Cholerne selespeeed...

Data: 2010-07-13 10:09:10
Autor: MZ
Cholerne selespeeed...
W dniu 2010-07-13 08:17, Kapsel pisze:

Pamiętacie moje przygody z alfą i magiczną skrzynią selespeed? :> Wtedy ostatecznie wymieniłem akumulator, bo coś siadał i problemy się
skończyły.

Ale, przyszło lato i skrzynia znów zaczęła marudzić. Raz na czas
zeskakiwała w czasie  jazdy na luz, sygnalizując awarię. Zdarzyło się tak
ze dwa razy, w końcu w stojąc w korku zdechła zupełnie. Zepchnąłem na
pobocze, następnego dnia wstała jakby nigdy nic (może ostygła?).

Najwyraźniej ostygła. Ale to była żółta kartka dla kierownika, którą
niestety zignorowałeś.

Uzupełnienie oleju spowodowało tyle, że kontrolka skrzyni przestała do mnie
mrugać, podobnie też licznik biegów. Niemniej skrzynia stoi cały czas na 4
biegu. Próba odpalenia daje odgłos lekkiego stukania spod maski (tak ze
1,5x na sekundę).
Obawiam się, że mając za mało oleju (a tyle wszyscy tłuką - pilnować
pilnować, zmieniać na czas pilnować) zatarłeś "coś". Z tą konkretną
skrzynią nie miałem do czynienia, ale tak jak Ci koledzy napisali -
wysprzęglik, wybierak, cokolwiek. Zapiekło się i skrzynia nie może
zrzucić tej 4ki i stąd błąd i odgłos stukania (może to właśnie próba
zbicia biegu).

I teraz pytanie do Was - co robić? :>
Dobry serwis który wie co robi. Samemu raczej nie rozbieraj tego, bo nie
złożysz dobrze.
- może coś z akumulatorem? mam centrę teraz, świeci dioda na zielono, że
aku jest OK, ale mam podejrzenie że może go już trochę rozładowałem za
mocno i może nie uciąga skrzyni?
Było kupić akumulator, a nie Centrę :), jak mawia mój zaprzyjaźniony
elektryk. Możesz spróbować podpiąć się na kable ale nie liczyłbym na
jakiś super efekt.
- a może zepchnąć do rowu, wylać resztę oleju na maskę, podpalić i zrobić
najdroższego grilla w historii?...

Neee...szkoda. Napraw i następnym razem dbaj. Tak przy okazji: jaka to
Bella?

--
MZ

Data: 2010-07-13 10:10:47
Autor: Kapsel
Cholerne selespeeed...
Tue, 13 Jul 2010 10:09:10 +0200, MZ napisał(a):

Neee...szkoda. Napraw i następnym razem dbaj. Tak przy okazji: jaka to
Bella?

Alfa 156.

--
Kapsel
  http://kapselek.net

Data: 2010-07-13 10:29:10
Autor: Trzeci
Cholerne selespeeed...
Dnia Tue, 13 Jul 2010 10:10:47 +0200, Kapsel napisał(a):

Tue, 13 Jul 2010 10:09:10 +0200, MZ napisał(a):

Neee...szkoda. Napraw i następnym razem dbaj. Tak przy okazji: jaka to
Bella?

Alfa 156.

A tak sie zastanawiałem,czemu alfy ze selespedem są najtańsze na
autotraderze.
AR 147 2.0 manual :)

Cholerne selespeeed...