Data: 2009-05-06 19:41:02 | |
Autor: Tmek | |
Chrobot w xt600 z dzwiekiem | |
Witam
Potrzebuje porady w sprawie silnika yamahy xt 600 '96. W silniku cos chrobocze, nie jest to cos nowego, chrobocze tak juz od jaikegos dluzszego czasu, w poprzednim sezonie tez tak bylo. Ale w koncu moze sie to skonczyc wielkim chrupem czego sie obawiam i chcialbym tego uniknac. Co do wlasnosci jezdnych - dziala, kreci, zapala, moc ma wiec wszystko w porzadku. Jako ze jest to post multimedialny zamieszczam linka do dzwieku na ktorym to slychac. http://w860.wrzuta.pl/audio/2aHKgDHu0BZ/xt600 To o co mi chodzi zaczyna sie w10s, 25s i 50 sekundzie Slyszalny jest najlepiej na troche wyzszych obrotach niz jalowe. Pochodzi to raczej z silnika niz cylindra. Cylinder ladnie szumi. Ale tak to odbieram. Co moze byc przyczyna? Pewnei jakis luz, ale gdzie? Sprzeglo? Lozysko korbowodu? Czytalem gdzies o przypadku z poluzowana nakretka na koszu. A moze cos innego? Niby jest to wrozenie daltego pytam sie o ewentualnosci gdzie szukac. Moze ktos sie juz z czyms takim spotkal? Co do ewentualnosci ze halasuje cos luznego, nie dokreconego poza silnikiem to z gory mowie ze nie. pzdr Tmek |
|
Data: 2009-05-07 11:08:37 | |
Autor: rychoo | |
Chrobot w xt600 z dzwiekiem | |
najpierw sprawdz lancuszek rozdzadu , wykrec napinacz i zoabcz czy ma jeszcze mozliwosc wysuniecia sie , koles mial cos podobnegho w xt i winy byl luzny bo wyciagniety lancuszek nierzadu --
|
|
Data: 2009-05-07 13:33:09 | |
Autor: Tmek | |
Chrobot w xt600 z dzwiekiem | |
rychoo wrote:
najpierw sprawdz lancuszek rozdzadu , wykrec napinacz i zoabcz czy ma OK, dzieki bede sprawdzac. Natmiast pytanie co do sprawdzenia. Wyglada to tak http://images39.fotosik.pl/115/fefa89b7bf16435e.gif a docisk ma sprezyne i popychacz ktory dociska slizgacz http://images37.fotosik.pl/115/9f7f7caaf86297bc.gif Czyli jak rozumiem wykrecic srube z 9 i bedzie widac popychacz, ktory w momencie, kiedy nie bedzie w stanie wejsc dalej niz opor obudowy 9, wskazuje na koniec jego zakresu regulacji wynikajacy z wyciagnietego lancucha / zjechanego slizgacza? Dobrze to rozumuje? W serwisowce jest jedynie napisane ze jest to czesc bezregulacyjna a jedyne stwierdzenie zuzycia lancucha jest mozliwe po zdjeciu glowicy - czego na razie chce uniknac. pozdro Tmek pzdr Tmek |
|
Data: 2009-05-07 13:57:12 | |
Autor: Tmek | |
Chrobot w xt600 z dzwiekiem | |
Tmek wrote:
rychoo wrote: Dobra, juz wiem jak to dziala. Napinacz byl wysuniety w polowie, wiec wyglada na to, ze lancuch jest jeszcze w porzadku. Zatem co innego moze byc? pzdr Tmek |
|
Data: 2009-05-08 03:11:06 | |
Autor: Marek B | |
Chrobot w xt600 z dzwiekiem | |
Tmek pisze:
Napinacz byl wysuniety w polowie, wiec wyglada na to, ze lancuch jest jeszcze w porzadku. Z moich doświadczeń wynika że to na 99% łańcuszek (miałem to samo niby napinacz do połowy a waliło o obudowę) mnie się wydaje że onda coś spierniczyła z tymi napinaczami i jak już jest połowa to trzeba zacząć szukać przyczyny: łańcuch lub ślizgacze. -- pozdrawiam Marek crf250x |
|
Data: 2009-05-08 08:46:33 | |
Autor: Kamil Nowak 'Amil' | |
Chrobot w xt600 z dzwiekiem | |
Marek B napisał(a):
mnie się wydaje że onda coś spierniczyła z tymi napinaczami i jak już Onda robi napinacze dla jamachy? -- Kamil Nowak 'Amil' _motory_ pijadzio i susuki Krakuf |
|
Data: 2009-05-08 12:17:14 | |
Autor: Tmek | |
Chrobot w xt600 z dzwiekiem | |
Marek B wrote:
Tmek pisze: Z tego co widze to w crf250x jest podobnie to zrobione http://www.xrstuff.co.uk/images/partImages/crf250x/crf250x4cam20chain20tensioner.gif wiec szansa jest, ze to to. A tak w ogole taki stan jest niebezpieczny dla silnika? Mozna jeszcze z tym zyc poki napinacz naciaga czy warto wymienic? pzdr Tmek |
|
Data: 2009-05-08 12:56:36 | |
Autor: Marek B | |
Chrobot w xt600 z dzwiekiem | |
Tmek pisze:
A tak w ogole taki stan jest niebezpieczny dla silnika? Mozna jeszcze z tym zyc poki napinacz naciaga czy warto wymienic? wymieniając tłok rozkładałem silnik i przyjrzałem się dokładnie głowicy i luźny łańcuszek nieco ocierał o obudowę więc w ekstremalnych warunkach pewnie może ją przetrzeć jednak wcześniej zapłon się nieco przestawi i mogą się zawory nie domykać a resztę dopowiedz sobie sam. -- pozdrawiam Marek crf250x |
|
Data: 2009-05-08 21:43:23 | |
Autor: Kuczu | |
Chrobot w xt600 z dzwiekiem | |
Tmek pisze:
Marek B wrote: A tak w ogole taki stan jest niebezpieczny dla silnika? Mozna jeszcze z tym zyc poki napinacz naciaga czy warto wymienic? Mi tam kiedys w XT600 pekl lancuszek nierzadu. Strasznej masakry nie zrobil ale zabawy troche bylo. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C 666 Edition /soon/ |
|
Data: 2009-05-08 22:49:33 | |
Autor: MiT | |
Chrobot w xt600 z dzwiekiem | |
W dniu 2009-05-08 21:43, Kuczu napisał (a)::
Tmek pisze:rozumiem, że przeżyłe¶. zabawy troche bylo.perwers. wycinki zamierzone -- MiT "Łóżko to nie motocykiel, nikt nie zginie" (c) KaĽmirz P. |
|
Data: 2009-05-09 01:47:00 | |
Autor: Tmek | |
Chrobot w xt600 z dzwiekiem | |
Kuczu wrote:
Tmek pisze: No dzieki za pocieszenie. Na poczatku czerwca mam zamiar wybrac sie nim dalej i teraz cholera wie czy ruszac to czy poczekac. Pzdr Tmek |
|
Data: 2009-05-09 11:16:11 | |
Autor: Kuczu | |
Chrobot w xt600 z dzwiekiem | |
Tmek pisze:
No dzieki za pocieszenie. Na poczatku czerwca mam zamiar wybrac sie nim dalej i teraz cholera wie czy ruszac to czy poczekac. Ale na co poczekac ? Wymiana lancuszka w XT to 2 godziny roboty. Trzeba tylko sobie pozyczyc sciagacz do magneta. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C 666 Edition /soon/ |
|
Data: 2009-05-10 01:11:24 | |
Autor: Tmek | |
Chrobot w xt600 z dzwiekiem | |
Kuczu wrote:
Tmek pisze: Zakladajac ze to lancuszek. Ale cos czuje ze nie obejdzie sie bez sciagania glowicy i sprawdzenia korbowodu. A to juz conajmniej nowa uszczelka i to co wyjdzie w praniu. pozdro Tmek |
|