442$0$1451$65785112news.neostrada.pl...
hmm tego konkretnie to nie wiem ale jeĹli program robi ktoĹ z gĹowÄ i potem jeĹşdzi autem teĹź goĹÄ z gĹowÄ to raczej widzÄ same plusy. W 1.9TDI 90KM mam program na 165KM (wtryski .216 i turbo ARL) od ponad rokuMoĹźesz gdzieĹ wrzuciÄ wykres z hamowni? proszÄ bardzo: http://s19.postimg.org/j4ms1ygwj/IMG_4282.jpg Pzdr Piotrek |
|
Data: 2013-06-08 23:21:40 | |
Autor: Lewis | |
Chiptunning- czy to siÄ opĹaca? | |
W dniu 2013-06-08 21:24, blast > pisze:
ChciaĹbym siÄ dowiedzieÄ czy podniesienie mocy silnika o powiedzmy PoruchaĹbym ale siÄ bojÄ... W zaleĹźnoĹci od silnika a w znakomitej wiÄkszoĹci silniki (danej "rodziny") sÄ takie same ale majÄ inny soft i ewentualnie drobne zmiany w osprzÄcie i tak przykĹadowo wychodziĹy wersje od 90KM do 150KM na tym samy "dole". Z czego po zmianach sprzÄtowych szĹo dojĹÄ do 200KM OczywiĹcie wykrÄcanie do granic moĹźliwoĹci to juĹź duĹźe ryzyko "klÄkniÄcia" takiego silnika. Ale zrobienie wersji najsĹabszej do poziomu wersji najmocniejszej nie powoduje praktycznie Ĺźadnych strat na wytrzymaĹoĹci. W turbo benzynach podobnie byĹy np najsĹabsze 150KM i najmocniejsze 205KM róşniÄ ce siÄ turbo i wtryskami. Z tego najsĹabszego na seryjnym osprzÄcie idzie zrobiÄ 220-230KM a z najmocniejszego 270-280KM, "sĹupek" zostaje ten sam czyli akurat ten silnik sam w sobie spokojnie znosi praktycznie podwojenie mocy... -- Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2013-06-09 12:04:50 | |
Autor: ZIWK | |
Chiptunning- czy to się opłaca? | |
W dniu 2013-06-08 23:21, Lewis pisze:
W dniu 2013-06-08 21:24, blast > pisze:Nie do końca masz rację - często mocniejsze wersje są konstrukcyjnie bardziej zaawansowane - np. mają zawory o większej powierzchni, są wyposażone w natrysk oleju na denka tłoków, komory wirowe, zmienne charakterystyki dolotu. Znaczek na tylnej klapie NIC nie mówi o silniku - to tylko oznaczenie handlowe - z tym samym znaczkiem na jedne rynki szły stłumione silniki X, a na inne do numeru Z podkręcone silniki Y... - dla tego jeśli kupujesz części to ważny jest numer VIN. Czasem przynależność do danej rodziny nic nie ma wspólnego ze zgodnością części - korbowody o większych przekrojach, panewki o dużych powierzchniach, czy inny blok/głowica o dużych kanałach wodnych... Aby to ustalić trzeba posiedzieć nad katalogami części zamiennych i porównać numery wszystkich kluczowych elementów. Takie "bezkrytyczne podkręcanie" silnika tylko softem często kończy si jego błyskawicznym zgonem Z czego po zmianach sprzętowych szło dojść do 200KMJeśli silnik to 130KM stłumione ze względów finansowych, technicznych lub podatkowych do 90KM to masz rację... 1.9dCi Renault jest bardzo "nowatorski" posiada panewki bezzamkowe - łatwe do obrócenia :( ... Do tego silnik nie jest w aucie sam - często podniesienie mocy (a dokładnie momentu) jest na granicy wytrzymałości skrzyni, czy przegubów - czy to reż da się załatwić? W turbo benzynach podobnie były np najsłabsze 150KM i najmocniejsze -- /\ Wojciech Smagowicz - Kraków /\ /\ SzpachelSzmelcPussyWagen - Polo '93 /\ |
|
Data: 2013-06-09 12:11:51 | |
Autor: Lewis | |
Chiptunning- czy to się opłaca? | |
W dniu 2013-06-09 12:04, ZIWK pisze:
W dniu 2013-06-08 23:21, Lewis pisze: Owszem są i takie, ale i takie jak mówię, cały przekrój mocowy to dokładnie ten sam blok i głowica... dlatego mówię że w większości a nie wszystkie. Czasem przynależność do danej rodziny nic nie ma wspólnego ze zgodnością Nie mówię o bezkrytycznym, napisałem że do pewnego momentu robi się po prostu to co fabryka wypuściła jako najmocniejszy a powyżej to już trzeba przemyśleć... 1.9dCi Renault jest bardzo "nowatorski" posiada panewki bezzamkowe - A to inna inszość, swoją drogą kupowanie diesla to w większości durna moda niż faktyczna uzasadniona potrzeba. Do tego silnik nie jest w aucie sam - często podniesienie mocy (a Owszem da się. O hamulcach nie wspominając. -- Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2013-06-08 23:52:55 | |
Autor: scobowski | |
Chiptunning- czy to siÄ opĹaca? | |
W dniu 2013-06-08 21:24, blast > pisze:
ChciaĹbym siÄ dowiedzieÄ czy podniesienie mocy silnika o powiedzmy Chipuj. Przestrzegaj "10 przykazaĹ dla dizla" i ciesz siÄ mocÄ za âdarmo. |
|
Data: 2013-06-09 12:53:15 | |
Autor: Lisciasty | |
Chiptunning- czy to się opłaca? | |
On 8 Cze, 21:24, blast <""jureks77\"@o2.pl-usuĂą to"> wrote:
ChciaĹbym siÄ dowiedzieÄ czy podniesienie mocy silnika o powiedzmy U mnie coĹ koĹo 30KM wiÄcej wyszĹo, obecnie stan licznika 238 tys. km a sprzÄgĹo i dwumasa fabryczne, koledzy wieszczyli szybki zgon sprzÄgĹa ale juĹź chyba 30 tys. minÄĹo od grzebania w cipie i nic zĹego siÄ nie dzieje. Aha, mniej pali :> L. |
|
Data: 2013-06-10 12:26:18 | |
Autor: wchpikus | |
Chiptunning- czy to siÄ opĹaca? | |
W dniu 2013-06-09 21:53, Lisciasty pisze:
On 8 Cze, 21:24, blast <""jureks77\"@o2.pl-usuĂą to"> wrote:jasne, moze sam produkuje jeszcze paliwo? Nie wiem skad tobie sie wzielo ze mniej pali, palic bedzie tyle samo lub wiecej, nigdzy mniej...chyba ze przy tuningowaniu naprawiles cos, co powodowalo wieksze zuzycie paliwa.. |
|
Data: 2013-06-10 10:18:13 | |
Autor: Lisciasty | |
Chiptunning- czy to się opłaca? | |
On 10 Cze, 12:26, wchpikus <wchpi...@wytnijto.wp.pl> wrote:
jasne, moze sam produkuje jeszcze paliwo? Oczywiście, że naprawili coś, co powodowało większe zużycie :> Na krzywej momentu zakres maksymalny jest teraz przez 1300 obr/min zamiast tak jak to było w oryginale, przez jakieś 200 obr/min :> L. |
|
Data: 2013-06-10 11:57:03 | |
Autor: X-Man | |
Chiptunning- czy to siÄ opĹaca? | |
"wchpikus" <wchpikus@wytnijto.wp.pl> wrote in message news:kp49ka$oji$1node2.news.atman.pl...
W dniu 2013-06-09 21:53, Lisciasty pisze: mylisz siÄ Pzdr Piotrek |
|
Data: 2013-06-10 12:49:27 | |
Autor: IksiĹski | |
Chiptunning- czy to siÄ opĹaca? | |
UĹźytkownik "wchpikus" <wchpikus@wytnijto.wp.pl> napisaĹ w wiadomoĹci news:kp49ka$oji$1node2.news.atman.pl... jasne, moze sam produkuje jeszcze paliwo? Mniej paĹuje silnik (Ĺźeby osiÄ gnÄ Ä te same przyspieszenie), to i mniej mu pali... X |
|
Data: 2013-06-10 12:59:20 | |
Autor: wchpikus | |
Chiptunning- czy to się opłaca? | |
W dniu 2013-06-10 12:49, Iksiński pisze:
Mniej pałuje silnik (żeby osiągnąć te same przyspieszenie), to i mniejJedynie wytlumaczenie, ze mniej wciska gaz... jak bral tak bierze, tylko styl jazdy sie zmienil.. |
|
Data: 2013-06-10 23:45:52 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Chiptunning- czy to się opłaca? | |
W dniu 2013-06-10 12:59, wchpikus pisze:
W dniu 2013-06-10 12:49, Iksiński pisze: No właśnie wielu twierdzi, że przy utrzymaniu dotychczasowego stylu jazdy (o ile był on normalny, a nie z binarnym traktowaniem pedału przyspieszenia jak u np. Motylińskiego), auto po chipie spala mniej. Sam ciekaw jestem jak jest naprawdę. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2013-06-10 22:39:16 | |
Autor: Lisciasty | |
Chiptunning- czy to się opłaca? | |
On Jun 10, 11:45 pm, "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <mojn...@onet.pl>
wrote: przyspieszenia jak u np. Motylińskiego), auto po chipie spala mniej. Przed cipowaniem maksymalny zasięg na baku miałem coś około 1050 km, po cipowaniu rekordowo wykręciłem 1200 km, oczywiście przy emeryckiej jeździe z rodziną nad morze i nazad; przy normalnym użytkowaniu wychodzi zwykle 900-1000 km na baku (a do baku wlazło mi najwięcej coś pod 58 litrów). L. |
|
Data: 2013-06-10 19:15:26 | |
Autor: megrimsNO@interia.pl | |
Chiptunning- czy to siÄ opĹaca? | |
On 06/09/2013 09:53 PM, Lisciasty wrote:
On 8 Cze, 21:24, blast<""jureks77\"@o2.pl-usuĂą to"> wrote: DĹubaĹem razem 5 turbodiesli. KaĹźdy mniej paliĹ przy tym samym stylu jazdy i wynika to tylko z wyĹźszej temperatury pracy silnika. |
|
Data: 2013-06-10 10:28:59 | |
Autor: Lisciasty | |
Chiptunning- czy to się opłaca? | |
On 10 Cze, 19:15, "megrim...@interia.pl" <megrim...@interia.pl> wrote:
> Dłubałem razem 5 turbodiesli. Każdy mniej palił przy tym samym stylu jazdy i wynika to tylko z wyższej temperatury pracy silnika. Ja tam nie wiem z czego to wynika, mam nadzieję że nie z tego jak w motocyklach, gdzie jak "mało pali, to znaczy że pali zawory" :P L. |
|
Data: 2013-06-11 09:03:49 | |
Autor: Kapibara | |
Chiptunning- czy to się opłaca? | |
Dnia Mon, 10 Jun 2013 10:28:59 -0700 (PDT), Lisciasty napisał(a):
On 10 Cze, 19:15, "megrim...@interia.pl" <megrim...@interia.pl> wrote: Ciekawe jaką wartość opałową mają zawory. ;) |
|
Data: 2013-06-10 20:12:20 | |
Autor: Bugatti | |
Chiptunning- czy to siÄ opĹaca? | |
UĹźytkownik <megrimsNO@interia.pl> napisaĹ w wiadomoĹci:
DĹubaĹem razem 5 turbodiesli. KaĹźdy mniej paliĹ przy tym samym Kto ci takich bzdur naopowiadaĹ. NiĹźsze zuĹźycie paliwa wynika z faktu iĹź przy nieco niĹźszej prÄdkoĹci obrotowej mamy kilkanaĹcie % wiÄcej Nm co powoduje Ĺźe kierowca nie musi wcisaÄ tak czÄsto pedaĹ przyspieszania. WyĹźsza lub niĹźsza temperatura pracy silnika nie jest przyczynÄ tylko skutkiem ! Po chipie w dieslach jeĹli tunner podniesie odpowiedni doĹadowania oraz czas otwracia wtryskiwacza (w przypadku CR) i bardziej zwiÄkszy kÄ t wyprzedzenia wtrysku przy danym obrocie waĹu to temp. spalania przy spokojnie jeĹşdzie jest *niĹźsza* niĹź przy fabryce. ZaĹ przy butowaniu bÄdzie wyĹźsza ale i wĂłwczas spalanie bÄdzie wyĹźsze z uwagi na niĹźszy AFR. Pozdr. -- Bugatti |
|
Data: 2013-06-10 11:22:18 | |
Autor: omega_fan | |
Chiptunning- czy to siÄ opĹaca? | |
On 06/08/2013 09:24 PM, blast > wrote:
ChciaĹbym siÄ dowiedzieÄ czy podniesienie mocy silnika o powiedzmy Chyba mialo byc "chiptuning". Nie ma wplywu o ile ten co robi modyfikacje to fachowy tuner a nie jakis rzeznik i pozniejszy kierowca ma olej w glowie, ale - 1.9 dci, przynajmniej te 120 KM montowane w Lagunach 2, mialy slabe sprzegla i poza tym nie trzymaly serii. Znana mi Laguna 2 zamiast seryjnych 120 KM miala 108 a tuner mowil ze to i tak dobry wynik. Generalnie po lagodnym podkreceniu zaczelo sie slizgac sprzeglo i wiele nie dalo sie wycisnac z tego silnika wlasnie z powodu sprzegla. |
|
Data: 2013-06-10 10:22:41 | |
Autor: Lisciasty | |
Chiptunning- czy to się opłaca? | |
On 10 Cze, 11:22, omega_fan <om...@nospam.org> wrote:
Znana mi Laguna 2 zamiast seryjnych 120 KM miala 108 a tuner mowil ze to Jak to jest z tymi furami? U mnie zamiast spodziewanych 104 kuni, na hamowni wyszło coś pod 116. To jedni producenci zaniżają a inni walą w ch. i zawyżają? :P L. |
|
Data: 2013-06-11 01:14:26 | |
Autor: Lewis | |
Chiptunning- czy to się opłaca? | |
W dniu 2013-06-10 19:22, Lisciasty pisze:
On 10 Cze, 11:22, omega_fan <om...@nospam.org> wrote: A hamownia cieszy się powodzeniem wśród pryszczersów i zawyża wyniki żeby jeszcze bardziej zadowalać? -- Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2013-06-10 22:35:11 | |
Autor: Lisciasty | |
Chiptunning- czy to się opłaca? | |
On Jun 11, 1:14 am, Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote:
A hamownia cieszy się powodzeniem wśród pryszczersów i zawyża wyniki Nie wiem czy właściciel hamowni ma jakikolwiek interes, żeby zawyżać fabryczne osiągi samochodu, jak już coś to powinien zaniżać żeby potem pokazać ile to nie podkręcił, nie? Tak na logikę :> L. |
|
Data: 2013-06-11 08:05:36 | |
Autor: PeJot | |
Chiptunning- czy to się opłaca? | |
W dniu 2013-06-11 07:35, Lisciasty pisze:
Nie wiem czy właściciel hamowni ma jakikolwiek interes, żeby zawyżać A jaki problem manipulować danymi przed/po ? Całkiem realne :> -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2013-06-11 13:56:49 | |
Autor: omega_fan | |
Chiptunning- czy to się opłaca? | |
On 06/11/2013 07:35 AM, Lisciasty wrote:
On Jun 11, 1:14 am, Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote: U różnych jest różnie. Renault w 1.9 dCi po pewnym przebiegu generalnie nie trzymał serii, nie wiem jak nowe. Mój 1.9 TDI po 120 kkm trzymał serię niemal idealnie, tuner mówił że pewnie jak był nowy to dawał więcej niż powinien. Hamownia dobrze skalibrowana, w to akurat wierzę, chociaż widziałem jak można zmieniać dane - wystarczy w sofcie do obsługi hamowni leciutko zmienić ustawienie masy rolek i od razu wyniki idą równiutko w górę lub w dół. Ogólnie moc ciut wyższa niż deklarowana we w miarę nowym turbodieslu to nic dziwnego. |