Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Chrobotanie w piaĹ›cie

Chrobotanie w piaście

Data: 2015-03-01 17:54:28
Autor: Wojtas
Chrobotanie w piaście
Czołem,
Ponieważ nigdy wcześniej nie miałem do czynienia z piastami na łożyskach maszynowych (DT Swiss XR20) mam pytanie odnośnie dziwnego ich zachowania.
Mianowicie piasta tylna zaczęła dosyć często w - czasie jazdy, bez pedałowania - hałasować. Dźwięk przypomina trochę ocieranie opony o ramę ale na 100% nie jest to nic z tym związane. Identyczny dźwięk można uzyskać poprzez kręcenie napędem w odwrotną stronę (nie zawsze, ale często).
Nie zauważyłem jakiegoś spowolnienia, czy też innych sygnałów świadczących o tym, że coś się dzieje (nie ma luzów).
Macie jakieś sugestie co to może być i jak się do tego zabrać?

Dzięki.

--
Pozdr.
wojtas(at)rubikon.pl

Data: 2015-03-02 22:26:29
Autor: Piotr Rogoża
Chrobotanie w pia¶cie
Dnia Sun, 01 Mar 2015 17:54:28 +0100, Wojtas napisał(a):

Czołem,
Ponieważ nigdy wcześniej nie miałem do czynienia z piastami na łożyskach
maszynowych (DT Swiss XR20) mam pytanie odnośnie dziwnego ich
zachowania. Mianowicie piasta tylna zaczęła dosyć często w - czasie
jazdy, bez pedałowania - hałasować. Dźwięk przypomina trochę ocieranie
opony o ramÄ™ ale na 100% nie jest to nic z tym zwiÄ…zane. Identyczny
dźwięk można uzyskać poprzez kręcenie napędem w odwrotną stronę (nie
zawsze, ale często).
Nie zauważyłem jakiegoś spowolnienia, czy też innych sygnałów
świadczących o tym, że coś się dzieje (nie ma luzów).
Macie jakieś sugestie co to może być i jak się do tego zabrać?

Dzięki.
A zdjąć osłonę z łożysk i uzupełnić braki smaru? Jeśli to to oczywiście. No chyba że zapadka w bębenku. Ale to raczej inny dźwięk.

Data: 2015-03-03 03:25:13
Autor: Wojtas
Chrobotanie w piaście
W dniu 2015-03-02 o 23:26, Piotr RogoĹĽa pisze:

A zdjąć osłonę z łożysk i uzupełnić braki smaru? Jeśli to to oczywiście.
No chyba że zapadka w bębenku. Ale to raczej inny dźwięk.

Pytanie tylko na ile są rozbieralne łożyska maszynowe? Da się to w cholerę złożyć z powrotem?

--
Tęskono i nudno jest na tym naszym świecie, proszę państwa.

Data: 2015-03-03 07:55:02
Autor: qrt
Chrobotanie w piaście
Dnia Tue, 03 Mar 2015 03:25:13 +0100, Wojtas napisał(a):

W dniu 2015-03-02 o 23:26, Piotr Rogoża pisze:

A zdj±ć osłonę z łożysk i uzupełnić braki smaru? Je¶li to to oczywi¶cie.
No chyba że zapadka w bębenku. Ale to raczej inny dĽwięk.

Pytanie tylko na ile s± rozbieralne łożyska maszynowe? Da się to w cholerę złożyć z powrotem?

łożyska maszynowego jako takiego nie rozbierzesz - zdejmuje sie tylko te
osłonki (uszczelnienia) z boku, pakuje do ¶rodka smar i zakłada osłonki z
porwotem. Inna sprawa iż jak łożysko maszynowe zaczyna niedomagać to takie zabiegi na
długo nie wystarczaj± i trzeba sie liczyć z wymian±.

Data: 2015-03-03 08:09:22
Autor: Czesław Wi¶niak
Chrobotanie w pia¶cie
A zdj±ć osłonę z łożysk i uzupełnić braki smaru? Je¶li to to oczywi¶cie.
No chyba że zapadka w bębenku. Ale to raczej inny dĽwięk.

Pytanie tylko na ile s± rozbieralne łożyska maszynowe? Da się to w
cholerę złożyć z powrotem?

łożyska maszynowego jako takiego nie rozbierzesz - zdejmuje sie tylko te
osłonki (uszczelnienia) z boku, pakuje do ¶rodka smar i zakłada osłonki z
porwotem.

Strata czasu. Zwyczajnie takie zabiegi sie nie oplacaja bo lozyska nie sa drogie, chyba ze jakies "wyszukane".

Data: 2015-03-03 08:28:00
Autor: qrt
Chrobotanie w pia¶cie
Dnia Tue, 3 Mar 2015 08:09:22 +0100, Czesław Wi¶niak napisał(a):

A zdj±ć osłonę z łożysk i uzupełnić braki smaru? Je¶li to to oczywi¶cie.
No chyba że zapadka w bębenku. Ale to raczej inny dĽwięk.

Pytanie tylko na ile s± rozbieralne łożyska maszynowe? Da się to w
cholerę złożyć z powrotem?

łożyska maszynowego jako takiego nie rozbierzesz - zdejmuje sie tylko te
osłonki (uszczelnienia) z boku, pakuje do ¶rodka smar i zakłada osłonki z
porwotem.

Strata czasu. Zwyczajnie takie zabiegi sie nie oplacaja bo lozyska nie sa drogie, chyba ze jakies "wyszukane".

w zasadzie to sie zgadzam :)

Data: 2015-03-04 17:33:47
Autor: Piotr Rogoża
Chrobotanie w pia¶cie
Dnia Tue, 03 Mar 2015 08:28:00 +0100, qrt napisał(a):

Strata czasu. Zwyczajnie takie zabiegi sie nie oplacaja bo lozyska nie
sa drogie, chyba ze jakies "wyszukane".

w zasadzie to sie zgadzam :)

A jak się mają łożyska za 5zł do tych za 50zł? Nie podam firmy ani modelu bo nie pamiętam. Kiedyś jak wymieniałem w suporcie i w kole to znalazłem dwa takie warianty. Oczywiście kupiłem te poniżej 10zł i do dzisiaj działają.
Swoją drogą muszę jakąś praskę kupić i coś do wyjmowania.

--
Piotr

Data: 2015-03-04 19:11:24
Autor: Czesław Wiśniak
Chrobotanie w piaście
A jak się mają łożyska za 5zł do tych za 50zł? Nie podam firmy ani modelu
bo nie pamiętam. Kiedyś jak wymieniałem w suporcie i w kole to znalazłem
dwa takie warianty. Oczywiście kupiłem te poniżej 10zł i do dzisiaj
działają.
Swoją drogą muszę jakąś praskę kupić i coś do wyjmowania.

U chinczykow wieksze prawdopodobienstwo trafienia na wadliwe niz u markowego producenta np. nachi, snr, skf, fłt...itd

Data: 2015-03-03 08:38:09
Autor: Wojtas
Chrobotanie w pia¶cie
W dniu 2015-03-03 o 07:55, qrt pisze:

Inna sprawa iż jak łożysko maszynowe zaczyna niedomagać to takie zabiegi na
długo nie wystarczaj± i trzeba sie liczyć z wymian±.

No wła¶nie tu się zastanawiam. Bo koło kręci się naprawdę dobrze (wyczuwalna jest lekka "chropowato¶ć", która zapewne jest spowodowana brakiem smaru), ale skoro opłacalno¶ć jest słaba to może od razu w cholerę wymienię. Będzie na jaki¶ dłuższy czas spokój.
BTW. Tęsknie za klasykami Shimano - "gniotsja nie łamiotsja".

Z ciekawo¶ci zapytam, bo na razie zlecę wymianę serwisowi - ciężko się nabija z powrotem łożyska? Trzeba mieć jakie¶ specjalne ustrojstwo, jak w wypadku ¶ci±gania?

--
Tęskno i nudno jest na tym naszym ¶wiecie, proszę państwa.

Data: 2015-03-03 09:06:32
Autor: qrt
Chrobotanie w pia¶cie
Dnia Tue, 03 Mar 2015 08:38:09 +0100, Wojtas napisał(a):

W dniu 2015-03-03 o 07:55, qrt pisze:

Inna sprawa iż jak łożysko maszynowe zaczyna niedomagać to takie zabiegi na
długo nie wystarczaj± i trzeba sie liczyć z wymian±.

No wła¶nie tu się zastanawiam. Bo koło kręci się naprawdę dobrze (wyczuwalna jest lekka "chropowato¶ć", która zapewne jest spowodowana brakiem smaru), ale skoro opłacalno¶ć jest słaba to może od razu w cholerę wymienię. Będzie na jaki¶ dłuższy czas spokój.
BTW. Tęsknie za klasykami Shimano - "gniotsja nie łamiotsja".

Z ciekawo¶ci zapytam, bo na razie zlecę wymianę serwisowi - ciężko się nabija z powrotem łożyska? Trzeba mieć jakie¶ specjalne ustrojstwo, jak w wypadku ¶ci±gania?

najlepiej praskę. Ale można wbijać też gumowym młotkiem czy młotkiem przez
drewno.

Chrobotanie w piaście

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona