Chowanie karty w telefonie

Data: 2018-09-17 08:54:07
Autor: Bolko
Chowanie karty w telefonie
Przeczytałem na grupie że można schować karte w telefonie.
I w ten sposób płacić.
Postanowiłem ten sposób  wypróbować.
I zadziałał ze dwa razy i koniec.
I teraz ni cholery.
Telefon ma plecy z plasiku za który włożyłem tą klartę.

Data: 2018-09-17 09:06:40
Autor: Dawid Rutkowski
Chowanie karty w telefonie
No ale czy jak wyjmiesz tą kartę to działa? Może się zepsuła, przegrzała?
Bo zastosowałeś to w wersji o level wyższej - ja widziałem to zawsze w wariancie, że się kartę spod tej klapki wyjmuje. Co prawda oddzielną sprawą byłoby przegrzewanie (choć może chodzi o przegrzewanie chwilowe, wystarczy kartę spod klapki wyjąć i w 2s stygnie na tyle, że jest OK), ale i tak nie spodziewałem się, że spod klapki zadziała - klapka może i plastikowa, ale z drugiej strony spory ekran w postaci baterii - i to nie tyle ekran, co płaszczyzna zwarcia.

Data: 2018-09-17 12:41:49
Autor: Bolko
Chowanie karty w telefonie
W dniu poniedziałek, 17 września 2018 18:06:41 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:
[...]

ja mam mniej więcej coś takiego :
https://tiny.pl/gbc4h
Włożyłem to między telefon a plastikową obudowę i w Auchan zadziała.
Alena stacji benzynowej czy osiedlowym sklepie musiałem już wyciągać
z obudowy.
Telefon to plastikowa lumia.

Generalnie kiedyś ludzie pisali że w autobusach bedą nas okradać zdalnie.
A tu wychodzi na to że 3 mm plastik załatwia sprawę.

Data: 2018-09-18 00:22:53
Autor: Dawid Rutkowski
Chowanie karty w telefonie
Hmm, to w końcu wkładasz kartę pod klapkę baterii czy kładziesz kartę NA klapkę baterii i zakładasz tą plastikową ochronkę?
Kto wie, może ten plastik jest wzmacniany wtopionymi drucikami?

Ale raczej obstawiam zakłócenia. Np. między transakcjami mogłeś włączyć NFC - o ile ta lumia to ma - czy też wifi - albo nawet akurat mogła jakaś transmisja danych w tle iść.
Albo po prostu w auchan jest mniej zakłóceń lub lepsze terminale.

Możesz sprawdzić, czy to kwestia osłonki czy telefonu - np. przyklej kartę do klapki baterii taśmą dwustronną - a dla kompletu przyłóż kartę do terminala przez tą osłonkę plastikową ;>

Może właśnie dlatego nie przyjęły się naklejki na telefon - na śp. forum mBąka był opis, jak ktoś się męczył, żeby na telefonie dobrze tą naklejkę nakleić - ale znalazł takie miejsce, gdzie zawsze działało.

O właśnie - może po prostu musisz znaleźć odpowiedni sposób ułożenia karty w osłonce?

A jak pisałem - ja widziałem tylko NOSZENIE karty pod taką plastikową osłonką albo wręcz pod klapką baterii - to drugie powodowało często, że klapka się nie domykała - ale do płacenia kartę wyjmowały (bo to kobitki tylko były - i tak się zastanawiam, jaka będzie trwałość w ten sposób eksploatowanej klapki - ale zapewne można dokupić).

Data: 2018-09-18 10:32:11
Autor: radekp@konto.pl
Chowanie karty w telefonie
Mon, 17 Sep 2018 12:41:49 -0700 (PDT), w
<6964b56a-1a04-409b-8e3e-494f76da9857@googlegroups.com>, Bolko
<suryga@gmail.com> napisał(-a):

> [...]

ja mam mniej więcej coś takiego :
https://tiny.pl/gbc4h
Włożyłem to między telefon a plastikową obudowę i w Auchan zadziała.

Ja włożyłem do środka -- między korpus telefonu a plastikową tylną klapką.
Działa wszędzie, oprócz Auchan :)
Chyba jeszcze gdzieś mi nie zadziałała.

Data: 2018-09-18 15:31:20
Autor: Liwiusz
Chowanie karty w telefonie
W dniu 2018-09-17 o 21:41, Bolko pisze:
[...]

Za 500zł?

Generalnie kiedyś ludzie pisali że w autobusach bedą nas okradać zdalnie.
A tu wychodzi na to że 3 mm plastik załatwia sprawę.

Generalnie jak komuś zależy, to niech sobie kupi telefon z NFC, a nie cuduje z jakimś wkładaniem kart;)

--
Liwiusz

Data: 2018-09-18 06:43:08
Autor: Dawid Rutkowski
Chowanie karty w telefonie
W dniu wtorek, 18 września 2018 15:31:23 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

Generalnie jak komuś zależy, to niech sobie kupi telefon z NFC, a nie cuduje z jakimś wkładaniem kart;)

Taa, i jeszcze bank zmieni?

Data: 2018-09-18 07:30:12
Autor: Dawid Rutkowski
Chowanie karty w telefonie
W dniu wtorek, 18 września 2018 15:45:33 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:
> [...]

Skoro bank kiepski i nfc nie wspiera... Są jeszcze takie w powszechnym użyciu?

Pewnie, i to - przynajmniej jeśli chodzi o google pay - powiedziałbym, że tych, co nie mają, jest więcej niż tych, co mają.
apple pay ma chyba jeszcze mniej - choć coś mi się gdzieś plącze, że jakis bank ma AP, a nie ma GP.

Lista google pay:
https://support.google.com/pay/answer/7352136

Ciekawostki z tej listy:
- eurobank - kredytówki tak (tylko visa, bo kredytówki mają tylko visa), debetówki nie.
- mBąk - podobno niezbliżeniowe też działają,
- getout - mam kartę z BIN z listy, wydaną dla idei - nie działa,
- citi - visa nie bo nie,
- ing - tylko debetówka visa - kredytowa nie, sprawdzałem,
- spółdzielnie - patrzcie, pko czy pekao nie ma, a one są.

Tak że przede wszystkim brakuje PKO (mają swoje własne NFC w apce) i pekao (ci to nie wiem, czy mają własne) oraz milka (ma własne).
Zaś inni mają niepełną obsługę.
A taki wbk (google nie nadąża za zmianami ;) jest po całości, ma AP, GP oraz własne HCE ;>

Więc ja wolę moją nokię E51, choć do niej karty nie schowam - ale naklejki noszę na breloku własnej roboty przy kluczach.
A jakbym miał nosić androida to też wolę tańszy model z kartą pod klapką - takie NFC dla ubogich ;P
Może to i lepiej że citek łobuz dał w promo telefon bez NFC, jeszcze bym go zaczął nosić - ale Rzecznika Finansowego im w tej sprawie nie odpuszczę ;>

Data: 2018-09-18 08:41:24
Autor: Dawid Rutkowski
Chowanie karty w telefonie
W dniu wtorek, 18 września 2018 16:37:44 UTC+2 użytkownik Kamil Jońca napisał:

No i wcale nie jest oczywiste czy to będzie działać na zrootowanym
telefonie...

To mimo wszystko jest margines.
Ale z drugiej strony zawsze mnie to zastanawia - dlaczego nie można tak zrootować telefonu, żeby apki nie potrafiły się połapać, że jest zrootowany?

Data: 2018-09-19 10:09:24
Autor: radekp@konto.pl
Chowanie karty w telefonie
Tue, 18 Sep 2018 08:41:24 -0700 (PDT), w
<ba089d00-78f4-42e2-b22d-8437ccbda0db@googlegroups.com>, Dawid Rutkowski
<drutkow1@wp.pl> napisał(-a):

W dniu wtorek, 18 września 2018 16:37:44 UTC+2 użytkownik Kamil Jońca napisał:

> No i wcale nie jest oczywiste czy to będzie działać na zrootowanym
> telefonie...

Root chyba nie jest przeszkodą, ale np. zmieniony bootloader pewnie tak.

To mimo wszystko jest margines.
Ale z drugiej strony zawsze mnie to zastanawia - dlaczego nie można tak zrootować telefonu, żeby apki nie potrafiły się połapać, że jest zrootowany?

Pewnie można, tylko nikomu nie chce się. Albo jest gdzieś patch, ale śladowa
liczba osób go potrzebuje, więc gdzieś jest utajniaczony na dalekich forach.

Magisk na Sharpie ukrywa i bootloader, i roota.

Data: 2018-09-19 11:53:46
Autor: Michał Jankowski
Chowanie karty w telefonie
W dniu 18.09.2018 o 16:30, Dawid Rutkowski pisze:

[...]

Przede wszystkim - liczne terminale w sklepach nie przyjmują płatności telefonem. Czyli i tak trzeba mieć ze sobą plastikową kartę. To już wygodniej tę kartę zbliżać a nie telefon...

   MJ

Data: 2018-09-20 08:53:35
Autor: Dudzik
Chowanie karty w telefonie
Bolko wrote:
[...]

ja czasami musze wlaczyc tryb samolotowy i wtedy mala karta/nalepka przechodzi w czytniku (pod klapka, mam NFC ale nie wspiera tego mbank ani alior w mojej wersji andka :/)

Czy jakis bank te nalepki jeszcze wydaje i to cienkie a nie grubosci normalnej karty? Pod klapka ledwo co to wlazi.

Data: 2018-09-20 01:24:30
Autor: Dawid Rutkowski
Chowanie karty w telefonie
W dniu czwartek, 20 września 2018 08:53:37 UTC+2 użytkownik Dudzik napisał:

ja czasami musze wlaczyc tryb samolotowy i wtedy mala karta/nalepka przechodzi w czytniku (pod klapka, mam NFC ale nie wspiera tego mbank ani alior w mojej wersji andka :/)

O, to masz jakiś zabytkowy "flagowiec" chyba - trzeba się natrudzić, żeby znaleźć słuchawkę z NFC i jednocześnie zbyt stary androidem do obsługi google pay - przecież wystarczy kitkat.
A może źle szukasz - przecież ani alior ani mBąk nie mają "natywnego" HCE, tylko działają przez google pay.

A zamiast trybu samolotowego może wystarczy wyłączenie NFC na stałe?

Czy jakis bank te nalepki jeszcze wydaje i to cienkie a nie grubosci normalnej karty? Pod klapka ledwo co to wlazi.

To z którego banku masz takiego grubasa?
Moje nalepki z mBąka i oranżady są wyraźnie cieńsze niż karta.
citkowa leży w zabytkach, więc teraz nie powiem - ogólnie citek wydaje teraz większe naklejki niż te z mBąka, może więc są i grubsze.

Ale ogólnie pomysł naklejania naklejki od wewnątrz klapki nie jest najlepszy - oczywiście przemawia za tym to, że obklejony telefon wygląda wieśniacko, jednak naklejka ma od "spodu" warstwę ekranującą i jeśli chce się ją mieć w środku, to już lepiej nakleić na baterii.
Czyli karta działa tak samo dobrze niezależnie od tego, czy przyłoży się awersem czy rewersem - ale naklejka działa dużo lepiej przyłożona awersem.

Ja mam dwie naklejki przyklejone po dwóch stronach plastikowego breloczka własnej roboty i w większości wypadków płaci się z tej, którą przykładam awersem - ale pewności nie ma niestety...

Data: 2018-09-22 11:01:23
Autor: Dudzik
Chowanie karty w telefonie

O, to masz jakiś zabytkowy "flagowiec" chyba - trzeba się natrudzić,
żeby znaleźć słuchawkę z NFC i jednocześnie zbyt stary androidem do
obsługi google pay - przecież wystarczy kitkat.

4.4.1 chyba, raczej przed kitkat a ze sprawny to co? W dodaktu maly a nie te patelnie jak dzis.

A może źle szukasz - przecież ani alior ani mBąk nie mają "natywnego"
HCE, tylko działają przez google pay.

google pay chyba tez nie wejdzie :/

A zamiast trybu samolotowego może wystarczy wyłączenie NFC na stałe?

oczywiscie ze off bo jak do niczego to po co ma dzialac :)

To z którego banku masz takiego grubasa?

alior, kiedys za darmo dawali

Moje nalepki z mBąka i oranżady są wyraźnie cieńsze niż karta.
citkowa leży w zabytkach, więc teraz nie powiem - ogólnie citek
wydaje teraz większe naklejki niż te z mBąka, może więc są i grubsze.

sprawdze moze te mbonka beda ok, wydaja za darmo? Alior chyba sie z tego wycofal wiec za rok nie mam nalepki... :(

Data: 2018-09-22 08:03:35
Autor: Dawid Rutkowski
Chowanie karty w telefonie
Internet twierdzi, że powinno działać od 4.4, więc zamiast filozofować zainstaluj google pay ;P
W mBąku naklejka 10zł - wydanie na 3 lata - i chyba od niedawna umożliwia też wypłaty z bankomatów, oczywiście tylko tych pikaczowych.

Chowanie karty w telefonie