Christchurch: Czy sprawcy dostaną kary

Data: 2019-03-15 12:19:59
Autor: A. Filip
Christchurch: Czy sprawcy dostaną kary
[A] https://www.rmf24.pl/fakty/news-zamachy-w-christchurch-kilkadziesiat-ofiar-najczarniejszy-dz,nId,2885308
Zamachy w Christchurch, kilkadziesiąt ofiar. "Najczarniejszy dzień Nowej Zelandii"
15 marca 2019 (05:18)
Co najmniej 49 osób nie żyje. W szpitalach jest 48 rannych - w tym 25
ciężko. Wśród nich są dzieci.

[B] https://pl.wikipedia.org/wiki/Kara_%C5%9Bmierci_w_Nowej_Zelandii
Obecnie Nowa Zelandia nie stosuje kary śmierci. Ostatni wyrok wykonano
w roku 1957, zaś oficjalnie zniesiono ją w 1989. W czasie, gdy kara ta
obowiązywała, 85 osób zostało straconych.

[C] https://pl.wikipedia.org/wiki/Anders_Breivik
Został skazany na 21 lat więzienia

--
A. Filip : Pij mleko!

Data: 2019-03-15 05:21:27
Autor: Bruno Brunowski
Christchurch: Czy sprawcy dostaną kary wyższe niż Breivik w europejskiej Norwegii? Czy dostaną aż dożywocie?
W dniu piątek, 15 marca 2019 12:20:47 UTC+1 użytkownik A. Filip napisał:
> [...]

> w roku 1957, zaś oficjalnie zniesiono ją w 1989. W czasie, gdy kara ta
> obowiązywała, 85 osób zostało straconych.

"Został skazany na 21 lat więzienia, z możliwością nieograniczonego przedłużenia wyroku, jeśli nadal będzie uznawany za zagrożenie dla społeczeństwa."

Do wywodu ci nie pasowało?

--
Bruno

Data: 2019-03-15 15:11:11
Autor: A. Filip
Bruno Brunowski <brunoj@interia.pl> pisze:
> [...]

"Został skazany na 21 lat więzienia, z możliwością nieograniczonego
przedłużenia wyroku, jeśli nadal będzie uznawany za zagrożenie dla

*Możliwością*?  Norwegia to ludzie państwo, najwyżej raz mu przedłużą.
"Możliwością przedłużenia" brudną dupę sobie podetrzyj dopóki nie
wskażesz statystyki jak to jest/było stosowane w innych przypadkach.

Ja nie jestem zwolennikiem kary śmierci za "jedno lub dwa życia".
Jednak brak kary śmierci "nawet dla Breivika" (69+8 zabójstw [C]) jak dla
mnie robi z euro oszołomów kryminalnie nieodpowiedzialnych idiotów.
Takich NIEBEZPIECZNYCH DLA OTOCZENIA IDIOTÓW należy trzymać bardzo
daleko od władzy IMHO.

Data: 2019-03-15 07:35:41
Autor: Bruno Brunowski
W dniu piątek, 15 marca 2019 15:11:59 UTC+1 użytkownik A. Filip napisał:
> [...]
> społeczeństwa."
>
> Do wywodu ci nie pasowało?

*Możliwością*?  Norwegia to ludzie państwo, najwyżej raz mu przedłużą.

Ale zdajesz sobie sobie sprawę, ze żyjesz w kraju z "możliwością przedłużenia"? Szukaj pod "Trynkiewicz" i "ustawa o bestiach".

"Możliwością przedłużenia" brudną dupę sobie podetrzyj dopóki nie
wskażesz statystyki jak to jest/było stosowane w innych przypadkach.

Znów cię dysgooglia dopadła?
"Karę dożywocia zniesiono w 1971 roku; Norwegia przystosowała wówczas swoje prawo do rzeczywistości: dożywocia już nie orzekano wtedy od dłuższego czasu - dodał Stigen.
Kraj musiał jednak wypełnić swoje zobowiązania międzynarodowe i przywrócić dożywocie w przypadku zbrodni przeciwko ludzkości i ludobójstwa. Ale o takie zbrodnie nikt nie był nigdy oskarżony w Norwegii.
Jak pisze AFP, masakra urządzona przez Breivika nie wywołała tak naprawdę debaty na temat kary głównej w Norwegii, w której ostatnią egzekucję przeprowadzono według Amnesty International w 1948 roku w ramach czystek powojennych. Wobec przestępców pospolitych karę śmierci w Norwegii zniesiono już w 1905 roku."
https://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/642213,dlaczego-breivik-nie-dostal-wyzszego-wymiaru-kary.html

Przy okazji mam jedno pytanie: od kiedy prawo norweskie obowiązuje w Nowej Zelandii? Z tego co czytam dotychczas podchodzili tam do sprawy nieco inaczej:
https://en.wikipedia.org/wiki/Life_imprisonment_in_New_Zealand

--
Bruno

Data: 2019-03-15 18:14:55
Autor: Pajdak
Christchurch: KS?
pajac "A. Filip" <anfi@pseudonim.pl> napisał w wiadomości

Takich NIEBEZPIECZNYCH DLA OTOCZENIA IDIOTÓW należy trzymać bardzo
daleko od władzy IMHO.

Dlaczego tylu z PiSu jeszcze jest na wolności? ;-)))))
Zrób z tym coś! Gardłuj na pl.sco.prawo! ;-)))

--
Pajdak

Christchurch: Czy sprawcy dostaną kary