Chorwacja - Dinara

Data: 2009-07-22 18:51:49
Autor: Franz
Chorwacja - Dinara
Hejjj!

W ramach ogólno-krajoznawczego wypadu do Chorwacji, udało się zmieścić również kilka górskich wypadów.
Chciałbym dziś zaprosić na wycieczkę na najwyższy szczyt tego niewątpliwie pięknego kraju - Dinarę (Sinjal). Z trzech wyznakowanych szlaków w efekcie wybrałem tzw. put 1, czyli drogę zachodnią. Dzięki mało ścisłemu opisowi, nie udało mi się dotrzeć wozem odpowiednio wysoko, więc droga wydłużyła się o dodatkowe dwie godziny w każdą stronę i wyszedł niezły maraton, ale i tak było fajnie. Widoki wynagrodziły wysiłek.
Masyw Dinary rozciąga się po obu stronach granicy między Chorwacją a i BiH, a najwyższy szczyt - Troglav - znajduje się już po drugiej stronie granicy.
Droga nr 1 przechodzi przy schronisku górskim Brezovac, które - tak jak większość chorwackich schronisk - jest czynne jedynie w weekendy. Cały teren jest krasowy, w związku z tym wody brak.
Fotki pod adresem: http://wfs.w.of.pl/Chorwa09/Chorwa09.html
--
Pozdrawiam,
Franz

Data: 2009-07-23 22:12:17
Autor: Krzychu
Chorwacja - Dinara
Jak zwykle ciekawe wycieczki i fajne fotki :-)
Jaką mapą się posługiwałeś? Kupiłeś w Chorwacji?? W Polsce, w sklepach podróżnika nie widziałm nigdy dokładnych map gór chorwackich. Na internecie znalazłem mapy Chorwacji tylko w skali 1:100 000 Czy istnieją dokładniejsze?? Pozdrawiam

Data: 2009-07-24 13:52:31
Autor: Franz
Chorwacja - Dinara
Użytkownik "Krzychu"
Jak zwykle ciekawe wycieczki i fajne fotki :-)

Dziękuję. :)
Co do wycieczek - to Dinara była jeszcze najmniej ciekawa ze wszystkich. Mimo, iż w zeszłym roku byłem w Velebicie, starając się zobaczyć najciekawsze miejsca, to w tym roku odkryłem tam prawdziwe klejnoty. Już wrzuciłem pierwsze fotki stamtąd, a właśnie w tej chwili się biedzę nad starym problemem - jak ograniczyć ilość prezentowanych fotek, dokumentując jednocześnie wszystkie najważniejsze punkty.

[...]

Przyznaję bez bicia - nawet tych setek nie miałem ze sobą. Znalazłem w necie informacje i bardzo prymitywne mapki rejonów, w które się zamierzałem wybrać. Gdybym miał lepsze mapy, to zapewne wycieczka na Dinarę nie trwałaby dwanaście godzin, a tylko osiem.
W ogóle zamierzałem wejść inną drogą (put 2), ale napotkany tubylec mnie zniechęcił i w rezultacie padło na trasę nr 1. Spod szczytu Dinary widziałem całość jak na dłoni i... należało konsekwentnie trzymać się planu, czyli pójść trasą nr 2. Najkrótsza (choć najbardziej stroma) i chyba najciekawsza. Oczywiście, optymalnie byłoby mieć do dyspozycji dwa samochody i zrobić trasę np. put 2 w górę i put 3 w dół. Nooo, ale to już trzeba się większą ekipą wybrać.

Przed zeszłorocznym wyjazdem w Velebit dowiedziałem się, że można na miejscu kupić bardzo dobry przewodnik z fragmentami map po górach Chorwacji. Cena 160kuna, czyli wtedy to było 80zł, w tym roku już drożej. Ale nie poświęciłem czasu na szukanie po księgarniach, więc nie wiem jak z dostępnością.