Data: 2017-08-07 12:11:05 | |
Autor: Pszemol | |
Chlodek na parkingu | |
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Dokładnie tak :-) he he. I ogrzewanko w zimie. |
|
Data: 2017-08-07 15:11:01 | |
Autor: T. | |
Chlodek na parkingu | |
W dniu 2017-08-07 o 14:11, Pszemol pisze:
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote: Ogrzewanie to w każdym może być - wystarczy farelkę do aku podpiąć. Dla młodszych - farelka to taki ogrzewacz powietrza z wymuszonym obiegiem http://cdn.natemat.pl/f7a6df84706fa2a7439927340216809f,640,0,0,0.jpg T. |
|
Data: 2017-08-07 13:10:09 | |
Autor: Pszemol | |
Chlodek na parkingu | |
T. <kuki543@interia.pl> wrote:
W dniu 2017-08-07 o 14:11, Pszemol pisze:Jasne, bardzo wygodne (12VDC=>230VAC?) i bezpieczne... wylot z Farelki skieruj sobie na skórzane fotele :-) No i nie zapomnij wyłączyć po 2 minutach bo bedziesz mieć 200 stopni w aucie :-))) |
|
Data: 2017-08-07 16:53:18 | |
Autor: T. | |
Chlodek na parkingu | |
W dniu 2017-08-07 o 15:10, Pszemol pisze:
T. <kuki543@interia.pl> wrote: Są farelki na 12 V, nawet z programatorami. Działa na identycznej zasadzie jak wbudowany podgrzewacz powietrza w samochodach na prąd. T. |
|
Data: 2017-08-07 15:37:23 | |
Autor: Pszemol | |
Chlodek na parkingu | |
T. <kuki543@interia.pl> wrote:
W dniu 2017-08-07 o 15:10, Pszemol pisze: Nie wiedziałem, że są na 12V. A biorą mniej niż 5A (bo taki jest zwykle bezpiecznik w gnieździe zapalniczki). |
|
Data: 2017-08-07 18:19:43 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
Chlodek na parkingu | |
W dniu .08.2017 o 17:37 Pszemol <Pszemol@polbox.com> pisze:
Nie wiedziałem, że są na 12V. 50W szału nie robi, w zimie nawet nie poczujesz. We współczesnych autach są teraz przeważnie gniazda 12V/15A lub nawet 12V/30A - co i tak niewiele zmienia w kwestii ogrzewania zimą. Nagrzewnice montowane w dieslach (w module klimatyzacji) mają "farelki" o mocach 1,2-1,8 KW. TG |
|
Data: 2017-08-08 14:57:27 | |
Autor: Adam Wysocki | |
Chlodek na parkingu | |
Pszemol <Pszemol@polbox.com> wrote:
A biorą mniej niż 5A (bo taki jest zwykle bezpiecznik w gnieździe W jakim samochodzie jest bezpiecznik 5A na gnieździe zapalniczki? -- [ GSX 1300 R Hayabusa 2000r & Yaris I FL 1.3 Terra 2004r ] [ PMS+ PJ+ S+ p+ M- W P+:++ X+ L++ B+ M++ Z+++ T w- CB++ ] [ a@b a=grp b=chmurka.net http://www.chmurka.net/ ] |
|
Data: 2017-08-08 16:40:46 | |
Autor: Pszemol | |
Chlodek na parkingu | |
Adam Wysocki <gof@somewhere.invalid> wrote:
Pszemol <Pszemol@polbox.com> wrote: Tam chyba miałem napisać 15 lub 25A. Pytanie było właściwie retoryczne, bo wiemy wszyscy że Farelka miała z 1500W w samej grzałce, plus jakieś waty w dmuchawie, więc to w sumie bez różnicy - zarówno 5 jak i 25A za mało aby puścić Farelkę. |
|
Data: 2017-08-08 18:50:21 | |
Autor: J.F. | |
Chlodek na parkingu | |
Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:omcpie$jo4$2@dont-email.me...
Adam Wysocki <gof@somewhere.invalid> wrote: Pszemol <Pszemol@polbox.com> wrote: Tam chyba miałem napisać 15 lub 25A. Pytanie było właściwie retoryczne, bo wiemy wszyscy że Farelka miała z 180W to juz jest cos i dlonie na kierownicy moze podgrzac. J. |
|
Data: 2017-08-09 08:11:55 | |
Autor: Adam Wysocki | |
Chlodek na parkingu | |
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
180W to juz jest cos i dlonie na kierownicy moze podgrzac. W sumie w motorze mam podgrzewane manetki, 40W (czyli 2x 20W) a dają radę, mimo trzymania na nich rąk cały czas grzeją :) -- [ GSX 1300 R Hayabusa 2000r & Yaris I FL 1.3 Terra 2004r ] [ PMS+ PJ+ S+ p+ M- W P+:++ X+ L++ B+ M++ Z+++ T w- CB++ ] [ a@b a=grp b=chmurka.net http://www.chmurka.net/ ] |
|
Data: 2017-08-09 08:10:34 | |
Autor: Adam Wysocki | |
Chlodek na parkingu | |
Pszemol <Pszemol@polbox.com> wrote:
W jakim samochodzie jest bezpiecznik 5A na gnieździe zapalniczki? To już prędzej :) Ja mam z tego co pamiętam 15A. Pytanie było właściwie retoryczne, bo wiemy wszyscy że Farelka miała z Pytanie czy chcesz ogrzać całe wnętrze, czy tylko ręce. Jeśli tylko ręce, to polecam dmuchawę 300W z Allegro, tylko trzeba dodać rezystor, żeby obroty wentylatora były mniejsze - wtedy powietrze jest naprawdę ciepłe. Mam też heater 1kW na 12V (z jakiegoś Citroena bodajże) + dwa wentylatory i osobny akumulator do niego - czekają na dorobienie układu czasowego i zabudowanie w samochodzie, jak będę miał czas i ochotę (przed zimą) :) Przez 15 minut da radę grzać, potem aku już nie daje rady (jest stary, ale nie chcę do takiego celu kupować nowego, bo po paru głębokich wyładowaniach będzie do wyrzucenia). -- [ GSX 1300 R Hayabusa 2000r & Yaris I FL 1.3 Terra 2004r ] [ PMS+ PJ+ S+ p+ M- W P+:++ X+ L++ B+ M++ Z+++ T w- CB++ ] [ a@b a=grp b=chmurka.net http://www.chmurka.net/ ] |