Data: 2014-05-24 07:36:03 | |
Autor: Tomasz Stiller | |
Chrysler Voyager, czy mo¿e Renault Espace? | |
Cześć.
Potrzebuję auta do wożenia 3-4 osób + sporo narzędzi. Doszedłem do wniosku, że nawet duże kombi będzie zbyt małe żeby się komfortowo zabrać z całym majdanem, potrzebuję zatem czegoś większego. Chwilowo skłaniam się w stronę Chryslera Grand Voyagera, raczej mk2 niż mk3. Budżet do 10k na zakup. Mam zatem kilka pytań do osób, które jeżdżą czymś takim. Najpopularniejszy jest oczywiście benzyniak 3.3/3.8 czyli dwie pokrewne konstrukcje. Większość zagazowana z oczywistych względów. Pytanie jak to się sprawuje i ile pali? Będę jeździł raczej w okolice podmiejskich miejscowości typowo 30-50km w jedną stronę. Od czasu do czasu zdarza się też diesel 2.5l. To chyba jakaś amerykańska konstrukcja? Na razie doczytałam, że ma rozrząd na łańcuchu. Jak z trwałością tych silników? Ile taki diesel pali w tym samochodzie, tak realnie? Czy oni potrafią budować ropniaki w ogóle? Kolejne pytanie o skrzynie biegów. Spora cześć oferowanych ma automaty. Jak z tymi skrzyniami? Bać się tego? Generalnie z tego co widzę, manuale są raczej w dieslach. NoPB raczej z automatem. Czy ktoś z szanownych grypowiczów byłby w stanie zmierzyć mi wymiary bagażnika tego samochodu? Interesuje mnie wymiar po usunięciu trzeciego rzędu siedzeń. Głębokość i minimalna szerokość. A może inaczej? Espace mk3? Tylko on jest zdaje się sporo mniejszy jednak. Doradźcie proszę. Tomek |
|
Data: 2014-05-24 16:41:42 | |
Autor: P.B. | |
Chrysler Voyager, czy mo¿e Renault Espace? | |
Dnia Sat, 24 May 2014 07:36:03 +0000 (UTC), Tomasz Stiller napisa³(a):
Od czasu do czasu zdarza siê te¿ diesel 2.5l. To chyba jaka¶ amerykañska konstrukcja? Na razie doczyta³am, ¿e ma rozrz±d na ³añcuchu. Jak z trwa³o¶ci± tych silników? Ile taki diesel pali w tym samochodzie, tak realnie? Czy oni potrafi± budowaæ ropniaki w ogóle? Ten silnik ma opiniê nieszczê¶cia psuj±cego siê co chwilê i wybitnie trudnego dodtkowo drogiego w serwisowaniu. To nie jest amerykañska konstrukcja, ale w³oski wynalazek firmy VM. Pali szwagrowi tak do 10 litrów ON, wiêc w granicach rozs±dku, je¼dzi siê tym poprawnie - z poprawk±, ¿e dynamika i prowadzenie jak w autobusie, ale i komfort te¿. Problemów z silnikiem nigdy nie mia³, ale auto u¿ytkowane jest w UK, kupione jako 3-latek od pierwszego w³a¶ciciela, wiêc z tymi "gotowymi do rejestracji" w Kutnie, czy Gnie¼nie to wiele wspólnego nie ma. -- Pozdrawiam, Przemek |
|
Data: 2014-05-24 17:45:39 | |
Autor: Tomasz Stiller | |
Chrysler Voyager, czy mo¿e Renault Espace? | |
On Sat, 24 May 2014 16:41:42 +0200, P.B. wrote:
Dnia Sat, 24 May 2014 07:36:03 +0000 (UTC), Tomasz Stiller napisał(a): Do podobnych wniosków dochodzę przeglądając opinie to i ówdzie. Chociaż są też ludzie, którzy pozytywnie piszą o tym silniku. Ja myślę, że będę szukał jednak wersji benzynowej. Tomek |
|
Data: 2014-05-24 21:22:26 | |
Autor: Maciek | |
Chrysler Voyager, czy mo¿e Renault Espace? | |
Dnia Sat, 24 May 2014 07:36:03 +0000 (UTC), Tomasz Stiller napisa³(a):
Najpopularniejszy jest oczywi¶cie benzyniak 3.3/3.8 czyli dwie pokrewne konstrukcje. Wiêkszo¶æ zagazowana z oczywistych wzglêdów. Pytanie jak to siê sprawuje i ile pali? Bêdê je¼dzi³ raczej w okolice podmiejskich miejscowo¶ci typowo 30-50km w jedn± stronê. Sprawuje sie swietnie, raczej pancerny silnik, ktory ma duzy moment od samego "dolu". Zalewany odpowiednim olejem (nigdy w zyciu 15W40). 3.3 i 3.8 pala zasadniczo tyle samo, wiec lepiej brac wieszy, bo mocniejszy. W "jajku" (czyli voyagerach do 2000 roku) ma 185 koni. Spalanie LPG w mojej "zabie" (czyli po 2001 roku) to w lecie jakies 20 l/100 w cyklu mieszanym, ale ja mam AWD. Przednionapedowy bedzie palil kolo 17.
To jest wloski diesel, od ktorego najlepej trzymac sie jak najdalej. Problemy z chlodzeniem i glowicami (a ma ich 4), kultura pracy traktora. W voyu pali ok. 10/100. Kolejne pytanie o skrzynie biegów. Spora cze¶æ oferowanych ma automaty. Jak z tymi skrzyniami? Baæ siê tego? Generalnie z tego co widzê, manuale s± raczej w dieslach. NoPB raczej z automatem. Nie bac sie. Pilnowac zmian oleju i filtra. Jesli sie rozpadnie, to naprawa kosztuje tyle co sprzeglo z dwumasa d dowolnego nowoczesnego diesla. Czy kto¶ z szanownych grypowiczów by³by w stanie zmierzyæ mi wymiary baga¿nika tego samochodu? Interesuje mnie wymiar po usuniêciu trzeciego rzêdu siedzeñ. G³êboko¶æ i minimalna szeroko¶æ. Moge Ci zmierzyc w poliftowym, czyli 2001 r. -- //\/\aciek docktor(a)poczta.onet.pl |
|
Data: 2014-05-24 19:40:21 | |
Autor: Tomasz Stiller | |
Chrysler Voyager, czy mo¿e Renault Espace? | |
On Sat, 24 May 2014 21:22:26 +0200, Maciek wrote:
Najpopularniejszy jest oczywiście benzyniak 3.3/3.8 (..) Pytanie jakSprawuje sie swietnie, raczej pancerny silnik, ktory ma duzy moment od Dla mnie AWD w tym przypadku to zbytek szczęścia, niemniej większość tych ogłaszanych z tego co widzę właśnie ma właśnie napęd na 4 koła. Były gen2 z napędem tylko na przednią oś? Od czasu do czasu zdarza się też diesel 2.5l. (...)To jest wloski diesel, od ktorego najlepej trzymac sie jak najdalej. Ok, czuję się przekonany ;) Kolejne pytanie o skrzynie biegów. Miałeś jakieś problemy ze skrzynią u siebie? Jak w ogóle jest z serwisem tych samochodów w Polsce? Czy ktoś z szanownych grypowiczów byłby w stanie zmierzyć mi wymiaryMoge Ci zmierzyc w poliftowym, czyli 2001 r. Byłbym wdzięczny, dzięki za pomoc. Tomek |
|
Data: 2014-05-24 21:55:26 | |
Autor: Maciek | |
Chrysler Voyager, czy mo¿e Renault Espace? | |
Dnia Sat, 24 May 2014 19:40:21 +0000 (UTC), Tomasz Stiller napisa³(a):
Dla mnie AWD w tym przypadku to zbytek szczê¶cia, niemniej wiêkszo¶æ tych og³aszanych z tego co widzê w³a¶nie ma w³a¶nie napêd na 4 ko³a. By³y gen2 z napêdem tylko na przedni± o¶?Ogromna wiekszosc wszystkich generacji miala naped tylko na przod. Moze teraz nastapil jakis dziwny wysyp w ogloszeniach... Mozesz posszerzyc wyszukiwanie o Dodge'a Grand Caravana, bo to to samo, roznia sie kosmetycznie. Zobacz na Allegro i olx.pl. Mia³e¶ jakie¶ problemy ze skrzyni± u siebie? Jak w ogóle jest z serwisem tych samochodów w Polsce? Ja, odpukac, nie. Ale serwisuje sie to bez problemu. To jest popularna skrzynia montowana w wielu modelach Chryslerow i pokrewnych. Nie jest to wg opinii Amerykanow jakas super trwala skrzynia, ale tez nie jakos szczegolnie awaryjna. W Krakowie, Warszawie, Worclawiu, Poznaniu - wszedzie ma po pare specjalizowanych serwisow. Poza tym to wcale nie sa znowuz jakies czary - wiele warsztatow mechanicznych, ktore specjalizja sie w "amerykanach", naprawia tez skrzynie. Przy ogledzinach samochodu zwroc uwage na kolor i zapach oleju w skrzyni. Czarniawy olej o zapachu spalenizny oznacza rychle klopoty. Szarpanie przy zmianach, przeciaganie biegow - tez. Wypytaj o ostatnia wymiane oleju i filtra. Pokutuje poglad, ze oleju w skrzyni sie nie zmienia, a to nieprawda. By³bym wdziêczny, dziêki za pomoc. OK, rano zmierze i napisze. -- //\/\aciek docktor(a)poczta.onet.pl |
|
Data: 2014-05-25 15:14:32 | |
Autor: Maciek | |
Chrysler Voyager, czy mo¿e Renault Espace? | |
Dnia Sat, 24 May 2014 19:40:21 +0000 (UTC), Tomasz Stiller napisa³(a):
By³bym wdziêczny, dziêki za pomoc. Sorry za opoznienie, rano musialem wlozyc rece w cos innego... Przestrzen ladunkowa po wyjeciu tylnych foteli ma 150 cm dlugosci (do linii koncowej zaznaczonej przy otworze klapy), a w najwezszym miejscu (przy mocowaniu foteli 3. rzedu) ma 123 cm szerokosci. Szerokosc ponad podlokietnikami to 153 cm. Jakbym mogl jakos pomoc, pisz. -- //\/\aciek docktor(a)poczta.onet.pl |
|
Data: 2014-05-25 14:50:15 | |
Autor: Tomasz Stiller | |
Chrysler Voyager, czy mo¿e Renault Espace? | |
On Sun, 25 May 2014 15:14:32 +0200, Maciek wrote:
Dnia Sat, 24 May 2014 19:40:21 +0000 (UTC), Tomasz Stiller napisał(a): Nie ma żadnego problemu z opóźnieniem, w końcu niedziela ;) Bardzo dziękuję za pomiary. Muszę przyznać, że jestem miło zaskoczony. Taka przestrzeń mi w zupełności wystarczy. Jeśli mógłbyś jeśli zmierzyć dla mnie wysokość progu załadunku oraz wysokość samego bagażnika do linii okien, to byłbym bardzo wdzięczny. Raz jeszcze dziękuję! Tomek |
|
Data: 2014-06-02 16:10:29 | |
Autor: Tomasz Stiller | |
Chrysler Voyager, czy mo¿e Renault Espace? | |
On Sun, 25 May 2014 15:14:32 +0200, Maciek wrote:
Jakbym mogl jakos pomoc, pisz. Mam jeszcze dwa pytanka. O DMC z dowodu, oraz masy przyczepek jakie może ciągnąć z/bez hamulca. Z góry dzięki. Tomek |
|
Data: 2014-05-26 12:03:47 | |
Autor: semi | |
Chrysler Voyager, czy może Renault Espace? | |
Użytkownik "Tomasz Stiller" <kaszel@lexx.eu.org> napisał w wiadomości news:llpi52$dst$1dont-email.me... Cześć. Kolega ma Town Country. To praktycznie to samo tyle że jest trochę dłuższy. Fajny autobus. Co do skrzyni to jak padł sterownik (jakaś tam puszka z elektroniką) to serwis musiał sprowadzać z Kanady bo nigdzie nie mieli. Nie było na szrotach, nie było w serwisach w europie. Zapłacił za sterownik 3800 Samochód stał 3 miesiące w serwisie. Ktoś pisał, że jest dużo serwisów w całej Polsce. Ja już widziałem fachowców od skrzyń automatycznych. I po tym co widziałem nie kupię długo automatu... Co kolwiek się w niej popsuje kosztuje majątek. |
|
Data: 2014-05-26 13:52:45 | |
Autor: Maciek | |
Chrysler Voyager, czy mo¿e Renault Espace? | |
Dnia Mon, 26 May 2014 12:03:47 +0200, semi napisa³(a):
Kolega ma Town Country. Nie jest dluzszy, tylko dokladnie taki sam. GV = T&C
Ekhem... http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string=komputer+skrzyni+voyager&search_scope=&bmatch=seng-v6-p-2-e-0409 Ja nikogo na sile nie namawiam, ale naprawde takie demonizowanie automatu to jakas pomylka. Proponuje wpisac w YT rebuilding automatic transaxle/transmission i zobaczyc, ale ludzi w USA kupuje sobie zestawy naprawcze i wymienia bebechy we wlasnym garazu. -- //\/\aciek docktor(a)poczta.onet.pl |
|
Data: 2014-05-26 16:21:15 | |
Autor: Marek | |
Chrysler Voyager, czy mo¿e Renault Espace? | |
Od czasu do czasu zdarza siê te¿ diesel 2.5l. To chyba jaka¶ amerykañskaFliziarz, ktory kladl u mnie kafelki ma takiego. Bardzo sobie go chwali. Jezdi juz kilkanascie lat. -- Marek echo qavio.dsbvycom@kqamp.csq | tr a-di-rs-ze-h a-z |