Chrystus w tupolewie. "Weszłam do kościoła na adorację i... szok!!!"

Data: 2011-04-23 18:09:40
Autor: Przemysław W
Chrystus w tupolewie. "Weszłam do kościoła na adorację i... szok!!!"
Jezus Chrystus złożony w tupolewie i monstrancja umieszczona tuż za kabiną pilotów - tak wygląda Grób Pański w parafii p.w. Najświętszej Maryi Panny Wspomożenia Wiernych w Rumi. Część wiernych nie kryje oburzenia. ''Drodzy Księża! Dlaczego i Wy dzielicie?'' - napisała jedna z parafianek. Groby Pańskie, nawiązujące do katastrofy smoleńskiej są też w Łodzi i Częstochowie

- Chcieliśmy pokazać, że tragedia smoleńska nie kończy niczego. Pozostała po niej jednak pustka i tylko Jezus Chrystus może tę pustkę zapełnić - tak intencje twórców Grobu tłumaczy w rozmowie z redakcją Kontaktu24, proboszcz parafii, ks. Kazimierz Chudzicki.

- Ważne, żeby groby miały wymiar narodowy, mówiły o ważnych wydarzeniach w kontekście społecznym. Najgorzej jest wtedy, gdy grób nie budzi żadnej refleksji - twierdzi.

'Piękne' vs 'Szok'

Z dyskusji na stronie internetowej parafii wynika, że Grób wywołał kontrowersje wśród wiernych. Część internautów z uznaniem wypowiada się na temat wystroju Grobu Pańskiego: "Dobry pomysł z tupolewem, brawo"; "Przejmujące, piękne, odważne i właściwe... Dziękujemy!".

- Dla człowieka trzymającego się z boku, nie oglądającego tv ołtarz z tupolewem będzie po prostu upamiętnieniem zeszłorocznej tragedii i szansą na refleksję do jakiej roli ona urosła - pisze z kolei Majkel.

Jednak inni nie kryją oburzenia. - Weszłam wczoraj do kościoła na adorację i... szok!!! Drodzy Księża! Dlaczego i Wy dzielicie? Ludzie są zmęczeni Smoleńskiem i wszystkimi rzeczami z tym związanymi. Ja co roku z przyjemnością oglądałam wystrój Grobu Pańskiego. Ale tegoroczny to żenada! Przychodzę do Kościoła na modlitwę i słowa daję, że w tym roku Grób Pański mi w tym przeszkadzał. Jeżeli odpowiedzialni za wystrój mieli na względzie szopkę noworoczną, to w moim mniemaniu sukces osiągnęli - napisała w internetowej parafialnej księdze gości Ilona.

Jasna Góra: 96 krzyży i świec symbolizujących ofiary

Także tegoroczny Grób Pański na Jasnej Górze nawiązuje do katastrofy smoleńskiej; znalazło się w nim 96 krzyży i tyle samo świec symbolizujących każdą z ofiar ubiegłorocznej tragedii. To hołd oddany ludziom, którzy zginęli w tej katastrofie - podkreślają paulini.

Zgodnie z tradycją Grób Pański został przygotowany w Kaplicy Cudownego Obrazu. Tegoroczna dekoracja zajmuje sporą część powierzchni świątyni, sięga poza prezbiterium.

- W centralnym miejscu stoi krzyż, w sercu krzyża monstrancja z Panem Jezusem, i dalej krzyże, dokładnie 96 krzyży, jak również 96 zapalonych świec symbolizujących tych ludzi, którzy zginęli pod Smoleńskiem - powiedział, cytowany przez biuro prasowe sanktuarium, jasnogórski dekorator o. Bronisław Kraszewski.

Główny krzyż został przyozdobiony biało-czerwoną flagą, która wije się aż na skraj Grobu, gdzie ustawione zostały zapalone świece. Pozostałe krzyże - mniejsze i większe - zostały ustawione po prawej i po lewej stronie głównego krzyża. Wśród nich stoją małe zielone drzewka i krzewy. Uzupełnieniem całości są kwiaty.

Dekoracja Grobu Pańskiego pozostanie w kaplicy tylko do wyruszenia procesji rezurekcyjnej o godz. 6.00 w Niedzielę Zmartwychwstania Pańskiego. Tuż po wyruszeniu procesji z Kaplicy dekoracja tworząca Grób zostanie rozebrana.

Łódź: Na grobie dłonie wychodzące z ziemi

Z kolei na Grobie Pańskim w Łodzi w kościele Matki Boskiej Różańcowej umieszczony jest ogon Tu-154M z biało-czerwoną szachownicą, z ziemi wychodzą dłonie skierowane do nieba i brzózki.

Przykryte biało-czerwoną szarfą symbole zostały umieszczone obok krzyża, hostii i figury symbolizującej Jezusa Chrystusa w grobie.

Wierni odwiedzający kościół w różny sposób reagują na takie połączenie. Część z nich podkreśla, że ofiary ubiegłorocznej katastrofy to "męczennicy", którzy, podobnie jak Jezus Chrystus, zginęli za innych. Ich zdaniem umieszczenie symboli katastrofy przy grobie Chrystusa jest w pełni uzasadnione.

Innych takie połączenie razi. Wielu wiernych twierdziło, że kościół nie jest miejscem do manifestowania "prywatnych i politycznych poglądów", a za taki manifest uznawali umieszczenie w kaplicy symboli katastrofy smoleńskiej

http://wyborcza.pl/1,75248,9488828,Chrystus_w_tupolewie___Weszlam_do_kosciola_na_adoracje.html

Przemek

--

"Miesiąc przed katastrofą Lecha Kaczyńskiego oceniało źle 2/3 Polaków."

Data: 2011-04-23 12:29:06
Autor: Darecki
[...]

ty warzywny, czy ktos z tej parafi interesuje sie jak Michnik wystroil swoje mieszkanie lub biuro? Nie, no to co Michnika i jego bande obchodzi kosciol? Jak juz wroci do Polski ten wasz ukochany komunizm, to znowu bedziecie jezdzic czarnymi wolgami od kosciola do kosciola, sprawdzac i nakazywac co wolno a czego nie wolno, do tego czasu, pozostaje wam pobelkotac sobie z zalu, goryczy i strachu, ze ludzie i tak maja to w d..... No to wyj
warzywny bo gazetke ktos musi kupic zebys zyl.

Data: 2011-04-24 06:51:26
Autor: cirrus
Użytkownik "Darecki" <1123krtv@onet.pl> napisał w wiadomości news:iov291$llg$1speranza.aioe.org...
[...]

Jasne, wasze wstydliwe gusla powinny być odprawiane w tajemnicy, najlepiej jeszcze zacznijcie składać ofiary, na początek ze zwierząt.

--
stevep

Data: 2011-04-24 01:06:35
Autor: Darecki
Chrystus w tupolewie. "Weszłam do kościoła na adorację i... szok!!!"

Jasne, wasze wstydliwe gusla powinny być odprawiane w tajemnicy,

Wasze boliszewickie umysly z Czerskiej, powiny byc wyprane w goracej wodzie, bo smierdza glupota, beznadzieja i desperacja.

najlepiej jeszcze zacznijcie składać ofiary, na początek ze zwierząt.

Zaraz zacznieniemy polowac i skladac, jako pierwsze danie, bedzie kotlet z dzika pierdziwkowskiego, przyprawiony chrzanem zeby zabic smak tej miety w jego gebie.

Data: 2011-04-24 12:20:46
Autor: cirrus
Użytkownik "Darecki" <1123krtv@onet.pl> napisał w wiadomości news:ip0elb$lje$1speranza.aioe.org...
[...]

Odoru twojego kretyńswa nie zabije nawet kwas solny.

--
stevep

Data: 2011-04-24 12:05:28
Autor: Darecki
[...]

Powtarzasz sie pierdzikowski i to juz od ladnych kilku lat, ale wy zydzi z Czerskiej macie dzisiaj ciezki dzien, na defilade nie pojdziesz, pozostaje wam walenie lbem o sciane.

Data: 2011-04-25 07:27:38
Autor: cirrus
Użytkownik "Darecki" <1123krtv@onet.pl> napisał w wiadomości news:ip1l8n$fm3$1speranza.aioe.org...
[...]

A ty nie katolik i nie czcisz Żyda Jezusa?

--
stevep

Data: 2011-04-25 08:41:13
Autor: Darecki
Chrystus w tupolewie. "Weszłam do kościoła na adorację i... szok!!!"

A ty nie katolik i nie czcisz Żyda Jezusa?

Leb sobie polej zimna woda, stary zgryzliwy zgredzie :)

Data: 2011-04-25 13:53:43
Autor: obserwator
Chrystus w tupolewie.
cirrus <cirrus@tinvalid.tkdami.net> napisał(a):
A ty nie katolik i nie czcisz Żyda Jezusa?

a ty kogo czcisz cirrus? Michnika ktory uwaza sie za zyda i Polaka, chociaz
jest tylko bezczelnym, zaklamanym antypolskim czekista? --

Data: 2011-04-25 16:28:33
Autor: cirrus
Chrystus w tupolewie.
Użytkownik " obserwator" <fajny.d.arzbor@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:ip3ud7$v0$1inews.gazeta.pl...
[...]

Ale ty chyba nie możesz czcić Jezusa tej samej narodowości co Michnik.

--
stevep

Data: 2011-04-25 14:41:06
Autor: obserwator
Chrystus w tupolewie.
> [...]

> chociaz jest tylko bezczelnym, zaklamanym antypolskim czekista?

Ale ty chyba nie możesz czcić Jezusa tej samej narodowości co Michnik.

Jezus nie jest tej samej narodowosci co Michnik. Nie ma narodowosci zydowskiej.

Data: 2011-04-25 14:49:12
Autor:
cirrus - proba wyprowadzenia z *mylnego bledu.*

Michnik uwazajac sie za Zyda, znowu bezczelnie klamie. Panslavista moze ci to
wytlumaczyc dokladniej.
 Definicja narodowosci:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Narodowo%C5%9B%C4%87

Zydowstwo, to okreslenie wiary, takie jak islamista, chrzescijanin.

Michni jest ateista i komunista przyznajacym sie do narodowosci polskiej.

Data: 2011-04-26 05:49:43
Autor: cirrus
Chrystus w tupolewie.
Użytkownik " obserwator" <fajny.d.arzbor@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ip4162$85o$1inews.gazeta.pl...
[...]

Tak jak śląskiej?

--
stevep

Data: 2011-04-24 07:32:12
Autor: sofu
Chrystus w tupolewie. "Weszłam do kościoła na adorację i... szok!!!"

Użytkownik "cirrus" <cirrus@tinvalid.tkdami.net> napisał w wiadomości news:ip0a8n$rn2$1news.vectranet.pl...
-- ->
Jasne, wasze wstydliwe gusla powinny być odprawiane w tajemnicy, najlepiej jeszcze zacznijcie składać ofiary, na początek ze zwierząt.

--

Alez byłby to powrót do źródeł wiary.
Wtedy istniały kamienne ołtarze z kanałami na ściekajaca krew i ogniska gdzie opiekano składane ofiary z baranów.

sofu

Data: 2011-04-23 18:34:42
Autor: sofu
Chrystus w tupolewie. "Weszłam do kościoła na adorację i... szok!!!"

Użytkownik "Przemysław W" <Brońmy RP przed pisem@...pl> napisał w wiadomości news:ioutk6$eql$1inews.gazeta.pl...
Jezus Chrystus złożony w tupolewie i monstrancja umieszczona tuż za kabiną pilotów - tak wygląda Grób Pański w parafii p.w. Najświętszej Maryi Panny Wspomożenia Wiernych w Rumi. Część wiernych nie kryje oburzenia. &apos;&apos;Drodzy Księża! Dlaczego i Wy dzielicie?&apos;&apos; - napisała jedna z parafianek. Groby Pańskie, nawiązujące do katastrofy smoleńskiej są też w Łodzi i Częstochowie

[...]

W tym wszystkim zapomina się o jednym: gdyby Bóg istaniał, to powinien coś zrobić, aby do takiej strasznej tragedii nie doszło.
A ponieważ oczywiście nie istnieje, wiec wszystko jak zwykle poszło swoim torem i do tragedii doszło. Żałoba w tym wypadku jest uzasadniona stosownie do odczuć względem tragicznie zmarłych.
Jeśli zaś, jak chca tego katolicy Bóg istnieje i nic nie zrobił aby zapobiec tragedii, to znaczy, że miał pasazerów Tupolewa głeboko w .......  . I w gruncie rzeczy chciał ich śmierci. W takim wypadku dziwię się temu bezustannemu skowytowi i mylnej interporetacji Bożych zamysłów.

sofu

Data: 2011-04-23 16:43:21
Autor: obserwator
Chrystus w tupolewie.
sofu <manhunter1@o2.pl> napisał(a):

[...]

a gdzie wyczytales, ze Bog wplywa na losy ludzkie? Bog dla ludziom wolna wole
i to ludzie decyduja o swoich losach.

Ponadto, wydaje mi sie, ze ty patrzysz na Boga w sposob personalny, a to
niestety jest tylko zbyt duze uproszczenie.

sofu

Data: 2011-04-23 17:20:06
Autor: obserwator
Chrystus w tupolewie.
sofu, zauwazylem, ze tematy religijne bardzo cie interesuja i niepokoja.

Wprawdzie nie wiem, czy ci cos pomoge, ale zaryzykuje.

Rozumiem ludzi, ktorych wiara dogmatyczna juz nie satysfakcjonuje.

Przezylem to takze:)

Moje poglady ulegly zmianie, po kontakcie z pewnym czlowiekiem ktory rozpoczal
studia teologiczne, ale w juz w podeszlym wieku.

Z wyksztalcenia ten czlowiek byl cybernetykiem i jego ostateczna decyzja o podjeciu studiow teologicznych, zapadla po spotkaniu z Einsteinem.

Jako ze czlowiek ten dysponowal bardzo scislym umyslem, swoje studia poswiecil
tzw. teologii naukowej. Moze cie ta informacja zainteresuje i reszte sobie sam
znajdziesz.

Osoby ktore maja problem z dogmatami wiary, powinny sie takze zapoznac
najpierw z popularyzatorskimi publikacjami Michaela Talbota i Ruperta Sheldrake.

Data: 2011-04-23 21:08:02
Autor: Przemysław W
Chrystus w tupolewie.
Użytkownik " obserwator" <fajny.d.arzbor@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał

Osoby ktore maja problem z dogmatami wiary, powinny sie takze zapoznac
najpierw z popularyzatorskimi publikacjami Michaela Talbota i Ruperta Sheldrake.

I Richarda Dawkinsa.

Przemek

--

"Miesiąc przed katastrofą Lecha Kaczyńskiego oceniało źle 2/3 Polaków."

Data: 2011-04-23 21:59:54
Autor: jadrys
W dniu 2011-04-23 18:34, sofu pisze:
UĹźytkownik "Przemysław W"<Brońmy RP przed pisem@...pl>  napisał w wiadomości
[...]

- W centralnym miejscu stoi krzyĹź, w sercu krzyĹźa monstrancja z Panem
[...]

To co ty nazywasz tragedią, może w oczach Boga wcale nią nie było.

Data: 2011-04-23 22:24:49
Autor: pluton
Chrystus w tupolewie. "Weszłam do kościoła na adorację i... szok!!!"

To co ty nazywasz tragedią, może w oczach Boga wcale nią nie było.

W moich oczach to byl dosyc szczesliwy zbieg okolicznosci.
Ake nie pretenduje do tego, zeby byc Bogiem.

Nullification

Data: 2011-04-23 22:27:31
Autor: raff

"pluton" <zielonadupax@gazeta.pl> wrote in message news:iovca9$6se$1inews.gazeta.pl...

To co ty nazywasz tragedią, może w oczach Boga wcale nią nie było.

W moich oczach to byl dosyc szczesliwy zbieg okolicznosci.
Ake nie pretenduje do tego, zeby byc Bogiem.

Na tych twoich oczach to bedziesz mial meczennikow na nastepne piecdziesiat lat. Gratuluje "szczesliwego zbiegu okolicznosci" ;)

R.

Data: 2011-04-23 14:05:35
Autor: Antenka
On 23 Kwi, 22:27, "raff" <patagonia2...@onet.pl> wrote:
"pluton" <zielonadu...@gazeta.pl> wrote in messagenews:iovca9$6se$1inews..gazeta.pl...

> [...]

Na tych twoich oczach to bedziesz mial meczennikow na nastepne piecdziesiat lat. Gratuluje "szczesliwego zbiegu okolicznosci" ;)

Tak!  Tzw. zbiegi okoliczności nie istnieją! W przypadku "katastrofy"
smoleńskiej istnieje jedna wielka plątanina zbiegów okoliczności.
Ciekawe czy po tej wełence dotrzemy do poszczególnych motków! :D

Antenka

Data: 2011-04-23 22:30:02
Autor: jadrys
W dniu 2011-04-23 22:24, pluton pisze:
To co ty nazywasz tragedią, może w oczach Boga wcale nią nie było.

W moich oczach to byl dosyc szczesliwy zbieg okolicznosci.
Ake nie pretenduje do tego, zeby byc Bogiem.

Słyszałem od kogos niegłupiego że nie ma tzw. zbiegów okoliczności, - wszystko dzieje się wg. nakreślonego scenariusza.

Data: 2011-04-24 06:52:57
Autor: cirrus
Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:iovcsv$nic$1news.onet.pl...
[...]

I to ci jako wyznawcy teorii spiskowych bardzo pasuje.

--
stevep

Data: 2011-04-25 09:41:05
Autor: jadrys
W dniu 2011-04-24 06:52, cirrus pisze:
[...]

Wyznawcy prawdy i faktów, tylko one dla mnie się liczą.

Data: 2011-04-25 11:54:16
Autor: cirrus
Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:ip38i2$qld$1news.onet.pl...
[...]

Najczęściej te wymyślone i służące wydumanym teoriom.

--
stevep

Data: 2011-04-25 13:31:53
Autor: jadrys
W dniu 2011-04-25 11:54, cirrus pisze:
[...]

Nic nie wymyślam. Czasem tylko z zaistniałych faktów buduję własną teorię.

Data: 2011-04-25 16:29:24
Autor: cirrus
Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:ip3m6u$d9p$1news.onet.pl...
[...]

Najczęściej zbieżne z propagandą stalinowską.

--
stevep

Data: 2011-04-25 15:37:22
Autor: the_foe
W dniu 2011-04-23 22:30, jadrys pisze:
[...]

ale scenariusz musi miec elementarna logike. Zabojstwo JFK nieco sie wpisuje w te logike bo wygrana w wyborach byla formalnoscia. "Zabojstwo" Kaczynskiego w ogole, bo smierc uratowala go przed wyborcza kompromitacja.

--
the_foe

Data: 2011-07-23 23:37:25
Autor: jadrys
W dniu 2011-04-25 15:37, the_foe pisze:

[...]

Myślę ze wygrana miał w kieszeni. No bo jaki mógłby być powód zrzeczenia się władzy przez Jarosława?

Data: 2011-04-24 07:14:58
Autor: sofu
Chrystus w tupolewie. "Weszłam do kościoła na adorację i... szok!!!"
zone na stosunek Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:iovbbq$id5$1news.onet.pl...
-- -- -- -- >
To co ty nazywasz tragedią, może w oczach Boga wcale nią nie było.

-- -- -- -- -- -

Ależ ja własnie to założyłem jako jedna z możliwych iterpretacji smoleńskiej tragedii.

sofu

Data: 2011-04-25 09:40:47
Autor: jadrys
W dniu 2011-04-24 07:14, sofu pisze:
zone na stosunek UĹźytkownik "jadrys"<Che@yahoo.com>  napisał w wiadomości
[...]

I słusznie założyłeś. - Bo jeżeli Bóg istnieje i jest wszechwładny to, to założenie jest jedyną wersją do zaakceptowania.

Data: 2011-04-23 20:02:50
Autor: pluton
[...]

Czy ksionc mial wzrok sztucznie ZAMGLONY  ?

Nullification

Data: 2011-04-23 20:07:03
Autor: cytryna
[...]

" Rok po katastrofie jej inicjatorów i wykonawców źle ocenia 2/3 Polaków"

**********

A teraz wzór na donosik w stylu globalistki-globulistki:
[...]
 Kochana towarzyszko Ilono, teraz do kościoła nie przychodzi się na modlitwę tylko w poszukiwaniu niusów dla GWna. A globaliści i globuluiści odpowiedzialni
za błękitne parady oczekują w kościele szopki noworocznej w czasie Wielkanocy, najlepiej w wydaniu Powiatowgo i Szkiełka Podcieranego.
A z racji zmęczenia Smoleńskiem warto pomyśleć o odpoczynku,nawet wiecznym.

Data: 2011-04-24 06:49:11
Autor: cirrus
[...]

Powinien w tutce leżeć Lech Kaczyński w cierniowej koronie.

--
stevep

Data: 2011-04-24 01:00:39
Autor: Darecki
Chrystus w tupolewie. "Weszłam do kościoła na adorację i... szok!!!"

Powinien w tutce leżeć Lech Kaczyński w cierniowej koronie.

Jak juz kiedyś zdechniesz pierdzikowski, to my sobie tutaj pogadamy gdzie powinienes lezec, zastanawiajac sie czy powinienes byc przykryty gazeta Michnika, czy tylko bialym papierem z napisem "Kretyn".

Data: 2011-04-24 12:22:02
Autor: cirrus
Użytkownik "Darecki" <1123krtv@onet.pl> napisał w wiadomości news:ip0ea6$ks6$1speranza.aioe.org...
[...]

Dla ciebie nie potrzeba zadnego napisu, ze jesteś imbecylem to widać, słychać i czuc.

--
stevep

Data: 2011-04-24 11:57:59
Autor: Darecki
[...]

No i co mam ci pierdzikowski odpisac? Ze jestes kretynem? Przeciez to widac, po co powtarzac.

Data: 2011-04-25 07:26:53
Autor: cirrus
Użytkownik "Darecki" <1123krtv@onet.pl> napisał w wiadomości news:ip1kqk$ctu$1speranza.aioe.org...
[...]

Ale pisz, pisz  bo musisz, inaczej złość cię udusi.

--
stevep

Data: 2011-04-25 08:40:26
Autor: Darecki
Chrystus w tupolewie. "Weszłam do kościoła na adorację i... szok!!!"

Ale pisz, pisz  bo musisz, inaczej złość cię udusi.

No a do czego sluzy ta grupa? Do pastowania tekstow z GoWna? Nie czaruj pierdzikowski, dzien zaczynasz od kilkunasty durnych odpowiedzi, ktore najczesciej zaczynaja sie od slowa "kretyn".

Data: 2011-04-25 16:31:39
Autor: cirrus
Użytkownik "Darecki" <1123krtv@onet.pl> napisał w wiadomości news:ip3tk8$rll$1speranza.aioe.org...
[...]

Jeżeli myślisz, że ja będę się użerał z każdym nawiedzonym pisowskim kretynem, który poza kłótliwością nic nie wnosi to się mylisz, won śmieciu do filtra.

--
stevep

Data: 2011-04-25 09:35:27
Autor: Darecki
Chrystus w tupolewie. "Weszłam do kościoła na adorację i... szok!!!"

Jeżeli myślisz, że ja będę się użerał z każdym nawiedzonym pisowskim kretynem,

Dalej goraczka trzyma? No a teraz poodmieniaj sobie "kretyn" przez wszystkie przypadki, bo przeciez nic wiecej nie zrozumiesz, stary nadety glupku.