Chorwacja - dla chcących ominąć opłatę n a Słowenii ;)

Data: 2010-07-11 16:14:44
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Chorwacja - dla chcących ominąć opłatę n a Słowenii ;)
Pochwalę się, bo tego objazdu nie udało mi się na PMS znaleźć ...

Jeśli ktoś leci na Chorwację, i próbuje ominąć opłatę za ten krótki odcinek autostrady na Słowenii objeżdżając go przez Węgry.

Polecam rzucić okiem na następujące drogi: Mureck (przejście graniczne) - Lenart - Ptuj - i dalej już na Zagrzeb.

Droga w sumie przyjemna i widokowa ;), daje chwilę odpoczynku od ciągłej i monotonnej jazdy autostradami ... A i oszczędza się bodaj 40 euro za parędziesiąt km autostrady. Na autostradzie w Słowenii wpada się na ostatnim wjeździe - gdzie stoi kontrola winietek - ogarniają lornetkami kto wjeżdża z tego wjazdu (przepuszczają) a kto leci autostradą (kasują ludzi bez winiet).

Części do skuterów   Kaski z homologacjÄ…   Części do motocykli

Data: 2010-07-11 18:10:34
Autor: LEPEK
[...]

Rzeczywiście, objazd prosty i skuteczny.
Winieta na Słoweńskie autostrady kosztuje 15 E/tydzień lub 30 e/miesiąc.

ALE wszystko zależy skąd i dokąd się jedzie.
Jadąc na południe, dajmy na to do Splitu jest to opcja jak najbardziej sensowna. Ale jadąc np. na Cres to już wcale nie wychodzi lepiej, bo jadąc na winiecie słoweńskiej przez całą Słowenię ze wschodu na zachód płacimy za nie, ale nie płacimy za autostradę w Chorwacji, oszczędzamy około 1 h na dystansie i odpada ryzyko korków przed granicą słoweńsko - chorwacką w Macelij i korków na autostradzie w okolicach Zagrzebia.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   GdaÅ„ski
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2010-07-11 22:13:56
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2010-07-11 18:10, LEPEK pisze:

Polecam rzucić okiem na następujące drogi: Mureck (przejście
graniczne)
- Lenart - Ptuj - i dalej już na Zagrzeb.
Rzeczywiście, objazd prosty i skuteczny.

I jak wspomniałem - pobudzający ... po tych "kilku godzinach" jazdy autostradami, ten objazd daje chwilę na pobudkę, i fajne widoczki przez chwilę ... Faktem jest, że jechałem rzut beretem za Split - celem były Mimice ... I jak wspomniałem, te parę euro, za 30 minut więcej to chyba gra warta świeczki dla obywatela z Polskim paszportem, a w szczególności portfelem. Piszę o tym bo słyszałem na CB jak polacy temat objeżdżają ... przez Węgry ... Nie rżnę też "globtrotera" i z czystym sumieniem przyznaję się, że objazd "skopiowałem" od towarzyszy z pyrlandii do których przyczepiłem się na CB około 200 km przed Grazem ...

ALE wszystko zależy skąd i dokąd się jedzie.

SÅ‚usznie.

Części do skuterów   Kaski z homologacjÄ…   Części do motocykli

Data: 2010-07-11 22:30:19
Autor: MM
Chorwacja - dla chc±cych omin±æ op³atê na S³owenii ;)
Dnia 11-07-2010 o 22:13:56 Rafa³ "SP" Gil <usenet@motopower.pl> napisa³(a):

Faktem jest, ¿e jecha³em rzut beretem za Split - celem by³y Mimice ...

Swego czasu by³em tam, fajne miejsce :)

Data: 2010-07-11 22:23:34
Autor: Maxi
Chorwacja - dla chcących ominąć opłatę na Słowenii ;)
Dzięki, właśnie jadę za 2 dni, więc się przeda :)
Czy dobrze rozrysowałem wjazd na kierunek Zagrzeb w Ptuj-Drażenici? Czy to jest na pewno ten wjazd na dole rysunku?
http://img571.imageshack.us/img571/1024/ptuj1.jpg

Data: 2010-07-11 23:03:19
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2010-07-11 22:23, Maxi pisze:

Czy dobrze rozrysowałem wjazd na kierunek Zagrzeb w
Ptuj-Drażenici? Czy to jest na pewno ten wjazd na dole rysunku?
http://img571.imageshack.us/img571/1024/ptuj1.jpg

Ja już znietrzeźwiony. Jutro rzucę linkiem do zapisu śladu z AutoMapy ... więc obejrzysz z dokładnością do 10 metrów. BTW - nawet nie klikam linka, bo mój komentarz były dla cię bezwartościowy ;)

Części do skuterów   Kaski z homologacjÄ…   Części do motocykli

Data: 2010-07-12 09:22:43
Autor: IDOC
[...]
Jesli jedziesz do Chorwacji to jest to. W drugą stronę to jest pierwszy zjad na węźle.
Jeszcze jedno granicÄ™ A-SLO przekraczasz w Mureck przez wÄ…ziutki mostek nie zdziw siÄ™ jak go zobaczysz.

Pozdrawiam
CODI

Data: 2010-07-15 00:58:26
Autor: AL
Rafał "SP" Gil pisze:
Pochwalę się, bo tego objazdu nie udało mi się na PMS znaleźć ...

Jeśli ktoś leci na Chorwację, i próbuje ominąć opłatę za ten krótki odcinek autostrady na Słowenii objeżdżając go przez Węgry.

    Polecam rzucić okiem na nastÄ™pujÄ…ce drogi: Mureck (przejÅ›cie graniczne) - Lenart - Ptuj - i dalej już na Zagrzeb.

[...]

jechalem 3 tygodnie temu Wegry (86) - Slowenia - Chorwacja (na Zagrzeb - potem Pasman).
Garmin bezblednie naprowadzil w Sloweni na droge rownolegla do autostrady - jazda via Slowenia (12km) zajela ok 10minut.

W zeszlym tygodniu jechalem zas z Rowinj (Chorwacja-Istria) do Wenecji przez Slowenie.  Spokojnie dojechalem nie jadac w zadnym z w/w miast przez platna autostrade, a droga byla b.przyjemna.

We Wloszech jadac z Wenecji do Monachium wybralem autostrady - nie bylo to niestety najlepsze posuniecie, gdyz wiekszosc drogi od Werony do granicy z Austria stalismy w korkach i ostatecznie droga wyszla dluzej niz jazda lokalnymi drogami (wg GPS, ale kto to mogl przewidziec)

--
pozdr
Adam (AL)

Chorwacja - dla chcących ominąć opłatę n a Słowenii ;)