Chromowanie detali

Data: 2015-04-09 12:37:28
Autor: Jacek Maciejewski
Chromowanie detali
Cześć
Z remontowanego roweru mam garść detali typu śrubka, nakrętka,
przywieszka, obejma które są podrdzewiałe i wypadało by je pochromować
na nowo a co najmniej pocynkować. Zna ktoś jakieś miejsce czy firmę
która by się tego podjęła? --
Jacek
Dziesięć przykazań ma 279 słów.
Deklaracja Niepodległości Stanów Zjednoczonych  1300 słów.
Dyrektywa UE w sprawie przewozu cukierków karmelkowych - 25 911 słów.

Data: 2015-04-09 20:46:48
Autor: PeJot
Chromowanie detali
[...]

Ogólnie cena zabija pomysł. Typowe śruby i nakrętki można zastąpić nierdzewnymi ( A2 ).

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2015-04-10 21:50:29
Autor: Akarm
Chromowanie detali
[...]

Tak. Jest tego sporo.
Galwanizernia się to nazywa.

--
           Akarm
http://www.bykomstop.avx.pl

Data: 2015-04-11 08:45:38
Autor: Jacek Maciejewski
Chromowanie detali
Dnia Fri, 10 Apr 2015 21:50:29 +0200, Akarm napisał(a):

Tak. Jest tego sporo.
Galwanizernia się to nazywa.

No popatrz. Nigdy bym się nie domyslił :)

Data: 2015-04-10 21:57:02
Autor: MadMan
Chromowanie detali
Dnia Thu, 9 Apr 2015 12:37:28 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

[...]

Ocynkownia, galwanizernia itp. Ceny myślę do 2 zł netto za kilogram. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2015-04-11 18:32:45
Autor: Dariusz K. Ładziak
Chromowanie detali
MadMan pisze:
[...]

W masówce lub elementach na tyle dużych że trudno je w wannie zgubić. Czy myślisz ze w galwanizerni za dwa złote będą się bawić w wiązanie każdej śrubki osobno? Ze osobny koszyk dla tych paru śrubek do wanny wsadzą? Pomnóż cenę przez kilkadziesiąt w tym przypadku.

--
Darek

Data: 2015-04-11 20:25:12
Autor: MadMan
Chromowanie detali
Dnia Sat, 11 Apr 2015 18:32:45 +0200, Dariusz K. Ładziak napisał(a):

[...]

Ja tam się nie znam, ale pręty fi 8 o długościach między 60 a 90 mm to
cynkują mi za 1.80 zł/kg. Nie ma ich za co zawiesić. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2015-04-11 21:06:00
Autor: Jacek Maciejewski
Chromowanie detali
Dnia Sat, 11 Apr 2015 20:25:12 +0200, MadMan napisał(a):

Ja tam się nie znam, ale pręty fi 8 o długościach między 60 a 90 mm to
cynkują mi za 1.80 zł/kg. Nie ma ich za co zawiesić.

A kto i gdzie? Daj jakiś namiar.

Data: 2015-04-11 21:30:33
Autor: MadMan
Chromowanie detali
Dnia Sat, 11 Apr 2015 21:06:00 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

Ja tam się nie znam, ale pręty fi 8 o długościach między 60 a 90 mm to
cynkują mi za 1.80 zł/kg. Nie ma ich za co zawiesić.

A kto i gdzie? Daj jakiś namiar.

Cynkor Tychy. Ale nie wiem jaka cena i warunki będą dla człowieka "z
ulicy". --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2015-04-18 01:59:31
Autor: Dariusz K. Ładziak
Chromowanie detali
MadMan pisze:
[...]

Ładują w obracany, siatkowy bęben. Jak dasz im tych prętów tyle że za normalną cenę zarobią cynkując to w bębnie - nie ma sprawy. A teraz idź i zapytaj za ile ci trzy takie pręty pocynkują.

--
Darek

Data: 2015-04-18 06:47:58
Autor: MadMan
Chromowanie detali
Dnia Sat, 18 Apr 2015 01:59:31 +0200, Dariusz K. Ładziak napisał(a):

A teraz idź i zapytaj za ile ci trzy takie pręty pocynkują.

Zgaduję że za tyle co 1 wsad :) Ja cynkuję tego zawsze ok. 20 kg...

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2015-04-19 23:47:53
Autor: Dariusz K. Ładziak
Chromowanie detali
MadMan pisze:
[...]

Czyli po kilkaset złotych za kilogram ci to wyjdzie.

Cynkowanie. A wiesz ile jest chrzanienia się z rozmieszczeniem ekranów i anod żeby przy chromowaniu nie poprzypalać? Ta robota też kosztuje!

=Darek

Data: 2015-04-11 07:52:11
Autor: Jacek
Chromowanie detali
[...]
Ja chromowałem elementy do motoroweru u Pinocego na ul. Porcelanowej 11.
Jacek

Data: 2015-04-11 08:48:21
Autor: Jacek Maciejewski
Chromowanie detali
Dnia Sat, 11 Apr 2015 07:52:11 +0200, Jacek napisał(a):

Ja chromowałem elementy do motoroweru u Pinocego na ul. Porcelanowej 11.

Jeszcze byś powiedział w jakim mieście. A jak gościa nie ma w necie to
jaki telefon.
Mieszkam w Zielonej, najbliższą galwanizernię znalazłem w Poznaniu i nie
zechcieli przyjąć zlecenia, nawet za 5 zł za śrubkę :)

Data: 2015-04-11 11:55:01
Autor: Piotr Kosewski
Chromowanie detali
On 2015-04-11 08:48, Jacek Maciejewski wrote:
Jeszcze byś powiedział w jakim mieście. A jak gościa nie ma w necie to
jaki telefon.

Chyba właśnie Ty "byś powiedział w jakim mieście".

Mieszkam w Zielonej, najbliższą galwanizernię znalazłem w Poznaniu i nie
zechcieli przyjąć zlecenia, nawet za 5 zł za śrubkę :)

O ja pier...
Chodziłeś po mieście z lortnerką i szukałeś?

http://panoramafirm.pl/galwanizacja/lubuskie,,zielona_g%C3%B3ra

pozdrawiam,
PK

Data: 2015-04-11 15:44:58
Autor: Jacek Maciejewski
Chromowanie detali
Dnia Sat, 11 Apr 2015 11:55:01 +0200, Piotr Kosewski napisał(a):

On 2015-04-11 08:48, Jacek Maciejewski wrote:
[...]

A czytałeś to co podałeś? "Obszar usług: Zielona Góra Siedziba firmy: ul. Szkolna 15,
Kędzierzyn-Koźle"
Trzeba gadać z firmą w Kędzierzynie i tam wysyłać detale. Oczywiście,
wagon śrubek ci zrobią ale nie 5 szt :)
A jedyna z wykazu co podaje siedzibę w Zielonej to już historia
zamierzchła.

Data: 2015-04-13 11:46:03
Autor: Jacek Maciejewski
Chromowanie detali

On 2015-04-11 08:48, Jacek Maciejewski wrote:
[...]

Tak żeby zakończyć sprawę: To: http://voila.pl/index.php?f=1817784
Wittmann z Poznania wycenił chromowanko na 350 zł :)
Pewnie złocenie wyszło by taniej :)

Data: 2015-04-13 12:18:35
Autor: PeJot
Chromowanie detali

Tak żeby zakończyć sprawę: To: http://voila.pl/index.php?f=1817784
Wittmann z Poznania wycenił chromowanko na 350 zł :)
Pewnie złocenie wyszło by taniej :)

A nie mówiłem ? :)

--
P.Jankisz

Data: 2015-04-13 12:45:56
Autor: Jacek Maciejewski
Chromowanie detali
Dnia Mon, 13 Apr 2015 12:18:35 +0200, PeJot napisał(a):

A nie mówiłem ? :)

No, mówiłeś. Ale ja jeszcze pamiętam czasy kiedy galwanizernie były na
każdym kroku i po znajomości można było za darmo :)

Data: 2015-04-13 12:52:53
Autor: PeJot
Chromowanie detali
Dnia Mon, 13 Apr 2015 12:18:35 +0200, PeJot napisał(a):

A nie mówiłem ? :)

No, mówiłeś. Ale ja jeszcze pamiętam czasy kiedy galwanizernie były na
każdym kroku i po znajomości można było za darmo :)

A potem nastała moda na ekologię.

--
P.Jankisz

Data: 2015-04-13 13:14:41
Autor: Jacek Maciejewski
Chromowanie detali
Dnia Mon, 13 Apr 2015 12:52:53 +0200, PeJot napisał(a):

A potem nastała moda na ekologię.

Amen :)
--
Jacek
A czy to dobrze czy to źle to każdy chłopiec wiedzieć powinien.

Data: 2015-04-15 08:37:58
Autor: coaster
Chromowanie detali
Dnia Mon, 13 Apr 2015 12:18:35 +0200, PeJot napisał(a):

A nie mówiłem ? :)

No, mówiłeś. Ale ja jeszcze pamiętam czasy kiedy galwanizernie były na
każdym kroku i po znajomości można było za darmo :)

ZTW chromowanie w Poznaniu kompletu elementow zabytkowego roweru norma to +- 1500 zl. Drobiazgow do Huragana, Jaguara i Rometa najlepiej szukac w dziale zabytkowych czesci rowerowych albo pytac o nie uzytkownika gabi0791.

--
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is the less mysterious

Data: 2015-04-15 21:14:36
Autor: Piotr Kosewski
Chromowanie detali
On 2015-04-13 12:45, Jacek Maciejewski wrote:
No, mówiłeś. Ale ja jeszcze pamiętam czasy kiedy galwanizernie były na
każdym kroku i po znajomości można było za darmo :)

Poza tym szewc, bednarz i kowal byli na każdej większej ulicy itd.

Prosta sprawa drogi Jacku M. Mam prawie 30 lat i nigdy nawet nie
poczułem potrzeby ocynkowania czegokolwiek. Wątpię też, abym poczuł
ją przez kolejne 30 lat. I właśnie dlatego Ty zapłacisz 350 zł
za swoje śrubki. Sorry. :D

pozdrawiam,
PK

Data: 2015-04-12 08:27:30
Autor: Jacek
Chromowanie detali
Jeszcze byś powiedział w jakim mieście. A jak gościa nie ma w necie to
jaki telefon.
Mieszkam w Zielonej,
Gratuluję, bo już myślałem, że mieszkasz w DC, jak większość "autorów" postów nie raczących podać skąd są. Miasta celowo nie podawałem, bo myślałem, że Ci jest obojętne, czy to będą Ustrzyki, czy Szczecin ;-)
Teraz mogę podać: Katowice i jest ten zakład w internecie.
Rozważ wymianę śrubek na nierdzewne, będzie taniej i chyba lepiej, a na pewno prościej. Jeżeli nie ma tam jakichś o bardzo wysokiej klasie wytrzymałości, to nierdzewne dają radę.
Jacek

Chromowanie detali