"Chirac i Schroeder zmia?d?yli Trójk?t Weimarski"

Data: 2011-02-07 16:29:34
Autor: cytryna
"Chirac i Schroeder zmia?d?yli Trójk?t Weimarski"
"Chirac i Schroeder zmiażdżyli Trójkąt Weimarski"
jagor, PAP
2011-02-06
Trójkąt Weimarski został zmiażdżony za rządów prezydenta Jacquesa Chiraca i kanclerza Gerharda Schroedera przez oś Paryż-Berlin-Moskwa i dziś perspektywy tego trójstronnego forum są niepewne - powiedział francuski politolog prof. Alfred Grosser.

Tymczasem pewien rozpasany gajowy ciska gromy na śp.Lecha Kaczyńskiego, najlepszego prezydenta RP po 1989 roku. Taki rusofil, germek Tutina i ma
czelnoiść wygłaszać takie łgarstwa.Zapamiętamy gajowemu i popędzimy kłamcy
kota.

Data: 2011-02-07 07:33:38
Autor: DJ MC Donald Musk
On 7 Lut, 16:29, "cytryna" <cytry...@poczta.onet.eu> wrote:
[...]

Powinien zapluty lajdak przeprosic Polakow za te swoje brednie...

Data: 2011-02-07 10:56:06
Autor: Bruner

"DJ MC Donald Musk" <iratmor@gmail.com> wrote in message news:1970cd1b-17cc-44f5-9c04-
Powinien zapluty lajdak przeprosic Polakow za te swoje brednie...

a jak skoro nie zyje

Data: 2011-02-07 16:32:53
Autor: cytryna
[...]

I ciąg dalszy dla napalonych POkemonów wierzących oszustowi od Dziadzi.

Grosser, znawca stosunków francusko-niemieckich, uznawany we Francji za jednego z pionierów powojennego pojednania francusko-niemieckiego, odniósł się do przypadającej w sierpniu tego roku 20. rocznicy powołania do życia Trójkąta Weimarskiego.

Pytany o dotychczasowy bilans działania tego forum spotkań trójstronnych, Grosser podkreślił, że w momencie swojego powstania w 1991 roku "Trójkąt pomógł w pojednaniu polsko-niemieckim przy pośrednictwie Francji".

- Przede wszystkim Trójkąt Weimarski dał ponownie - zaraz po zburzeniu muru berlińskiego - na nowo specjalną pozycję Polsce w zupełnie nowej Europie, która przygotowywała się już wtedy na przyjęcie nowych członków - powiedział.

Schroeder i Chirac wstawili Polskę w nawias, by mieć korzystne relacje z Rosją

Jednak w przekonaniu Grossera, polsko-francusko-niemiecka trójstronna współpraca przestała w praktyce istnieć w końcu lat 90., gdy kanclerzem Niemiec został Schroeder, a urząd prezydenta Francji piastował Chirac.

- W mojej opinii wszystko w Trójkącie się zmieniło - wcześniej nie było znakomicie, ale też nie było tak źle - z parą Schroeder-Chirac. Wtedy Trójkąt Weimarski został zmiażdżony przez oś Paryż-Berlin-Moskwa. Schroeder i Chirac wyraźnie wstawili w nawias Polskę, żeby mieć jak najkorzystniejsze relacje z Rosją - zaznaczył Grosser.

- Gdyby Trójkąt Weimarski miał moc, Polska i Francja protestowałyby wspólnie przeciw projektowi Gazociągowi Północnemu, który omijał polskie terytorium - twierdzi Grosser.

W jego opinii, mimo zmiany rządów we Francji i Niemczech, Trójkąt Weimarski "nie pojawił się dotąd jako jednolita siła wobec innego państwa". -
Czy trzej ministrowie zebrali się kiedyś i ogłosili wspólne stanowisko np. w sprawie Rosji czy państw nadbałtyckich? - spytał retorycznie francuski politolog.

Data: 2011-02-07 07:36:31
Autor: DJ MC Donald Musk
On 7 Lut, 16:32, "cytryna" <cytry...@poczta.onet.eu> wrote:
> "Chirac i Schroeder zmia d yli Tr jk t Weimarski"
> jagor, PAP
> 2011-02-06
> Tr jk t Weimarski zosta zmia d ony za rz d w prezydenta Jacquesa Chiraca i
> kanclerza Gerharda Schroedera przez o Pary -Berlin-Moskwa i dzi

perspektywy

> tego tr jstronnego forum s niepewne - powiedzia francuski politolog prof.
> Alfred Grosser.

> Tymczasem pewien rozpasany gajowy ciska gromy na p.Lecha Kaczy skiego,
> najlepszego prezydenta RP po 1989 roku. Taki rusofil, germek Tutina i ma
> czelnoi wyg asza takie garstwa.Zapami tamy gajowemu i pop dzimy k amcy
> kota.
> Wys ano z serwisu OnetNiusy:http://niusy.onet.pl

**************************
I ci g dalszy dla napalonych POkemon w wierz cych oszustowi od Dziadzi.

Grosser, znawca stosunk w francusko-niemieckich, uznawany we Francji za
jednego z pionier w powojennego pojednania francusko-niemieckiego, odni s si
do przypadaj cej w sierpniu tego roku 20. rocznicy powo ania do ycia Tr jk ta
Weimarskiego.

Pytany o dotychczasowy bilans dzia ania tego forum spotka tr jstronnych,
Grosser podkre li , e w momencie swojego powstania w 1991 roku "Tr jk t
pom g w pojednaniu polsko-niemieckim przy po rednictwie Francji".

- Przede wszystkim Tr jk t Weimarski da ponownie - zaraz po zburzeniu muru
berli skiego - na nowo specjaln pozycj Polsce w zupe nie nowej Europie,
kt ra przygotowywa a si ju wtedy na przyj cie nowych cz onk w - powiedzia .

Schroeder i Chirac wstawili Polsk w nawias, by mie korzystne relacje z Rosj

Jednak w przekonaniu Grossera, polsko-francusko-niemiecka tr jstronna
wsp praca przesta a w praktyce istnie w ko cu lat 90., gdy kanclerzem
Niemiec zosta Schroeder, a urz d prezydenta Francji piastowa Chirac.

- W mojej opinii wszystko w Tr jk cie si zmieni o - wcze niej nie by o
znakomicie, ale te nie by o tak le - z par Schroeder-Chirac. Wtedy Tr jk t
Weimarski zosta zmia d ony przez o Pary -Berlin-Moskwa. Schroeder i Chirac
wyra nie wstawili w nawias Polsk , eby mie jak najkorzystniejsze relacje z
Rosj - zaznaczy Grosser.

- Gdyby Tr jk t Weimarski mia moc, Polska i Francja protestowa yby wsp lnie
przeciw projektowi Gazoci gowi P nocnemu, kt ry omija polskie terytorium -
twierdzi Grosser.

W jego opinii, mimo zmiany rz d w we Francji i Niemczech, Tr jk t
Weimarski "nie pojawi si dot d jako jednolita si a wobec innego pa stwa". -
Czy trzej ministrowie zebrali si kiedy i og osili wsp lne stanowisko np. w
sprawie Rosji czy pa stw nadba tyckich? - spyta retorycznie francuski
politolog.

--
Wys ano z serwisu OnetNiusy:http://niusy.onet.pl

Teraz to widac jak na dloni, ze Komoroski bedzie opluwal sp.
prezydenta Kaczynskiego NAWET kosztem interesow Polski
Takiego prezydenta wybraliscie? To niech wam dalej pluje w pyski!

Data: 2011-02-07 16:51:23
Autor: jadrys
"Chirac i Schroeder zmia??d??yli Tr??jkÄ?t Weimarski"
W dniu 2011-02-07 16:36, DJ MC Donald Musk pisze:

Teraz to widac jak na dloni, ze Komoroski bedzie opluwal sp.
prezydenta Kaczynskiego NAWET kosztem interesow Polski
Takiego prezydenta wybraliscie? To niech wam dalej pluje w pyski!

Ojejku, dlaczego tak was wzburzyły słowa Komorowskiego? Przecież on mówi prawdę. Nie możemy się obrażać na takie państwa jak Francja czy Niemcy i z nimi nie rozmawiać.Nie mówię o jakichś głębszych sojuszach bo to zdradliwi imperialiści, ale dialog trzeba prowadzić bo milczeć się po prostu nie opłaca.

"Chirac i Schroeder zmia?d?yli Trójk?t Weimarski"