Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Chiptunning- czy to się opłaca?

Chiptunning- czy to się opłaca?

Data: 2013-06-09 12:53:15
Autor: Lisciasty
Chiptunning- czy to się opłaca?
On 8 Cze, 21:24, blast <""jureks77\"@o2.pl-usuñ to"> wrote:
Chciałbym się dowiedzieć czy podniesienie mocy silnika o powiedzmy
20-30KM może mieć jakiś niekorzystny wpływ na jego pracę lub trwałość?

U mnie coś koło 30KM więcej wyszło, obecnie stan licznika 238 tys. km
a sprzęgło i dwumasa fabryczne, koledzy wieszczyli szybki zgon
sprzęgła ale już chyba 30 tys. minęło od grzebania w cipie i nic złego
siÄ™ nie dzieje. Aha, mniej pali :>

L.

Data: 2013-06-10 12:26:18
Autor: wchpikus
Chiptunning- czy to się opłaca?
W dniu 2013-06-09 21:53, Lisciasty pisze:
On 8 Cze, 21:24, blast <""jureks77\"@o2.pl-usuñ to"> wrote:
Chciałbym się dowiedzieć czy podniesienie mocy silnika o powiedzmy
20-30KM może mieć jakiś niekorzystny wpływ na jego pracę lub trwałość?

U mnie coś koło 30KM więcej wyszło, obecnie stan licznika 238 tys. km
a sprzęgło i dwumasa fabryczne, koledzy wieszczyli szybki zgon
sprzęgła ale już chyba 30 tys. minęło od grzebania w cipie i nic złego
siÄ™ nie dzieje. Aha, mniej pali :>

L.

jasne, moze sam produkuje jeszcze paliwo?
Nie wiem skad tobie sie wzielo ze mniej pali, palic bedzie tyle samo lub wiecej, nigdzy mniej...chyba ze przy tuningowaniu naprawiles cos, co powodowalo wieksze zuzycie paliwa..

Data: 2013-06-10 10:18:13
Autor: Lisciasty
Chiptunning- czy to się opłaca?
On 10 Cze, 12:26, wchpikus <wchpi...@wytnijto.wp.pl> wrote:
jasne, moze sam produkuje jeszcze paliwo?
Nie wiem skad tobie sie wzielo ze mniej pali, palic bedzie tyle samo lub
wiecej, nigdzy mniej...chyba ze przy tuningowaniu naprawiles cos, co
powodowalo wieksze zuzycie paliwa..

Oczywi¶cie, że naprawili co¶, co powodowało większe zużycie :>
Na krzywej momentu zakres maksymalny jest teraz przez 1300 obr/min
zamiast tak jak to było w oryginale, przez jakie¶ 200 obr/min :>

L.

Data: 2013-06-10 11:57:03
Autor: X-Man
Chiptunning- czy to się opłaca?
"wchpikus" <wchpikus@wytnijto.wp.pl> wrote in message news:kp49ka$oji$1node2.news.atman.pl...
W dniu 2013-06-09 21:53, Lisciasty pisze:
On 8 Cze, 21:24, blast <""jureks77\"@o2.pl-usuñ to"> wrote:
Chciałbym się dowiedzieć czy podniesienie mocy silnika o powiedzmy
20-30KM może mieć jakiś niekorzystny wpływ na jego pracę lub trwałość?
U mnie coś koło 30KM więcej wyszło, obecnie stan licznika 238 tys. km
a sprzęgło i dwumasa fabryczne, koledzy wieszczyli szybki zgon
sprzęgła ale już chyba 30 tys. minęło od grzebania w cipie i nic złego
siÄ™ nie dzieje. Aha, mniej pali :>
L.
jasne, moze sam produkuje jeszcze paliwo?
Nie wiem skad tobie sie wzielo ze mniej pali, palic bedzie tyle samo lub wiecej, nigdzy mniej...

mylisz siÄ™

Pzdr
Piotrek

Data: 2013-06-10 12:49:27
Autor: Iksiński
Chiptunning- czy to się opłaca?

Użytkownik "wchpikus" <wchpikus@wytnijto.wp.pl> napisał w wiadomości news:kp49ka$oji$1node2.news.atman.pl...

jasne, moze sam produkuje jeszcze paliwo?
Nie wiem skad tobie sie wzielo ze mniej pali, palic bedzie tyle samo lub wiecej, nigdzy mniej...chyba ze przy tuningowaniu naprawiles cos, co powodowalo wieksze zuzycie paliwa..

Mniej pałuje silnik (żeby osiągnąć te same przyspieszenie), to i mniej mu pali...

X

Data: 2013-06-10 12:59:20
Autor: wchpikus
Chiptunning- czy to się opłaca?
W dniu 2013-06-10 12:49, Iksiński pisze:
Mniej pałuje silnik (żeby osi±gn±ć te same przyspieszenie), to i mniej
mu pali..
Jedynie wytlumaczenie, ze mniej wciska gaz... jak bral tak bierze, tylko styl jazdy sie zmienil..

Data: 2013-06-10 23:45:52
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Chiptunning- czy to się opłaca?
W dniu 2013-06-10 12:59, wchpikus pisze:
W dniu 2013-06-10 12:49, Iksiński pisze:
Mniej pałuje silnik (żeby osi±gn±ć te same przyspieszenie), to i mniej
mu pali..
Jedynie wytlumaczenie, ze mniej wciska gaz... jak bral tak bierze, tylko
styl jazdy sie zmienil..

No wła¶nie wielu twierdzi, że przy utrzymaniu dotychczasowego stylu jazdy (o ile był on normalny, a nie z binarnym traktowaniem pedału przyspieszenia jak u np. Motylińskiego), auto po chipie spala mniej.
Sam ciekaw jestem jak jest naprawdę.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a ro¶nie popyt na ¶więty spokój."

Data: 2013-06-10 22:39:16
Autor: Lisciasty
Chiptunning- czy to się opłaca?
On Jun 10, 11:45 pm, "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <mojn...@onet.pl>
wrote:
przyspieszenia jak u np. Motylińskiego), auto po chipie spala mniej.
Sam ciekaw jestem jak jest naprawdę.

Przed cipowaniem maksymalny zasięg na baku miałem co¶ około 1050 km,
po cipowaniu rekordowo wykręciłem 1200 km, oczywi¶cie przy emeryckiej
jeĽdzie z rodzin± nad morze i nazad; przy normalnym użytkowaniu
wychodzi zwykle 900-1000 km na baku (a do baku wlazło mi najwięcej co¶
pod 58 litrów).

L.

Data: 2013-06-10 19:15:26
Autor: megrimsNO@interia.pl
Chiptunning- czy to się opłaca?
On 06/09/2013 09:53 PM, Lisciasty wrote:
On 8 Cze, 21:24, blast<""jureks77\"@o2.pl-usuñ to">  wrote:
Chciałbym się dowiedzieć czy podniesienie mocy silnika o powiedzmy
20-30KM może mieć jakiś niekorzystny wpływ na jego pracę lub trwałość?

U mnie coś koło 30KM więcej wyszło, obecnie stan licznika 238 tys. km
a sprzęgło i dwumasa fabryczne, koledzy wieszczyli szybki zgon
sprzęgła ale już chyba 30 tys. minęło od grzebania w cipie i nic złego
siÄ™ nie dzieje. Aha, mniej pali :>

L.

Dłubałem razem 5 turbodiesli. Każdy mniej palił przy tym samym
stylu jazdy i wynika to tylko z wyĹĽszej temperatury pracy silnika.

Data: 2013-06-10 10:28:59
Autor: Lisciasty
Chiptunning- czy to się opłaca?
On 10 Cze, 19:15, "megrim...@interia.pl" <megrim...@interia.pl> wrote:
> Dłubałem razem 5 turbodiesli. Każdy mniej palił przy tym samym
stylu jazdy i wynika to tylko z wyższej temperatury pracy silnika.

Ja tam nie wiem z czego to wynika, mam nadzieję że nie z tego jak w
motocyklach, gdzie jak "mało pali, to znaczy że pali zawory" :P

L.

Data: 2013-06-11 09:03:49
Autor: Kapibara
Chiptunning- czy to się opłaca?
Dnia Mon, 10 Jun 2013 10:28:59 -0700 (PDT), Lisciasty napisał(a):

On 10 Cze, 19:15, "megrim...@interia.pl" <megrim...@interia.pl> wrote:
 > Dłubałem razem 5 turbodiesli. Każdy mniej palił przy tym samym
stylu jazdy i wynika to tylko z wyższej temperatury pracy silnika.

Ja tam nie wiem z czego to wynika, mam nadzieję że nie z tego jak w
motocyklach, gdzie jak "mało pali, to znaczy że pali zawory" :P

Ciekawe jak± warto¶ć opałow± maj± zawory. ;)

Data: 2013-06-10 20:12:20
Autor: Bugatti
Chiptunning- czy to się opłaca?
Użytkownik <megrimsNO@interia.pl> napisał w wiadomości:

Dłubałem razem 5 turbodiesli. Każdy mniej palił przy tym samym
stylu jazdy i wynika to tylko z wyĹĽszej temperatury pracy silnika.

Kto ci takich bzdur naopowiadał. Niższe zużycie paliwa wynika z faktu iż przy nieco niższej prędkości obrotowej mamy kilkanaście % więcej Nm co powoduje że kierowca nie musi wcisać tak często pedał przyspieszania.

WyĹĽsza lub niĹĽsza temperatura pracy silnika nie jest przyczynÄ… tylko skutkiem !

Po chipie w dieslach jeśli tunner podniesie odpowiedni doładowania oraz czas otwracia wtryskiwacza (w przypadku CR) i bardziej zwiększy kąt wyprzedzenia wtrysku przy danym obrocie wału to temp. spalania przy spokojnie jeździe jest *niższa* niż przy fabryce. Zaś przy butowaniu będzie wyższa ale i wówczas spalanie będzie wyższe z uwagi na niższy AFR.

Pozdr.


--
Bugatti

Chiptunning- czy to się opłaca?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona