[allegro]Chłit małketingoły :D

Data: 2012-10-05 16:38:45
Autor: rmikke
[allegro]Chłit małketingoły :D
Patrzcie Państwo, jakie nowe ulepszenie jest w pedałach Shimano Deore XT PD-M785:

"ulepszone przenoszenie siły dzięki ulepszonej platformie (kontakt buta z pedałem zwiększony ok. 850 % w porównaniu do pedałów PD-M970)"

Pomińmy już pastwienie się nad 8,5x większą powierzchnią pedału (nie wiem, skąd
sprzedawca to wytrzasnął i czy nie miał w ogóle na myśli 9,5x), ale ja pytam:

A jakie to ma w ogóle znaczenie???
(o, udało mi się to napisać bez użycia wyrazów powszechnie uznawanych za nienadające się do druku).

Data: 2012-10-06 00:49:33
Autor: Piecia aka dracorp
W dniu sobota, 6 października 2012 01:38:46 UTC+2 użytkownik rmikke napisał:
A jakie to ma w ogóle znaczenie???
To znaczy co? Użycie słowa ulepszenie, ulepszenie czy lepszy kontakt?

Data: 2012-10-06 08:26:12
Autor: rmikke
W dniu sobota, 6 października 2012 09:49:34 UTC+2 użytkownik Piecia aka dracorp napisał:
W dniu sobota, 6 października 2012 01:38:46 UTC+2 użytkownik rmikke napisał:

> A jakie to ma w ogóle znaczenie???

To znaczy co? Użycie słowa ulepszenie, ulepszenie czy lepszy kontakt?

Myślałem, że to oczywiste - powierzchnia kontaktu buta z pedałem
jakie ma znaczenie?

Data: 2012-10-06 08:46:56
Autor: rzymo
W dniu sobota, 6 października 2012 17:26:12 UTC+2 użytkownik rmikke napisał:
(...) Myślałem, że to oczywiste - powierzchnia kontaktu buta z pedałem
jakie ma znaczenie?

Ja w turystycznych (=miękka podeszwa) butach czuję różnicę między pedałami 770 a 780 - więc jakieś znaczenie ma. Oczywiście nie chodzi tu o "ulepszone przenoszenie siły" :)

Data: 2012-10-06 14:02:47
Autor: rmikke
W dniu sobota, 6 października 2012 17:46:57 UTC+2 użytkownik rzymo napisał:
> [...]

pedałami 770 a 780 - więc jakieś znaczenie ma. Oczywiście nie chodzi tu o "ulepszone przenoszenie siły" :)

Całkiem poważnie myślałem, że buty do zatrzasków to MUSZĄ
mieć sztywną podeszwę. Moje niby miejskie i cywilne mają
sztywną podeszwę (natomiast grubsza guma wokół zatrzasków
i na obcasie jest już tylko umiarkowanie twarda).

Data: 2012-10-06 14:22:03
Autor: rzymo
[allegro]Chłit małketingoły :D
W dniu sobota, 6 października 2012 23:02:47 UTC+2 użytkownik rmikke napisał:
(...)

Jest różnica między sztywnością podeszwy w modelach turystyczno-miejskich, a typowo sportowych i właśnie o tę różnicę mi chodziło.

Mam jakieś stare Spece, w których ledwo co da się chodzić (w tych różnica między pedałami dla mnie nie istnieje) i turystyczne Shimano, w których da się przemierzyć całkiem spory kawałek. W tych drugich jeżdżę częściej, zwłaszcza po mieście (urzędy, poczta, itp).

Data: 2012-10-06 15:11:51
Autor: rmikke
W dniu sobota, 6 października 2012 23:22:04 UTC+2 użytkownik rzymo napisał:
> [...]

Mam jakieś stare Spece, w których ledwo co da się chodzić (w tych różnica między pedałami dla mnie nie istnieje) i turystyczne Shimano, w których da się przemierzyć całkiem spory kawałek. W tych drugich jeżdżę częściej, zwłaszcza po mieście (urzędy, poczta, itp).

Hmm...
Ja mam buty Scott Urban, spokojnie w nich się chodzi i nie mam problemu
z jeżdżeniem w nich na ubijakach, gdzie powierzchnia styku buta z pedałem
jest mniejsza od powierzchni ultrastringów gwiazdy porno...

Data: 2012-10-06 23:52:23
Autor: Piecia aka dracorp
W dniu niedziela, 7 października 2012 00:11:51 UTC+2 użytkownik rmikke napisał:

Ja mam buty Scott Urban, spokojnie w nich się chodzi i nie mam problemu
z jeżdżeniem w nich na ubijakach, gdzie powierzchnia styku buta z pedałem
jest mniejsza od powierzchni ultrastringów gwiazdy porno...

Niezłe porównanie. A jak długo w nich jeździsz? Bo ja na swoich turystycznych po jakimś czasie czuję uciska na stopę i różnie się to kończy. Swego czasu jeździłem na szosowych pedałach i butach i było rewelacyjnie. Ale tamte buty były trochę twardsze niż te co aktualnie używam jako sportowe. Do tego pedał szosowy miał większą powierzchnię styku.

Data: 2012-10-07 12:18:12
Autor: rmikke
W dniu niedziela, 7 października 2012 08:52:23 UTC+2 użytkownik Piecia aka dracorp napisał:
> [...]

> z jeżdżeniem w nich na ubijakach, gdzie powierzchnia styku buta z pedałem
> jest mniejsza od powierzchni ultrastringów gwiazdy porno...

Zwykle w granicach godziny naraz, ale przy kilkudniowych wypadach
https://picasaweb.google.com/101442083139433338490/NaHel2011
też nie było problemów.

[allegro]Chłit małketingoły :D