Data: 2010-07-19 14:25:13 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Chłodnica - jak wyczyścić? | |
W dniu 2010-07-19 10:47, Piotrek pisze:
Mam chyba problem z niedrożną chłodnicą. Auto się przegrzewa, słaby obieg wody (nie bulgocze w wyrównawczym po dodaniu gazu). Ale oczywiście wstępnie już wykluczyłeś termostat? Bo jeśli nie, to weź pod uwagę że zarówno przy przegrzaniu latem jak i niedogrzewaniu zimą, to jest właśnie pierwszy podejrzany... -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2010-07-19 14:45:41 | |
Autor: Piotrek | |
Chłodnica - jak wyczyścić? | |
Ale oczywiście wstępnie już wykluczyłeś termostat? Termostat wymieniałem 2 razy i jest to samo. Czujnik na tablicę też. Objaw taki że nawet jak puszczę na postoju wentylator chłodnicy na 2 bieg (chłodnica zimna) to temp spadnie moze o 3 stopnie na wskaźniku i utrzymuje się nadal ponad temp. pracy silnika. |
|
Data: 2010-07-19 14:53:54 | |
Autor: krzysiek82 | |
Chłodnica - jak wyczyścić? | |
Piotrek pisze:
Termostat wymieniałem 2 razy i jest to samo. Na oryginał lub jakiś markowy? Bo zamienniki niestety bywają różne podobnie zresztą jak czujniki temperatury :/ -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-07-19 15:58:58 | |
Autor: Nex@pl | |
Chłodnica - jak wyczyścić? | |
W dniu 2010-07-19 14:45, Piotrek pisze:
Ale oczywiście wstępnie już wykluczyłeś termostat? A pompa wody jest sprawna w pełni? |
|
Data: 2010-07-19 16:52:38 | |
Autor: Mariusz_ | |
Chłodnica - jak wyczyścić? | |
Nex@pl pisze:
W dniu 2010-07-19 14:45, Piotrek pisze:Witam, Jaki samochód? Ponad temperaturę silnika czyli jaką? Jeśli dobrze rozumiem opis to jest to poprawna praca termostatu - zamyka duży obieg by nie wychłodzić silnika. Pozdrawiam, Mariusz |
|
Data: 2010-07-19 19:42:47 | |
Autor: Przembo | |
Chłodnica - jak wyczyścić? | |
Użytkownik "Piotrek" <zizu1977@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i21hdh$fvh$1inews.gazeta.pl...
Ale oczywiście wstępnie już wykluczyłeś termostat?Termostat wymieniałem 2 razy i jest to samo. Czujnik na tablicę też. Zdradź może jakie to auto, czasami odpowietrzenie układu to niezły cyrk i mogłeś nie wykonać tego poprawnie... a to też powoduje przegrzewanie się silnika. W niektórych autach masz też tak umieszczony termostat że można go włożyć tylko w jednej pozycji, a punktów ustalających nie ma, czasem reduktor jest niesamowicie wysoko. Takich różnych kruczków troche pewnie jest... Pozdr |
|
Data: 2010-07-20 10:56:58 | |
Autor: Piotrek | |
Chłodnica - jak wyczyścić? | |
Auto to Mondeo MK1 1.8TD. Napewno coś jest z przepływem gdyż podczas normalnej jazdy na trasie temp podchodzi pod czerwone pole. Poza tym jak pisałem nie widać reakcji wody w zbiorniczku wyrównawczym na dodawanie gazu - powinno coś bulgotać przelewać się. Pompa wody ciężko stwierdzić czy do wymiany - oby nie bo trzeba by zdejmować rozrząd też a to już spory wydatek. Odpowietrzenie ukłądu chyba odbywa się samoistnie.
|
|
Data: 2010-07-20 11:16:52 | |
Autor: MZ | |
Chłodnica - jak wyczyścić? | |
W dniu 2010-07-20 10:56, Piotrek pisze:
Auto to Mondeo MK1 1.8TD. Napewno coś jest z przepływem gdyż podczasNie wiem jak z silnikiem 1.8TD w Mondim, ale 2.5TD w Scoprio nawet podczas dużego wycieku (któregoś dnia nagrzewnicę szlag trafił i w parę minut miałem prawie sucho w układzie) silnik latem się nie przegrzał. Dochodziło pod czerwone pole, ale udało się przejechać ponad kilometr do zjazdu z trasy (i to w korku). Paradoksalnie na luzie temp opadała. Ford ma dość mało grzejące się diesle, więc coś masz mocno nie halo. -- MZ |
|
Data: 2010-07-20 18:15:24 | |
Autor: ąćęłńóśźż | |
Chłodnica - jak wyczyścić? | |
Są środki samochodowe m.in. marki Prestone (do tej marki mam zaufanie) ze szczegółową instrukcją użycia.
Swoją drogą mało kto wie, że wielu silnikach diesla powinno się wymienić płyn chłodniczy co 4 lata, z przepłukaniem układu czystą wodą prze zalaniem nowym płynem.. Warsztatowi rzadko się chce "przepłukiwać" i odwalają łatwiznę. -- -- - | Napewno coś jest z przepływem gdyż podczas normalnej jazdy na trasie temp podchodzi pod czerwone pole. |
|
Data: 2010-07-20 18:34:30 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
Chłodnica - jak wyczyścić? | |
Użytkownik "ąćęłńóśźż" Swoją drogą mało kto wie, że wielu silnikach diesla powinno się wymienić płyn chłodniczy co 4 lata, z przepłukaniem układu czystą Nieskromnie zapytam dlaczego akurat tylko w dieslach? Na moje oko to jakaś głupota z tymi dieslami. |
|
Data: 2010-07-21 17:34:35 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Chłodnica - jak wyczyścić? | |
W dniu 2010-07-20 10:56, Piotrek pisze:
Auto to Mondeo MK1 1.8TD. Napewno coś jest z przepływem gdyż podczas normalnej jazdy na trasie temp podchodzi pod czerwone pole. Poza tym jak pisałem nie widać reakcji wody w zbiorniczku wyrównawczym na dodawanie gazu - powinno coś bulgotać przelewać się. Pompa wody ciężko stwierdzić czy do wymiany - oby nie bo trzeba by zdejmować rozrząd też a to już spory wydatek. Odpowietrzenie ukłądu chyba odbywa się samoistnie. Możesz wytłumaczyć, dlaczego niby w zbiorniczku miałoby coś bulgotać? Poziom w zbiorniczku delikatnie rośnie w czasie rozgrzewania i opada gdy temperatura spada, i to wszystko. We wszystkich autach jakie miałem, żadne bulgotanie nie było dopuszczalne, bo świadczyło o zapowietrzeniu bądź dziurawej uszczelce pod głowicą i przedostających się do płynu spalinach... ale niewykluczone że czegoś nie wiem :) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |