Cholerna Panda i jej silnik

Data: 2009-03-10 21:59:33
Autor: Tomasz Pyra
Cholerna Panda i jej silnik
gothicus pisze:
Witam,

mam mały problemik z Panda 1,1.
Jakiś czas temu Panda przy przejeżdzaniu przed doły/garby itp wyboje gasła i zapalała się bursztynowa lampka silnika.
Podejechałem do ASO Fiata (przy okazji przeglądy przy 40kkm) i nic - ani komputer, ani jazda serwisantów po okolicznych wybojach nic nie wykazały - w warsztacie lampka nie świeciła się a komputer nie znalazł żadnego błędu.
Minęło 2,5 tysiączka - no i od wczoraj co garb albo dziura silnik gaśnie i widzę piękną lampeczke.

Panowie - ki diabeł?

Poruszaj przewodami podczas pracy silnika - na początek wiązka w silniku, przewody zapłonowe (ubierz grube rękawice) i zasilanie pompy paliwa.
Zwróć uwagę na czujnik położenia wału korbowego i jego przewód (po prawej stronie, przy kole zębatym na wale silnika).

Potem sprawdź czy dobrze przykręcone do silnika są cewki zapłonowe (mogą tracić masę), czy przewód masy idący od akumulatora do silnika/skrzyni nie jest luźny, to samo dla przewodu masy komputera.

Tak dla pewności możesz też poruszać filtrem paliwa który AFAIR dynda się gdzieś pod podwoziem na przewodzie paliwowym.

Dalsza diagnostyka to już po kolei trzeba sprawdzić co przestaje działać, czyli musieliby założyć Ci w serwisie sprzęt pomiarowy - wskaźnik ciśnienia paliwa na listwie, jakąś diodę podpiętą do wtryskiwacza (żeby widzieć czy działa, pamiętając że są 2 obwody wtryskiwaczy jeżeli to silnik MPI) i obrotomierz biorący sygnał indukcyjne z przewodu zapłonowego (raz na jednej, raz na drugiej cewce).

Wtedy będzie widać co przestaje działać pierwsze.

Data: 2009-03-10 22:40:57
Autor: Bastion
Cholerna Panda i jej silnik

Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:gp6ksf$ba4$1nemesis.news.neostrada.pl...
gothicus pisze:
> Witam,

Poruszaj przewodami podczas pracy silnika - na początek wiązka w
silniku, przewody zapłonowe (ubierz grube rękawice) i zasilanie pompy
paliwa.

Dokladnie od tego bym zaczynal.
Autor watku pisze kiedy kontrolka sie zapala ale nie pisze kiedy gasnie.
Jezeli w tych samych okolicznosciach gasnie (doly, dziury), to na wlaczonym silniku,
kiedy pali sie kontrolka trzeba sprawdzic wszystkie kable i wtyczki. Jedna osoba siedzi w aucie
i obserwuje kontrolke a druga delikanie porusza za kable i wtyczki.

Data: 2009-03-10 22:47:55
Autor: gothicus
Cholerna Panda i jej silnik
Kontrolka gaśnie przy ponownym uruchomieniu. Jeżeli jadę to odpala "siłą rozpędu z biegu". Dodatkowo mam wrażenie spadku mocy i nie chodzi mi o Jedi ;)

Data: 2009-03-11 10:51:26
Autor: Pa_blo
Cholerna Panda i jej silnik

Użytkownik "gothicus" <gothicus@o2.pl> napisał w wiadomości news:gp6n2a$khv$1inews.gazeta.pl...
Kontrolka gaśnie przy ponownym uruchomieniu. Jeżeli jadę to odpala "siłą rozpędu z biegu". Dodatkowo mam wrażenie spadku mocy i nie chodzi mi o Jedi ;)

Masa Panie, masa..
Sprawdz czy na tym boku ktory robili, jest przykrecona dobrze masa.

Picasso

Cholerna Panda i jej silnik