Data: 2013-06-09 12:53:15 | |
Autor: Lisciasty | |
Chiptunning- czy to się opłaca? | |
On 8 Cze, 21:24, blast <""jureks77\"@o2.pl-usuñ to"> wrote:
Chciałbym się dowiedzieć czy podniesienie mocy silnika o powiedzmy U mnie coś koło 30KM więcej wyszło, obecnie stan licznika 238 tys. km a sprzęgło i dwumasa fabryczne, koledzy wieszczyli szybki zgon sprzęgła ale już chyba 30 tys. minęło od grzebania w cipie i nic złego się nie dzieje. Aha, mniej pali :> L. |
|
Data: 2013-06-10 12:26:18 | |
Autor: wchpikus | |
Chiptunning- czy to się opłaca? | |
W dniu 2013-06-09 21:53, Lisciasty pisze:
On 8 Cze, 21:24, blast <""jureks77\"@o2.pl-usuñ to"> wrote:jasne, moze sam produkuje jeszcze paliwo? Nie wiem skad tobie sie wzielo ze mniej pali, palic bedzie tyle samo lub wiecej, nigdzy mniej...chyba ze przy tuningowaniu naprawiles cos, co powodowalo wieksze zuzycie paliwa.. |
|
Data: 2013-06-10 10:18:13 | |
Autor: Lisciasty | |
Chiptunning- czy to się opłaca? | |
On 10 Cze, 12:26, wchpikus <wchpi...@wytnijto.wp.pl> wrote:
jasne, moze sam produkuje jeszcze paliwo? Oczywi¶cie, że naprawili co¶, co powodowało większe zużycie :> Na krzywej momentu zakres maksymalny jest teraz przez 1300 obr/min zamiast tak jak to było w oryginale, przez jakie¶ 200 obr/min :> L. |
|
Data: 2013-06-10 11:57:03 | |
Autor: X-Man | |
Chiptunning- czy to się opłaca? | |
"wchpikus" <wchpikus@wytnijto.wp.pl> wrote in message news:kp49ka$oji$1node2.news.atman.pl...
W dniu 2013-06-09 21:53, Lisciasty pisze: mylisz siÄ™ Pzdr Piotrek |
|
Data: 2013-06-10 12:49:27 | |
Autor: Iksiński | |
Chiptunning- czy to się opłaca? | |
Użytkownik "wchpikus" <wchpikus@wytnijto.wp.pl> napisał w wiadomości news:kp49ka$oji$1node2.news.atman.pl... jasne, moze sam produkuje jeszcze paliwo? Mniej pałuje silnik (żeby osiągnąć te same przyspieszenie), to i mniej mu pali... X |
|
Data: 2013-06-10 12:59:20 | |
Autor: wchpikus | |
Chiptunning- czy to się opłaca? | |
W dniu 2013-06-10 12:49, Iksiński pisze:
Mniej pałuje silnik (żeby osi±gn±ć te same przyspieszenie), to i mniejJedynie wytlumaczenie, ze mniej wciska gaz... jak bral tak bierze, tylko styl jazdy sie zmienil.. |
|
Data: 2013-06-10 23:45:52 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Chiptunning- czy to się opłaca? | |
W dniu 2013-06-10 12:59, wchpikus pisze:
W dniu 2013-06-10 12:49, Iksiński pisze: No wła¶nie wielu twierdzi, że przy utrzymaniu dotychczasowego stylu jazdy (o ile był on normalny, a nie z binarnym traktowaniem pedału przyspieszenia jak u np. Motylińskiego), auto po chipie spala mniej. Sam ciekaw jestem jak jest naprawdę. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a ro¶nie popyt na ¶więty spokój." |
|
Data: 2013-06-10 22:39:16 | |
Autor: Lisciasty | |
Chiptunning- czy to się opłaca? | |
On Jun 10, 11:45 pm, "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <mojn...@onet.pl>
wrote: przyspieszenia jak u np. Motylińskiego), auto po chipie spala mniej. Przed cipowaniem maksymalny zasięg na baku miałem co¶ około 1050 km, po cipowaniu rekordowo wykręciłem 1200 km, oczywi¶cie przy emeryckiej jeĽdzie z rodzin± nad morze i nazad; przy normalnym użytkowaniu wychodzi zwykle 900-1000 km na baku (a do baku wlazło mi najwięcej co¶ pod 58 litrów). L. |
|
Data: 2013-06-10 19:15:26 | |
Autor: megrimsNO@interia.pl | |
Chiptunning- czy to się opłaca? | |
On 06/09/2013 09:53 PM, Lisciasty wrote:
On 8 Cze, 21:24, blast<""jureks77\"@o2.pl-usuñ to"> wrote: Dłubałem razem 5 turbodiesli. Każdy mniej palił przy tym samym stylu jazdy i wynika to tylko z wyższej temperatury pracy silnika. |
|
Data: 2013-06-10 10:28:59 | |
Autor: Lisciasty | |
Chiptunning- czy to się opłaca? | |
On 10 Cze, 19:15, "megrim...@interia.pl" <megrim...@interia.pl> wrote:
> Dłubałem razem 5 turbodiesli. Każdy mniej palił przy tym samym stylu jazdy i wynika to tylko z wyższej temperatury pracy silnika. Ja tam nie wiem z czego to wynika, mam nadzieję że nie z tego jak w motocyklach, gdzie jak "mało pali, to znaczy że pali zawory" :P L. |
|
Data: 2013-06-11 09:03:49 | |
Autor: Kapibara | |
Chiptunning- czy to się opłaca? | |
Dnia Mon, 10 Jun 2013 10:28:59 -0700 (PDT), Lisciasty napisał(a):
On 10 Cze, 19:15, "megrim...@interia.pl" <megrim...@interia.pl> wrote: Ciekawe jak± warto¶ć opałow± maj± zawory. ;) |
|
Data: 2013-06-10 20:12:20 | |
Autor: Bugatti | |
Chiptunning- czy to się opłaca? | |
Użytkownik <megrimsNO@interia.pl> napisał w wiadomości:
Dłubałem razem 5 turbodiesli. Każdy mniej palił przy tym samym Kto ci takich bzdur naopowiadał. Niższe zużycie paliwa wynika z faktu iż przy nieco niższej prędkości obrotowej mamy kilkanaście % więcej Nm co powoduje że kierowca nie musi wcisać tak często pedał przyspieszania. Wyższa lub niższa temperatura pracy silnika nie jest przyczyną tylko skutkiem ! Po chipie w dieslach jeśli tunner podniesie odpowiedni doładowania oraz czas otwracia wtryskiwacza (w przypadku CR) i bardziej zwiększy kąt wyprzedzenia wtrysku przy danym obrocie wału to temp. spalania przy spokojnie jeździe jest *niższa* niż przy fabryce. Zaś przy butowaniu będzie wyższa ale i wówczas spalanie będzie wyższe z uwagi na niższy AFR. Pozdr. -- Bugatti |