Data: 2014-05-24 21:22:26 | |
Autor: Maciek | |
Chrysler Voyager, czy może Renault Espace? | |
Dnia Sat, 24 May 2014 07:36:03 +0000 (UTC), Tomasz Stiller napisał(a):
Najpopularniejszy jest oczywi¶cie benzyniak 3.3/3.8 czyli dwie pokrewne konstrukcje. Większo¶ć zagazowana z oczywistych względów. Pytanie jak to się sprawuje i ile pali? Będę jeĽdził raczej w okolice podmiejskich miejscowo¶ci typowo 30-50km w jedn± stronę. Sprawuje sie swietnie, raczej pancerny silnik, ktory ma duzy moment od samego "dolu". Zalewany odpowiednim olejem (nigdy w zyciu 15W40). 3.3 i 3.8 pala zasadniczo tyle samo, wiec lepiej brac wieszy, bo mocniejszy. W "jajku" (czyli voyagerach do 2000 roku) ma 185 koni. Spalanie LPG w mojej "zabie" (czyli po 2001 roku) to w lecie jakies 20 l/100 w cyklu mieszanym, ale ja mam AWD. Przednionapedowy bedzie palil kolo 17.
To jest wloski diesel, od ktorego najlepej trzymac sie jak najdalej. Problemy z chlodzeniem i glowicami (a ma ich 4), kultura pracy traktora. W voyu pali ok. 10/100. Kolejne pytanie o skrzynie biegów. Spora cze¶ć oferowanych ma automaty. Jak z tymi skrzyniami? Bać się tego? Generalnie z tego co widzę, manuale s± raczej w dieslach. NoPB raczej z automatem. Nie bac sie. Pilnowac zmian oleju i filtra. Jesli sie rozpadnie, to naprawa kosztuje tyle co sprzeglo z dwumasa d dowolnego nowoczesnego diesla. Czy kto¶ z szanownych grypowiczów byłby w stanie zmierzyć mi wymiary bagażnika tego samochodu? Interesuje mnie wymiar po usunięciu trzeciego rzędu siedzeń. Głęboko¶ć i minimalna szeroko¶ć. Moge Ci zmierzyc w poliftowym, czyli 2001 r. -- //\/\aciek docktor(a)poczta.onet.pl |
|
Data: 2014-05-24 19:40:21 | |
Autor: Tomasz Stiller | |
Chrysler Voyager, czy może Renault Espace? | |
On Sat, 24 May 2014 21:22:26 +0200, Maciek wrote:
Najpopularniejszy jest oczywiście benzyniak 3.3/3.8 (..) Pytanie jakSprawuje sie swietnie, raczej pancerny silnik, ktory ma duzy moment od Dla mnie AWD w tym przypadku to zbytek szczęścia, niemniej większość tych ogłaszanych z tego co widzę właśnie ma właśnie napęd na 4 koła. Były gen2 z napędem tylko na przednią oś? Od czasu do czasu zdarza się też diesel 2.5l. (...)To jest wloski diesel, od ktorego najlepej trzymac sie jak najdalej. Ok, czuję się przekonany ;) Kolejne pytanie o skrzynie biegów. Miałeś jakieś problemy ze skrzynią u siebie? Jak w ogóle jest z serwisem tych samochodów w Polsce? Czy ktoś z szanownych grypowiczów byłby w stanie zmierzyć mi wymiaryMoge Ci zmierzyc w poliftowym, czyli 2001 r. Byłbym wdzięczny, dzięki za pomoc. Tomek |
|
Data: 2014-05-24 21:55:26 | |
Autor: Maciek | |
Chrysler Voyager, czy może Renault Espace? | |
Dnia Sat, 24 May 2014 19:40:21 +0000 (UTC), Tomasz Stiller napisał(a):
Dla mnie AWD w tym przypadku to zbytek szczę¶cia, niemniej większo¶ć tych ogłaszanych z tego co widzę wła¶nie ma wła¶nie napęd na 4 koła. Były gen2 z napędem tylko na przedni± o¶?Ogromna wiekszosc wszystkich generacji miala naped tylko na przod. Moze teraz nastapil jakis dziwny wysyp w ogloszeniach... Mozesz posszerzyc wyszukiwanie o Dodge'a Grand Caravana, bo to to samo, roznia sie kosmetycznie. Zobacz na Allegro i olx.pl. Miałe¶ jakie¶ problemy ze skrzyni± u siebie? Jak w ogóle jest z serwisem tych samochodów w Polsce? Ja, odpukac, nie. Ale serwisuje sie to bez problemu. To jest popularna skrzynia montowana w wielu modelach Chryslerow i pokrewnych. Nie jest to wg opinii Amerykanow jakas super trwala skrzynia, ale tez nie jakos szczegolnie awaryjna. W Krakowie, Warszawie, Worclawiu, Poznaniu - wszedzie ma po pare specjalizowanych serwisow. Poza tym to wcale nie sa znowuz jakies czary - wiele warsztatow mechanicznych, ktore specjalizja sie w "amerykanach", naprawia tez skrzynie. Przy ogledzinach samochodu zwroc uwage na kolor i zapach oleju w skrzyni. Czarniawy olej o zapachu spalenizny oznacza rychle klopoty. Szarpanie przy zmianach, przeciaganie biegow - tez. Wypytaj o ostatnia wymiane oleju i filtra. Pokutuje poglad, ze oleju w skrzyni sie nie zmienia, a to nieprawda. Byłbym wdzięczny, dzięki za pomoc. OK, rano zmierze i napisze. -- //\/\aciek docktor(a)poczta.onet.pl |
|
Data: 2014-05-25 15:14:32 | |
Autor: Maciek | |
Chrysler Voyager, czy może Renault Espace? | |
Dnia Sat, 24 May 2014 19:40:21 +0000 (UTC), Tomasz Stiller napisał(a):
Byłbym wdzięczny, dzięki za pomoc. Sorry za opoznienie, rano musialem wlozyc rece w cos innego... Przestrzen ladunkowa po wyjeciu tylnych foteli ma 150 cm dlugosci (do linii koncowej zaznaczonej przy otworze klapy), a w najwezszym miejscu (przy mocowaniu foteli 3. rzedu) ma 123 cm szerokosci. Szerokosc ponad podlokietnikami to 153 cm. Jakbym mogl jakos pomoc, pisz. -- //\/\aciek docktor(a)poczta.onet.pl |
|
Data: 2014-05-25 14:50:15 | |
Autor: Tomasz Stiller | |
Chrysler Voyager, czy może Renault Espace? | |
On Sun, 25 May 2014 15:14:32 +0200, Maciek wrote:
Dnia Sat, 24 May 2014 19:40:21 +0000 (UTC), Tomasz Stiller napisał(a): Nie ma żadnego problemu z opóźnieniem, w końcu niedziela ;) Bardzo dziękuję za pomiary. Muszę przyznać, że jestem miło zaskoczony. Taka przestrzeń mi w zupełności wystarczy. Jeśli mógłbyś jeśli zmierzyć dla mnie wysokość progu załadunku oraz wysokość samego bagażnika do linii okien, to byłbym bardzo wdzięczny. Raz jeszcze dziękuję! Tomek |
|
Data: 2014-06-02 16:10:29 | |
Autor: Tomasz Stiller | |
Chrysler Voyager, czy może Renault Espace? | |
On Sun, 25 May 2014 15:14:32 +0200, Maciek wrote:
Jakbym mogl jakos pomoc, pisz. Mam jeszcze dwa pytanka. O DMC z dowodu, oraz masy przyczepek jakie może ciągnąć z/bez hamulca. Z góry dzięki. Tomek |