Chłodnica - jak wyczyścić?

Data: 2010-07-19 14:25:13
Autor: Jakub Witkowski
Chłodnica - jak wyczyścić?
W dniu 2010-07-19 10:47, Piotrek pisze:
Mam chyba problem z niedrożną chłodnicą. Auto się przegrzewa, słaby obieg wody (nie bulgocze w wyrównawczym po dodaniu gazu).
Zdejmę chłodnicę. Jesli jest zakamieniona to jak ją można wyczyścić? Jakiśrodek w mairę tani wlać do środka? Coca-Cola? Jakiś kwas?

Ale oczywiście wstępnie już wykluczyłeś termostat?
Bo jeśli nie, to weź pod uwagę że zarówno przy przegrzaniu latem
jak i niedogrzewaniu zimą, to jest właśnie pierwszy podejrzany...

Data: 2010-07-19 14:45:41
Autor: Piotrek
Chłodnica - jak wyczyścić?
Ale oczywiście wstępnie już wykluczyłeś termostat?

Termostat wymieniałem 2 razy i jest to samo. Czujnik na tablicę też. Objaw taki że nawet jak puszczę na postoju wentylator chłodnicy na 2 bieg (chłodnica zimna) to temp spadnie moze o 3 stopnie na wskaźniku i utrzymuje się nadal ponad temp. pracy silnika.

Data: 2010-07-19 14:53:54
Autor: krzysiek82
Chłodnica - jak wyczyścić?
Piotrek pisze:
Termostat wymieniałem 2 razy i jest to samo.

Na oryginał lub jakiś markowy? Bo zamienniki niestety bywają różne podobnie zresztą jak czujniki temperatury :/

--
krzysiek82

Data: 2010-07-19 15:58:58
Autor: Nex@pl
Chłodnica - jak wyczyścić?
W dniu 2010-07-19 14:45, Piotrek pisze:
[...]

A pompa wody jest sprawna w pełni?

Data: 2010-07-19 16:52:38
Autor: Mariusz_
Chłodnica - jak wyczyścić?
Nex@pl pisze:
[...]

Witam,
Jaki samochód? Ponad temperaturę silnika czyli jaką?
Jeśli dobrze rozumiem opis to jest to poprawna praca termostatu - zamyka duży obieg by nie wychłodzić silnika.

Pozdrawiam,
Mariusz

Data: 2010-07-19 19:42:47
Autor: Przembo
Chłodnica - jak wyczyścić?
Użytkownik "Piotrek" <zizu1977@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i21hdh$fvh$1inews.gazeta.pl...
[...]

Zdradź może jakie to auto, czasami odpowietrzenie układu to niezły cyrk i mogłeś nie wykonać tego poprawnie... a to też powoduje przegrzewanie się silnika. W niektórych autach masz też tak umieszczony termostat że można go włożyć tylko w jednej pozycji, a punktów ustalających nie ma, czasem reduktor jest niesamowicie wysoko.

Takich różnych kruczków troche pewnie jest...

Pozdr

Data: 2010-07-20 10:56:58
Autor: Piotrek
Chłodnica - jak wyczyścić?
Auto to Mondeo MK1 1.8TD. Napewno coś jest z przepływem gdyż podczas normalnej jazdy na trasie temp podchodzi pod czerwone pole. Poza tym jak pisałem nie widać reakcji wody w zbiorniczku wyrównawczym na dodawanie gazu - powinno coś bulgotać przelewać się. Pompa wody ciężko stwierdzić czy do wymiany - oby nie bo trzeba by zdejmować rozrząd też a to już spory wydatek. Odpowietrzenie ukłądu chyba odbywa się samoistnie.

Data: 2010-07-20 11:16:52
Autor: MZ
Chłodnica - jak wyczyścić?
W dniu 2010-07-20 10:56, Piotrek pisze:
Auto to Mondeo MK1 1.8TD. Napewno coś jest z przepływem gdyż podczas
normalnej jazdy na trasie temp podchodzi pod czerwone pole.
Nie wiem jak z silnikiem 1.8TD w Mondim, ale 2.5TD w Scoprio nawet
podczas dużego wycieku (któregoś dnia nagrzewnicę szlag trafił i w parę
minut miałem prawie sucho w układzie)  silnik latem się nie przegrzał.
Dochodziło pod czerwone pole, ale udało się przejechać ponad kilometr do
zjazdu z trasy (i to w korku). Paradoksalnie na luzie temp opadała. Ford
ma dość mało grzejące się diesle, więc coś masz mocno nie halo.
--
MZ

Data: 2010-07-20 18:15:24
Autor: ąćęłńóśźż
Chłodnica - jak wyczyścić?
Są środki samochodowe m.in. marki Prestone (do tej marki mam zaufanie) ze szczegółową instrukcją użycia.
Swoją drogą mało kto wie, że wielu silnikach diesla powinno się wymienić płyn chłodniczy co 4 lata, z przepłukaniem układu czystą
wodą prze zalaniem nowym płynem..
Warsztatowi rzadko się chce "przepłukiwać" i odwalają łatwiznę.

-- -- -

Data: 2010-07-20 18:34:30
Autor: Przemysław Czaja
Chłodnica - jak wyczyścić?

Użytkownik "ąćęłńóśźż"

Swoją drogą mało kto wie, że wielu silnikach diesla powinno się wymienić płyn chłodniczy co 4 lata, z przepłukaniem układu czystą
wodą prze zalaniem nowym płynem..

Nieskromnie zapytam dlaczego akurat tylko w dieslach? Na moje oko to jakaś głupota z tymi dieslami.

Data: 2010-07-21 17:34:35
Autor: Jakub Witkowski
Chłodnica - jak wyczyścić?
[...]

Możesz wytłumaczyć, dlaczego niby w zbiorniczku miałoby coś bulgotać?
Poziom w zbiorniczku delikatnie rośnie w czasie rozgrzewania
i opada gdy temperatura spada, i to wszystko.

We wszystkich autach jakie miałem, żadne bulgotanie nie było dopuszczalne,
bo świadczyło o zapowietrzeniu bądź dziurawej uszczelce pod głowicą
i przedostających się do płynu spalinach... ale niewykluczone że czegoś nie wiem :)

Chłodnica - jak wyczyścić?