Chrystus w tupolewie. "Weszłam do kościoła na adorację i... szok!!!"

Data: 2011-04-24 06:49:11
Autor: cirrus
Chrystus w tupolewie. "Weszłam do kościoła na adorację i... szok!!!"
Użytkownik "Przemysław W" <Brońmy RP przed pisem@...pl> napisał w wiadomości news:ioutk6$eql$1inews.gazeta.pl...
Jezus Chrystus złożony w tupolewie i monstrancja umieszczona tuż za
kabiną  pilotów - tak wygląda Grób Pański w parafii p.w. Najświętszej
Maryi Panny  Wspomożenia Wiernych w Rumi. Część wiernych nie kryje
oburzenia.  &apos;&apos;Drodzy Księża! Dlaczego i Wy
dzielicie?&apos;&apos; - napisała  jedna z parafianek. Groby Pańskie,
nawiązujące do katastrofy smoleńskiej są  też w Łodzi i Częstochowie
- Chcieliśmy pokazać, że tragedia smoleńska nie kończy niczego.
Pozostała po  niej jednak pustka i tylko Jezus Chrystus może tę pustkę
zapełnić - tak  intencje twórców Grobu tłumaczy w rozmowie z redakcją
Kontaktu24, proboszcz  parafii, ks. Kazimierz Chudzicki.
- Ważne, żeby groby miały wymiar narodowy, mówiły o ważnych wydarzeniach
w  kontekście społecznym. Najgorzej jest wtedy, gdy grób nie budzi żadnej refleksji - twierdzi.
'Piękne' vs 'Szok'
Z dyskusji na stronie internetowej parafii wynika, że Grób wywołał kontrowersje wśród wiernych. Część internautów z uznaniem wypowiada się
na  temat wystroju Grobu Pańskiego: "Dobry pomysł z tupolewem, brawo"; "Przejmujące, piękne, odważne i właściwe... Dziękujemy!".
- Dla człowieka trzymającego się z boku, nie oglądającego tv ołtarz z tupolewem będzie po prostu upamiętnieniem zeszłorocznej tragedii i
szansą na  refleksję do jakiej roli ona urosła - pisze z kolei Majkel.
Jednak inni nie kryją oburzenia. - Weszłam wczoraj do kościoła na
adorację  i... szok!!! Drodzy Księża! Dlaczego i Wy dzielicie? Ludzie są
zmęczeni  Smoleńskiem i wszystkimi rzeczami z tym związanymi. Ja co roku
z  przyjemnością oglądałam wystrój Grobu Pańskiego. Ale tegoroczny to
żenada!  Przychodzę do Kościoła na modlitwę i słowa daję, że w tym roku
Grób Pański  mi w tym przeszkadzał. Jeżeli odpowiedzialni za wystrój
mieli na względzie  szopkę noworoczną, to w moim mniemaniu sukces
osiągnęli - napisała w  internetowej parafialnej księdze gości Ilona.
Jasna Góra: 96 krzyży i świec symbolizujących ofiary
Także tegoroczny Grób Pański na Jasnej Górze nawiązuje do katastrofy smoleńskiej; znalazło się w nim 96 krzyży i tyle samo świec
symbolizujących  każdą z ofiar ubiegłorocznej tragedii. To hołd oddany
ludziom, którzy  zginęli w tej katastrofie - podkreślają paulini.
Zgodnie z tradycją Grób Pański został przygotowany w Kaplicy Cudownego Obrazu. Tegoroczna dekoracja zajmuje sporą część powierzchni świątyni,
sięga  poza prezbiterium.
- W centralnym miejscu stoi krzyż, w sercu krzyża monstrancja z Panem Jezusem, i dalej krzyże, dokładnie 96 krzyży, jak również 96 zapalonych świec symbolizujących tych ludzi, którzy zginęli pod Smoleńskiem - powiedział, cytowany przez biuro prasowe sanktuarium, jasnogórski
dekorator  o. Bronisław Kraszewski.
Główny krzyż został przyozdobiony biało-czerwoną flagą, która wije się
aż na  skraj Grobu, gdzie ustawione zostały zapalone świece. Pozostałe
krzyże -  mniejsze i większe - zostały ustawione po prawej i po lewej
stronie głównego  krzyża. Wśród nich stoją małe zielone drzewka i
krzewy. Uzupełnieniem  całości są kwiaty.
Dekoracja Grobu Pańskiego pozostanie w kaplicy tylko do wyruszenia
procesji  rezurekcyjnej o godz. 6.00 w Niedzielę Zmartwychwstania
Pańskiego. Tuż po  wyruszeniu procesji z Kaplicy dekoracja tworząca Grób
zostanie rozebrana.
Łódź: Na grobie dłonie wychodzące z ziemi
Z kolei na Grobie Pańskim w Łodzi w kościele Matki Boskiej Różańcowej umieszczony jest ogon Tu-154M z biało-czerwoną szachownicą, z ziemi
wychodzą  dłonie skierowane do nieba i brzózki.
Przykryte biało-czerwoną szarfą symbole zostały umieszczone obok krzyża, hostii i figury symbolizującej Jezusa Chrystusa w grobie.
Wierni odwiedzający kościół w różny sposób reagują na takie połączenie. Część z nich podkreśla, że ofiary ubiegłorocznej katastrofy to
"męczennicy",  którzy, podobnie jak Jezus Chrystus, zginęli za innych.
Ich zdaniem  umieszczenie symboli katastrofy przy grobie Chrystusa jest
w pełni  uzasadnione.
Innych takie połączenie razi. Wielu wiernych twierdziło, że kościół nie
jest  miejscem do manifestowania "prywatnych i politycznych poglądów", a
za taki  manifest uznawali umieszczenie w kaplicy symboli katastrofy
smoleńskiej
http://wyborcza.pl/1,75248,9488828,Chrystus_w_tupolewie___Weszlam_do_kosci
ola_na_adoracje.html
Przemek

Powinien w tutce leżeć Lech Kaczyński w cierniowej koronie.

--
stevep

Data: 2011-04-24 01:00:39
Autor: Darecki
Chrystus w tupolewie. "Weszłam do kościoła na adorację i... szok!!!"

Powinien w tutce leżeć Lech Kaczyński w cierniowej koronie.

Jak juz kiedyś zdechniesz pierdzikowski, to my sobie tutaj pogadamy gdzie powinienes lezec, zastanawiajac sie czy powinienes byc przykryty gazeta Michnika, czy tylko bialym papierem z napisem "Kretyn".

Data: 2011-04-24 12:22:02
Autor: cirrus
Użytkownik "Darecki" <1123krtv@onet.pl> napisał w wiadomości news:ip0ea6$ks6$1speranza.aioe.org...
[...]

Dla ciebie nie potrzeba zadnego napisu, ze jesteś imbecylem to widać, słychać i czuc.

--
stevep

Data: 2011-04-24 11:57:59
Autor: Darecki
[...]

No i co mam ci pierdzikowski odpisac? Ze jestes kretynem? Przeciez to widac, po co powtarzac.

Data: 2011-04-25 07:26:53
Autor: cirrus
Użytkownik "Darecki" <1123krtv@onet.pl> napisał w wiadomości news:ip1kqk$ctu$1speranza.aioe.org...
[...]

Ale pisz, pisz  bo musisz, inaczej złość cię udusi.

--
stevep

Data: 2011-04-25 08:40:26
Autor: Darecki
Chrystus w tupolewie. "Weszłam do kościoła na adorację i... szok!!!"

Ale pisz, pisz  bo musisz, inaczej złość cię udusi.

No a do czego sluzy ta grupa? Do pastowania tekstow z GoWna? Nie czaruj pierdzikowski, dzien zaczynasz od kilkunasty durnych odpowiedzi, ktore najczesciej zaczynaja sie od slowa "kretyn".

Data: 2011-04-25 16:31:39
Autor: cirrus
Użytkownik "Darecki" <1123krtv@onet.pl> napisał w wiadomości news:ip3tk8$rll$1speranza.aioe.org...
[...]

Jeżeli myślisz, że ja będę się użerał z każdym nawiedzonym pisowskim kretynem, który poza kłótliwością nic nie wnosi to się mylisz, won śmieciu do filtra.

--
stevep

Data: 2011-04-25 09:35:27
Autor: Darecki
Chrystus w tupolewie. "Weszłam do kościoła na adorację i... szok!!!"

Jeżeli myślisz, że ja będę się użerał z każdym nawiedzonym pisowskim kretynem,

Dalej goraczka trzyma? No a teraz poodmieniaj sobie "kretyn" przez wszystkie przypadki, bo przeciez nic wiecej nie zrozumiesz, stary nadety glupku.

Data: 2011-04-24 08:19:46
Autor: Przemysław W
Chrystus w tupolewie. "Weszłam do kościoła na adorację i... szok!!!"
Użytkownik "cirrus" <cirrus@tinvalid.tkdami.net> napisał

Powinien w tutce leżeć Lech Kaczyński w cierniowej koronie.

-- stevep

:-))

Przemek

--

"Miesiąc przed katastrofą Lecha Kaczyńskiego oceniało źle 2/3 Polaków."

Chrystus w tupolewie. "Weszłam do kościoła na adorację i... szok!!!"