Data: 2013-06-08 23:21:40 | |
Autor: Lewis | |
Chiptunning- czy to siÄ opĹaca? | |
W dniu 2013-06-08 21:24, blast > pisze:
ChciaĹbym siÄ dowiedzieÄ czy podniesienie mocy silnika o powiedzmy PoruchaĹbym ale siÄ bojÄ... W zaleĹźnoĹci od silnika a w znakomitej wiÄkszoĹci silniki (danej "rodziny") sÄ takie same ale majÄ inny soft i ewentualnie drobne zmiany w osprzÄcie i tak przykĹadowo wychodziĹy wersje od 90KM do 150KM na tym samy "dole". Z czego po zmianach sprzÄtowych szĹo dojĹÄ do 200KM OczywiĹcie wykrÄcanie do granic moĹźliwoĹci to juĹź duĹźe ryzyko "klÄkniÄcia" takiego silnika. Ale zrobienie wersji najsĹabszej do poziomu wersji najmocniejszej nie powoduje praktycznie Ĺźadnych strat na wytrzymaĹoĹci. W turbo benzynach podobnie byĹy np najsĹabsze 150KM i najmocniejsze 205KM róşniÄ ce siÄ turbo i wtryskami. Z tego najsĹabszego na seryjnym osprzÄcie idzie zrobiÄ 220-230KM a z najmocniejszego 270-280KM, "sĹupek" zostaje ten sam czyli akurat ten silnik sam w sobie spokojnie znosi praktycznie podwojenie mocy... -- Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2013-06-09 12:04:50 | |
Autor: ZIWK | |
Chiptunning- czy to się opłaca? | |
W dniu 2013-06-08 23:21, Lewis pisze:
W dniu 2013-06-08 21:24, blast > pisze:Nie do końca masz rację - często mocniejsze wersje są konstrukcyjnie bardziej zaawansowane - np. mają zawory o większej powierzchni, są wyposażone w natrysk oleju na denka tłoków, komory wirowe, zmienne charakterystyki dolotu. Znaczek na tylnej klapie NIC nie mówi o silniku - to tylko oznaczenie handlowe - z tym samym znaczkiem na jedne rynki szły stłumione silniki X, a na inne do numeru Z podkręcone silniki Y... - dla tego jeśli kupujesz części to ważny jest numer VIN. Czasem przynależność do danej rodziny nic nie ma wspólnego ze zgodnością części - korbowody o większych przekrojach, panewki o dużych powierzchniach, czy inny blok/głowica o dużych kanałach wodnych... Aby to ustalić trzeba posiedzieć nad katalogami części zamiennych i porównać numery wszystkich kluczowych elementów. Takie "bezkrytyczne podkręcanie" silnika tylko softem często kończy si jego błyskawicznym zgonem Z czego po zmianach sprzętowych szło dojść do 200KMJeśli silnik to 130KM stłumione ze względów finansowych, technicznych lub podatkowych do 90KM to masz rację... 1.9dCi Renault jest bardzo "nowatorski" posiada panewki bezzamkowe - łatwe do obrócenia :( ... Do tego silnik nie jest w aucie sam - często podniesienie mocy (a dokładnie momentu) jest na granicy wytrzymałości skrzyni, czy przegubów - czy to reż da się załatwić? W turbo benzynach podobnie były np najsłabsze 150KM i najmocniejsze -- /\ Wojciech Smagowicz - Kraków /\ /\ SzpachelSzmelcPussyWagen - Polo '93 /\ |
|
Data: 2013-06-09 12:11:51 | |
Autor: Lewis | |
Chiptunning- czy to się opłaca? | |
W dniu 2013-06-09 12:04, ZIWK pisze:
W dniu 2013-06-08 23:21, Lewis pisze: Owszem są i takie, ale i takie jak mówię, cały przekrój mocowy to dokładnie ten sam blok i głowica... dlatego mówię że w większości a nie wszystkie. Czasem przynależność do danej rodziny nic nie ma wspólnego ze zgodnością Nie mówię o bezkrytycznym, napisałem że do pewnego momentu robi się po prostu to co fabryka wypuściła jako najmocniejszy a powyżej to już trzeba przemyśleć... 1.9dCi Renault jest bardzo "nowatorski" posiada panewki bezzamkowe - A to inna inszość, swoją drogą kupowanie diesla to w większości durna moda niż faktyczna uzasadniona potrzeba. Do tego silnik nie jest w aucie sam - często podniesienie mocy (a Owszem da się. O hamulcach nie wspominając. -- Pozdrawiam Lewis |
|