Chrystus w tupolewie. "Weszłam do kościoła na adorację i... szok!!!"

Data: 2011-04-23 20:07:03
Autor: cytryna
Chrystus w tupolewie. "Weszłam do kościoła na adorację i... szok!!!"
Jezus Chrystus złożony w tupolewie i monstrancja umieszczona tuż za kabiną

pilotów - tak wygląda Grób Pański w parafii p.w. Najświętszej Maryi Panny

Wspomożenia Wiernych w Rumi. Część wiernych nie kryje oburzenia.

''Drodzy Księża! Dlaczego i Wy dzielicie?'' - napisała

jedna z parafianek. Groby Pańskie, nawiązujące do katastrofy smoleńskiej są

też w Łodzi i Częstochowie

- Chcieliśmy pokazać, że tragedia smoleńska nie kończy niczego. Pozostała po

niej jednak pustka i tylko Jezus Chrystus może tę pustkę zapełnić - tak

intencje twórców Grobu tłumaczy w rozmowie z redakcją Kontaktu24, proboszcz

parafii, ks. Kazimierz Chudzicki.

- Ważne, żeby groby miały wymiar narodowy, mówiły o ważnych wydarzeniach w

kontekście społecznym. Najgorzej jest wtedy, gdy grób nie budzi żadnej

refleksji - twierdzi.

'Piękne' vs 'Szok'

Z dyskusji na stronie internetowej parafii wynika, że Grób wywołał

kontrowersje wśród wiernych. Część internautów z uznaniem wypowiada się na

temat wystroju Grobu Pańskiego: "Dobry pomysł z tupolewem, brawo";

"Przejmujące, piękne, odważne i właściwe... Dziękujemy!".

- Dla człowieka trzymającego się z boku, nie oglądającego tv ołtarz z

tupolewem będzie po prostu upamiętnieniem zeszłorocznej tragedii i szansą na

refleksję do jakiej roli ona urosła - pisze z kolei Majkel.

Jednak inni nie kryją oburzenia. - Weszłam wczoraj do kościoła na adorację

i... szok!!! Drodzy Księża! Dlaczego i Wy dzielicie? Ludzie są zmęczeni

Smoleńskiem i wszystkimi rzeczami z tym związanymi. Ja co roku z

przyjemnością oglądałam wystrój Grobu Pańskiego. Ale tegoroczny to żenada!

Przychodzę do Kościoła na modlitwę i słowa daję, że w tym roku Grób Pański

mi w tym przeszkadzał. Jeżeli odpowiedzialni za wystrój mieli na względzie

szopkę noworoczną, to w moim mniemaniu sukces osiągnęli - napisała w

internetowej parafialnej księdze gości Ilona.

Jasna Góra: 96 krzyży i świec symbolizujących ofiary

Także tegoroczny Grób Pański na Jasnej Górze nawiązuje do katastrofy

smoleńskiej; znalazło się w nim 96 krzyży i tyle samo świec symbolizujących

każdą z ofiar ubiegłorocznej tragedii. To hołd oddany ludziom, którzy

zginęli w tej katastrofie - podkreślają paulini.

Zgodnie z tradycją Grób Pański został przygotowany w Kaplicy Cudownego

Obrazu. Tegoroczna dekoracja zajmuje sporą część powierzchni świątyni, sięga

poza prezbiterium.

- W centralnym miejscu stoi krzyż, w sercu krzyża monstrancja z Panem

Jezusem, i dalej krzyże, dokładnie 96 krzyży, jak również 96 zapalonych

świec symbolizujących tych ludzi, którzy zginęli pod Smoleńskiem -

powiedział, cytowany przez biuro prasowe sanktuarium, jasnogórski dekorator

o. Bronisław Kraszewski.

Główny krzyż został przyozdobiony biało-czerwoną flagą, która wije się aż na

skraj Grobu, gdzie ustawione zostały zapalone świece. Pozostałe krzyże -

mniejsze i większe - zostały ustawione po prawej i po lewej stronie głównego

krzyża. Wśród nich stoją małe zielone drzewka i krzewy. Uzupełnieniem

całości są kwiaty.

Dekoracja Grobu Pańskiego pozostanie w kaplicy tylko do wyruszenia procesji

rezurekcyjnej o godz. 6.00 w Niedzielę Zmartwychwstania Pańskiego. Tuż po

wyruszeniu procesji z Kaplicy dekoracja tworząca Grób zostanie rozebrana.

Łódź: Na grobie dłonie wychodzące z ziemi

Z kolei na Grobie Pańskim w Łodzi w kościele Matki Boskiej Różańcowej

umieszczony jest ogon Tu-154M z biało-czerwoną szachownicą, z ziemi wychodzą

dłonie skierowane do nieba i brzózki.

Przykryte biało-czerwoną szarfą symbole zostały umieszczone obok krzyża,

hostii i figury symbolizującej Jezusa Chrystusa w grobie.

Wierni odwiedzający kościół w różny sposób reagują na takie połączenie.

Część z nich podkreśla, że ofiary ubiegłorocznej katastrofy to "męczennicy",

którzy, podobnie jak Jezus Chrystus, zginęli za innych. Ich zdaniem

umieszczenie symboli katastrofy przy grobie Chrystusa jest w pełni

uzasadnione.

Innych takie połączenie razi. Wielu wiernych twierdziło, że kościół nie jest

miejscem do manifestowania "prywatnych i politycznych poglądów", a za taki

manifest uznawali umieszczenie w kaplicy symboli katastrofy smoleńskiej

http://wyborcza.pl/1,75248,9488828,Chrystus_w_tupolewie___Weszlam_do_kosciola_n
a_adoracje.html

Przemek

"Miesiąc przed katastrofą Lecha Kaczyńskiego oceniało źle 2/3 Polaków."

" Rok po katastrofie jej inicjatorów i wykonawców źle ocenia 2/3 Polaków"

A teraz wzór na donosik w stylu globalistki-globulistki:
[...]
 Kochana towarzyszko Ilono, teraz do kościoła nie przychodzi się na modlitwę tylko w poszukiwaniu niusów dla GWna. A globaliści i globuluiści odpowiedzialni
za błękitne parady oczekują w kościele szopki noworocznej w czasie Wielkanocy, najlepiej w wydaniu Powiatowgo i Szkiełka Podcieranego.
A z racji zmęczenia Smoleńskiem warto pomyśleć o odpoczynku,nawet wiecznym.

--

Chrystus w tupolewie. "Weszłam do kościoła na adorację i... szok!!!"