Chorwacja: wypłata kun, a obciążenie w euro

Data: 2013-08-27 14:12:38
Autor: radekp@konto.pl
Chorwacja: wypłata kun, a obciążenie w euro
To normalne? A w ogóle to JAKIM PRAWEM!? :)

Wypłacałem kuny, obciążenie przyszło w USD.

Mastercard debetowy z Alliora i bankomat Splitska Bank.

PS. Kurs kuny wyszedł ok. 0,585 zł.

Data: 2013-08-27 06:37:51
Autor: luc
W dniu wtorek, 27 sierpnia 2013 14:12:38 UTC+2 użytkownik rad...@konto.pl napisał:
To normalne? A w ogóle to JAKIM PRAWEM!? :)

Wypłacałem kuny, obciążenie przyszło w USD.

Mastercard debetowy z Alliora i bankomat Splitska Bank.

To jakie to obciążenie w końcu było - w tytułowym EURO, czy w $?

pzdrwm
luc

Data: 2013-08-27 16:02:10
Autor: radekp@konto.pl
Chorwacja: wypłata kun, a obciążenie w euro
Tue, 27 Aug 2013 06:37:51 -0700 (PDT), w
<dd4fe142-b2f4-4159-ac58-18846c55b18c@googlegroups.com>, luc
<bananek@gmx-topmail.de> napisał(-a):

W dniu wtorek, 27 sierpnia 2013 14:12:38 UTC+2 użytkownik rad...@konto.pl napisał:
> To normalne? A w ogóle to JAKIM PRAWEM!? :)

To jakie to obciążenie w końcu było - w tytułowym EURO, czy w $?

Mea culpa -- w $$$.

PS. W Słowenii wybranie euro z bankomatu dało kurs 4,38zł. Spodziewałem się, że
karta Alliora będzie lepsza... Dlatego, że to Mastercard to przewalutowało
przez $$$ czy z jakiego powodu kurs tak wysoki?

Data: 2013-08-27 15:52:22
Autor: Klebespachtel
W dniu 2013-08-27 14:12, radekp@konto.pl pisze:
To normalne? A w ogóle to JAKIM PRAWEM!? :)

Zgodnie z regulaminem kart płatniczych Alior Banku punkt 8.4.4.

Data: 2013-08-28 23:43:27
Autor: Chris94
Dnia Tue, 27 Aug 2013 14:12:38 +0200, radekp@konto.pl napisał(a):

To normalne? A w ogóle to JAKIM PRAWEM!? :)

Wypłacałem kuny, obciążenie przyszło w USD.

Mastercard debetowy z Alliora i bankomat Splitska Bank.

Przecież dopiero co pisałem, żeby w Chorwacji używać MC banku BZWBK,
prowadzonej w EUR:

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2013-08-29 06:18:16
Autor: luc
Chorwacja: wypłata kun, a obciążenie w euro
Tu masz rozpiskę:
http://blog.blaut.biz/2013/06/ktore-karty-platnicze-w-chorwacji.html

pzdrwm
luc

Data: 2013-08-31 22:12:37
Autor: Chris94
Dnia Thu, 29 Aug 2013 06:18:16 -0700 (PDT), luc napisał(a):

Tu masz rozpiskę:
http://blog.blaut.biz/2013/06/ktore-karty-platnicze-w-chorwacji.html

Piszesz tam:

Jeśli ktoś czuje odrazę do kart kredytowych może rozważyć do płatności
bezgotówkowych Kartę MasterCard w euro – karta do konta walutowego.
Ta karta rĂłwnieĹź w przypadku operacji HRK do EUR stosuje korzystny
kurs MasterCarda. Wypłaty z bankomatów są płatne. *Niestety, zasilenie*
*przelewem europejskim SEPA jest płatne!*

Czyli jednak faktycznie zdecydowali się obciążać przychodzące przelewy
SEPA!
Czytając nową TOiP banku BZWBK widziałem ten zapis, ale był dla mnie tak
szokujący, że aż pomyślałem, że zapewne coś źle interpretuję. --

Data: 2013-08-31 14:00:26
Autor: luc
W dniu sobota, 31 sierpnia 2013 22:12:37 UTC+2 użytkownik Chris94 napisał:

> Tu masz rozpiskę:

> http://blog.blaut.biz/2013/06/ktore-karty-platnicze-w-chorwacji.html

Piszesz tam:

Nie, ja tam nie piszę. Ja tylko podlinkowałem użyteczną treść:-)

pzdrwm
luc

Data: 2013-08-29 13:13:59
Autor: radekp@konto.pl
Chorwacja: wypłata kun, a obciążenie w euro
Wed, 28 Aug 2013 23:43:27 +0200, w
<521e6f06$0$1267$65785112@news.neostrada.pl>, Chris94
<chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisał(-a):

Dnia Tue, 27 Aug 2013 14:12:38 +0200, radekp@konto.pl napisał(a):

> To normalne? A w ogóle to JAKIM PRAWEM!? :)

Przecież dopiero co pisałem, żeby w Chorwacji używać MC banku BZWBK,
prowadzonej w EUR:

Ale finalnie nie napisałeś, ile kuna kosztowała w PLN.

Data: 2013-08-29 23:46:54
Autor: Chris94
Dnia Thu, 29 Aug 2013 13:13:59 +0200, radekp@konto.pl napisał(a):

Przecież dopiero co pisałem, żeby w Chorwacji używać MC banku BZWBK,
prowadzonej w EUR:

Ale finalnie nie napisałeś, ile kuna kosztowała w PLN.

Bo nie da się tego tak wprost określić, gdyż cena kuny zależy od tego,
po jakim kursie kupiłem EUR.
Jeśli EUR kupowałem np. 9 maja po korzystnym kursie 4,1279 PLN/EUR, to
HRK wychodził po 0,55 zł.
Jeśli EUR kupowałem 26 czerwca po najwyższym od roku kursie wynoszącym
4,3461, to HRK wychodził po 0,58 zł.