Chodorkowski : starzejąca się władza zawsz e żąda krwi

Data: 2014-08-28 17:40:53
Autor: u2
Chodorkowski : starzejąca się władza zawsz e żąda krwi
http://niezalezna.pl/58820-chodorkowski-nie-bede-milczal

„Nie chcę i nie będę więcej milczał!” – napisał dziś w oświadczeniu były więzień polityczny, wróg Kremla, Michaił Chodorkowski. Po wypuszczeniu z więzienia zapowiadał, że nie zamierza zajmować się polityką. Po ostatnich wydarzeniach na Ukrainie zmienił zdanie.

„Rosja prowadzi wojnę z Ukrainą. Prawdziwą. Wysyła tam żołnierzy i sprzęt. Ukraińcy walczą dobrze, ale ustępują. Oczywiście siły nie są równe. Przy tym rosyjskie władze ciągle kłamią. Jak kłamały w latach 80-ch o Afganistanie. W 90-ch o Czeczenii. Dziś o Ukrainie. A my chowamy swoich niedawnych towarzyszy broni, przyjaciół i krewnych, którzy teraz są po obu stronach, którzy zabijają się nawzajem, nie dlatego, że chcą. Lecz dlatego, że starzejąca się władza zawsze żąda krwi. My o tym wszystkim wiemy. Dlatego władze kłamią. Ale dlaczego udajemy, że wierzymy? Boimy się?! Nawet myśleć się boimy? Lecz czy nie boimy się stracić dzieci!? Lub strzelać do braci? Ja będziemy żyli potem?

Również wiecie, że mogliśmy i możemy to powstrzymać. Wystarczy po prostu wyjść na ulice, zagrozić strajkiem. Władze od razu będą poskromione, one są tchórzliwe. Ale nie, dalej będziemy udawali, że wierzymy. I płakać na pogrzebach.

Lecz ja nie chcę i nie będę więcej milczał!”

Chodorkowski, niegdyś najbogatszy człowiek Rosji, w 2003 r. został nielegalnie wywłaszczony przez Kreml z majątku i wysłany na 10 lat do kolonii karnej. Został zwolniony z niej w grudniu 2014 r. Obecnie, mieszka z rodziną w Szwajcarii. Po wyjściu z więzienia Chodorkowski zapowiadał, że nie zamierza zajmować się polityką. Nieoficjalnie mówiło się, że właśnie ten warunek stawiano mu przez Kreml przed wypuszczeniem z kolonii.
--
Generał Skalski o żydach w UB :

"Różański, Żyd, kanalia najgorszego gatunku, razem z Brystigerową, Fejginami, to wszystko (...) nie byli ludzie."

prof. PAN Krzysztof Jasiewicz o żydach :

"Żydów gubi brak umiaru we wszystkim i przekonanie, że są narodem
wybranym. Czują się oni upoważnieni do interpretowania wszystkiego,
także doktryny katolickiej. Cokolwiek byśmy zrobili, i tak będzie
poddane ich krytyce - za mało, że źle, że zbyt mało ofiarnie. W moim
najgłębszym przekonaniu szkoda czasu na dialog z Żydami, bo on do
niczego nie prowadzi... Ludzi, którzy używają słów 'antysemita',
'antysemicki', należy traktować jak ludzi niegodnych debaty, którzy
usiłują niszczyć innych, gdy brakuje argumentów merytorycznych. To oni
tworzą mowę nienawiści".

Chodorkowski : starzejąca się władza zawsz e żąda krwi